Le Grande Focal -vennetråden for de som liker Focal, så klart..!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Tja. Kanskje? Vil sikkert bli bedre. Men, helt ærlig, så ville jeg lagt pengene på noe annet, ja. Gjerne jmlab. Men ikke så gammel sub.. Har skjedd mye der i de siste åra. Spes på amp siden. Sikkert også på element siden..
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har hatt den... Fikk den ikke til. Svak amp, og stort element, antar det var grunnen til entone bass.. Sry, kan kke anbefale den..

    I beste mening

    Tenkte meg egentlig det. 160watt er ikkje så veldig mye på en 15". Tror du den kunne blit en bra sub med en ny og større forsterker? Som en hypex ds8.0 foreks? Elementet virker jo veldig bra kvalitetsmessig, med multimagnet og greier.


    -y
    [/QUOTE]

    Focal subber går ikke troverdig dypt nok, og mangler også noe på musikk kvalitet, sammenlignet med Rel og Velodyn sine eldre modeller. Anbefaler Rel Storm 5.
    Selv bruker jeg Monitor Audio Gold sub og det funker utmerket til microene. Den største forskjellen på de 2 subbene er at du kan spare 8 tusen om Storm 5 dukker opp på brukten.
     

    bgran

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    Oppdaget tråden først i dag og melder meg på med Mini Utopia. Jeg forbinder egentlig "mini" med noe helt annet enn disse høytalerne. De spiller godt selv om de har noen år på "baken".
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Hei ærede JMLab/Focalere! Jeg har et tilbud om å plukke med meg et par JM Lab Diva utopia BE i helgen - er det noen her inne som kjenner denne modellen godt? Jeg har prøvelyttet dem før med gode rørforsterkere, og det hørtes meget overbevisende ut ved første lytt. Har dere noen erfaringer å dele?

    Mvh Frode
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.908
    Antall liker
    8.201
    Torget vurderinger
    1
    ...jo litt, men bare i butikk fra før i tiden.
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Er det bare bare da Bjornh? Jeg har kun mulig plassering temmelig nære bakvegg (10 cm avstand), og den ene høyttaleren vil bli stående ca 40 cm unna sidevegg, og den andre en drøy meter unna sidevegg. Da med ca 1,5 meter mellom høyttalerne. Hvor kilne er på plassering?
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har disse hyttalerne :)

    JM Lab Mini Utopia. Er storfornøyd med dem, spiller utrolig bra tross størrelsen.
    Dem har egentlig ingen typiske sæpræg med mye av det ene eller lite av det andre, alt er helt i balanse synes jeg, og det er det jeg liker med dem :p
     

    Vedlegg

    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg har stativmodellen om det hjelper. Som Tbend sier så har dem ingen spesiell signatur. Nøytrale gjengivere noe jeg også liker veldig. Har hatt dem lenge nå og har ingen planer om noe bytte. De er supergode! Jeg vil si at dynamisk konstrast er deres styrke om den betegnelsen gir noen mening. Hurtige med andre ord. Veldig detaljert, nyanserte og engasjerene å lytte til. Men har ikke lyttet til modellen du har i tankene. Vil nok si at korte avstander til veggene ikke er til Focals fordel siden de ikke er blant de "mykeste", men dette bør jo prøves ut.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Frode; tør jeg spørre hva divane ligger på i pris for tiden?

    Som lyngen sier her så har heller ikke jeg planer om å bytte, men skulle det bli, så blir det ei oppgradering i utopiaserien :)
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Hei Tbendh!
    Jeg får kjøpe for 20 000 kr eller bittelitt mer. Anser det som en god pris!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Frode

    Jeg har/hatt Focal Utopia Diva Be og ellers hele
    Utopia serie 2. Nå serie 3.
    Min mening om dem er at Micro Utopia og
    Diva, var kanskje de mest "nøyaktige" i serien.

    Tror dessverre ikke det er mulig og få Diva til
    med bare 10cm fra bakvegg?

    Utopia serien har mer i bunnen enn fra de
    rimligere seriene.

    Det er bra at de står langt fra sidevegg.

    Rørforsterkere på diva, med peak ved 70Hz
    og 2,8 Ohm?

    Utopia serien er utviklet med transistor forsterkere!

    Alt kan jo prøves, så lykke til!

    Mvh
    puristen
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Takker for innspill Hifipuristen!
    Jeg har fått høre høyttalerne med de samme forsterkerne jeg eventuelt skal bruke her hjemme, og ingen problem selv på drøyt volum. Men de spilte i romslig rom med god plass bakover og på sidene. Jeg elsket lydsignaturen med en gang - hørtes rett og slett bare riktig ut. Også er det et poeng i at prisen er meget god, og høyttalerne nok kan komme mer til sin rett ved flytting neste år. Så spørs det om jeg kan holde ut frustrasjonen hvis de ikke funker her hjemme inntil videre.......
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Da kan jeg vel erklære meg selv som medlem:) JM Lab Diva utopia BE ble med hjem fra Oslo, og alle hjerter gleder seg. Tok en par dager før kona tok innover seg at det kom inn større høyttalere enn før, men dette gikk seg til akkurat som ventet. Og utrolig nok så spiller høyttalerne bra på lag med rommet, selv med lite luft rundt seg. En herlig luksusfølelse er det også å ha disse på plass;)
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Kan prøve med noen dårlig Iphone-bilder!
    JM lab diva 1.jpg
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Og enda ett - bare snu litt på hodet!
    JM lab diva 3.jpg
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Trenger noen råd her angående mine Electra 936.

    Skal om en stund ha en ny forsterker til de, helst integrert pga plasshensyn. Budsjettet ligger på rundt 20 lapper nytt eller brukt. Anlegget ellers er som i signaturen nederst.

    Har tenkt litt på:

    Hegel H200
    Krell S300i
    Bladelius ThorIII
    Bladelius TyrII

    Veit at de liker litt strøm selv om de er følsomme, kanskje fordi impedanskurven dipper ned i rundt 3 ohm etter det jeg har lest litt rundt.
    Tenker å beholde kablene mine, og de vil tilføre en liten tanke varme i lyden. Derfor er jeg ikke veldig redd for å bruke litt nøytral lydende forsterkere.

    Noen tanker eller erfaringer folk har rundt dette?
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Trenger noen råd her angående mine Electra 936.

    Skal om en stund ha en ny forsterker til de, helst integrert pga plasshensyn. Budsjettet ligger på rundt 20 lapper nytt eller brukt. Anlegget ellers er som i signaturen nederst.

    Har tenkt litt på:

    Hegel H200
    Krell S300i
    Bladelius ThorIII
    Bladelius TyrII

    Veit at de liker litt strøm selv om de er følsomme, kanskje fordi impedanskurven dipper ned i rundt 3 ohm etter det jeg har lest litt rundt.
    Tenker å beholde kablene mine, og de vil tilføre en liten tanke varme i lyden. Derfor er jeg ikke veldig redd for å bruke litt nøytral lydende forsterkere.

    Noen tanker eller erfaringer folk har rundt dette?
    Tro det eller ei.
    Onkyo A9000r spiller langt bedre en min ex Krell S-300 på et sett med Electra 1008 BE II. Bare ikke bruk DACen. Da den er av type kjekk å ha, men.... Den er til og med under budsjetet deres ;)
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Trenger noen råd her angående mine Electra 936.

    Skal om en stund ha en ny forsterker til de, helst integrert pga plasshensyn. Budsjettet ligger på rundt 20 lapper nytt eller brukt. Anlegget ellers er som i signaturen nederst.

    Har tenkt litt på:

    Hegel H200
    Krell S300i
    Bladelius ThorIII
    Bladelius TyrII

    Veit at de liker litt strøm selv om de er følsomme, kanskje fordi impedanskurven dipper ned i rundt 3 ohm etter det jeg har lest litt rundt.
    Tenker å beholde kablene mine, og de vil tilføre en liten tanke varme i lyden. Derfor er jeg ikke veldig redd for å bruke litt nøytral lydende forsterkere.

    Noen tanker eller erfaringer folk har rundt dette?
    Tro det eller ei.
    Onkyo A9000r spiller langt bedre en min ex Krell S-300 på et sett med Electra 1008 BE II. Bare ikke bruk DACen. Da den er av type kjekk å ha, men.... Den er til og med under budsjetet deres ;)
    At den spiller bra har jeg ingen problemer med å tro. Jeg har en kompis som hadde en Onkyo surround reciever på noen avanserte Scan-Speak selvbygg for en tid tilbake og det spilte ikke værst det heller. Glatt og varmt i lyden, men det skorta dog litt på oppløsninga og kontrollen nedover.

    Er nok mulig å få testa ut den du nevner når jeg tar en runde i Stockholms hifi butikker. Tenkte jeg skulle dra med meg kilden, en MacBook Pro. Høyttalerne blir det værre med.
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    352
    Antall liker
    321
    Sted
    South of heaven
    Hørte bladelius Thor mk III på focal diablo utopia III på hificonsult i Gøteborg. Synes det låt fantastisk rett og slett. Høyttalerne har vært en liten drøm for meg siden den demoen.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Heftige de der Diablo gitt!
    Hvilken kilde var det med Vicarious?

    Er veldig interessert i å høre hvordan klangbalansen ble med Thor på de. Mine Electra er nok ikke sammenlignbare, men noe av huslyden går kanskje igjen på tvers av du ulike seriene. ?
     

    Vicarious

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    352
    Antall liker
    321
    Sted
    South of heaven
    Mener de brukte bladelius embla som kilde. For meg låt oppsettet med bladelius og focal meget overbevisende. Meget nøytralt og oppløst. Fikk litt sånn 'wow' følelse. Låt meget stort og imponerende. Masse detaljer og samtidig engasjerende. Kun hørt oppsettet ca 30 min for ca to år siden. Jeg har ikke hørt focal utover dette. Hva med å kontakte hificonsult og høre med de? De fører begge merker og har de gangene jeg har vært der vært meget serviceinnstilt.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Da kan jeg vel erklære meg selv som medlem:) JM Lab Diva utopia BE ble med hjem fra Oslo, og alle hjerter gleder seg. Tok en par dager før kona tok innover seg at det kom inn større høyttalere enn før, men dette gikk seg til akkurat som ventet. Og utrolig nok så spiller høyttalerne bra på lag med rommet, selv med lite luft rundt seg. En herlig luksusfølelse er det også å ha disse på plass;)
    Gratulerer med nye ht`s Frode


    Lenge siden vi møttest nå.
    Hva med Tannoyene?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Veldig interessant å høre Vicarious. Takk for tilbakemeldingen.

    Jeg kommer til å ta kontakt med Reference Audio her i Stockholm ettersom Hifi Consult ligger i Göteborg. De fører også begge merker, men litt usikker på hvor stort utvalg de har av Focal.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Noen som vet hvorfor Focal har slutta å coate TC90 diskantene? De nye er helt speilblanke i utførelsen.
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    2.685
    Sted
    Kongsberg
    Trenger noen råd her angående mine Electra 936.

    Skal om en stund ha en ny forsterker til de, helst integrert pga plasshensyn. Budsjettet ligger på rundt 20 lapper nytt eller brukt. Anlegget ellers er som i signaturen nederst.

    Har tenkt litt på:

    Hegel H200
    Krell S300i
    Bladelius ThorIII
    Bladelius TyrII

    Veit at de liker litt strøm selv om de er følsomme, kanskje fordi impedanskurven dipper ned i rundt 3 ohm etter det jeg har lest litt rundt.
    Tenker å beholde kablene mine, og de vil tilføre en liten tanke varme i lyden. Derfor er jeg ikke veldig redd for å bruke litt nøytral lydende forsterkere.

    Noen tanker eller erfaringer folk har rundt dette?
    Hmmm.

    Focal 963 (og Focal generelt)er vel ikke alltid de snilleste guttene i klassen og kan bli litt pågående i toppen.
    Derfor syntes jeg det er litt rart at du har valgt 4 forsterkere som alle er noe lyse i klangen. Jeg tror nok Onkyo
    som blir nevnt kan være et bedre alternativ. Eller hva med en Sugden, Electrocompaniet, Adyton eller DP? Eller rør?
    Mitt førstevalg ville dog vært en Luxman L550 om du kan finne en fin brukt en. Megakul gammel forsterker:
    luxman-l550x-50wpc-class-a-integrated-amplifier-for-rs35000-used-5-rs35000-lahore.jpg


    mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Trenger noen råd her angående mine Electra 936.

    Skal om en stund ha en ny forsterker til de, helst integrert pga plasshensyn. Budsjettet ligger på rundt 20 lapper nytt eller brukt. Anlegget ellers er som i signaturen nederst.

    Har tenkt litt på:

    Hegel H200
    Krell S300i
    Bladelius ThorIII
    Bladelius TyrII

    Veit at de liker litt strøm selv om de er følsomme, kanskje fordi impedanskurven dipper ned i rundt 3 ohm etter det jeg har lest litt rundt.
    Tenker å beholde kablene mine, og de vil tilføre en liten tanke varme i lyden. Derfor er jeg ikke veldig redd for å bruke litt nøytral lydende forsterkere.

    Noen tanker eller erfaringer folk har rundt dette?
    Hmmm.

    Focal 963 (og Focal generelt)er vel ikke alltid de snilleste guttene i klassen og kan bli litt pågående i toppen.
    Derfor syntes jeg det er litt rart at du har valgt 4 forsterkere som alle er noe lyse i klangen. Jeg tror nok Onkyo
    som blir nevnt kan være et bedre alternativ. Eller hva med en Sugden, Electrocompaniet, Adyton eller DP? Eller rør?
    Mitt førstevalg ville dog vært en Luxman L550 om du kan finne en fin brukt en. Megakul gammel forsterker:
    Vis vedlegget 214871

    mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity
    Takk for gode forslag.

    Jeg har vært og hørt på tre av de jeg foreslo, og jeg fant vel ingen av de direkte lyse. Nå skal det sies at ingen av butikkene hadde Focal inne så sammenligningen blir ikke riktig.
    Hegel H200 fant jeg ut hadde litt for mye fokus på øvre mellomtone, men spiss var den ikke. H300 derimot fikk jeg nesten inntrykk av var litt mørk uten at jeg fikk inntrykk av at det mangla noe oppover. Fokuset var i større grad på nedre mellomtone. Den var helt rå, iallefall på de Elac'ene den ble testa på.

    Jeg har tidligere hatt veldig mye EC utstyr og har igrunn blitt litt lei lydsignaturen deres. Jeg klarer heller ikke å få så bra 3D ut av de som jeg ønsker. Iallefall ikke i prisklassen for vanlige dødlige.
    Rør er kult men funker dårlig med små barn i huset, ellers ville det ha blitt sterkt vurdert.
    De andre alternativene skal jeg snuse litt nærmere på, prøve å få lytta litt i Stockholms butikker.
    Sugden har jeg lest mye bra om, men lurer også litt på Roar Malmin sine kreasjoner. Hørt de skal være en bra match.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Fant en Luxman L550A MKII på et svenskt forum, virker som en ganske ny sak. Noe å gå for? Eller er det bare de gamle som er "bra"?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.614
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Min Luxman 510 (kun Effekt delen) blev brukt på ett par JBL Array 1400 som til vanligt ellers var satt opp med Hegel H4A mkll SE. I mine øron var dette en bedre match, og den hade ikke problemer med driften og den fikk kjørt seg ska jeg love!!! Bruker den fortsatt på bakrommet med JBL L-830.
    Jeg trur den L-550 ville vært fin og ha på Focal 900 serien.


     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    2.685
    Sted
    Kongsberg
    Fant en Luxman L550A MKII på et svenskt forum, virker som en ganske ny sak. Noe å gå for? Eller er det bare de gamle som er "bra"?
    Hei.

    L550A Mk. II skal absolutt være bra - om ikke bedre (har ikke hørt den) - men koster vel noe helt annet enn et brukt eksemplar av den gamle.
    Med en nypris på den gærne siden av 50 lapper og bare noen år på bena blir vel denne fort dyr (for) dyr. Den klare fordelen med den nye er
    selvfølgelig fjernkontroll.

    mvh
    Gunnar Brekke
    Fidelity
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Veldig interessant å lese i de siste innleggene. Skal definitivt sjekke ut Luxman! Den jeg ser til salgs går for 17000 svenske, en veldig bra pris. Utsalgsprisen her i Sverige er nok litt lavere.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut som det står en Luxman A 550 Mk II hos Audio Art til 28000,-. Du kan jo høre om han har den ennå?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Takk for tipset! Det er en her i Sverige til 17000 også. Virker som det er endel Luxman på bruktbørsen her med lave priser. Tungsolgt?

    Skal uansett prøves før noe blir avtalt. Jeg er også litt tidlig ute med rådslaging ettersom det først er på nyåret det skal investeres.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.614
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    A 550 mkll skall ha en meget god inbyggd riaa, Bra pris på den i Sverige Cundis. Ett par Focal scala utopia 3 i samme land frister meg.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei.
    Har masse unyttige meninger her..
    Hatt 505u Luxman på focal. Ble litt tung pustet. Men matchet godt.
    Forøvrig veldig lettsolgt. Annonserte, flere ggr. Trakk meg først, men lett å omsette.
    Da jeg hadde 936 var det adcom 200w som måtte til for min smak. Desverre totalt uinteressant da du ser etter integrert.
    70w hegel ble også tungpustet på 936.
    Sjekk ut om du finner integrert nelson pass. Evt pm Jensen fra vassagohifi.
    Kan være en slik bikker innen budsjett?
    Dukker dog ikke opp regelmessig på brukten.
    Lykke til med forsterker jakt. :)

    Arild
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Takk for nyttig input Arild! Jeg setter veldig pris på lytterfaringer. Hvilke Focal var det du hadde Luxman på?

    Nelson Pass har slått meg i bakhodet flere ganger, men prisen har vært litt høy. Skal sende en pm til vassagohifi.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg hadde god erfaring med Creek på Cobalt så kanskje det kunne funket på Electra også siden de visstnok har litt av den samme frempå lydkarakteren. Creek har en viss varme og "fløyel" uten at det går for mye på bekosning av presisjon og utpreget farga lyd som EC.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Jeg hadde god erfaring med Creek på Cobalt så kanskje det kunne funket på Electra også siden de visstnok har litt av den samme frempå lydkarakteren. Creek har en viss varme og "fløyel" uten at det går for mye på bekosning av presisjon og utpreget farga lyd som EC.
    De har litt av den samme lydkarakteren i toppen, men jeg syns allikevel at Electra er mere balansert. Jeg hadde Cobalt 826 for endel år siden, og de slet jeg litt med forsterker til. De sa vedlig fort fra hvis utstyret ble for lyst.
    På Electra har jeg inntrykk av at toppen er litt mer frampå enn hva man kanskje kan kalle et gjennomsnitt, men ikke så mye at de kler en markant mørktlydende forsterker. Om det blir for "plysj" så mister man mye av de gode sidene ved Electra, åpenheten og hurtigheten. Jeg vil si at de kler en forsterker som har fokus på nedre mellomtone mer enn øvre, men som samtidig ikke mister noe av klarheten, kontrasten, og hurtigheten pga det. Har hatt Gryphon Tabu 2100 på de, men det er nok en forsterker som kler Cobalt bedre enn Electra. På Electra ble det litt for dempa i toppen, de mista litt gnist helt enkelt.

    Takk for forslaget Lyngen, det tas med i vurderingen når jeg skal ta meg en ny runde i butikkene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn