Når det kommer til kabler så lar jeg andre prøve det, jeg justerer heller litt på dsp Alle som er tilkoblet er lange nokk og tykke nokkHar ikke sett noen som har prøvd RG59 antennekabel til høyttalere før. Kanskje du kan prøve det?
Det var en spøkNår det kommer til kabler så lar jeg andre prøve det, jeg justerer heller litt på dsp Alle som er tilkoblet er lange nokk og tykke nokkHar ikke sett noen som har prøvd RG59 antennekabel til høyttalere før. Kanskje du kan prøve det?
Når der er sakt så har jeg vel en gang i tiden prøvd antenne kabel til signal, der jeg brukte kun den massive lederen.
Har satt inn Anaview AmS-1000 til å drive toppen av Wisdom, altså fra ca 350hz og oppover. Der brukte jeg Holton 50w klasse A før, må si jeg er imponert over lyden. Noe usminket, men lydbilde, perspektiv og alt dette er virkelig på plass. Siden jeg ikke har målt for å få stilt inn rett nivå siden der er gain forskjeller på forsterkerne så kan nokk inntrykket være noe forkludret. Men skjønner noe av hypen rundt Anaview, ivertfall når pris kommer inn i bildet. Mulig jeg må ha flere slike Anaview Bygd på en dag er jo også en fordel.
Trenger jeg litt varme i klangen kan jeg sikkert bare sette inn non dårlige kabler for å forandre litt
Om det absolutt er nødvendig med litt krydder for å leve med kalde forsterkere som er lette og billige, så må vi kanskje prøve detSkal ikke ødelegge gleden, men jeg tror ikke at det er lurt å putte mer inn i signalkjeden uten videre enn det som er absolutt nødvendig.
De låter nok ganske forskjellig. SIT-1 har for det første veldig høy utgangsimpedanse som kan påvirke frekvensresponsen. I tillegg har den høy harmonisk forvrengning. Kanskje en fin egenlyd av mykhet og varme som blant annet gjør at så mange liker lyden hos Sluket? AMS0100 er derimot veldig transparent.Vel vel. Dersom SIT1låter bedre en AMS0100 hos meg skal jeg også teste en MF X-10Dv3.
Det er vel det vi skal tilsette med en buffer av noe slagDe låter nok ganske forskjellig. SIT-1 har for det første veldig høy utgangsimpedanse som kan påvirke frekvensresponsen. I tillegg har den høy harmonisk forvrengning. Kanskje en fin egenlyd av mykhet og varme som blant annet gjør at så mange liker lyden hos Sluket? AMS0100 er derimot veldig transparent.Vel vel. Dersom SIT1låter bedre en AMS0100 hos meg skal jeg også teste en MF X-10Dv3.
Jepp. Og langt bedre og fleksibelt IMO å tilføre det kontrollert framfor med en kostbar forsterker.Det er vel det vi skal tilsette med en buffer av noe slag
Lunsj er bare noe for å holde ut til middagen ! Uansett hvem som betaler.Lukter gratis lunsj, men hvem er det som betaler gratis lunsjen?
Likt som SIT ?Jepp. Og langt bedre og fleksibelt IMO å tilføre det kontrollert framfor med en kostbar forsterker.Det er vel det vi skal tilsette med en buffer av noe slag
Man kan jo også eksperimentere her med å legge det til med diverse plug-ins. Spørsmålet er om det låter likt.
Har absolutt ikke noe imot Klasse A eller rør. Men jeg synes det er kjekt å slippe den varmen en 50w klasse A amp avgir. Får jeg samme lyd fra en Anaview og en buffer av noe slag blir jeg happy.Jeg vil gjerne ha både lunsj og middag jeg. At folk har mest glede av å lage plank for å kalle det høyttalere er helt fint. Trives med gode forsterkere som ikke har feedback som er en general feil i alle forsterkere som har det. I hvert fall slik jeg ser det. Nå er det middag..
Det lurer jeg på selv, har front handtakene til den liggende endaTja, det er mange ulike rør løsninger. Spørs hva du vil ha. Når lyden kalles "kald" er det en lost case anyway. Virkeligheten er ikke kald. Tidvis langt varmere enn endel hypa skeit som folk kaller nøytrale ting. Burde komme seg på konsert. Men uansett, at en søker sin egen vei er gull. Og du er dyktig. Tenk alt vi har lært siden jeg sendte en kloss oppover med lastebil. Lurer på hvor den ble av..
Kjøpte to AMS-1000 av Snickers.Hvor handler du Anaview fra forresten?
Vet ikke, men mulig det ja. PM gir deg svarAha. Forhandler Snickers kanskje?
De låter nok ganske forskjellig. SIT-1 har for det første veldig høy utgangsimpedanse som kan påvirke frekvensresponsen. I tillegg har den høy harmonisk forvrengning. Kanskje en fin egenlyd av mykhet og varme som blant annet gjør at så mange liker lyden hos Sluket? AMS0100 er derimot veldig transparent.Vel vel. Dersom SIT1låter bedre en AMS0100 hos meg skal jeg også teste en MF X-10Dv3.
Skulle være mulig. Flere som har kopiert rørforsterkere med transistorer. F.eks Bob Carver. Å gjøre det i praksis er noe annet.Likt som SIT ?Jepp. Og langt bedre og fleksibelt IMO å tilføre det kontrollert framfor med en kostbar forsterker.Det er vel det vi skal tilsette med en buffer av noe slag
Man kan jo også eksperimentere her med å legge det til med diverse plug-ins. Spørsmålet er om det låter likt.
Slapp av menneske. Det var bare et spørsmål som jeg stilte. Har ikke idiotforklart noen lyttere der. Kjenner godt til kvaliteten fra et godt hornoppsett med massivt membranarealet kombinert med stort rom. Det gir åpenbart noe utenom det vanlige. Ingen tvil om det og gjør at mange tradisjonelle hifi oppsett blir som reiseradioer i sammenligning. Samtidig er det ikke vanlig at noe låter veldig behagelig og mykt med kombinasjonen svært åpen lyd og helt ubehandlet rom, selv om riktig nok større avstander til flater hjelper veldig mye. Og det heller ingen tvil om at SIT-1 ikke er en forsterker som er laget for å låte nøytralt. Kall det gjerne litt synsing eller høye tanker.Legg merke til (dere andre som leser dette) at Orso antar og synser om ting han ikke har hørt.
Attpåtil idiotforklarer han oss som faktisk HAR vært i Slukoteket.
Det er en makaløs frekkhet som burde vært moderert.
Men vi lar det stå til skrekk og advarsel...