lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Fantastisk album!

- og et album det kan sies mye om, f.eks. dette, en av mange glødende anmeldelser på Amazon:

"
    The first two albums under new singer Steve Hogarth had seen Marillion move more in a "pop" direction and become less and less the "progressive" band of their roots. So by the time Brave was released, many fans of the Fish era had abandoned the band. Marillion were by this point recording for a much smaller fanbase. Brave saw the band make a much unexpected return to progressive rock. It is a concept album that explores the life of a young girl and examines the problems that lead to her attempted suicide. In my opinion, the album is simply brilliant. It is deep, richly textured throughout, shows Marillion's musicianship used to best effect, features some of Steve Rothery's best guitar playing and the concept is strong enough to stand the scrutiny of an entire album. The opening track, Bridge, takes you to the incident of the attempted suicide itself, and almost all of the rest of the album attempts to explain why she was driven to it. Living With the Big Lie details her distrust of the establishment; Runaway actually encompasses much of her story in one song; Hard as Love is about the difficult emotion that love can be (and is actually one of Marillion's hardest rocking tracks); The Hollow Man is about the feeling of loneliness and how fragile an individual is when nobody cares about them (though Hollow Woman would have been a more apt title considering the stroryline!); The Lap of Luxury (which with radioplay would have been a big hit single) is about her feeling of isolation and fear of domestic violence in her apparently comfortable, respectable, middle class suburban home, Paper Lies (another hard rocking track) is about how the tabloid press twist the facts to make a good story; the titletrack is musically very different for Marillion, with its distinctively Celtic feel; The Great Escape trilogy is quite simply the most stunning, powerful and emotional piece of music I have heard, when the central character finally cracks under the pressure. The final track, Made Again, ends the album on a positive note. In the end, she has chosen to rebuild her life instead of commit suicide, and she has also discovered a close companion who shows her the kind of love and care she has never known before. A truly beautiful and uplifting ending to a superb album of musicianship, vocals and songwriting. Marillion will never better this."

00.GIF_Fredag.jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, dagen har dreid seg om en masse ting. Men rent hifimessig har jeg drevet intenst med denne:

IMG_6252.jpg

Har ikke vært i form i det siste og det digitale har spillet klart bedre. Vært meget irriterende å gradvis miste go'lyden. Jeg fjerna Audio Magic plattformen jeg har brukt en stund, så ble det byttet olje på lageret. Krittet drivremma, vatret opp på nytt og tilslutt renset jeg PU-nåla.. Resultatet vår slående! Det spiller nå så oppløst og flott! Har sammenliknet flere skiver opp mot både flac/harddisk og Spotify og endelig spiller vinyl slik jeg har drømt om.. Gøy! Ett til.. Dette spiller :)

IMG_6251.jpg

mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Er nok ikke dumt og ta en liten gjennomgang sånn annethvert år eller så.

Glimrende at det var alt som skulle til Lasse!

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er stadig en novise, men hva renser du nåla med? Fikk med en børste til min, men den tar ikke mer enn hva jeg klarer å blåse bort selv.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er stadig en novise, men hva renser du nåla med? Fikk med en børste til min, men den tar ikke mer enn hva jeg klarer å blåse bort selv.
    Veldig forsiktig med en Q-tips og dansk husholdningssprit (93vol%-fåes ikke i Norge dessverre ;)), gjerne med et godt forstørrelsesglass. Satt mye dritt bak nåla på min. Hvilket minner meg på viktigheten av en god platerenser. Må få skaffet meg en slik...

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hmm, er ikke sikker på om jeg får tak i dansk husholdningssprit. Men det er ikke umulig at det ligger en skvett trøndersk "spyleveske" med høy % inn i ett skap her hjemme fra fordums tid ;) Skal jeg absolutt prøve!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ser for meg at isopropanol o.l. vel burde gjøre sammen nytten?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Onzow Zerodust

Søk på ebay, får den til ca 250,- hjem på døra. Koster "litt" mer her hjemme.
    Veldig veldig bra til stiftrens, en daglig dupp. ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Den Onzowen skal være bra ja, står på ønskelista mi. :)

Ellers fungerer alkohol / isopropanol bra . jeg har ikke tatt sjansen på q-tip, dypper selve stiftbørsten istedet.

For ordens skyld, får jeg vel nevne at man dann og vann kan lese adversler om ukritisk bruk av sprit etc,
    i tilfelle den ikke er kompatibel med limet de forskjellige pickupfabrikanter bruker til å feste diamant til nålefane.

Har vel en følelse av at dette er for å få bruker til å kjøpe sprit på fabrikantenes egne, små, dyre, flasker.

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    "Det bobler og det bruser, tenkt hvordan nyrene må bli" Prima Vera

ShineySmileysGrin.jpg

Neida, gleder meg til å smake - nå er du vel langt på vei inn i mitt favorittområde?

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir snadder! OG på ca 60 = alc på ca 6,1 vol % ferdig vare tenker jeg ;-) flott farge og ;-)

mvh
    lassemann

Vedlegg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Dag 2 i bryggeriet.. Er delvis sykemeldt grunnet ryggprolaps.. Liker ikke situasjonen må sies, men å lage øl klarer en stakkars krøpling.. ;) Sommer APA, lysere åreganger i dag..

mvh
    lassemann

Vedlegg

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.876
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det er et mesterstykke, ingen tvil om det.

Musikalsk nytelse av dimensjoner!

djrooms_Bert-600x600.jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Etter en heller lang, grå og våt dag her på Østlandet titter nå solen frem igjen.. Det gav meg humør til å finne frem en slik:

IMG_6253.jpg

En god hvetebasert ufiltrert svenske :)

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ahh, nå ble jeg tørst. "Halsan mesk & gjær" har APA som neste øl til brygging, forrige gang ble det mislykket, men det var nok pga infeksjon når ølet kom i flasker.

God påske Lassemann!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Sånn, da ble flaska rett i alle fall ;)

Vel, pahf, ølbrygging er usedvanlig moro synes jeg. Tida står liksom stille når du holder på. Hvidsten Mikrobryggeri som vi har valgt å kalle det, er et historisk navn til stedet jeg bor på. Og rundt århundreskiftet 1900 var det stor aktivitet med tømmerfløting her nede ved Glommas bredd. Her lå det en tømmerlense som sorterte tømmeret før det fortsatte nedover mot Fredrikstad. Motivet på etiketten er denne tømmerlensen som sysselsatte nesten hele dette den gangen isolerte lille samfunnet som heter Vesten i dag. Opprinnelig, tilbake til 1300-1400 tallet var det noen husmannsplasser her som lå rundt et lite fjelldrag som står opp i terrenget her, altså de bodde Ved Stenen, som senere ble Hvidsten og i dag Vesten som Veivesenet syntes var fint :(, siden en mer noble plass i indre Oslofjord også heter det.. Vel, nok om historie..

Øllet under tror jeg blir bra, med duft av sitron og tropiske frukter. Med alk på 6,3 får det flott fylde også.

IMG_6260 (2).jpg

mvh
    lassemann

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ølbrygging er virkelig morro, det går fort 7timer fra start til slutt, men det er i aller høyeste grad velbrukte timer.
    6,3% på en Apa er ikke å kimse av :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.153
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg får sette min ølbryggende jobb kollege på tråden din Lasse! overivrig inom det meste som berør selvbrygg:)

God Påske

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg får sette min ølbryggende jobb kollege på tråden din Lasse! overivrig inom det meste som berør selvbrygg:)

God Påske
    Ja, det er virkelig en givende hobby dette cash. Sitter nå med en Cascadian fra Nøisom Bryggeri og den er god, men likevel litt tynn i avslutningen etter min gane. I løpet av påsken setter jeg og min nabo 150 liter Belgisk Wit som vil bli krydret med appelsinskall, koriander, kamomille og lynghonning. Dette blir vårt eksperiment i sommer med halvt pale ale og halvt hvete malt.. Og min kjære frue setter forkultur på gjæren. Blir fint samarbeide, bioingeniører kan gjær ;)

Fortsatt god påske herfra!

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke se bort fra at vi ser fram til neste helg i Danmark...

Vis vedlegget 255980

/ Morten
    Herlig Morten! Det blir en stor glede at dere deler dagen med oss i det forjettede land Danmark... Og om noen skulle være i tvil; streaming er ikke bedre enn Gamut CD1.. Har testa hit og dit i natt og er ikke i tvil. Nå skal jeg kjøpe billige CD plater igjen ;) Og nok en god nyhet er at Mike Sanders har et nytt riaa-trinn på trappene. Da får feriepengene bein å gå på i år også :)

mvh
    lassemann

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn