LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Slikt må det autorisert elektriker for å håndtere i Norge. Ellers så er det noe som heter strømskinner man også får kjøpt og brukt lovlig så lenge kontaktene finnes.
    Det er stadig kommet strengere lovverk i Norge, mest sannsynlig pga. Tukling fra ufaglærte som ikke vet hva de holder på med som igjen har ført til skader/død/brann etc..
    Våtrom er også blitt et eget kapittel de siste 15 årene på lovverk, svært lite man har lov til å gjøre selv lengre.
    Jeg fik fornylig ( godt et år siden) total renoveret min ejerlejlighed i Gentofte. En ven som er elektriker fik lavet det meste el arbejde. Min søn deltog mest med gulve, vægge og lofter. Men han laver også el. Erfaring fra opførelse af lejligheder fra stort byggeri i Ålesund. Han er uddannet tømrer.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Mit anlæg har taget et kvantespring efter jeg har flyttet rundt på udstyret. Sorte fliser ovenpå apparaterne har givet ro og større detaljerings niveau. Ps Audio direkte på gulvet med hårdtræ hylder og skifer fliser. Nye Dh labs kabler giver løft fra mellemtone og op i toppen. Det bliver stående sådan og ingen opgraderinger foreløbig.
    Holton 500 monoer med 1800 w Micro Audio Smps. Tilsat extra firepols elektrolytter i serie med SMPS. Super terminaler som har kostet mange penge. 😁🥰🤗🇧🇻
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Holton 500 væsentligt bedre end Holton 1000 med 3000 Hypex w Smps.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    9.087
    Antall liker
    23.404
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fik fornylig ( godt et år siden) total renoveret min ejerlejlighed i Gentofte. En ven som er elektriker fik lavet det meste el arbejde. Min søn deltog mest med gulve, vægge og lofter. Men han laver også el. Erfaring fra opførelse af lejligheder fra stort byggeri i Ålesund. Han er uddannet tømrer.
    Mit anlæg har taget et kvantespring efter jeg har flyttet rundt på udstyret. Sorte fliser ovenpå apparaterne har givet ro og større detaljerings niveau. Ps Audio direkte på gulvet med hårdtræ hylder og skifer fliser. Nye Dh labs kabler giver løft fra mellemtone og op i toppen. Det bliver stående sådan og ingen opgraderinger foreløbig.
    Holton 500 monoer med 1800 w Micro Audio Smps. Tilsat extra firepols elektrolytter i serie med SMPS. Super terminaler som har kostet mange penge. 😁🥰🤗🇧🇻
    Holton 500 væsentligt bedre end Holton 1000 med 3000 Hypex w Smps.
    Og hva har alt dette å gjøre i en tråd om "LessLoss"??
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    647
    Antall liker
    806
    Mit anlæg har taget et kvantespring efter jeg har flyttet rundt på udstyret. Sorte fliser ovenpå apparaterne har givet ro og større detaljerings niveau. Ps Audio direkte på gulvet med hårdtræ hylder og skifer fliser. Nye Dh labs kabler giver løft fra mellemtone og op i toppen. Det bliver stående sådan og ingen opgraderinger foreløbig.
    Holton 500 monoer med 1800 w Micro Audio Smps. Tilsat extra firepols elektrolytter i serie med SMPS. Super terminaler som har kostet mange penge. 😁🥰🤗🇧🇻
    I følge det norske akademis ordbok skrev:
    kvantesprang:
    1 fysikk: elektrons overgang fra én energitilstand (bane rundt atomkjernen, skall) til en annen under utsendelse eller opptak av en kvant det minste sprang som er mulig for et elektron"

    2 overført: stor og plutselig endring (som skaper en helt ny situasjon) paradigmeskifte.
    Det du skriver her om å flytte rundt på oppsettet i lytterommet Drossel har helt klart potensiale til å forandre veldig mye rundt hvordan et oppsett lyder og oppleves.
    Da snakker vi om store forskjeller/forbedringer som produkter som LessLoss ikke på noen som helst måte kan klare å etterligne. (det eneste må være hvis LessLoss produktet tar fyr og får anlegg og rom til å forsvinne i aske, med påfølgende nytt oppsett og rom som resultat etter fuglen fønix metoden)

    Fint å lese om andre som bor i Danmark som klarer å nyte musikk uten slike LessLoss produkter. (y)
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    647
    Antall liker
    806
    Og hva har alt dette å gjøre i en tråd om "LessLoss"??
    Drossel er vel en av dem som faktisk har prøvd et LessLoss produkt, solgt det videre og lever lykkelig uten. Det hører vel sånn sett også med i en tråd om LessLoss produkter.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Bruger stadig Lessloss Prime. Har 3 stk - et fra væggen og til strømskinne. Fra strømskinne til Dac og Drev ( PS Audio Direct Stream). Fra strømskinne til monoblokke via De røde Isotek strømkabler.
    Nej planlægger ikke opgraderinger p.t.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.055
    Antall liker
    2.037
    Sted
    Sortland
    Angående post #376
    ''En sangerinde som Mari Boine Persen, ”Eg veit i himmerik ei borg”, hører man mere, hvordan hendes stemme gradueres. Bliver svagere og svagere, for at være tavs. Man oplever stilheden i rummet. Det er stort det her. Det er så trans formaterende. Stilhed i musikken, betyder mere ro på, og musikken virker langt mere afstressende.''

    Er denne versjonen utgitt på vinyl eller cd eller er den bare tilgjengelig på Tidal -- finner den ikke på Spotify??

    Er fan ac Mari Boine så jeg gleder meg til å høre den, men finner den ikke.
    Kan du (noen) hjelpe meg?
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.314
    Antall liker
    16.624
    Sted
    Langesund
    Jeg vet at Kari Bremnes synger "Eg Veit I Himmerik Ei Borg" på platen "Salmer på veien hjem" med Mari Boine , Ole Paus og Kari Bremnes
    Kanskje en forveksling her?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.055
    Antall liker
    2.037
    Sted
    Sortland
    ja jeg vet det, men det er da umulig å forveksle de to sangerinnene?? derfor lurer jeg på hva kilden er.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.055
    Antall liker
    2.037
    Sted
    Sortland
    Det jeg egentlig spør om er vel:
    Lytter du til musikken eller lytter du til anlegget?

    Hører du ikke forskjell på Mari Boine Persen og Kari Bremnes tenker jeg vel at svaret er gitt.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Drossel er vel en av dem som faktisk har prøvd et LessLoss produkt, solgt det videre og lever lykkelig uten. Det hører vel sånn sett også med i en tråd om LessLoss produkter.
    Men sælger ikke Lessloss strømkablerne da de gjør en betydelig positiv forskel. Men tager en pause i investeringer foreløbig. Da jeg synes det spiller fantastisk. Tidligst i Marts vil jeg smide flere penge i det.
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    495
    Antall liker
    1.217
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Nå... Ikke mere vrøvl omkring LessLoss firewall.
    Nu har Jeg selv prøver en sådan på strømkablet til min stationære PC.

    Ved almindelig opstart virkede alting normalt, indtil startbilledet for windows tonede frem.

    Sikke en skarphed, utrolig dybde nærmest holografisk fremtoning.
    Men LessLoss firewall er mere end dette. Firewall tillod absolut ingen adgang til andre webs' end til tvivlsomme damebekendtskaber fra... Litauen...!

    Hermed forstås det hele: lessloss dimserene er enten i arrigskab eller kedsomhed, fremstillet af førnævnte "damer" der samler fragmenter af efterladte cigar æsker og itu revne silkestrømper, til salgsbare produkter, for at rulle de sidste, uden for "virksomheden"...


















    (Pas på. Egne lommefilosofiske betragtninger kan forekomme, opfat det som spøg).



    M
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.870
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    20240822_081627.jpg


    Der er 4 stykker musik med Mari Boine Persen. De er fremragende. Jeg kan godt lide vildskaben i stemmen.
    Ole Paus har 3 stykker musik Speciel musik, men kan godt lide hans rustne stemme.
    Kari Bremned med 4 stykker musik. Far verden, far vel er fremragende musik.Bombastisk.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Du er urimelig over for Drossel! Du ser altid det ud fra en negativ vinkling, og du mener her, at Drossel snyder samfundet!. Men det gør han så ikke.
    I det her tilfælde, er Drossel blevet skilt for mange år siden. Sådan går det nogle gange i livet desværre.

    Du kan se på det sådan her: Er glasset tom eller er det fyldt!.

    Jeg glæder mig over, at de er fundne sammen igen og bor tæt sammen. Det betyder ikke nødvendigvis at de kan bo sammen.

    HasseBasse vær nu noget positiv!

    Jeg bor i øvrigt også alene, og det kan du da godt haselere over. Min hustru valgte at flytte for mange år siden. 17 år ca. Det var hendes valg desværre. Vi har da gjort os tanker om at flytte sammen igen, men hun vil ikke bo her hvor jeg bor, da hun ikke vil sidde alene med et hus der så skal sælges, når jeg dør. Hvis jeg dør først.
    Der er ikke plads til mine højttalere i hendes lille lejlighed...

    Det kan også være svært at rykke sammen igen.
    Jeg er aldrig blevet skilt. Vi havde to børn sammen, boede hver for sig i mange år. Blev gift for to - tre år siden.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Det er der ingen grund til. Det er helt i orden at være uenige. Bare det er på en sober måde.
    Jeg er glad for det råd for.eks. jeg fik med ikke at dele signalkabler til 2.
    na_X har en stor viden jeg ikke har, og er derfor også velkommen. Alle er velkomne. Det er jo en debat side.
    Jeg må indrømme, at jeg har været en del i modvind. Men jeg ved, at LessLoss er godt, uden at kunne begrunde det nok.
    Jeg kunne ønske, at han ville afprøve nogle af de ting som jeg er kommet frem til, lyder godt. Kunne jeg så få en god forklaring på at noget lyder godt.
    Min hi-fi ven Poul, der er civilingeniør og akustiker, var meget skeptisk pågrund af sin ingeniør baggrund, har i dag en stor del LessLoss produkter og en AfterDark Switch, der er den dyreste AfterDark, samt ekstern klokke. Han lyttede og måtte erkende, at det lød meget bedre.



    Poul Ladegaard?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Ørene mine er ikke gode nok til å høre forskjell på legeringskomponenter i aluminium, sølv, gull, kobber eller andre typisk brukte leder materialer.

    Hva slags leder legeringer inngår i kjeden før og etter disse strømkablene dine da Drossel?

    Vis vedlegget 1034291

    :unsure:
    Må erkende det var en stor fejl med alle de film kondensatorer. Forstærkeren lød godt før ændringen. Nu er den sat i skammekrogen foreløbig.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Enten er jeg en komplett idiot, eller så er jeg for smart? Men jeg skjønte ikke disse pilene jeg alltså!😢 Kan dere prøve med fyrstikkmennesker og hodefotinger, om jeg da forstår, slår jeg meg til ro med å befinne meg i første kategori.🥴
    Har heller ikke fattet noget som helst. Kanskje det virker oppe i den tynde luft på fjellet i Norge. Fjell aber har vel en alternativ opfattelse.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Jeg prøvde meg på et google bildesøk, og fikk opp dette:
    Vis vedlegget 1044923

    Jeg tenker de har fått tak i et restlager med noe kjøle-greier som ser mystisk ut, og som leder strøm.
    "La oss putte det i en boks og ta masse penger for det" sa Louis hos lessloss. "Ja, men hva er poenget?" sa ingeniøren Vilmantas.
    "Ikke bry deg om det" sier Louis. Leder det strøm og ser mystisk ut så fikser jeg resten.

    Fakta er at greia gjør ingenting. Det er ingen kapasitans, og det er ingen induktans. Det er kun mystikk og lureri.
    Men folk "hører" jo forskjell på alt mulig. (Bare man får se litt samtidig)
    Enig det er ingen induktion af betydning og ej heller kapacitet. Eneste forklaring på lydforskellen må være beskaffenheden af metallet og tykkelsen. Dette er konstateret i mange lytte test i Duelund tiden. Også derfor der er lydforskel på kobber kondensatorer, sølv kondensatorer etc. Endvidere sølv kabler og diverse andre metaller. Udformningen af lederne rund firkantet eller flad.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    3.118
    Antall liker
    7.540
    Sted
    Kongsberg
    Enig det er ingen induktion af betydning og ej heller kapacitet. Eneste forklaring på lydforskellen må være beskaffenheden af metallet og tykkelsen. Dette er konstateret i mange lytte test i Duelund tiden. Også derfor der er lydforskel på kobber kondensatorer, sølv kondensatorer etc. Endvidere sølv kabler og diverse andre metaller. Udformningen af lederne rund firkantet eller flad.
    Synes du ikke det er rart at det er bare i Hi-Fi miljøet at forskjellige typer metall og utformingen av dette betyr noe for den elektriske strømmen?
    Ja, for det er jo ikke lyd vi snakker om. Alt er jo elektronikk frem til høyttaleren.
    Det er ingen i hele verden som snakker om at forskjellige typer metaller påvirker elektronikken. Om lederen er flat eller firkantet, eller om den er flertrådet eller enleder betyr jo ingenting i alle andre sammenhenger. Det finnes jo fagmiljøer som har heeelt andre budsjetter enn forsterkerprodusenter. NASA, CERN osv. For ikke å snakke om Audio Precision som i årtier har laget det mest avanserte audio-målesystemene i verden.
    Hvorfor utnytter ikke disse miljøene og fagmenneskene cryo-sikringer, solid-core, og gull og sølv ditt og datt?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.998
    Antall liker
    108.360
    Torget vurderinger
    23
    Hvorfor utnytter ikke disse miljøene og fagmenneskene cryo-sikringer, solid-core, og gull og sølv ditt og datt?
    :unsure: Jeg har en teori om at det kun er fordi de har altfor små budsjetter og må kutte ned på utstyret. Da er det enkelt å spare på kabler først, noe hififolk ikke er hemmet av!
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    6.940
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    4
    Synes du ikke det er rart at det er bare i Hi-Fi miljøet at forskjellige typer metall og utformingen av dette betyr noe for den elektriske strømmen?
    Ja, for det er jo ikke lyd vi snakker om. Alt er jo elektronikk frem til høyttaleren.
    Det er ingen i hele verden som snakker om at forskjellige typer metaller påvirker elektronikken. Om lederen er flat eller firkantet, eller om den er flertrådet eller enleder betyr jo ingenting i alle andre sammenhenger. Det finnes jo fagmiljøer som har heeelt andre budsjetter enn forsterkerprodusenter. NASA, CERN osv. For ikke å snakke om Audio Precision som i årtier har laget det mest avanserte audio-målesystemene i verden.
    Hvorfor utnytter ikke disse miljøene og fagmenneskene cryo-sikringer, solid-core, og gull og sølv ditt og datt?
    Det er ei sanning med modifikasjonar. I elektronikk for høg temperatur betyr materalet noko. Ein kan få elektromigrasjon og andre uønska effekter i kontaktpunkt med ulike material. Både på substratnivå og koplingar ellers. Men for hifibruk, så vil det nok ha mindre betydning.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    3.118
    Antall liker
    7.540
    Sted
    Kongsberg
    Det er ei sanning med modifikasjonar. I elektronikk for høg temperatur betyr materalet noko. Ein kan få elektromigrasjon og andre uønska effekter i kontaktpunkt med ulike material. Både på substratnivå og koplingar ellers. Men for hifibruk, så vil det nok ha mindre betydning.
    Ja, men dette er godt dokumenterte faktiske fenomen som man er klar over. Derfor er det heller ingen som hever øyenbrynene når man velger gull i kontaktpunkter.
    Det er alle disse andre høyst alternative teoriene Hi-Fi bransjen har funnet opp og/eller misforstått jeg sikter til.

    At sølv låter annerledes enn kobber f.eks. Hva skulle grunnen til det være?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.753
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    1
    At sølv låter annerledes enn kobber f.eks. Hva skulle grunnen til det være?
    Konstruksjonen på kabel har nok mer å si enn materialene i seg selv, at det lager et slags høypass og lavpass filter med for høy eller for lav kapasitans.
    Dette vet du jo fra før, men det er fortsatt endel gubber som fortsatt ikke skjønner hvordan dette henger sammen eller fungerer samme hvilken størrelse teskjeen er. Derfor lever kabelbransjen og mytene fortsatt, og det viktigste av alt er jo at folk liker generelt dyre idiotiske ting og higer etter status.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.955
    Antall liker
    9.431
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Der Hifiklubben er den som driver med demo, med av haug av kabeltroende.
    Beklager men den testen der stoler jeg heller lite på.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.546
    Antall liker
    11.550
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Iflg. Flagerborg så er dette gjeldende for kobber vs sølv egenlyd:
    Det er en av de veldig sikre påstandene som bekreftes
    i overveldende flertall av lyttere i blindtest
    Kan ikke argumentere mot så sikre påstander og solid dokumentasjon!
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    1.108
    Antall liker
    1.262
    Sted
    VestBredden
    Det er litt vanskelig for noen og ta innover seg at vi faktisk er FERDIGE med 90 tallet.
    Jada, jeg har og hørt forskjeller som ikke er der, ikke noe flaut i det imo, vært igjen noen kabelbytter etter 90 tallet (såkalt test)
    Og det er et tema for meg som er forbigått og har i dag kun basic Klotz.
    Det enkleste og lure i denne sammenhengen er hjernen våres, og så fort dere får ferten av et kjøp som lover nirvana, så er jo de fleste her inne solgt.
    Kalles hobby, men jeg har mine tvil..... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn