flinkjente
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 17.09.2005
- Antall liker
- 1
Jøss, trodde at alle vennene av Focal var borte!, men ser nå at noen er igjen ???.
Helt enig!!!!Lyngen skrev:Vet du hvor lang tid innspillingen tar, Ksveen?. Merket ikke stor forskjell i forhold til demoparet, men tror det var litt mer fløyel i toppen og basselementene må vel mykes litt opp.
Hvordan skal vi beskrive lyden? Meget nøytral klang. Deilig, luftig og veldig oppløst diskant. Transparent og nøytral mellomtone. Sa jeg hurtige!!! Transienter og utklingninger.. ohh yes... Og kanskje det aller beste: Den nydelig artikulerte og stramme bassen. Selv om de ikke får med de aller laveste frekvense i endel elektronisk musikk så oppleves de absolutt ikke som slanke slik mange andre stativhøyttalere. Full fres og moro med full kontroll utenpå noen måte å være aggresive. Fokus i toppklasse. All musikk spilles like bra. Låter omtrent like bra på alle volumer. Har de egentlig noen svakhet?
Enig :....?
Hehehe ;D ;D ;Djonas skrev:Ja,vi var vel nær ved å bånne Chapteren ;D
Betyr det at det kan være en idè å teste de ut på min Cayin A50T integrerte rør amp, på 2 x 35 watt?jonas skrev:Microene er jo som poteten.
Rørforsterkeren min på 2x40watt, kan spille høyttalerene svært HØYT og med god kontroll.
Andre forsterkere som har vært benyttet: Chapter 2x130watt (klasse D), Sugden 2x30watt (klasse A) og Coda 2x150watt (klasse A A/B) har også funket utmerket.
At Microene kan funke på det meste tror jeg skyldes den fantastiske tonale balansen. Samt at høyttalerene besitter vannvittig hurtighet/dynamisk og fysiske kvaliteter, som ikke er vanlig for monitorer.
De virker også svært <lettdrevne>, og spiller som en drøm på min Copland rørforsterker.
De er sjukt detaljerte, rytmiske og musikalske at de burde vært skrevet ut på blå resept 8).
Jeg mener å huske at Stereophile testet den nye Electra serien på en integrert Cayin rørforsterker med utmerket resultatFocalmann skrev:Betyr det at det kan være en idè å teste de ut på min Cayin A50T integrerte rør amp, på 2 x 35 watt?jonas skrev:Microene er jo som poteten.
Rørforsterkeren min på 2x40watt, kan spille høyttalerene svært HØYT og med god kontroll.
Andre forsterkere som har vært benyttet: Chapter 2x130watt (klasse D), Sugden 2x30watt (klasse A) og Coda 2x150watt (klasse A A/B) har også funket utmerket.
At Microene kan funke på det meste tror jeg skyldes den fantastiske tonale balansen. Samt at høyttalerene besitter vannvittig hurtighet/dynamisk og fysiske kvaliteter, som ikke er vanlig for monitorer.
De virker også svært <lettdrevne>, og spiller som en drøm på min Copland rørforsterker.
De er sjukt detaljerte, rytmiske og musikalske at de burde vært skrevet ut på blå resept 8).
Hva med en Alto flinkguttf skrev:Hva med en Chapter Jonas?
Det hadde vært moro...jonas skrev:Hva med en Alto flinkguttf skrev:Hva med en Chapter Jonas?
For det første så er familiens økonomiske hifi resurser brukt opp til langt ut på sommeren.
For det andre så spiller Copland forsterkeren helt utmerket. Kanon bra faktisk
Regner med at den vil bli testet ut mot Sugden og Chapter litt senere i år.
Oj, en ekte engelskmann (Rel). Grattis Lyngen, nå vil nok bassen gi deg en ny mening.Lyngen skrev:Det hadde vært moro...jonas skrev:Hva med en Alto flinkguttf skrev:Hva med en Chapter Jonas?
For det første så er familiens økonomiske hifi resurser brukt opp til langt ut på sommeren.
For det andre så spiller Copland forsterkeren helt utmerket. Kanon bra faktisk
Regner med at den vil bli testet ut mot Sugden og Chapter litt senere i år.
Jeg kan bekrefte at Copland spiller fortreffelig med microene..
Så skal jeg hente en REL Stampede senere i dag forhåpenligvis.. Veldig spent på om jeg gjorde et godt valg... det var ikke lett å bestemme seg... sort ble det da de ellers bare hadde igjen lyse..
Er det laaang innspillingstid?
tore_v1 skrev:Da sitter jeg litt på gjerdet og trenger hjelp fra dere som har Focal fra før av..
Jeg har en Marantz SR12 S1 surround-reciever, og bruker pc som kilde via optisk sp/dif. Bruk: Film, musikk (alt fra Metallica, Korn, Pink Floyd, klassisk, hip hop, you name it...)..
Høytalere som vurderes akkurat nå: Focal Chorus 826 (5500DK), Focal Chorus 836 (6500DK), og Focal Profil 918 (7000DK).. Disse skal muligens kjøpes fra hififreaks.dk, da de hadde det jeg innbiller meg er gunstige priser.
Noen som vil dele litt tanker rundt oppsettet og valg av høytaler? Valg av butikk?
Dette er styck priser som Danskerne oppgirtore_v1 skrev:Da sitter jeg litt på gjerdet og trenger hjelp fra dere som har Focal fra før av..
Jeg har en Marantz SR12 S1 surround-reciever, og bruker pc som kilde via optisk sp/dif. Bruk: Film, musikk (alt fra Metallica, Korn, Pink Floyd, klassisk, hip hop, you name it...)..
Høytalere som vurderes akkurat nå: Focal Chorus 826 (5500DK), Focal Chorus 836 (6500DK), og Focal Profil 918 (7000DK).. Disse skal muligens kjøpes fra hififreaks.dk, da de hadde det jeg innbiller meg er gunstige priser.
Noen som vil dele litt tanker rundt oppsettet og valg av høytaler? Valg av butikk?
1007 kan være slitsomme - hvis du ikke gir dem nok pulver. Jeg slet med dem da jeg hadde dem på forsterker under 10 lapper, men da jeg hooket dem opp med 2 x 100 Bryston watt fikk pipen en annen lyd.tore_v1 skrev:Vil forøvrig ikke helt være med på at 1007 er slitsom i toppen. Jeg synes de spiller veldig behagelig, og valgte disse over helicon 300 fordi jeg oppfattet 1007 Be som mer behagelige. Men - her igjen er det sikkert matching og andre komponenter som spiller inn.
Det er det, men det sies at ST er litt mer "grovkornet" i toppen enn SST.....Jurassic skrev:Det rimeligere Bryston alternativet kan også være å kjøpe en ST istedenfor en SST.