LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    576
    Antall liker
    686
    " Der er slet ingen plastik; I stedet er C-MARC-ledning™ og kabler isoleret med tæt flettet, 100% naturlig, gasset og placeret bomuldsfiber med dobbelt dækning for ekstra beskyttelse. Dette resulterer i et meget let, meget fleksibelt, naturligt lydende produkt med nutidens bedste ydeevneegenskaber til sarte lydapplikationer med et enormt signal-støj-forhold. "
    Produsenter av audioutsyr angir gjerne en dB verdi for SNR/ signal-støy-forhold, hva menes med et enormt signal-støy-forhold i denne sammenhengen du skriver?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.602
    Antall liker
    8.188
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Helbredende steiner er også vanskelig å måle, det er en grunn til det.

    Det er vel så såre enkelt at man hører det man gjerne vil høre. Hjernen, og dermed ørene, er tross alt det lettest påvirkelige og minst pålitelige måleapparat man kan tenke seg. Spesielt hvis man ikke bruker en rigorøs metodikk, men bare koselytter på ting man er nysgjerrig på og gjerne vil skal låte bra.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    3.181
    Sted
    Oslo
    Fordi nogle ting er umulige at måle. LessLoss arbejder blandt andet der, hvor ting er svære at måle.
    ....
    Hvis det er umulig å måle, hvorfor vise til målbare størrelser for å forklare hvordan de får det til? Det henger ikke på greip. Dessuten er det meste målbart i en verden hvor man måler gravitasjonsbølger etter kollisjoner mellom svart hull ved universets begynnelse. Jeg snakket nylig med noen fra det norske "Justervesenet", der de måler tid på måleinstrumenter festet direkte i det norske grunnfjellet (et av verdens eldste grunnfjell), og de klarer det helt sikkert. Det er bare det at det er billigere å påstå rare ting på nettet enn å gjøre det i praksis.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.602
    Antall liker
    8.188
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men hvis man skal ta innover seg at det en mener å høre er såre enkelt å måle, hvis det faktisk eksisterte, så går det jo ut over både kosen. gleden og hvem vet hva. Det er egentlig ganske pussig at folk som liker å forholde seg til vitenskap og etterrettelighet orker å høre på musikk i det hele tatt.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.698
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Produsenter av audioutsyr angir gjerne en dB verdi for SNR/ signal-støy-forhold, hva menes med et enormt signal-støy-forhold i denne sammenhengen du skriver?
    Det var mest til Møffe, der har Duelund højttalere, og Duelund bar stærkt imod at bruge plastik. Og så den måde at bruge kobberet på.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    576
    Antall liker
    686
    Det var mest til Møffe, der har Duelund højttalere, og Duelund bar stærkt imod at bruge plastik. Og så den måde at bruge kobberet på.
    Duelund var vel også en ivrig bruker av linolje, var han ikke?

    Bomull og linolje er sikkert fint til sitt bruk det, men husk at slike ting kan gi noen andre overaskelser også.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.178
    Antall liker
    20.686
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg låner pt. hans LessLoss XLR AES/EBU, der er nyeste udgave med Entropisk behandling, og det er så godt.
    ENTROPI:
    1.: Et mål for, hvor lidt af et systems energi, der kan fås til at udføre arbejde; også et mål for uorden; jo større entropi, jo større uorden.
    2.: Entropi er et udtryk for den samlede uorden eller tilfældighed i et system. Entropien blev oprindelig indført som et beskrivende begreb inden for termodynamikken i fysik og kemi. Det gør det muligt at formulere termodynamikkens 2. lov meget enkelt.

    Uorden og termodynamikk. Fortæl lige, hvordan det nogensinde kan ha´ noget med et XLR-kabel at gøre??
    Men iflg. dig, der åbenbart æder svada råt og ikke har det mindste begreb om funktionen af et kabel....... så
    skal vi andre bare på din anbefaling tro på, at "det er så godt"?? 🤣 🤣 🤣
    S´gu sjældent, jeg har læst nogen grave sig så dybt ned i et hul...... men den største undring ligger alligevel på
    hvordan dit anlæg egentlig gengiver elektriske musiksignaler, siden du foretrak den af de to filer på CD´en, som
    havde både mere støj i tillæg til fasefejl, medens det direkte rip var "fladt og dynamikfattigt"??:sleep:
    Som @HoJ hopper jeg også af hér. Det bli´r simpelthen for dumt.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.403
    Antall liker
    3.806
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderte faktisk å kjøpe Icepower amper da de virker billige og gode nok.. Men etter å ha lest alt dette tullet, så skjønner jeg jo at det kanskje ikke er det smarteste valget.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    3.181
    Sted
    Oslo
    "Entropisk behandling" burde i grunnen tilføre mer uorden i lydbildet, om man skulle ta den assosiative ordbruken alvorlig....

    Forresten: Aner jeg et snev av alternativ/homeopatisk tankegeng her? "Ondt skal ondt fordrive"?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    3.149
    Torget vurderinger
    0
    Jeg vurderte faktisk å kjøpe Icepower amper da de virker billige og gode nok.. Men etter å ha lest alt dette tullet, så skjønner jeg jo at det kanskje ikke er det smarteste valget.
    Icepower funker egentlig bra med produsentens strøm-kabel(standard sort), men det er forskjell på lydbildet fra forskjellige Icepower med samme standard strøm-kabel benyttet under testingen (y)
     
    Sist redigert:

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.455
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Horten
    Men hvis man skal ta innover seg at det en mener å høre er såre enkelt å måle, hvis det faktisk eksisterte, så går det jo ut over både kosen. gleden og hvem vet hva. Det er egentlig ganske pussig at folk som liker å forholde seg til vitenskap og etterrettelighet orker å høre på musikk i det hele tatt.
    Nja. Det blandes ofte sammen, tilsiktet eller ikke, hva som er målbart av lyd:
    1.
    Fakta er at alt som øret klarer å fange opp av lyd, er målbart. Alt.
    Og det er også fakta at det kan måles mye mere enn det øret kan høre.

    2.
    Hvordan folk oppfatter lyd/tolker lyd/tror man hører/liker lyd++, er derimot ikke målbart.
    -Man kan spørre hva folk liker, se tendenser og trender, men det koker ned til personlig mening++. Personlig mening er ikke målbart, hva man tror/synes/ønsker er ikke målbart.

    Punkt 2 brukes ofte feilaktig, tilsiktet eller ikke, som argument for at man gjerne kan la være å måle.
    Det er en feilslutning.

    Man er kommet langt om man erkjenner at punkt 1 og 2 ikke er motstridende. :cool:
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.197
    Antall liker
    10.749
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Icepower funker egentlig bra med produsentens strøm-kabel(standard sort), men det er forskjell på lydbildet fra forskjellige Icepower med samme standard strøm-kabel benyttet under testingen (y)
    Tja, hadde 6 identiske icepower forsterkere her og alle låt klin likt i mine ører.
    Det er selvsagt individuelle forskjeller fra modultype til modultype.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    576
    Antall liker
    686
    Men hvis man skal ta innover seg at det en mener å høre er såre enkelt å måle, hvis det faktisk eksisterte, så går det jo ut over både kosen. gleden og hvem vet hva. Det er egentlig ganske pussig at folk som liker å forholde seg til vitenskap og etterrettelighet orker å høre på musikk i det hele tatt.
    Man kan jo se på digitalt lagret kildemateriale som en måling av det musikerne og studio har skapt og laget en «måleraport file» av.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    576
    Antall liker
    686
    Det her skulle være en hyggelig tråd, hvor jeg skriver om min glæde over LessLoss, som jeg har lyttet til og jeg synes, at andre skulle få interesse om det mærke, fordi ikke mange kender til det. Jeg har ingen økonomiske interesse i LessLoss, så er det sagt, men jeg vil gerne dele min glæde over LessLoss. Det er ovenikøbet billigt.

    Desværre skulle tråden ødelægges af forskellige diskussions kloggere, hvor interessen ikke er i at få bedre lyd, men at vinde kampen! En person som HoJ , og hvorfor kunne han ikke bare brillere med, ved at holde sig væk fra tråden? Kunne han dog ikke bare holde sig væk, men han skulle absolut ind med en masse unødige kommentarer! Ingen konstruktive ting at byde ind med! Ingenting at bidrage med, men deltager bare i det hylekor med at prøve at latterliggøre mig! Det virker som om, dem der ikke kan lytte forskel på noget som helst, hele tiden vil bekræfte hinanden i, at der ikke er forskel på noget. En ting er, at man måske har en dårlig hørelse, eller ikke har gode mulighed for at lytte i ens bolig. Der kunne være mange grunde, men lad dog os med den gode hørelse og anlæg, lad os dog diskutere forbedringer. De er jo det hi-fi drejer sig om!

    Egentlig burde HoJ fremvise billeder af sit lytterum, anlæg mm. så man kunne forstå, hvorfor han ikke kan lytte forskel på noget f.eks. strømkabler. Man kan se meget af billeder.

    Et tip! Man kunne have en tråd, hvor mennesker fremviste deres Lytterum og placering af apparaterne og højttalerne. For at forbedre på lyden. Find 2 eller 10 fejl!, kunne tråden hedde. To fejl, hvis man vil lave et par små forbedringer og 10, hvis man tør gøre mere!

    Jeg har det sådan, at jeg ønsker at forbedre mit anlæg og for lige at slå fast, så har jeg så god lyd og jeg har aldrig hørt noget bedre nogen steder! Bare så det er slået fast. Jeg mente, før LessLoss, at nu kunne det ikke blive meget bedre, og jeg kunne bare slappe helt af.

    Så fik jeg besøg af to personer. Den ene person Henrik havde jeg mange gange haft besøg af i mit Lytterum og der var en gæst med han kendte, Renè, der havde hørt om mit gode Lytterum. De var begge målløse over kvalitet af rummet og anlægget. Renè har været på besøg nu tre gange, og vil gerne lade en ven han har, der er akustiker, komme og lytte til rummet og den gode lyd.

    Men René medbragte en stor del af sine LessLoss ting og jeg var solgt! De fødder var så fremragende og de net kabler var så fantastiske.

    Så skal der gøres grin med deres udseende af de fødder. Oh come on! Ja udseendet er meget vigtigt! Pyt med virkningen. Bare det ser pænt ud!

    Så foreslår jeg at folk selv lytter til dem og HoJ bliver tøsefornærmet. Det var også frækt at foreslå, at man selv kan lytte. Der må ligge meget frustration der!
    Så skal jeg bevise at de virker... Hvorfor i alverden skulle jeg det! Lyd dog selv mand. Det er det Hi-fi drejer sig om HoJ.
    Har en mistanke om at du hadde fått mindre motbør i slike hyggetråder som dette skulle vert hvis du hadde tunet ned tekniske (objektiv) informasjon rundt slike lessloss tweak, og heller fokusert på at dette er dine egne subjektive erfaringer som skaper gleder og opplevelser rundt musikk lytting. Det kan og skal vel ingen ta fra deg.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    3.149
    Torget vurderinger
    0
    Tja, hadde 6 identiske icepower forsterkere her og alle låt klin likt i mine ører.
    Det er selvsagt individuelle forskjeller fra modultype til modultype.
    Med et system som får fram mye detaljer så hører man forskjell....
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.095
    Antall liker
    2.573
    Nja. Det blandes ofte sammen, tilsiktet eller ikke, hva som er målbart av lyd:
    1.
    Fakta er at alt som øret klarer å fange opp av lyd, er målbart. Alt.
    Og det er også fakta at det kan måles mye mere enn det øret kan høre.

    2.
    Hvordan folk oppfatter lyd/tolker lyd/tror man hører/liker lyd++, er derimot ikke målbart.
    -Man kan spørre hva folk liker, se tendenser og trender, men det koker ned til personlig mening++. Personlig mening er ikke målbart, hva man tror/synes/ønsker er ikke målbart.

    Punkt 2 brukes ofte feilaktig, tilsiktet eller ikke, som argument for at man gjerne kan la være å måle.
    Det er en feilslutning.

    Man er kommet langt om man erkjenner at punkt 1 og 2 ikke er motstridende. :cool:
    Helt enig her. Et annet punkt jeg landet etter mange år er pga variablene i punkt 2 er jeg sluttet å henge meg opp i opplevde mikrosopiske endringer. Og havner jeg i et dilemma hvor jeg ikke klarer bestemme meg spør jeg om hjelp til å gjennomføre blidtest. Som frem til i dag uten unntak har endt med at jeg ikke kan si om det er A eller B spiller når jeg samtidig blander kildemateriale jeg lytter til.

    Det siste punktet med å bytte låter anser jeg som vesentlig da jeg lytter musikk og da er det uvesentlig om jeg på en enkel låt kan si at A låter best om jeg ikke klarer det på det meste annet av musikk.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Icepower funker egentlig bra med produsentens strøm-kabel(standard sort), men det er forskjell på lydbildet fra forskjellige Icepower med samme standard strøm-kabel benyttet under testingen (y)
    Hva snakker du egentlig om her?
    Samme Icepower type eller ulike moduler? Og hvilken test henviser du til?
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    576
    Antall liker
    686
    Elektronikk bygges jo ofte opp med komponenter med +- avvik og større eller mindre toleransen. Er vel ganske vanlig like konstruksjoner måler forskjellig. Er forskjellene store nok og hørselen og resten av kjeden god nok er det vel ikke noe i veien for at ting kan høres forskjellig ut også…
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    576
    Antall liker
    686
    ^Tja. Det kommer nok an på det også.
    Her er måledata på 6 stereo-forsterkere jeg har bygget basert på Purifi. Det er rimelig likt, og høyre og venstre kanal ligger oppå hverandre på alle 6.

    Vis vedlegget 971456
    Ja det var jo rimelig likt.

    Så har man jo tilfeller som dette Ikke klasse D riktignok, men koster vel såpass at man burde kunne forvente mer matching av komponentene.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.698
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    ENTROPI:
    1.: Et mål for, hvor lidt af et systems energi, der kan fås til at udføre arbejde; også et mål for uorden; jo større entropi, jo større uorden.
    2.: Entropi er et udtryk for den samlede uorden eller tilfældighed i et system. Entropien blev oprindelig indført som et beskrivende begreb inden for termodynamikken i fysik og kemi. Det gør det muligt at formulere termodynamikkens 2. lov meget enkelt.

    Uorden og termodynamikk. Fortæl lige, hvordan det nogensinde kan ha´ noget med et XLR-kabel at gøre??
    Men iflg. dig, der åbenbart æder svada råt og ikke har det mindste begreb om funktionen af et kabel....... så
    skal vi andre bare på din anbefaling tro på, at "det er så godt"?? 🤣 🤣 🤣
    S´gu sjældent, jeg har læst nogen grave sig så dybt ned i et hul...... men den største undring ligger alligevel på
    hvordan dit anlæg egentlig gengiver elektriske musiksignaler, siden du foretrak den af de to filer på CD´en, som
    havde både mere støj i tillæg til fasefejl, medens det direkte rip var "fladt og dynamikfattigt"??:sleep:
    Som @HoJ hopper jeg også af hér. Det bli´r simpelthen for dumt.
    Du kritiserer mig fordi jeg foretrak den forkerte! Jeg kunne trodsalt lytte forskel på de to stykker musik, hvad du IKKE kunne.

    Jeg gentog i går lytning af den brændte cd, og jeg lyttede til det første, og jeg foretrak igen den første. Jeg kan godt høre at der kom mere støj på, længere inde i nummeret.

    Så fandt jeg den orginale CD frem Jennifer Warnes, Famous Blue Raincount, og jeg lyttede til "like a bird on a wire".

    Her kan jeg godt høre, at den CD har næsten den samme lyd som nr. 2. Det er en kedelig indspildning og den er bestemt ikke i Hi-fi kvalitet. Den er så manipuleret og nogle forfærdelige trommer.

    De trommer forbedre åbenbart den dårlige bearbejde optagelse så! Altså fejl på fejl kan åbenbart give en fordel. Og igen, jeg kan så nemt lytte forskel på de to dårlige skæringer. Hvorfor blev der ikke valgt noget kvalitet i stedet for? Jeg må gå ud fra, at det var meningen at jeg skulle vælge den forkerte!
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    3.181
    Sted
    Oslo
    Du kritiserer mig fordi jeg foretrak den forkerte! Jeg kunne trodsalt lytte forskel på de to stykker musik, hvad du IKKE kunne.
    Jeg forstod det sånn at han også kritiserte den tøysete omtalen av begrepet "Entropi" og spurte hva det har med kabler å gjøre.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.698
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg har ikke lyttet til XLR ballanceret kabel uden Entropisk. Jeg har lyttet til mine venner, at det giver meget, og de har fået deres opgraderet.

    Jeg har sammenlignet LessLoss Prime, som er det billigste og ikke har fået den behandling med Entropisk, med det jeg køber, LessLoss C-Marc Stellar Power Cable, som er med større kvadrat og har fået Entropisk behandling. Der er stor lydforskel. Det giver en forøget glød og inderlighed i musikken.

    Hvordan kan det måles?... :unsure:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.741
    Sted
    Langesund
    Jeg har ikke lyttet til XLR ballanceret kabel uden Entropisk. Jeg har lyttet til mine venner, at det giver meget, og de har fået deres opgraderet.

    Jeg har sammenlignet LessLoss Prime, som er det billigste og ikke har fået den behandling med Entropisk, med det jeg køber, LessLoss C-Marc Stellar Power Cable, som er med større kvadrat og har fået Entropisk behandling. Der er stor lydforskel. Det giver en forøget glød og inderlighed i musikken.

    Hvordan kan det måles?... :unsure:
    Siden det er din opplevelse blir det vanskelig å måle det. Handler jo bare om dine følelser i forhold til det som er registret av din hjerne. Opplevelsene dine kan ingen ta fra deg.
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    3.181
    Sted
    Oslo
    Jeg har ikke lyttet til XLR ballanceret kabel uden Entropisk. Jeg har lyttet til mine venner, at det giver meget, og de har fået deres opgraderet.

    Jeg har sammenlignet LessLoss Prime, som er det billigste og ikke har fået den behandling med Entropisk, med det jeg køber, LessLoss C-Marc Stellar Power Cable, som er med større kvadrat og har fået Entropisk behandling. Der er stor lydforskel. Det giver en forøget glød og inderlighed i musikken.

    Hvordan kan det måles?... :unsure:
    "Entropi" er bare et av flere tulleord i sammenhenger som denne. Det betyr ingenting så om det er med eller uten spiller ingen rolle. At LessLoss sine markedsførere bruker sånt gir dem dessverre ingen troverdighet. Det hadde nok vært bedre å lage bra produkter folk bare trengte å lytte seg til om fungerte.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.403
    Antall liker
    3.806
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke lyttet til XLR ballanceret kabel uden Entropisk. Jeg har lyttet til mine venner, at det giver meget, og de har fået deres opgraderet.

    Jeg har sammenlignet LessLoss Prime, som er det billigste og ikke har fået den behandling med Entropisk, med det jeg køber, LessLoss C-Marc Stellar Power Cable, som er med større kvadrat og har fået Entropisk behandling. Der er stor lydforskel. Det giver en forøget glød og inderlighed i musikken.

    Hvordan kan det måles?... :unsure:
    Selve kabelen kan jo enkelt måles, endorfinene dine kan også måles..
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.178
    Antall liker
    20.686
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    1. Du kritiserer mig fordi jeg foretrak den forkerte! Jeg kunne trodsalt lytte forskel på de to stykker musik, hvad du IKKE kunne.

    Jeg gentog i går lytning af den brændte cd, og jeg lyttede til det første, og jeg foretrak igen den første. 2. Jeg kan godt høre at der kom mere støj på, længere inde i nummeret.

    Så fandt jeg den orginale CD frem Jennifer Warnes, Famous Blue Raincount, og jeg lyttede til "like a bird on a wire".

    3. Her kan jeg godt høre, at den CD har næsten den samme lyd som nr. 2. Det er en kedelig indspildning og den er bestemt ikke i Hi-fi kvalitet. Den er så manipuleret og nogle forfærdelige trommer.

    De trommer forbedre åbenbart den dårlige bearbejde optagelse så! 4. Altså fejl på fejl kan åbenbart give en fordel. Og igen, jeg kan så nemt lytte forskel på de to dårlige skæringer. Hvorfor blev der ikke valgt noget kvalitet i stedet for? 5. Jeg må gå ud fra, at det var meningen at jeg skulle vælge den forkerte!
    Jeg havde ellers besluttet ikke at skrive længere i denne hovedløse fjolletråd, men siden du skriver direkte til mig,
    så lad dette være mit sidste skriv.
    1: Jeg kritiserer, at du foretrak den dårligste, da alle andre udgydelser fra dig handler om "naurlig" lyd, fjernelse af (imaginær) støj osv. osv.
    Derfor fandt jeg det underligt, at du kan li´ den dårligste af de to. Dette er ikke noget angreb, bare generel undren over, at du foretrækker kunstig glasur i stedet for den ægte vare.
    2: Ja, det er jo meget nemmere, når man først har fået det fortalt. Havde været mere troværdigt, hvis du havde skrevet det første gang. BTW.... den "støj" ligger ca. 120dB under musikken, så tror simpelthen ikke på dig.
    3: Det må du så være en af ganske få, der mener.
    4: Det er jo fulstændig tåbeligt, grænsende til det idiotiske. Enhver ved fra den virkelige verden, at det rigtige er at fjerne en fejl. Det kan ALDRIG bli´bedre, at forsøge at maskere den med endnu en fejl. Forvrævlet sludder.
    5: Den får stå for dig egen regning. Men som lovpriser af LossLess undrer det mig ikke, at du forsøger at gå konspirations-vejen.

    Jeg vil foreslå dig at kopiere samtlige af LossLess´s produktsvada/marketing, og præsentere det for en veluddannet
    person, du stoler på, indenfor "faget"..... ikke rygklappere fra "klubben". Fælles for al deres "marketing" er, at det intet som helst har med virkeligheden at gøre. At du 100% udelukker, at det kan ha´ noget som helst med din forventningsbias eller
    placebo at gøre, gør det for mig bare endnu mere latterligt.
    Ingen grund til at skrive tilstilet mig fremover. Jeg gider simpelthen ikke det pjat ;)
    "Peace" være med dig og dine "oplevelser".
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.773
    Antall liker
    36.069
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Siste fra meg også. Hadde du kun utdypet din eierglede av kjøpet (uten å blande inn hva den gjør lydmessig så kan ingen (selv ikke jeg 🤣) arrestere deg. Jeg har også brukt nok penger på hifi som gir god eierglede, men det kan helt sikkert ikke måles at det gjør noe som helst forskjell på lyden.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    913
    Antall liker
    598
    Jeg havde eller besluttet ikke at skrive længere i denne hovedløse fjolletråd, men siden du skriver direkte til mig,
    så lad dette være mit sidste skriv.
    1: Jeg kritiserer, at du foretrak den dårligste, da alle andre udgydelser fra dig handler om "naurlig" lyd, fjernelse af (imaginær) støj osv. osv.
    Derfor fandt jeg det underligt, at du kan li´ den dårligste af de to. Dette er ikke noget angreb, bare generel undren over, at du foretrækker kunstig glasur i stedet for den ægte vare.
    2: Ja, det er jo meget nemmere, når man først har fået det fortalt. Havde været mere troværdigt, hvis du havde skrevet det første gang. BTW.... den "støj" ligger ca. 120dB under musikken, så tror simpelthen ikke på dig.
    3: Det må du så være en af ganske få, der mener.
    4: Det er jo fulstændig tåbeligt, grænsende til det idiotiske. Enhver ved fra den virkelige verden, at det rigtige er at fjerne en fejl. Det kan ALDRIG bli´bedre, at forsøge at maskere den med endnu en fejl. Forvrævlet sludder.
    5: Den får stå for dig egen regning. Men som lovpriser af LossLess undrer det mig ikke, at du forsøger at gå konspirations-vejen.

    Jeg vil foreslå dig at kopiere samtlige af LossLess´s produktsvada/marketing, og præsentere det for en veluddannet
    person, du stoler på, indenfor "faget"..... ikke rygklappere fra "klubben". Fælles for al deres "marketing" er, at det intet som helst har med virkeligheden at gøre. At du 100% udelukker, at det kan ha´ noget som helst med din forventningsbias eller
    placebo at gøre, gør det for mig bare endnu mere latterligt.
    Ingen grund til at skrive tilstilet mig fremover. Jeg gider simpelthen ikke det pjat ;)
    "Peace" være med dig og dine "oplevelser".
    Ja, hvis man hører støj under 120 dB, har man godt nok guldører. Man skal vist også spille temmelig højt :D
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.698
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    HasseBasse, hvorfor er du så sur? Liver er skønt med god musik.
    Jeg lagde en del ind fra LessLoss hjemmeside, fordi jeg troede at det kunne have interesse at læse. Om det er en svada tror jeg næppe.
    I hver fald kan jeg foreholde mig til de kabler jeg har lånt, som jeg synes lyder så godt.
    Jeg har et rigtig godt lydanlæg, hvor der er dybde, bredde og højde på musikken. Lyden er fri af højttalerne og den er meget dynamisk. Jeg er ovenud tilfreds med lyden.
    Som ivrig Hi-fi mand, er jeg ude på forbedringer, hvis der er nogle. Selvom jeg synes, at nu kan det ikke gøres bedre, så ved man, at der er altid en eller anden ting der kan forbedres. Så da jeg fik gæster blev jeg tilbudt at prøve de LessLoss fødder, der hedder Bindbreaker. Jeg var forbløffet over det som jeg hørte. Mere ro og mindre stress. Mere naturlig lyd. Den måde et instrument blev spillet på, kom bedre frem.
    Det hele blev forbedret i samme retning ved brug af LessLoss net kabler.
    Jeg kan give en bedre beskrivelse, når mine 4 net kabler ankommer. Og jeg har rigtig gode AudioQuist net kabler i forvejen.
    Jeg har ikke mulighed for at måle noget som helst. Hvordan skal man måle, når man har et rum, hvor der er god 3D og man tilføjer noget naturligt med lyden? Jeg ved det ikke, men jeg stoler på mine sanser. Og jeg nyder musikken og jeg venter spændt på mine nye net kabler, som er LessLoss C-MARC Cable. Det nye topkabel. :)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.455
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Horten
    @Sven_Palvig Høres ut som du har mye tid i lytterommet, sosialt og mange engasjerende tema. (y)

    Det virker som du er en tilhenger av å prøve ting, lære, høre selv og gjøre deg egne erfaringer. Bra.

    Men er du da også åpen for å vurdere muligheten for at du kan ta feil med hensyn på Lossless? Kan det være en mulighet for at du bli kan bli lurt av din egen hjerne?
    -For du stiller spørsmål om hvorfor man skal måle noe som helst når man er happy med lyden, er det fordi du er redd du ikke vil like måleresultatet?

    Huff, der kom de "ubehagelige" spørsmålene igjen, ikke sant? :oops:

    Men til tross for at det er mange her inne som mener seg krenket og trakassert om de blir stilt noe de selv føler er ubehagelige spørsmål, så er det faktisk når man tenker igjennom svaret at man kan lære noe.
    -Uansett om man kun svarer for seg selv eller gir et svar til den som spør.

    For om alt kan forbedres, da er jo som kjent starten på denne forbedringen å stille spørsmål.😉
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn