cash 63 skrev:Har nå avtalet med Andre (hifihuset) om oppgradering från 1027 til 1037.
Dere som har 1037 sammen med Chapter presis ver 1, flinkgutt/flinkjente
hade ni 1027 tidligare? kan ni isåfall komme med noen inntrykk.
Ingen problemer med det!bjornh skrev:Er det noen som kommer seg inn på nettsidene deres?
Ja innerst inne skjønner jeg nok at rommet er snaut for gulvstående :-\ Men stativhøyttalere passer veldig dårlig med både planer, ønsker og budskjett.... Planen er å flytte Cayin elektronikken i signaturen min til dette rommet, og kun kjøpe et sett brukte fronter for ca 15k. Det spiller greit med mine Cobalt 816s og Chorus SW700s(høynivå) i L-stue på 40 kvadrat (i mine ører ihvertfall), så jeg hadde håpet at det kunne hjulpet med å kun oppgradere frontene. Med f.eks Utopia stativere blir det vel fort behov for grommere elektronikk, gromme stativer og Utopia sub mm 8) Da er jeg også fort i en prisklasse jeg ikke har råd til.LydMekk skrev:11 m2 tilsier stativHT. Rommet blir altfor lite for gulvstående IMO.
Micro Utopia Be? Skal ha snasen lyd.
Er veldig nysgjerrig på den komboen jeg også, så dette må du dele dyne synspunkter på så fort du har mulighet!mattman skrev:Jeg gleder meg til demo på SW1000s, og 1027s!
Jeg har ikke fått lyttet til Electra S i det hele tatt. Men, derimot til Electra 1027Be. Det slo meg, at fasen på denne er snudd. Av uviss grunn. Men i følge André så skal Electra S være mer "rocket" i lydsignaturen enn Electra Be.limvingen skrev:Er veldig nysgjerrig på den komboen jeg også, så dette må du dele dyne synspunkter på så fort du har mulighet!mattman skrev:Jeg gleder meg til demo på SW1000s, og 1027s!
Ikke nødvendigvis! Hvis du leser litt fra start i denne tråden, så er det flere som har gode erfaringer med Audience Au-24 og den er ikke direkte tykkLydMekk skrev:Enig i kobberbaserte kabler i litt tykkelse som bjornh nevner.
Hehe - bra innlegg Jonas - regner med at forelskelsen starta allerede i januar 07 - hos meg...............jonas skrev:Har vel gjort meg fortjent til å være med her.
Mine tidligere Focal-JmLab høyttalere i kronologisk rekkefølge.
Cobalt 816
Cobalt 806S
Cobalt CC800S
Chorus SW800S (2 stk)
Chorus 714S
Chorus 707S
Chorus 705S
Chorus CC700S
Sib&Cub XXL
Sib&Cub XL (3 stk)
Electra 926
Elektra 906
Electra CC900
Profile 916
Electra 1007Be
Micro Utopia Be (kjøpt i dag 28.03.08) ;D
Og ja,alle er kjøpt og betalt og ikke hjemlån.
Har innimellom også hatt ca 20 par høyttalere fra andre merker.
Var nesten sikker på at jeg hadde hatt nok Focal høyttalere, men etter å ha hørt Microene ble jeg helt forelsket. :-*
Det eneste jeg angrer på i dag er at jeg ikke kjøpte dem for 4 år siden. ???
Denne helgen vil jeg kun dele med mine nye Microer 8)
Takk skal du ha! Ja, det blir dyrt å gå videre.. :-\LydMekk skrev:Alle over: grattis med nye HT! Regner med at dere har disse en stund...passer forresten meget godt lydmessig sammen med Velodyne DD-serien sub...
Hvordan vil du beskrive/sammenligne Microene mot Electra 1007?jonas skrev:Mine tidligere Focal-JmLab høyttalere i kronologisk rekkefølge.
Electra 1007Be
Micro Utopia Be (kjøpt i dag 28.03.08) ;D
Det eneste jeg angrer på i dag er at jeg ikke kjøpte dem for 4 år siden. ???