??? Så du kan attestere at Mytek er mye bedre enn Benchmark uten å ha hørt noen av dem? Interessant.DIY_dude skrev:Oi. Med NE5534 i utgangstrinnet kan jeg skjønne at denne dacen må låte rævva! Tipper den har ganske standard databladdesign. Da hjelper det ikke med fine spesifikasjoner, lav forvrengning og lavt støynivå. Jeg kan skrive under på at Mytek vil spille ringer rundt Benchmark, uten å ha hørt noen av dem.NEVATON skrev:Mytek DAC'EN bruker topp modellen fra AKM DA brikkesett mens Benchmark bruker AD1855 DA brikken! Selve chippen er utdatert og foreldet nærmest!!! Hvorfor Siau og gutta ikke bruker AD1955..er helt utrolig.
neste op-amper, Benchmark Dac'en bruker NE 5534 op-ampen.
Joda, det finnes dårlige snekkere, og dårlige ingeniører, men jeg tror vi kan regne med at når det gjelder forståelse for kretsdesign så ligger nok elektroingeiørene et hestehode foran tømrere, revisorer og advokater.Det finnes mange anerkjente elektroingeniører som ikke har et snev av forståelse for design av audiokretser. Denne audiokritikeren er tydeligvis en av dem.
Lykke til med lyttetesting av harddisker og minne da om du noensinne skulle finne på å gå over til PC-audio. Men siden Alex har sagt harddisker og minne låter forskjellig, så gjør de vel det. Styr unna vinyl, blir ikke mye soundstaging av kanalseparering på kanskje 20-30dB siden 120dB av sorten gir 6 meter. Du velger selv hvor mye kred du vil legge i slike utsagn, den er sånn ca null for mitt vedkommende.Viking skrev:Jeg tillegger Alex Peychev 1000 ganger mer kredibilitet enn Audio Critic. At du trekker meg inn uten å kjenne noen av lydproduktene hans kalles å ....... etter halmstrå? Å jeg har sammenlignet APL NWO2.0 med Pioneer cd-spiller PDS-06 som drivverk i Benchmark DAC-1 og ALLE 3 som hørte testen ble sjokkerte over hvor mye bedre APL var. Da gir jeg ganske enkelt blanke faen i hva en eller annen teoriidiot som tror han vet alt mener.
Artigste med de testene er når de tester Discman mot AudioNote DAC. Da hører de forskjell, men alle foretrekker DiscmanloFi skrev:Her er fra en spansk blindtest av Benchmark DAC 1 og Behringer DEQ2496. Ingen hørbare forskjeller, så gammern er kanskje ikke helt på bærtur allikevel?
Oversatt
http://translate.google.no/translat...ww.matrixhifi.com/molingordo5_pc_dac1_beh.htm
På spansk
http://www.matrixhifi.com/molingordo5_pc_dac1_beh.htm
Om man tar spanjakkenes gehør for god fisk/paella, så må man konkludere at Benchmark-eierne har kastet penger ut vinduet. Behringeren koster vel ca. 1/3 av DAC-1 og gir EQ-mulighet i tillegg. Rart med det, men når man leser som fanden...vredensgnag skrev:Og dermed har disse spanjolene mistet enhver troverdighet.
Var jeg flink nå? Øver på audiofil innsikt, skjønner dere.
Eh... dyrt sa jeg vel aldri at det var. Jeg drar ikke til Porsgrunn for å få en seende demo på digitalkabler eller CD-spillere som vel var tema for den lille, hyggelige PM-vekslingen om jeg ikke husker helt feil - det er en stund siden.SAL skrev:@ nb. Du mente jo også at vi ikke ville klare å skille din Denon 3910 fra min APL 3.0 GO! Dette skulle vi jo teste ut men så trakk du deg fordi det ble så dyrt og langt å reise fra Oslo til Porsgrunn.....
Virker på meg som om du har like god erfaring med DACèr som CD spillere?
Jeg bare refererte en test gjort av noen andre. Men synest du ikke det er litt morsomt at et samlet panel av audiofile foretrakk lyden av Discman fremfor AudioNote når de ikke visste hva de lyttet til?65finger skrev:Er sony Discman den nye vinen innen digital avspilling nb? Artig med en blindtest mellom Discman og en anstendig AN dac
Han tester og prøver ut i det minste, i motsetning til visse andre som har fasiten på alt innen audionb skrev:Lykke til med lyttetesting av harddisker og minne da om du noensinne skulle finne på å gå over til PC-audio. Men siden Alex har sagt harddisker og minne låter forskjellig, så gjør de vel det. Styr unna vinyl, blir ikke mye soundstaging av kanalseparering på kanskje 20-30dB siden 120dB av sorten gir 6 meter. Du velger selv hvor mye kred du vil legge i slike utsagn, den er sånn ca null for mitt vedkommende.Viking skrev:Jeg tillegger Alex Peychev 1000 ganger mer kredibilitet enn Audio Critic. At du trekker meg inn uten å kjenne noen av lydproduktene hans kalles å ....... etter halmstrå? Å jeg har sammenlignet APL NWO2.0 med Pioneer cd-spiller PDS-06 som drivverk i Benchmark DAC-1 og ALLE 3 som hørte testen ble sjokkerte over hvor mye bedre APL var. Da gir jeg ganske enkelt blanke faen i hva en eller annen teoriidiot som tror han vet alt mener.
Jeg har ikke hørt de sikkert flotte produktene, det var heller ikke poenget. Det er for øvrig nok av ting som rapporteres som "sjokkerende" mye bedre enn ditt og datt innen HiFi så jeg har sluttet å feste meg så mye ved det.
Jeg kjenner kombinasjonene av dac og op amp og vet hvordan de høres ut. AD1855 + NE5534 låter fullstendig uinspirerende. Trenger ikke lytte for å vite det.xerxes skrev:??? Så du kan attestere at Mytek er mye bedre enn Benchmark uten å ha hørt noen av dem? Interessant.
Nei, minne og harddisker gidder jeg virkelig ikke å lytteteste. Men be my guest.Viking skrev:Han tester og prøver ut i det minste, i motsetning til visse andre som har fasiten på alt innen audio
Ja, det er enklere når man faktisk vet hva det er for noe.SAL skrev:@ nb. Nå er det vel ett par oppegående medl. hos OAS som mener at Edge`n ikke låter noe særlig bedre enn DVD`n da,,?
Du har nå svaret på alt.....nb skrev:Ja, det er enklere når man faktisk vet hva det er for noe.SAL skrev:@ nb. Nå er det vel ett par oppegående medl. hos OAS som mener at Edge`n ikke låter noe særlig bedre enn DVD`n da,,?
Du vet hvordan det låter uten å lytte?DIY_dude skrev:Jeg kjenner kombinasjonene av dac og op amp og vet hvordan de høres ut. AD1855 + NE5534 låter fullstendig uinspirerende. Trenger ikke lytte for å vite det.xerxes skrev:??? Så du kan attestere at Mytek er mye bedre enn Benchmark uten å ha hørt noen av dem? Interessant.
Schpennende. Er det lov å spørre hvilke som ble benyttet?Valentino skrev:Mest rødvin, faktisk. Vi blindtestet... Dyrt mot billig. Jeg synes blindlyttng er enklere enn blindsmaking, jeg.
Minner litt om denne tråden? ;DValentino skrev:Grimaldi Dolchetto d'Alba 95,- v.s. Vajra (D d'A) 150,-
Domine Dupasquer 130,- v.s. Pavelot Sav. Beaune 232,- (Begge pinot noir, men slikt vet jo du)
Leonardo 96,- v.s. Cafaggio 189,- (Begge Sangiovese, Toscana)
Panelet gikk fem på på første par, og valgte billigst som dyrest...
ALLE som er i Langesund i ferien som vil teste dacer og annet digitalt medie er hjertelige velkomne til test mot Upgrade companies esoteric x-03; du også SAL, selv om jeg da nok må se meg slått:-(8x12_TOM skrev:Hadde en Benchmark liggende som ble solgt for 2500.- Da snakker vi pris /ytelse Har ikke påstått att det er Hi-End hellerSAL skrev:He-he, det har jo vi prøvd! Den er helt grei til prisen men ikke noe mer, ett sted begynner Hi-End og den er ikke der!yasman skrev:Det er det mange dacer som gjør!8x12_TOM skrev:Den benchmarken rævkjørte dac'en i Rondo 992 så til de grader på alt fra detaljer, åpenhet, musikkalitet, og ikke minst rytme og driv i bassen. Et knallkjøp, ikke mer å si om det
Tror ikke jeg har hørt super hi-end når det kommer til lyd (bare pris ;D) Høres ut som du er der et sted, altså i hi-end land.
Bosatt i langesund i ferien, så en tur hadde vært morro hvis du tørr da ;D
Jeg tipper glassene ikke var nivåmatchet jeg. Hvis referanseglasset hadde væskehøyde på 20mm må det andre være innenfor 19,965 - 20,035 mm for å være nivåmatchet +/-0,15dB. Lei tabbe det der.Valentino skrev:Grimaldi Dolchetto d'Alba 95,- v.s. Vajra (D d'A) 150,-
Domine Dupasquer 130,- v.s. Pavelot Sav. Beaune 232,- (Begge pinot noir, men slikt vet jo du)
Leonardo 96,- v.s. Cafaggio 189,- (Begge Sangiovese, Toscana)
Panelet gikk fem på på første par, og valgte billigst som dyrest. De to andre gikk bra. Den Paveloten er meget elegant. Anbefales!
John Cleese hadde et programserie om vin på NRK1. Resultatet er vel som man leser det: f.eks. at halvparten av tilfeldige fra gata klarte å skille rødvin fra hvitvin i en blindtest. At halvparten ikke klarte å skille mellom rødvin og hvitvin er ikke ensbetydende med at det ikke er forskjell på rødvin og hvitvin. Det er i så fall gal konklusjon.pedal skrev:I følge et vitenskapelig eksperiment, overført på NRK TV, så kjenner man ikke forskjell på rødvin og hvitvin i blindtest. Da journalisten fikk bind for øynene, så klarte vedkommende ikke å skille hvitvin fra rødvin. Når man ikke klarer å kjenne forskjell på rødvin og hvitvin, så kan man vanskelig kjenne forskjell på rødviner innbyrdes? Altså smaker praktisk talt all rødvin like bra, og det er det bortkasta penger å kjøpe noe man tror er edel vare.Valentino skrev:I kveld skal her blindsmakes rødvin. Det blir godt det!
8)
Skilte ikke ACD de forskjellige blindt først (ikke dobbelblindt)?nb skrev:Ja, det er enklere når man faktisk vet hva det er for noe.SAL skrev:@ nb. Nå er det vel ett par oppegående medl. hos OAS som mener at Edge`n ikke låter noe særlig bedre enn DVD`n da,,?
Hehehe.. Tror ikke det er så veeeldig langt fra sannheten, har i hvertfall til gode å planlegge DAC bytte (sett bort fra att jeg kunne tenkt meg fjernkontrollen i DAC1 HDR, så spørsmålet er egentlig om jeg skal selge den jeg har, eller gjøre Pre'en om til ett lydkort for den stasjonære PC'en)Valentino skrev:Ikke dum den der, Smibakkjen
Skilte ikke ACD de forskjellige blindt først (ikke dobbelblindt)?nb skrev:Ja, det er enklere når man faktisk vet hva det er for noe.SAL skrev:@ nb. Nå er det vel ett par oppegående medl. hos OAS som mener at Edge`n ikke låter noe særlig bedre enn DVD`n da,,?
Chokerende læsning, er det en joke, 1 april, eller mener han det alvorligt, hvis han gør, er han stort set lige så dum som dem der påstår at vi ikke har været på månen, stort set hver eneste punkt kan tilbagevises enda med videnskablige argumenter. det er utroligt at en mand kan får spalteplads til skrive sådan noget vrøvl.vredensgnag skrev:Gearslutz om Audio Critic.
http://www.gearslutz.com/board/so-m...-10-biggest-lies-audio-just-case-mondays.html
Du må lese diskusjonen, Lydkaj. Den skjer mellom mennesker som arbeider profesjonelt med lyd og musikk, og de er både enige og uenige.Lydkaj skrev:Chokerende læsning, er det en joke, 1 april, eller mener han det alvorligt, hvis han gør, er han stort set lige så dum som dem der påstår at vi ikke har været på månen, stort set hver eneste punkt kan tilbagevises enda med videnskablige argumenter. det er utroligt at en mand kan får spalteplads til skrive sådan noget vrøvl.vredensgnag skrev:Gearslutz om Audio Critic.
http://www.gearslutz.com/board/so-m...-10-biggest-lies-audio-just-case-mondays.html
Okvredensgnag skrev:Du må lese diskusjonen, Lydkaj. Den skjer mellom mennesker som arbeider profesjonelt med lyd og musikk, og de er både enige og uenige.Lydkaj skrev:Chokerende læsning, er det en joke, 1 april, eller mener han det alvorligt, hvis han gør, er han stort set lige så dum som dem der påstår at vi ikke har været på månen, stort set hver eneste punkt kan tilbagevises enda med videnskablige argumenter. det er utroligt at en mand kan får spalteplads til skrive sådan noget vrøvl.vredensgnag skrev:Gearslutz om Audio Critic.