Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 20.121
- Antall liker
- 10.670
Ikke noe problemer med ørten hundre tusen km. for en moderne bil. Levetid på 20 år er en annen problemstilling.
Det er jo ikke dieselmotorens skyld det da . Om ikke miljøaspektet hadde vært der - hvilket er den drivende kraften, så hadde det neppe gått en eneste el-, eller gassbuss.selv busser byttes nå ut i et hyppig tempo og om noen år...
Joda, godt mulig dette også ender med et mageplask.. hven vet. For noen år siden var det jo gassbusser som var den store hypen og det gikk som det måtte, lukt åt Helvete. det kjører ikke en eneste slik en her lenger og fadesen står som ruiner på sentralene. Miljøpolitikere er de dyreste og mest unødvendige av sorten. Men el har nå litt historie og trolleybusser har vært brukt her i hundre år eller noe slikt, så strøm er ikke noe nymotens påfunn fra klimafjolsene. Om vi skrur tiden frem 20 år tror jeg at mesteparten av bussene i siviliserte strøk går på batteri og ikke på diesel.Det er jo ikke dieselmotorens skyld det da . Om ikke miljøaspektet hadde vært der - hvilket er den drivende kraften, så hadde det neppe gått en eneste el-, eller gassbuss.
Velkommen til "lenge leve Diesel tråden"Lukter mystisk av min bensinbil som har gått 200k etter at den trekker båten min eller tilsvarende lass.
Svidd clutch.Lukter mystisk av min bensinbil som har gått 200k etter at den trekker båten min eller tilsvarende lass.
Tja, min fossilbil kan med normalt vedlikehold lett runde 400k kilometer. Så da vil mitt totale miljøavtrykk langt overgå hva en Tesla kan oppnå. Hold Norge reint - hugg en Tesla - nærmest.Tja, forskning på Tesla batterier gir vel 5% degradering ved 50k kilometer og totalt 10% degradering ved 270k kilometer så det bør holde en stund.
En fossilbil er sliten ved 200k kilometer.
Nei, den er nær verdiløs etter 10 år og 200k så den bør hugges ved neste store reparasjon.Tja, min fossilbil kan med normalt vedlikehold lett runde 400k kilometer. Så da vil mitt totale miljøavtrykk langt overgå hva en Tesla kan oppnå. Hold Norge reint - hugg en Tesla - nærmest.
Er noe som heter bruksverdi også vettu min bil har gått 205.000km, er en 2002 mod og er verdt 250.000kr så det der er på ingen måte en fasit.Nei, den er nær verdiløs etter 10 år og 200k så den bør hugges ved neste store reparasjon.
Forståelig at jeg provoserte med Tels hugging dog, min 1997 modell Volvo har en verdi på ca 80k, og når den blir veteran om 6 år har den samme verdi.Nei, den er nær verdiløs etter 10 år og 200k så den bør hugges ved neste store reparasjon.
Ta en kikk på Volvo 240 eller 242 i god stand.. 100k++80k for en 23 år gammel Volvo?
Jepp! S70 som er som ny (nesten).80k for en 23 år gammel Volvo?
Ja for det er jo diesel som har skylda dissa diesel hjul opphenga altså.. kan ikke stole på demDette var nok siste dieselen for vår del. Mistet nattesøvenen i flere netter når jeg tenkte på at det var dattera som kjørten Passaten når den fant sin tid til å ramle ifra hverandre for noen år tilbake.
Vis vedlegget 686611
Hva du har solgt bilene din for i dine yngre dager har da ingenting å si den dag i dag? Bil blir stort sett aldri gull gruve med mindre man har en meget spesiell bil. Det er heller ikke diesel som har skylda når ett bil merke lager en dårlig motor? Tror du ikke det kommer liknende saker med el biler?Nå er man langt utenfor topic men jeg har solgt 2x Golf mk1 Gti, BMW E30 325i og Volvo 240 Turbo i mine yngre dager og alle for <20k så det å tro at alle biler overlever og blir gull en gang i fremtiden er optimistisk.
Man betaler vrakpant for en Tesla ved kjøp så man får vrakpant når den hugges.
Om det er mye økonomi i å eie en eldre Tesla er jeg skeptisk til men det er nok av dieselbiler med dårlig totaløkonomi også, var jo en i Luksusfellen der problemene starter ved kjøp av A6 Allroad.
Det var du som skrev at en diesel bil som var 10år og hadde gått 200.000km hadde null verdi. Det er feil.En V/S70 med diesel er da langt mer ordinær og det er du som regner fremtidig verdi.
Til by bruk er jo el bil fantastisk det er jeg helt enig i Når det kommer til kakling så er det mye forskjellig syntes jeg.. Toyota er vel en versting der.. min V8 diesel låter fantastisk og jeg syntes vag sin V6 diesel låter bra åJeg forstår behovet for Diesel f.eks i Tyskland med mye langkjøring, billig og varer lenge. Det samme med utkantstrøk i Norge / lange strekninger. Men, personlig er jeg glad for at det blir mindre av disse kakle-bilene i byene. De lyder feil og lukter feil, selv om nyere Diesel-motorer er noe annet enn på 80-tallet.
Låter bra ja, det er jo noe vi på HFS kan mye om, min S70 med 5 sylindere bensin har en fantastisk inspirerende lyd ved pådragTil by bruk er jo el bil fantastisk det er jeg helt enig i Når det kommer til kakling så er det mye forskjellig syntes jeg.. Toyota er vel en versting der.. min V8 diesel låter fantastisk og jeg syntes vag sin V6 diesel låter bra å
Volvo 5’er låter jo fantastiskLåter bra ja, det er jo noe vi på HFS kan mye om, min S70 med 5 sylindere bensin har en fantastisk inspirerende lyd ved pådrag
Åsså mye mer trafikksikker med hensyn til at fotgjengere faktisk kan høre at det kommer en bil og ikke en susende symaskin.Volvo 5’er låter jo fantastisk
Det er jeg enig i, men nå har det blitt helt håpløst da.. fotgjengere i dag er stort sett en gjeng med zombier med musikk på ørene så er skummelt uansettÅsså mye mer trafikksikker med hensyn til at fotgjengere faktisk kan høre at det kommer en bil og ikke en susende symaskin.
I 20-30 km/t hører man uansett ikke motoren, men dekkene! Det er det samme med elbil. Så prøv igjen...Åsså mye mer trafikksikker med hensyn til at fotgjengere faktisk kan høre at det kommer en bil og ikke en susende symaskin.
Mnja … i området 20-30 km/t så vil det nok være i grenseland, men opp i høyere hastigheter så er det primært dekkstøy man hører.I 20-30 km/t hører man uansett ikke motoren, men dekkene! Det er det samme med elbil. Så prøv igjen...
For noe tøv Men jeg ser ikke på det som noe argument mot å kjøre el bil, folk får ta litt ansvar for egen sikkerhet når man går der det ferdes biler.I 20-30 km/t hører man uansett ikke motoren, men dekkene! Det er det samme med elbil. Så prøv igjen...
Blant annetEr dette tråden for dieseldyr?
Selvsagt er det tøv. Alt man ikke er enig i er tøv. Kul måte å argumentere på.For noe tøv Men jeg ser ikke på det som noe argument mot å kjøre el bil, folk får ta litt ansvar for egen sikkerhet når man går der det ferdes biler.
Dette er jo ikke riktig. Hvis jeg kjører i 20-30-40 km/t på andre gir med dieselpurka mi med doble eksospotter og boksermotor med et turtall på 2500 - 3000 omdreininger, så hører folk som går på gata i nærheten dette. I så lav hastighet, kanskje motorlyden til og med overdøver hjulstøyen på mange biler, hvem vet.I 20-30 km/t hører man uansett ikke motoren, men dekkene! Det er det samme med elbil. Så prøv igjen...