LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    311
    Antall liker
    445
    Sted
    Minhus
    Poenget er at de (feks. lessloss) vil ha folk til å kjøpe billig dr.tt for dyre penger.
    Det handler ikke om at en kunde kjøper noe som forbedrer lyden, det handler om at "KUNDE KJØPER".
    Bruk av en flott nettside med svada og tulle fysikk som potensielle kunder ikke gjennomskuer og bare svelger uten å stille seg spørsmålet; " kan dette fungere".

    Lovlig svindel.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    9.087
    Antall liker
    23.405
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Så du vil koble treboksen inn i hifikomponenten?
    C14 mot en C14 går dårlig.
    Dette er bildet av Firewall 640X, med C14 i trekassa og C13 på kabelen
    Vis vedlegget 1045689
    Ser du bedre hvilke deler som forblir strømførende ved eventuelle loddefeil nå?
    Så i alle Danske hifi hjem er det montert slike med jord for å slike for å sikre seg mot dette?
    Min feil........ Sorry. Blir igen en stor strek unner: Man skal vite..... ikke tro ;)
    Dette er dansk standard strømstik med jord:

    AVimg_27151.jpg

    stikkontakt-med-jord-dansk-hvid-legrand.jpg


    Problemet er, at det er langt ifra i alle bygg du finner disse:
    Mange steder har folk selv montert Schuko (ikke lovligt, og en elektriker vil aldrig gjøre det), og da har
    du ikke kontroll på O-leder og fase.
    Ofte ser man, at folk gjør det nemmeste, bare brekker av jordbenet i støpslet, om du ikke har jordhullet
    i veggen.
    Om du trodde, at jeg ville forsvare LessLoss, da tok du feil.
    Jeg skrev: Om alt er montert riktigt.............
    da ville det ikke være den store feil, at nul-leder og jord kom i berøring.
    Men om du ikke har kontroll på, hva som er null og hva som er fase derimot....... 🔥💣
    IT-nett er en helt annen historie ;)
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Med virkning fra november 2011 er det blevet tilladt at installere sidejord som er Schuko i Danmark.
    Jeg har fået monteret mine 10 dobbelte Furutech vægkontakter af en elektriker. Så alt er i orden.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.326
    Antall liker
    4.704
    Torget vurderinger
    1
    Det er jeg ikke klar over, men spørg LessLoss.
    Jeg har ikke noe behov for å stille spørsmålet til LessLoss. Jeg kommer aldri til å bli en kunde av dem eller til å prøve noen av de produktene de har.

    Det var du som formodet at de har tingene i orden.
    Litauen er medlem af EU, så jeg formoder, at det LessLoss sælger er godkendt.
    ...
    Ut fra det LessLoss selv skriver på sine nettsider (det jeg har lest) så ser jeg ingen grunn til å formode at de vet hva de driver med, hvilke EU-direktiver eller hvilke krav de er pålagt å følge, eller hva det innebærer. I produktbildene fra LessLoss ser jeg heller ingen tegn til at noe er CE-merket.

    mvh
    KJ
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Med virkning fra november 2011 er det blevet tilladt at installere sidejord som er Schuko i Danmark.
    Jeg har fået monteret mine 10 dobbelte Furutech vægkontakter af en elektriker. Så alt er i orden.
    Blev han sendt ud af en autoriseret elektriker? 😉
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    1.797
    Sted
    Horten
    I så måte er det veldig intressant å nå se hvordan amerikansk valgpropaganda nå nytter order "weird" om tanker og handlinger motparten gjør heller enn forklare hvorfor sluttresultatt av slike tanker/handlinger kan få katastrofalt utfall.
    Ja det å sette motparten i bås og angripe person fremfor sak, er jo også godt kjent her på HFS.
    Interessant tema, men litt usikker på om amerikansk valgkamp-retorikk har mye med lessloss å gjøre. :unsure:
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.955
    Antall liker
    9.431
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Men kjære @Sven_Palvig
    Med virkning fra november 2011 er det blevet tilladt at installere sidejord som er Schuko i Danmark.
    Jeg har fået monteret mine 10 dobbelte Furutech vægkontakter af en elektriker. Så alt er i orden.
    Altså denne.
    Da har vi jo dette problemet som er nevnt allerede om hvem vei stikket skal være?
    Ble jo nevt, ikke av meg. Når jord og enten 0 eller N. Eller er jeg på jordet også nå @Armand. Vill ikke bevege meg ut på samme jorde som visse andre.

    1723126561508.png
     

    fwrummel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2023
    Innlegg
    119
    Antall liker
    64
    Sted
    Risør
    I et TN nett har jord og N samme potensiale.
    Fra nettleverandørens trafo leveres disse samlet i en leder, jord. Dette har betegnelsen TN-C
    Som regel splittes denne jordledningen til to ledere jord og N i første hovedfordeling (tavle), dette har betegnelsen TN-S og det er det du har i sikringsskapet ditt.

    TN-C = Common
    TN-S = Separated
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Jeg har ikke noe behov for å stille spørsmålet til LessLoss. Jeg kommer aldri til å bli en kunde av dem eller til å prøve noen av de produktene de har.

    Det var du som formodet at de har tingene i orden.

    Ut fra det LessLoss selv skriver på sine nettsider (det jeg har lest) så ser jeg ingen grunn til å formode at de vet hva de driver med, hvilke EU-direktiver eller hvilke krav de er pålagt å følge, eller hva det innebærer. I produktbildene fra LessLoss ser jeg heller ingen tegn til at noe CE-merket.

    mvh
    KJ
    Er lidt i tvivl men mener Lessloss er et Amerikansk firma. Tvivler på at de kender EU lovgivning angående el.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    3.118
    Antall liker
    7.540
    Sted
    Kongsberg
    Ja, retningen har litt å si faktisk. I et apparat med en trafo så vil det induseres spenninger i chassis. Når dette kobles sammen med et annet apparat som også induseser sine spenninger så har man plutselig to apparater med forskjellige spenninger på chassis. Hvis begge er jordet så utlignes dette som regel godt nok der, men ved å trikse med retningen på stikkontakten kan man redusere spenningsforskjellen og dermed oppnå mindre brum. Bruker man balansert overføring av signalet så er det ikke noe problem.
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    1.108
    Antall liker
    1.262
    Sted
    VestBredden


    Careful assembly techniques need be established because any maladjusted move results in immediate compromise to this delicate solution. These techniques require special tooling custom manufactured for LessLoss to enable a rational assembly method and to keep costs down.




    Morsom siste setning da...

    These techniques require special tooling custom manufactured for LessLoss to enable a rational assembly method and to keep costs down.

    Tenk om dem hadde tatt seg tid og gjort skikkelig arbeid, tenk dere da hvor dyrt det hadde blitt da.... :ROFLMAO: :ROFLMAO:



    LessLoss Beito Edition...... det og ha treverk rundt strømførende kabler er noe jeg ALDRI i verden ville hatt
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.575
    Antall liker
    3.238
    Ja det å sette motparten i bås og angripe person fremfor sak, er jo også godt kjent her på HFS.
    Interessant tema, men litt usikker på om amerikansk valgkamp-retorikk har mye med lessloss å gjøre. :unsure:
    Ja du syns kanskje det det er litt weird? ;) Det var vel heller kommunikasjon med kultfølgere det ble forsøkt samstilt heller enn merkevaren :)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.326
    Antall liker
    4.704
    Torget vurderinger
    1
    Er lidt i tvivl men mener Lessloss er et Amerikansk firma. Tvivler på at de kender EU lovgivning angående el.
    Nei firmaadressen er Litauen
    LessLoss Audio
    Business code number: 441562
    EU VAT number: LT100004273114
    Office street address: Paneriu 258B, 48452 Kaunas, Lithuania.

    Mvh
    KJ
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    1.797
    Sted
    Horten
    Ja du syns kanskje det det er litt weird? ;) Det var vel heller kommunikasjon med kultfølgere det ble forsøkt samstilt heller enn merkevaren :)
    Nei, synes ikke om å bruke sånne betegnelser som weird på utsagn, da det fort blir tvetydig om man går etter utsagn eller beskriver personen.(Noe som jo er poenget med sånne utsagn, folk kan legge hva de vil i det)
    Men selv nå etter å ha lest utsagnet ditt på nytt, kan jeg ikke se at du henviste til kultfølgere ifm lessloss.
    At jeg ikke så det betyr ikke noe det, poenget ditt er kommet frem nå. (y)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.955
    Antall liker
    9.431
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Men de fleste har vel nå forstått att dette er ett helt meningsløst og farlig produkt.
    Att noen tror att dette er noe som gjør noe med lyden.
    Da får vi heller la de tro det.
    Tror ingen her i Norge tar sjansen på å bruke det.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    647
    Antall liker
    806
    Med virkning fra november 2011 er det blevet tilladt at installere sidejord som er Schuko i Danmark.
    Jeg har fået monteret mine 10 dobbelte Furutech vægkontakter af en elektriker. Så alt er i orden.
    Kan godt hende dette er riktig, men som ivrig leser av Danske High Fidelity på 90 tallet så (hvis hukommelsen min ikke spiller meg et puss) stod det vel om utprøvinger av å snu kontakten der, det er jo litt vanskelig å få til på de glade kontakt utgavene vist tidligere her.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Kan godt hende dette er riktig, men som ivrig leser av Danske High Fidelity på 90 tallet så (hvis hukommelsen min ikke spiller meg et puss) stod det vel om utprøvinger av å snu kontakten der, det er jo litt vanskelig å få til på de glade kontakt utgavene vist tidligere her.
    Jeg undersøger med en elektroskruetrækker (med lys) for fasen og nul i stikkontakten. Naturligvis.

    Det er så heldigt, at med LessLoss er det så nemt, fordi der er et grønt mærke indbygget, der viser hvad vej fasen er.

    1723145040989.png


    20191022_125023.jpg
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Ja, retningen har litt å si faktisk. I et apparat med en trafo så vil det induseres spenninger i chassis. Når dette kobles sammen med et annet apparat som også induseser sine spenninger så har man plutselig to apparater med forskjellige spenninger på chassis. Hvis begge er jordet så utlignes dette som regel godt nok der, men ved å trikse med retningen på stikkontakten kan man redusere spenningsforskjellen og dermed oppnå mindre brum. Bruker man balansert overføring av signalet så er det ikke noe problem.
    Det har vi været klar over i årtier.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532


    Careful assembly techniques need be established because any maladjusted move results in immediate compromise to this delicate solution. These techniques require special tooling custom manufactured for LessLoss to enable a rational assembly method and to keep costs down.




    Morsom siste setning da...

    These techniques require special tooling custom manufactured for LessLoss to enable a rational assembly method and to keep costs down.

    Tenk om dem hadde tatt seg tid og gjort skikkelig arbeid, tenk dere da hvor dyrt det hadde blitt da.... :ROFLMAO: :ROFLMAO:



    LessLoss Beito Edition...... det og ha treverk rundt strømførende kabler er noe jeg ALDRI i verden ville hatt
    Så hellere plastic som kan smelte ved varmeudvikling? Nej jeg tror altså mere på sikkerheden i Egetræ. ( EIK) Vist på Norsk?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.753
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    1
    Så hellere plastic som kan smelte ved varmeudvikling? Nej jeg tror altså mere på sikkerheden i Egetræ. ( EIK) Vist på Norsk?
    Eik har høyere tetthet enn furu, brenner derfor lengre som gjerne skaper en høyere temperatur som resultat.
    Da er det bedre med plast som smelter, ledningene og støpselet er også i plast så det smelter også. PVC har tenntemperatur ca. 100C høyere enn tre.
    Det er ikke uten grunn at det utelukkende brukes plast over alt, det er ikke bare prisen som er avgjørende der.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Uansett fakta, de er rettet mot døveører.
    Mener der skal meget til for at egetræ antændes det er meget hårdt. Tror ikke gnister har en chance. En del venner som har Firewall - bemærk navnet 😁. Ingen har haft antydning til problemer.
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    1.108
    Antall liker
    1.262
    Sted
    VestBredden
    Hybrid Danskene har mindre greie tre enn på kabler og switsjbokser. Sier sitt :rolleyes:
    Håper dog at ingen dansker eller andre får huset sitt brent ned pga tullball bokser.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    1.797
    Sted
    Horten
    Mener der skal meget til for at egetræ antændes det er meget hårdt. Tror ikke gnister har en chance. En del venner som har Firewall - bemærk navnet 😁. Ingen har haft antydning til problemer.
    Skummel tankefelle.
    Blir jo samme som å si " jeg har en del venner som har kjørt uten sikkerhetsbelte i bilen i mange år. Ingen har hatt antydning av problemer".
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    1.797
    Sted
    Horten
    Selv murhusene har et innhold.

    LessLoss burde heller støpt i betong enn og ha tre der.... ;)
    Hehe, ja kanskje det hadde vært bedre. Plutselig vært i kategorien "tung hifi" også. 🤭

    Men når tilhengerene tror de greiene fungerer, så er det vel kanskje nok å også tro at det er sikkert å bruke?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.180
    Antall liker
    849
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Kan man ikke la dette ligge da, tror vel det er godt nok belyst nå - resten er jo bare mobbing og det er ikke særlig hyggelig 🤨
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn