lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.062
    Man er ulykkelig, og har det fælt på fjellet med dårlig mat og vin skjønner jeg :cool:
    Nyt i langdrag. Som vi alle vet kommer hverdagen tidsnok og klasker til oss i ansiktet.

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.594
    Sted
    Fredrikstad
    Hadde besøk av Lassemann i dag. I bagasjen, fulgte det med hans nye DPA PreAmp. Vi spilte først på min egen Bladelius Saga, og byttet etterhvert over til DPA.

20170425_201830.jpg

Det ble dessverre kun en kort lytt. Skulle gjerne byttet tilbake til Saga, eller BAT, for å få en bedre sammenligning, men det lille jeg fikk høre, imponerte stort. Spesielt etter et par timers oppvarming. DPA gav meg lyst til å høre rør i anlegget igjen, så i morgen kobles min egen BAT PreAmp opp.
    Imponerende PreAmp Lassemann, vil tro den er en viktig faktor til det lydmessige løftet du har hatt hjemme hos deg.

dpa.jpg

/Ruby:)

Vedlegg

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, fint med en kveld igjen og hyggelig med en slik tilbakemelding på preampen. Synes selv den spiller fabelaktig! Hos deg kastet den opp et høyt friskt lydbilde med bra 3D, akkurat som jeg opplever her hjemme. Ekstra artig at DPA spiller alt av 6dj8, 6922, ECC88, 6N1P, 6N6P og muligens også 6n30.. 6N6P FOTON 1965 årgang spiller strålende!

DSC_0019.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0021.jpg

Ruby besitter jo litt av et transistorer kraftverk; Bladelius Ymer.. Herregud, 2,2 kW med strøm er et stort oppdrag for DPA.. Men den tok jobben uten nykker.. Spilte bra dette :)

Man må jo heller ikke glemme vrakgodset.. Proac Studio 200. Flott høyttaler som vikarierer en stund mens Quad restaureres..

DSC_0018.jpg

Mvh
    lassemann

Sist redigert:

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Lover godt dette.. Har laget ny riaa korreksjon i Audio Experience phonotrinnet, og det er under innspilling nå.. Russiske Silver Mica gjør seg virkelig ikke bort!! En oppgradering til 20 kr pr side gjør jo bare dette veldig artig.. Foreløpig mer ro i lydbildet, sortere bakgrunn.. Håper på bedre transienter og mikrodetaljer etterhvert som innspilling skjer.. :)

DSC_0003.jpg

Gammel korreksjon:
    DSC_0004.jpg

Mvh
    lassemann

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    DPA skal en ikke kimse av nei... Artig å høre om opplevelsen hos Ruby på tlf her om kvelden :). Studio 200 sorte har jeg og hatt en gang. Helt greie høyttalere . Vi sees nok snart :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Savnet etter våren som var er stort.. I morges falt sluddet fra åpen himmel med frukttrærene i full blomst.. Fredag ettermiddag var det slik i lassemann sin hage..
    DSC_0005.jpg

I den lokale Brattliparken så formiddagen slik ut..
    DSC_0003.jpg

Formiddagen i dag ble brukt inne med fyr på peisen med sluttføring av riaa.. Den spiller godt nå og får gjøre jobben frem til jul.. :cool:
    DSC_0013.jpg

Ny riaa korreksjon modnet av undertegnede ;)
    DSC_0014.jpg

Mvh
    lassemann

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    :)

Jeg pakker også alltid opp plater i bilen utenfor Posten. :) Tålmodighet er en dyd jeg ikke besitter.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har lest meninger begge veier. Må innrømme at gamle Roger ikke har klart å vekke interessen min nok akkurat nå til at jeg har kjøpt det foreløpig. Plukker det vel opp før eller senere. :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Har lest meninger begge veier. Må innrømme at gamle Roger ikke har klart å vekke interessen min nok akkurat nå til at jeg har kjøpt det foreløpig. Plukker det vel opp før eller senere. :)
    Ille når streameren spiller bedre enn vinyl.. Dette skjønner jeg ikke.. Skal jeg klage???

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje sammenlikne med en annens vinylplate og se om din er verre, eller om det bare er sånn?

Høres rart ut.

Kan uansett ikke skade å klage. I verste fall blir det "nei".

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.880
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ille når streameren spiller bedre enn vinyl.. Dette skjønner jeg ikke.. Skal jeg klage???
    Høres veldig rart ut,har ikke fått min ennå så jeg får ikke sammenlignet de. Håper den kommer i dag så slenger jeg den på med en gang.

O

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Nå har ikke jeg vinyl lassemann, men er enig i hva har skjedd med lyden, jeg er heller ikke helt fornøyd med hva angår lyden via streamer.
    Bra men ikke der man forventet seg;)

gismo

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Nå har ikke jeg vinyl lassemann, men er enig i hva har skjedd med lyden, jeg er heller ikke helt fornøyd med hva angår lyden via streamer.
    Bra men ikke der man forventet seg;)

gismo
    Jeg går jo ikke i kjelleren for dette, men må si meg skuffet over lyden på dette albumet. Forventningene var selvfølgelig høye, men her overgår Marantz streamer vinylen gitt. Det er litt sprøtt, men sånn er det.. Det musikalske er derimot meget bra.. Flere av låtene sitter godt i ryggmargen ;)

Mvh
    lassemann

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.062
    Dette så da farlig lekkert ut byggmessig sett :cool:
    Så da får man vente i spenning på rapport om lydgjengivelsen via PHONO RIAA WV2 nede i det Ville Vesten.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.850
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Spennende Lassemann. Lekent oppsett du har der også. Det spiller nok silkemykt, men med god trøkk nedover.

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    909
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Blir spennende å se hva som skjer om noen dager når
    vi får slept i hus forforsterker med innbygd riaa og annen
    rørbestykkning.
    Det var jo EF804 som stod i "opphavet", Neumann
    platekutter. Har ikke hørt denne ennå, bare sett den prestere
    støyfritt og perfekt i målebenken hos konstruktøren.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Blir spennende å se hva som skjer om noen dager når
    vi får slept i hus forforsterker med innbygd riaa og annen
    rørbestykkning.
    Det var jo EF804 som stod i "opphavet", Neumann
    platekutter. Har ikke hørt denne ennå, bare sett den prestere
    støyfritt og perfekt i målebenken hos konstruktøren.
    Ja, det skal bli meget spennende.. EF804S Telefunken har jo sitt gode rykte..

Noen bedre bilder i dagslys.. Godt å få TV på veggen og frigjøre plass til det det faktisk handler om.. ;)

DSC_2185.jpg
    DSC_2186.jpg

DSC_2187.jpg

Mvh
    lassemann

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.103
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jupp, passer nok perfekt.
    En slags høyere mening med å benytte skap til utgått måte å ta vare på opplysninger på, til å ta samle på utgått måte å lagre musikk på. :D :D :D

Bare køddær, God helg :)

Bidevind

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2011
    Antall liker
    248
    Sted
    Bohuslän, Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Flott by. Vi var der i April i våres. Husk å få med dere Funicolare (trikk/heis til høydene over byen).
    Og så vil jeg anbefale en togtur til Comosjøen og en togtur nord-østover til Albino og videre til Selvino? med Funivia som er høythengende kabelvogner. Fantastisk utsikt og flott servering på toppen.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Flott by. Vi var der i April i våres. Husk å få med dere Funicolare (trikk/heis til høydene over byen).
    Og så vil jeg anbefale en togtur til Comosjøen og en togtur nord-østover til Albino og videre til Selvino? med Funivia som er høythengende kabelvogner. Fantastisk utsikt og flott servering på toppen.
    Vi rekker nok ikke togturen denne gangen, men vi tok kabelbanen Funicolare opp til høydedraget over byen i går.. Veldig fint der..

DSC_2335.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn