Peter fortalte meg at metallet i anoden er anderledes enn i andre Psvane 211 som produseres kommersielt. På kvelden viste han meg at anoden glødet svakt inne i røret og sa det var helt normalt. For meg er det litt fy-fy, men Peter vet nok hva han gjør..Det var vel da de som lages av Psvane og selges som Audio Note-rør. Tolker @HCS som at de låt bra?
Ja, det brukes. Andre lederegenskaper gir annen lyd. Også ifht varme. Iflg Peter.Niobium er det som brukes i de nye motstandene, arvtakere etter Tantalum. Er det det som brukes i rørene også?
Det og.Er vel molybden som brukes for å lage anodene til AN-rørene.
Ja, nydelig vin. Helt enig. Sjøbunn og østers. Nå venter andeconfit. Står under grillen nå. Imens koser frøkna seg rett ved høyttaleren til live Marillion.. Artig.Ser deilig ut Lassemann!
Den er fin den vinen. De har også en Premier Cru som (i hvert fall i de årganger jeg har drukket) er en av husets favoritter. Vinen du viser har jeg hatt gleden av å drikke mange ganger til sjømat på Nesodden. Det har aldri vært feil. Ser utsøkt ut!
Nei det er galskap,useriøst av et firma å selge kabler til den prisen. Det er god gameldags snyteri. Kjøper ikke noe av det firmaet.Jeg har nå mine meninger om kabler og benytter stadig Hønefoss (hb52) som leveranse. De kablene han leverer er meget gode! Men dette, opp mot pris/kost mener jeg er galskap.. Kan en kabel være lydmessig så god at den er verd så mange penger? Vis vedlegget 800509
Jorma døde i 2016. Det er Marten som har overtatt dette nå.Nei det er galskap,useriøst av et firma å selge kabler til den prisen. Det er god gameldags snyteri. Kjøper ikke noe av det firmaet.
Ja... og det bare på business-siden.Peter fortalte meg at metallet i anoden er anderledes enn i andre Psvane 211 som produseres kommersielt. På kvelden viste han meg at anoden glødet svakt inne i røret og sa det var helt normalt. For meg er det litt fy-fy, men Peter vet nok hva han gjør..
Tror du har rett om soppen. De unge jentene svarte mye i hytt og pine..nam.
artig asiatisk vri på torsken.
ser ut som shitake, ikke østerssopp?
nyt påska!
Det synes jeg dere skal gjøre Morten. En god opplevelse dette her. Svenskene kan dette og prisen er det ikke noe å si på.Veldig stilig Lasse! Vi tar noen dager på stugan i Nössemark fra skjærtorsdag,
og funderer på om vi skal hive oss på dette - når du først er inne på Baldersnäs...
Vis vedlegget 808113
Vi har jo vandret parken gjennom tidligere, men det kan være spennende med en guidet tur på et
historisk sted som dette.
/Morten
DPA har en litt mer rak og direkte lyd som på ingen måte er dårligere. De har litt mer grunnstøy enn BAT som er veldig tyst. Men å sammenligne de lydmessig synes jeg er vanskelig, men at de to spiller forskjellige er det ingen tvil om. BAT evner å spille litt mer 300B i stilen, men med en kraft jeg ikke trodde fantes i rør. De 4 6c33c skal yte 2X80 watt i følge spec. Om det er A eller AB er jeg usikker på. Av utgangstrafo ser jeg det er paralell singel ended konfigurasjon.Hvordan står den seg ifht til rør-sledene fra DPA? Sånn rent subjektivt.
God påske Lasse