LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.275
    Antall liker
    909
    Vi må informere folket der ute, så ikke nykommer går i den samme fellen.
    Ja, ville jo vært ille om flere skulle finne gleden med denne hobbyen....

    Lykkes nok desverre bare delvis, ingen jeg kjenner virker å ha blitt overbevist- Såvel LessLoss som annen lurium blomstrer i beste velgående her omkribg- Nye innkjøp er til og m d under planlegging🤞 Da holds heldigvis liv i produsentene OG samtidig får noen sårt tiltrengt mulighet til å disikere og idiotforklare andres opplevelser og valg🙄

    Flott det✌💪
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.275
    Antall liker
    909
    Kaldt på innlandet i dag, MEN jeg har i det minste noen Firewall 640x jeg kan slenge på peisen👍
     

    Idefix

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.03.2023
    Innlegg
    98
    Antall liker
    79
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    0
    Enig med Hoj, ikke greit å feil informere, mulig trådstarter har sagt at det er hans personlige mening og ikke fasit
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.773
    Antall liker
    36.069
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde LessLoss-tråden vært i venne-tråden så hadde i hvert fall ikke jeg bedt om målinger osv.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.619
    Antall liker
    3.149
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje det...... Men din konklusjon er feil. Lavfrekvent støy er IKKE = Vinyl. Det er bare "lavfrekvent støy".
    Ta´r du den første CD-utgaven av Michael Jackson´s "Thriller", spiller på en CD-avspiller
    som har garantert frekvensområde fra 2Hz til 20KHz, setter den til en 100% DC-kopplet forsterker,
    Og spiller fra Nr. 1, vil du se basmembranene stå å fare ut og inn i begynnelsen med noe som
    likner på 5Hz ca.
    Lavfrekvent støy og feil på CD?? JA. Helt uten vinylspiller i nærheten. Skal finne ut exakt hvilken
    CD-version det er tale om, da det er en kompis som har den.
    Det ble en hyggelig tur til Hifi og Vinyl i går........ og der var også Michael Jackson
    Både 1982-versjonen og 2001 Special Edition (y)

    Spectrumet viser lavfrekvent støy på nedlastet fil X og MJ 1982, men redigert versjon av MJ i 2001
    har blitt ryddet grundig for lavfrekvent og ødelagt dynamikk i mixepulten

    jw_mj_noise.jpg
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    3.181
    Sted
    Oslo
    Tro på dine øre. 😀
    Jeg lyttede til et LessLoss X64, der blev monteret på DACEN PS Audio mrk 2. Netkablet var Audioquest Dragon High Current og det var en tydelig forbedring. Varmere stemme. Mere naturlig lyd. Mere klar lyd.
    Vi var 2 der lyttede til LessLoss netkabler også. Det billige Prime og det super gode Stellar netkablet. Det vigtigste er gode netkabler for at få super lyd.
    Et lite mysterium for meg er at hovedformålet er å tro på sine ører skjønner jeg ikke hvorfor LessLoss legger ut den typen kvasivitenskapelig svada som du kopierte inn i innlegg #34. Som om de ikke stoller på ørene, samt6idig som de mister enhver troverdighet hos dem som forstår at det bare er sprøyt.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.403
    Antall liker
    3.806
    Torget vurderinger
    1
    Det ble en hyggelig tur til Hifi og Vinyl i går........ og der var også Michael Jackson
    Både 1982-versjonen og 2001 Special Edition (y)

    Spectrumet viser lavfrekvent støy på nedlastet fil X og MJ 1982, men redigert versjon av MJ i 2001
    har blitt ryddet grundig for lavfrekvent og ødelagt dynamikk i mixepulten

    Vis vedlegget 971155
    Den største forskjellen på 1982 og 2001 MJ, har jeg hørt er nesen, ikke rart det høres annerledes ut da. :alien:
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.403
    Antall liker
    3.806
    Torget vurderinger
    1
    Ja, ville jo vært ille om flere skulle finne gleden med denne hobbyen....

    Lykkes nok desverre bare delvis, ingen jeg kjenner virker å ha blitt overbevist- Såvel LessLoss som annen lurium blomstrer i beste velgående her omkribg- Nye innkjøp er til og m d under planlegging🤞 Da holds heldigvis liv i produsentene OG samtidig får noen sårt tiltrengt mulighet til å disikere og idiotforklare andres opplevelser og valg🙄

    Flott det✌💪
    I akkurat denne hobbyen, hva er så denne hobbyen!?
    Skal man sammenligne med biler igjen? Style en 80 hk volvo 240, akser den bedre og tror eieren han får bedre toppfart/aerodynamikk med litt plastikk og bedre veiholdning med bredere dekk og større felger med både feil camber og toe in? Eller burde eieren heller bytte ut motor, eller bare bytte ut bil først som sist for å få de egenskapene han egentlig er ute etter?

    De som driver med denne "tweakingen" på hifien, det er liksom disse som hele tiden skal bytte ut og forbedre et eller annet smådill på volvoen sin, silikonslanger og slikt i motorrommet fordi det bare ser tøffere ut med lilla enn sort rett og slett og skryte til alle andre som holder på med det samme og alle klapper hverandre på ryggen uten å stille kritiske spørsmål. Ingen lærer noe og bare gjør ting på måfå, som kanskje ser kulere ut i gutteklubben glad og om den fungerer eller ikke er ikke så viktig.
    Men så har man altså de som er drittlei av volvo rett og slett, og spesielt av å ta buss pga. Volvoen streiker oftere enn den går. Mange har faktisk funnet ut at det finnes bedre biler, som bare fungerer og ser bedre ut og innehar mye bedre kjøreegenskaper også, bedre aks og toppfart for å ikke snakke om bedre økonomisk på drivstoff.

    Greit at enkelte finner glede i å mekke, andre pynte og andre kjøre bil. Det er vel slik i denne hobbyen også, de som bygger og lager hifi, de som hører på musikk på hifien og de som bare er opptatt av å pynte litt på (dama er der, liker gjerne å sette blomster på ting over alt der det er plass).

    Og en veske til over 300K er bare dyrere enn en til 300,- og de innehar gjerne samme egenskapene, der er lessboss sin magiske formel..
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.398
    Antall liker
    8.528
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Begynner å lure på hva de har i tobakken nede i Danmark.
    Det ene produktet etter det andre løfter lyden til uante høyder.
    Alle de produktene som havner inne i rommet til denne dansken blir nirvana.
    Må jo være noe som er riv ruskende galt.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.699
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det her skulle være en hyggelig tråd, hvor jeg skriver om min glæde over LessLoss, som jeg har lyttet til og jeg synes, at andre skulle få interesse om det mærke, fordi ikke mange kender til det. Jeg har ingen økonomiske interesse i LessLoss, så er det sagt, men jeg vil gerne dele min glæde over LessLoss. Det er ovenikøbet billigt.

    Desværre skulle tråden ødelægges af forskellige diskussions kloggere, hvor interessen ikke er i at få bedre lyd, men at vinde kampen! En person som HoJ , og hvorfor kunne han ikke bare brillere med, ved at holde sig væk fra tråden? Kunne han dog ikke bare holde sig væk, men han skulle absolut ind med en masse unødige kommentarer! Ingen konstruktive ting at byde ind med! Ingenting at bidrage med, men deltager bare i det hylekor med at prøve at latterliggøre mig! Det virker som om, dem der ikke kan lytte forskel på noget som helst, hele tiden vil bekræfte hinanden i, at der ikke er forskel på noget. En ting er, at man måske har en dårlig hørelse, eller ikke har gode mulighed for at lytte i ens bolig. Der kunne være mange grunde, men lad dog os med den gode hørelse og anlæg, lad os dog diskutere forbedringer. De er jo det hi-fi drejer sig om!

    Egentlig burde HoJ fremvise billeder af sit lytterum, anlæg mm. så man kunne forstå, hvorfor han ikke kan lytte forskel på noget f.eks. strømkabler. Man kan se meget af billeder.

    Et tip! Man kunne have en tråd, hvor mennesker fremviste deres Lytterum og placering af apparaterne og højttalerne. For at forbedre på lyden. Find 2 eller 10 fejl!, kunne tråden hedde. To fejl, hvis man vil lave et par små forbedringer og 10, hvis man tør gøre mere!

    Jeg har det sådan, at jeg ønsker at forbedre mit anlæg og for lige at slå fast, så har jeg så god lyd og jeg har aldrig hørt noget bedre nogen steder! Bare så det er slået fast. Jeg mente, før LessLoss, at nu kunne det ikke blive meget bedre, og jeg kunne bare slappe helt af.

    Så fik jeg besøg af to personer. Den ene person Henrik havde jeg mange gange haft besøg af i mit Lytterum og der var en gæst med han kendte, Renè, der havde hørt om mit gode Lytterum. De var begge målløse over kvalitet af rummet og anlægget. Renè har været på besøg nu tre gange, og vil gerne lade en ven han har, der er akustiker, komme og lytte til rummet og den gode lyd.

    Men René medbragte en stor del af sine LessLoss ting og jeg var solgt! De fødder var så fremragende og de net kabler var så fantastiske.

    Så skal der gøres grin med deres udseende af de fødder. Oh come on! Ja udseendet er meget vigtigt! Pyt med virkningen. Bare det ser pænt ud!

    Så foreslår jeg at folk selv lytter til dem og HoJ bliver tøsefornærmet. Det var også frækt at foreslå, at man selv kan lytte. Der må ligge meget frustration der!
    Så skal jeg bevise at de virker... Hvorfor i alverden skulle jeg det! Lyd dog selv mand. Det er det Hi-fi drejer sig om HoJ.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.582
    Antall liker
    3.181
    Sted
    Oslo
    Det her skulle være en hyggelig tråd, hvor jeg skriver om min glæde over LessLoss, som jeg har lyttet til og jeg synes, at andre skulle få interesse om det mærke, fordi ikke mange kender til det. Jeg har ingen økonomiske interesse i LessLoss, så er det sagt, men jeg vil gerne dele min glæde over LessLoss. Det er ovenikøbet billigt.
    ....
    Så synd da, at de mister troverdighet ved å skrive tull på nettsiden sin.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.699
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Palvig og Jeg ser ud til at benytte tildels samme højttaler konstruktør.


    Vis vedlegget 970859
    Hjemme hos denne, hørte Jeg, som flere gange tidligere, bl.a. en rigtig god indspilning med et meget flot og dyyybt stereoperspektiv.
    Sidst Jeg var der, bemærkede Jeg at noget ikke var som det plejede. Det "store 3D" lydbillede var blevet "fladt", manglede "dybde virkning".

    Hvad Jeg IKKE vidste var, at netstøjfilteret var fjernet. Det var den eneste tekniske ændring siden forrige gang. Virkningen var ganske tydelig.

    Dette er hverken spøgeri eller overtro, men ganske hvad Jeg intet anende iagttog.
    Meget støj eller uro på lysnettet kan åbenbart forstyrre gengivelsen netop så meget, at det her gav oven nævnte virkning. Målinger på el nettet ville sikkert
    kunne forklare det.

    Hvad Jeg dog ikke fatter er: Hvordan udvikler man et produkt til fjernelse/undertrykkelse at ikke målbare fænomener...?

    Her tænker Jeg på alle underlige dimser af en hver slags til "forbedring" af lyden, kun understøttet af producentens forklarings-model. Hvis det fandtes ude i virkeligheden, ville den slags nok for længst have vundet indpas i de seriøse lydstudier som noget af det første...

    I den lille sjove test fil X / XX kunne Jeg høre forskel, og måtte efterfølgende konstatere at til sammenligning lyder min slidte LP med "Blåt regntøj" åbenbart lige som en 1. generations CD-høvl. :rolleyes:

    En par iagttagelser ude fra virkeligheden... 🤔

    M
    Fordi nogle ting er umulige at måle. LessLoss arbejder blandt andet der, hvor ting er svære at måle.
    Dine højttalere er Duelund højttalere og det ligner Køkkenhøjttaleren placeret på et basmodul. Jeg har lyttet meget til køkkenhøjttaleren bygget af Steen Duelund.
    Steen Duelund opfandt støjspolen, da jeg kom på hans værksted. Hvor et langt metalbånd var viklet rundt og rundt, og gik tilbage modsatte vej. Så blev peaks ophævet. Det rensede støjen, men fjernede desværre dynamikken.
    LessLoss gør det samme, men på en mere avanceret måde. Der bruges tynde kobbertråde der renser på samme måde, og det renser lyden for støj.

    " Der er slet ingen plastik; I stedet er C-MARC-ledning™ og kabler isoleret med tæt flettet, 100% naturlig, gasset og placeret bomuldsfiber med dobbelt dækning for ekstra beskyttelse. Dette resulterer i et meget let, meget fleksibelt, naturligt lydende produkt med nutidens bedste ydeevneegenskaber til sarte lydapplikationer med et enormt signal-støj-forhold. "
     
    Sist redigert:

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    352
    Antall liker
    151
    Steen Duelund opfandt støjspolen, da jeg kom på hans værksted. Hvor et langt metalbånd var viklet rundt og rundt, og gik tilbage modsatte vej. Så blev peaks ophævet. Det rensede støjen, men fjernede desværre dynamikken.
    Det lyder som en common-mode choke (støjspole), du mener Duelund opfandt den?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.773
    Antall liker
    36.069
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Egentlig burde HoJ fremvise billeder af sit lytterum, anlæg mm. så man kunne forstå, hvorfor han ikke kan lytte forskel på noget f.eks. strømkabler. Man kan se meget af billeder.
    Er du ny på hfs? Jeg har en haug med med bilder av anlegget mitt på "min tråd"
    Så foreslår jeg at folk selv lytter til dem og HoJ bliver tøsefornærmet. Det var også frækt at foreslå, at man selv kan lytte. Der må ligge meget frustration der!
    Så skal jeg bevise at de virker... Hvorfor i alverden skulle jeg det! Lyd dog selv mand. Det er det Hi-fi drejer sig om HoJ.
    Takk, men nei takk. Anbefaler at du måler for å vise meg at det er forskjell. Det er tross alt helt gratis.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    913
    Antall liker
    598
    Fordi nogle ting er umulige at måle. LessLoss arbejder blandt andet der, hvor ting er svære at måle.
    Dine højttalere er Duelund højttalere og det ligner Køkkenhøjttaleren placeret på et basmodul. Jeg har lyttet meget til køkkenhøjttaleren bygget af Steen Duelund.
    Steen Duelund opfandt støjspolen, da jeg kom på hans værksted. Hvor et langt metalbånd var viklet rundt og rundt, og gik tilbage modsatte vej. Så blev peaks ophævet. Det rensede støjen, men fjernede desværre dynamikken.
    LessLoss gør det samme, men på en mere avanceret måde. Der bruges tynde kobbertråde der renser på samme måde, og det renser lyden for støj.

    " Der er slet ingen plastik; I stedet er C-MARC-ledning™ og kabler isoleret med tæt flettet, 100% naturlig, gasset og placeret bomuldsfiber med dobbelt dækning for ekstra beskyttelse. Dette resulterer i et meget let, meget fleksibelt, naturligt lydende produkt med nutidens bedste ydeevneegenskaber til sarte lydapplikationer med et enormt signal-støj-forhold. "
    Hvad er det, der er så svært at måle?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.773
    Antall liker
    36.069
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    @Sven_Palvig Opprett en Lossless vennetråd så skal jeg love deg at jeg holder meg unna å snakke om måling osv.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.699
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvad er det, der er så svært at måle?
    Hvorfor skulle jeg måle? Dem der vil have beviser, så er beviset det vi kan høre. Det kan gentages igen og igen. Jeg har haft besøg 3 gange af René, der medbragte LessLoss kabler, og mine AudioQuist Dragon, Hurricane, Tornado og Thunder, der er fine net kabler, blev taget af, og erstattet med LessLoss. Og ja, det er hørbart.
    Jeg har købt mit anlæg for at nyde musik. Lytte til musik og ikke for at måle musik! Det der er interessant er, hvad jeg og andre hører her hos mig! Hvilke ændringer der gør her hos mig kan man så læse om, og blive inspireret over mine oplevelser. Og så selv turde kaste sig ud i at prøve! For det er jo altid farligt at prøve! Jeg har prøvet, da René spurgte mig, om jeg turde prøve de LessLoss net kabler. Jeg har bestilt 4 styk af deres nye topmodel, Stellar. Og jeg går utålmodigt rundt og venter på leveringen... De skal jo lige produceres, og det tager tid.

    Jeg har intet behov for at bevise, hvad vi hører, men folk er velkomne her til et lyt og en kop kaffe. :coffee:
    Jeg har haft besøg af Tom A, Roald, The Shy og Flageborg. Folk er velkomne her til at kikke forbi, og lytte på anlægget / rummet og nyde god musik og få en god Hi-fi snak.

    1700409854631.png
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    446
    Antall liker
    1.079
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Rundt og rundt = viklinger?
    Rundt og rundt. Her ses en tilsvarende støj-spiser-spole fra midt femti tallet.

    Resized_20231119_164306_4197.jpeg

    Den her viste støjspole er fra et tidligt High-Fidelity apparat til universal drift, med to PL84 i udgangen. 2 x 6 Watt, med mindre end 10%klirr.
    Oven i købet med bomuldsomviklet tråd, og et strømkabel der ligner noget fra Les.. 🤬..oss.

    Duelund's spole var viklet side om side som vist på billedet, bare i kobberfolie med passende lag kondensatorpapir i mellem, indstøbt/tilsølet i lindolie, og fikseret i en udfræset MDF-plade. Virkningen var som tidligere beskrevet.
    Brandsikkerhed er ikke eksisterende...

    Kunne uden ophedning strømføde en kaffemaskine. Dette var sluttesten. Og, tro mig; kaffen smagte bedre...:sneaky:

    Hvordan beviser man i grunden et sanse indtryk...?

    M
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.773
    Antall liker
    36.069
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hurricane, Tornado og Thunder, der er fine net kabler, blev taget af, og erstattet med LessLoss. Og ja, det er hørbart.
    Da er det nok målbart også, så det burde ikke by på noen utfordringer. Hadde du kjøpt en sportsbil over telefon/nettet uten å ha mulighet til å teste eller lese deg opp om den, eneste du hadde å gå på var selger sine ord om bilen er raskere enn en Porsche 911?
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    913
    Antall liker
    598
    Hvorfor skulle jeg måle? Dem der vil have beviser, så er beviset det vi kan høre. Det kan gentages igen og igen. Jeg har haft besøg 3 gange af René, der medbragte LessLoss kabler, og mine AudioQuist Dragon, Hurricane, Tornado og Thunder, der er fine net kabler, blev taget af, og erstattet med LessLoss. Og ja, det er hørbart.
    Jeg har købt mit anlæg for at nyde musik. Lytte til musik og ikke for at måle musik! Det der er interessant er, hvad jeg og andre hører her hos mig! Hvilke ændringer der gør her hos mig kan man så læse om, og blive inspireret over mine oplevelser. Og så selv turde kaste sig ud i at prøve! For det er jo altid farligt at prøve! Jeg har prøvet, da René spurgte mig, om jeg turde prøve de LessLoss net kabler. Jeg har bestilt 4 styk af deres nye topmodel, Stellar. Og jeg går utålmodigt rundt og venter på leveringen... De skal jo lige produceres, og det tager tid.

    Jeg har intet behov for at bevise, hvad vi hører, men folk er velkomne her til et lyt og en kop kaffe. :coffee:
    Jeg har haft besøg af Tom A, Roald, The Shy og Flageborg. Folk er velkomne her til at kikke forbi, og lytte på anlægget / rummet og nyde god musik og få en god Hi-fi snak.

    Vis vedlegget 971220
    Hvorfor er det så svært for dig at forstå, at de fleste af os HAR prøvet at skifte netkabler og div tweaks uden den magi du snakker om? Jeg har spurgt Nelson Pass om de konstruktioner han laver vil lukrere på at skifte fødder under apparaterne. Han mener det eneste gode det gør, er at, det er lettere at støvsuge under dem.
    Ud over det er det dig selv der skriver, at de signaler der kommer gennem dine esotreriske kabler, ikke kan måles, fordi det åbenbart er så specielle signaler, at kun ham René du snakker om , kender til dem.
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    446
    Antall liker
    1.079
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    MEN: Har efter alt det postyr, gransket LessLoss side for andre uvurderlige HI-FI dimser.

    Stødte bl.a. på deres BlackGround interface.
    Her er de dog ganske ærlige om produktes værdiløshed, som vises af deres egne tegninger. BlackGround er en dims
    der spiser al støj uden der er DC gennemgang. Så den må være kapasitivt virkende.
    Her vist som støjspiser i et af deres komplette line filter opstilling:

    lessloss.jpg

    Altså BlackGround afkobler al støj til "jord". Så langt så godt. Men nu går det da helt galt:

    less.jpg

    Her anvendes de som en besværgelse i forbindelse med et LF-signal.
    Derfor må vi konkludere at "dimsen" burde være fuldstændig virkningsløs i området fra nogle få Hz til ihvertfald 20KHz...

    BlackGround dimsen indeholder nok en skefuld kattegrus, eller en kondensator på nogle få pF...
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.856
    Antall liker
    1.699
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvorfor er det så svært for dig at forstå, at de fleste af os HAR prøvet at skifte netkabler og div tweaks uden den magi du snakker om? Jeg har spurgt Nelson Pass om de konstruktioner han laver vil lukrere på at skifte fødder under apparaterne. Han mener det eneste gode det gør, er at, det er lettere at støvsuge under dem.
    Ud over det er det dig selv der skriver, at de signaler der kommer gennem dine esotreriske kabler, ikke kan måles, fordi det åbenbart er så specielle signaler, at kun ham René du snakker om , kender til dem.
    Fordi jeg har lyttet meget til forskellige net kabler og jeg finder det nemt at lytte forskel. Enkelte har været decideret dårlige. Men de fleste en forbedring. Nu har jeg arbejdet med mit anlæg i mange år, og det er blevet nemmere og nemmere efterhånden som alt bliver bedre. Jeg er så heldig, at jeg har et didekeret Lytterum på 33 kvadrat , hvor jeg kan tumle mig som jeg synes. Hvis man har et tyndt installationskabel i væggen, der går til den ene stikkontakt og til den næste, bliver det nok en del sværere.
    Nogle ganske skal man måske bare følge en retning. Der var en kvindelig tester i et amerikansk hi-fi blad Fidelity, havde en super hørelse. Hun hjalp sine kollegaer med at forbedre deres anlæg. Nogle ting hun gjorde kunne de ikke høre forskel på, men da hun var færdig, så kunne de.
    Det er underligt, at Nelson Pass synes det. Mærkeligt.
    Jeg siger IKKE, at ting ikke kan måles, men at LessLoss arbejder også med ting, der er svære at måle og nogle ting kan nok ikke måles.
    René og Henrik har bare gjort mig opmærksom på LessLoss og ladet mig afprøve det hjemme hos mig selv. De er begge begejstrede LessLoss fan. Henrik har for rigtig mange penge net kabler, og der er jo købt lidt af gangen. Fordi de er gode. Jeg låner pt. hans LessLoss XLR AES/EBU, der er nyeste udgave med Entropisk behandling, og det er så godt. Det er vanvittig godt med mere naturlig lyd. Det er sådan, at jeg blev forbløffet over kvalitet, og det erstattede et godt kabel.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.773
    Antall liker
    36.069
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg siger IKKE, at ting ikke kan måles, men at LessLoss arbejder også med ting, der er svære at måle og nogle ting kan nok ikke måles.
    Helbredende steiner er også vanskelig å måle, det er en grunn til det.
    Hvis begrunnelsen hadde vært at du har LessLoss på grunn av utseende så hadde der vært helt topp, og jeg hadde akseptert din begrunnelse fullt ut.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn