LEIKIS LYD sitt svarte anlegg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Nytt år, nye muligheter. Tja hva som skjer med hifien vet ikke jeg, hele tiden sugen på å prøve noe nytt. Om ikke Wisdom blir solgt snart vurderer jeg å selge Infinity Emim tårna. I værste fall midbass tårna også. Har også muligheten for å teste non andre spennende høyttalere, de kan forenkle oppsettet noe som jeg også gjerne skulle gjort.

Så er du på jakt etter non tynne høye høyttalere så kan vi kanskje bli enige om noe :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du er vel ikke på vei å løpe hodestups inn i hornfella du også vel veit jeg ;)

Å selge er jo som å gå en tung motbakke om dagen!
    Kanksje du må legge ut begge og beholde det som blir igjen?

Hva tenker du å satse på i midbass?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Du er vel ikke på vei å løpe hodestups inn i hornfella du også vel veit jeg ;)

Å selge er jo som å gå en tung motbakke om dagen!
    Kanksje du må legge ut begge og beholde det som blir igjen?

Hva tenker du å satse på i midbass?
    Horn er for dyra i fjøset !
    Ja det nokk ikke selgers marked ivertfall, de få som har tatt kontakt har sikker jort det i fylla. Ivrig mail sendt på natta for så ikke svare mere :mad:
    Midbass ja, det er vel veldige vikte, men de høyttalerne jeg tenker å prøve har en en del 8" i høyden så det kan kanskje funke med bare et tårn pr side for så å fylle på litt i bunn med de 4 18" jeg har. Jeg ender opp med litt mere luft rundt høyttalerne som kanskje kan slå godt ut for lyden. Men det får jeg ikke vite før jeg tester det her hjemme :)
    Gått i et kjør på andre områder for tiden så har ikke fått tid til å hente de enda. Men badet er ferdig så det er håp snart :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hehe! Bånd er slik en pakker inn julegaver med.. ;)
    Nei! Den diskusjonen tar vi ikke! Jeg har full respekt for andre sine valg!
    Hadde alle hatt det samme hadde det vert kjedelig!! :)

Fyllakjøpere skal bare passe seg!!

8" er vel OB det også?
    Ja du tenker de blir litt smalere? Du tenker du har såpass med fjøl at det nermer seg IB nesten?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    7 stk 8" pr side og OB ja :)
    Båndene lever videre selv om jula er over her ivertfall. Det er uansett ikke noe å diskutere, men jeg skal aldri si aldri. :rolleyes:
    Det er nokk noe bånd lignende jeg skal prøve nå også.

Ja de midbass tårna og Emim tårna helt tett sammen og helt inntil sideveggen blir vel nesten IB :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har lært selv å si aldraldri jeg også ;)

Jeg er jo ikke videre brei erfaren med OB, men tror jeg skjønner litt hva du er inne på.
    Da jeg hadde Jamo OBene ble fulltonen stående med vinger bak seg. Mistet da litt sparkle i forhold til dipol effekten (om du skjønner..)

Har du prøvd samle midbass og sub, så tar du Emim flytter en meter fremfor mot lytteposisjon?
    Faser inn med DSP.
    Kanskje et sløvt forslag men du vil jo da få litt luft rundt Emim..?

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har vel tidligere prøvd å putte bassene mot frontveggen, men det blir noe feil synes jeg. De spiller opp til 300hz så jeg vil gjerne ha direktelyden fra de. Med subbene går det fint att de er langt unna.
    Jeg kan ikke flytte Emim enda lengre frem mot lyttepos, da får jeg de i fanget :)
    De står vel ca 2m fra øret og har ca 2.5m mellom seg. Jeg har et digert og dypt lydbilde, veldig fornøyd med det. Men trangen etter å prøve nye ting melder seg av og til. Jeg er nokk minst like mye inntrisert i lydformidlings utstyret som musikken, så jeg må til stadighet mette den sulten etter å prøve ting og tang :)

Det systemet jeg har nå er bygd opp over lang tid og finjustert etter min smak. Og jeg har hørt få anlegg jeg liker bedre en mitt eget sån totalt sett. Men det er selvsakt enkelte ting jeg skulle forbedret :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du har kontroll på systemet mye bedre enn noen av oss andre har og kan! :)

Om du bare er forskelysten, make it simple and cheap!
    Kan du låne? Kan det kjøpes billig? Om evt kjøp, kan det selges lett?
    Slik tenker jeg om det skulle vere noe jeg har lyst å teste.

Vi drodlet jo litt om 6kanals pre...har du en temmelig god 2kanals liggende?
    Dytte den mellom DSP og power til Emim for å teste kanskje? Bare som ren buffer, volum på max?

Mvh
    oks

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Du har kontroll på systemet mye bedre enn noen av oss andre har og kan! :)

Om du bare er forskelysten, make it simple and cheap!
    Kan du låne? Kan det kjøpes billig? Om evt kjøp, kan det selges lett?
    Slik tenker jeg om det skulle vere noe jeg har lyst å teste.

Vi drodlet jo litt om 6kanals pre...har du en temmelig god 2kanals liggende?
    Dytte den mellom DSP og power til Emim for å teste kanskje? Bare som ren buffer, volum på max?

Mvh
    oks
    Om jeg selger noe av mitt system så vet jeg hvordan jeg skal komme meg dit igjen. Men så er det jo dette med å forske med minibudsjett, det må nesten opp på nivå med det jeg har for å gi meg svar på om det kan erstatte noe av det jeg har. Du tester ikke Dali Mentor om du har Euphonia fra før vuttu :)

Ja dette med pre og dsp er noe jeg har grubblet og grubler videre på, Jeg er nysjerig på Lyngdorf, de som har testet sier det er bra om man ikke korrigerer noe særlig, spesielt oppover i frekvens. Emim tårna trenger kun deling nederst, midbassene er også kun delt oppe og nede. Subbene har litt eq justeringer og deling oppe og nede. Så jeg kan komme unna med ganske enkle løsninger.
    Foreksempel en TDAI 2200 har filter på forsterkerdelen, filter på analogutgangen og filter på digitalutgangen, jeg har det jeg trenger med den. Så med den får jeg pre, fortserker og filter til et treveis system :) Jeg har kjøper på 4x10HD, og jeg har en 2x4HD liggende for ufoutsette justeringer :)

De høyttalerne jeg kan teste og kjøpe, har passive filter. Så de trenger bare en god forsterker og muligens litt avdeling i bunn for å tilføye subbene på en god måte. Om de senere kan selges lett er jeg noe usikker på, men jeg har hørt de og jeg vet de kan prestere så omsettelig er de nokk om jeg får noen til å høre de :)
    aog de kommer fra en annerkjent høyttalerprodusent ;-)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Lurer på om ikke hifiklubben har sånn kjøp/retur greie?
    I tilfelle kan du teste Lyngdorf.

Og du kan låne høyttalere før kjøp.

Begge deler kan du da få prøvd uten at det koster mer enn henting og bæring. Det bør jo være bra deal egentlig :)

Du har det litt anerledes enn meg. Jeg er avhengig av ørtiførti EQpunkter for å få det til å låte noenlunde......

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Lurer på om ikke hifiklubben har sånn kjøp/retur greie?
    I tilfelle kan du teste Lyngdorf.

Og du kan låne høyttalere før kjøp.

Begge deler kan du da få prøvd uten at det koster mer enn henting og bæring. Det bør jo være bra deal egentlig :)

Du har det litt anerledes enn meg. Jeg er avhengig av ørtiførti EQpunkter for å få det til å låte noenlunde......
    Jeg slipper billig unna med Emim som spiller fra 300-14000hz :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ser en fordel der med bånd! Det er jo veldig bra! :)
    Horn i seg selv er jo ikke bygd for rett respons og må EQes, eller en må kjøre mangeveis.
    Det står vel tom på wiki mener jeg :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det skjer lite på hififronten for tia, brukmarkedet er veldig labert. Jeg har flyttet fram subbene for å gi de litt mere luft bak, usikker på om det ble bedre. De spiller anyway sabla bra, men hele tiden nysjerig på å prøve andre ting....

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Ganske labert marked for tiden ja. Lite interessant som ligger ute også. Er vell ikke akkurat lettsolgte L75 heller vil jeg tro.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Ganske labert marked for tiden ja. Lite interessant som ligger ute også. Er vell ikke akkurat lettsolgte L75 heller vil jeg tro.
    Selv synes jeg det er div inntresangt ute, men er helt avhengig av å selge før noe kan komme inn :) L75 er nokk litt for dyr for massen, og siden de krever aktive filtre så detter nokk noen bort også. Jeg får vel bare late som jeg er tålmodig :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ja, ellers er jeg blitt blind...håper ikke det :)
    Mulig Høvdingen tweaker med bildeopplastningen kanskje?
    Kanskje laste bilde som vedlegg under avansert?

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Nå er det ok! Mirakel! Har fått synet tilbake! :)
    Om du ikke får solgt kan du ikke ha det ene i stuen?

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Solgt alt det andre eller kun midlertidig fjernet? Prøve å finne en helg i februar som passer med innrykk fra Innherred :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.420
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Stuesjefer kan endre mening. Økonomisjefer er det verre med desverre... :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skal vi følge tradisjonen til de to første turene så er det bare å stake ut den garantert glatteste helga i vinter så kommer vi, er litt av sjarmen å skli seg til Kyrksæterøra. ;D

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er en trøst i et treigt bruktmarked, Leikis: Hvis jeg hadde hatt et dedikert lytterom hadde jeg vært EKSTREMT frista til å kjøpe dipolene og bassene du har ute for salg! Men når man lytter i en flerbruksstue, så... :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Skal vi følge tradisjonen til de to første turene så er det bare å stake ut den garantert glatteste helga i vinter så kommer vi, er litt av sjarmen å skli seg til Kyrksæterøra. ;D
    De salter så jævli for tia att det rekker vel ikke å bli særli glatt :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hvis det er en trøst i et treigt bruktmarked, Leikis: Hvis jeg hadde hatt et dedikert lytterom hadde jeg vært EKSTREMT frista til å kjøpe dipolene og bassene du har ute for salg! Men når man lytter i en flerbruksstue, så... :)
    Ja hadde hørt de hadde du kjøpt uansett :) Men skjønner att de ikke glir ubemerket inn i en vanlig stue :rolleyes:

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Hva er det egentlig Bataljonen har mest lyst til å høre her, Infinity eller Wisdom eller begge :) Det er noe rigging for å bytte, men det går det også :)
    Skulle egentlig fått på plass non andre kreasjoner også, men vi får se på den saken :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Wisdom Audio kunne vært veldig morro å få hørt for min del ihvertfall.

Må avklare med resten av gutta boys når det passer. Jeg er hjemme alene hele vinterferien så en av de to helgene hadde vært knall for min del, eneste minuset er at jeg ikke har tilgjengelig bil med mindre ting endrer seg innen da ;D Men vi finner en helg!

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.223
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Jeg får bare håpe de ikke blir solgt da...... :-/ Er vel ikke no stor fare i det nå for tiden. De er oppkobblet og spiller sabla gått :)

Det kommer to for å høre de nå om torsdagen også :) Tror ikke de blir med noen av de hjem :)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hadde jeg hatt penger og større rom så hadde de absolutt vært opp til vurdering, men slik er det nå engang ikke.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ei helg må vi klare å finne :)
    Hadde vært moro å høre Wisdom Audio, tror ikke jeg har hørt høytalere i den prisklassen annet enn på messe og en butikkdemo på Oslo hificenter for en 14 år siden.
    Kan hende at jeg kan kjøre om det passer på ei frihelg.
    Det er kommer selvfølgelig an på om Per Anders tør sitte på en Peugeot :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn