steinost
Æresmedlem
+1000000000000000000000 eller mer.
Vil nå jeg si
+1000000000000000000000 eller mer.
Elementene festes slik at høyttalerene er krummet mot lytteren. Den krever jo litt takhøyde, denne lille slanke babyen, 226cm på sokkelesten, ca 60cm på det dypeste og "kun" 18 cm bred (hvis sokkel ikke medregnes).
Tanken er å finere dem i samme finér som "En Tmm". Finnes også en fin byggetråd på den her inne.
Sapelimahogney på sider og topp, svart ellers..
Er vel jeg som må koke kaffe velSelvfølgelig! Bare meld ifra på forhånd, slik at jeg får ordna med litt å sette tenna i attått kaffe`n.
HeiStiller opp med termos du..Hos meg blir det snekkerkaffe, dvs pulverkaffe hvis det blir verkstedbesøk.
Si ifra når du er klar for å ta imot besøk Haavard.
Blir kjempespennende å følge dette videre! Strålende jobb så langt!
Jeg har Line Array selv, og har hatt det noen år nå - og hele tiden vært svanger med en v2. Spesielt etter at 2-åringen i hus bestemte seg for å ventilere de nederste 18 elementene....
Mine har 20 elementer per kabinett og de dro godt, men en ønsker alltid mer - så jeg har vært innom tanken å utvide til 25stk men å doble i bredden er også et alternativ Min hovedforsterker er 5x125W og kun 2 utganger er i bruk, dvs jeg har kapasitet til overs.
Opplevde dere det uproblematisk å kjøre doble linjer på det forrige prosjektet kontra en linje som dere også har erfaring fra?
Kort kommentar:
Vi måler og tuner i lyttevinduet, dvs på aktuelle lytteplass.
Vi hadde ingen problemer (tvert imot) med dobbel rekke 4": Husk at det er ei diskantrekke (linje) i midten på 16 elementer, delt lavt for best integrasjon.
Forresten en oppstått løgn i første post: Jeg eier Krum-kasten
Enig med hr. Camembert: Bass = Areal* (+ 3 fotsyken)^N
Kanskje fordelene var større enn ulempene?To rekker med elementer skal vel per teori medføre noen problemstillinger, men dere opplevde det nær sagt motsatt?
Hei,Kanskje fordelene var større enn ulempene?To rekker med elementer skal vel per teori medføre noen problemstillinger, men dere opplevde det nær sagt motsatt?
LA sin comb-filteregenskap er jo kjent, og diskutert men meget lite fremtredende i vanlige lyttemiljø.
Tror ikke du heller merket noe ifht combfiltereffekt da du var innom hos meg?
"Frekvensmessig løpetidskorrigering"..... faen, ser det nå, forpult jævlig elitistisk akedemisk språkbruk! Unnskyld! Det jeg mente å si var selvsagt at det er viktigere å korrigere og sammenstille de akustiske sentre innbyrdes for de elementene som skal dekke sine respektive frekvensområder. Med andre ord, sørge for at mellomtone og diskantelementene starter fra samme startblokka!Hva mener du med frekvensmessig løpetidskorrigering, Sluket? Skjønner løpetidskorrigering - men er ikke det bare at lyden fra hvert element treffer ørene samtidig? Er det mer avansert enn så?
Kanskje fordelene var større enn ulempene?To rekker med elementer skal vel per teori medføre noen problemstillinger, men dere opplevde det nær sagt motsatt?
LA sin comb-filteregenskap er jo kjent, og diskutert men meget lite fremtredende i vanlige lyttemiljø.
Tror ikke du heller merket noe ifht combfiltereffekt da du var innom hos meg?
Yes"Frekvensmessig løpetidskorrigering"..... faen, ser det nå, forpult jævlig elitistisk akedemisk språkbruk! Unnskyld! Det jeg mente å si var selvsagt at det er viktigere å korrigere og sammenstille de akustiske sentre innbyrdes for de elementene som skal dekke sine respektive frekvensområder. Med andre ord, sørge for at mellomtone og diskantelementene starter fra samme startblokka!Hva mener du med frekvensmessig løpetidskorrigering, Sluket? Skjønner løpetidskorrigering - men er ikke det bare at lyden fra hvert element treffer ørene samtidig? Er det mer avansert enn så?
Aber so! Jeg bare tar for gitt at det foregår ting i det store hodet ditt som det lille hodet mitt ikke forstår helt nemlig, Sluket. Men ikke denne gangen!"Frekvensmessig løpetidskorrigering"..... faen, ser det nå, forpult jævlig elitistisk akedemisk språkbruk! Unnskyld! Det jeg mente å si var selvsagt at det er viktigere å korrigere og sammenstille de akustiske sentre innbyrdes for de elementene som skal dekke sine respektive frekvensområder. Med andre ord, sørge for at mellomtone og diskantelementene starter fra samme startblokka!Hva mener du med frekvensmessig løpetidskorrigering, Sluket? Skjønner løpetidskorrigering - men er ikke det bare at lyden fra hvert element treffer ørene samtidig? Er det mer avansert enn så?
Nei, jeg formulerte meg dårlig - vi snakker om det samme. Jeg forfattet et lengre svar men det forsvant og rakk bare en kort (og dårlig) post.Nei, men du missforstår, jeg viser til (mulige) problemer dersom du hadde hatt to vertikale rader elementer.
Men, kan være teorien om slike «ødeleggelser» ikke oppleves slik i praksis.
tidlig på'anTakker gutta, for oppmuntrede ord. Sitter allerede og spiser frokost.- Må lure inn en to-timers på morrakvisten, før jeg reiser på jobb. Angrer litt på at jeg sa ja til å lage den garderoben som "måtte" være ferdig til jul. - Vil så mye heller komme videre på høyttalerene.
Apropos høyttalerkontakter, så vurderer jeg å bruke speakon-kontakter. Billige,solide og bra med kontaktflater.-Noen innvendinger?
Hei Kai,tidlig på'anTakker gutta, for oppmuntrede ord. Sitter allerede og spiser frokost.- Må lure inn en to-timers på morrakvisten, før jeg reiser på jobb. Angrer litt på at jeg sa ja til å lage den garderoben som "måtte" være ferdig til jul. - Vil så mye heller komme videre på høyttalerene.
Apropos høyttalerkontakter, så vurderer jeg å bruke speakon-kontakter. Billige,solide og bra med kontaktflater.-Noen innvendinger?
De beste terminalene jeg har vært borti, ever, er Mundorf sine. SER simple ut, men de har topp tekniske egenskaper og en fryd å bruke.
(Men Speakon er sikkert gode greier det også. Jeg liker for eks Powercon bedre enn vanlig IEC. )
Vis vedlegget 471271
mvh Kai
Ihvertfall .. Dere er sjølsagt vælkømne. Takk!Insel;
Dette ser så nydelig ut - tar du/dere imot delegasjon fra Akershus og og omegn når det stunder til?
Dette både gleder jeg meg til å se og både gleder meg til å høre.
Flott arbeide som alltid - dere er et perfekt team, dere to.
BB
Bruker de samme på det meste... Meget bra. Synd de er så dyre.tidlig på'anTakker gutta, for oppmuntrede ord. Sitter allerede og spiser frokost.- Må lure inn en to-timers på morrakvisten, før jeg reiser på jobb. Angrer litt på at jeg sa ja til å lage den garderoben som "måtte" være ferdig til jul. - Vil så mye heller komme videre på høyttalerene.
De beste terminalene jeg har vært borti, ever, er Mundorf sine. SER simple ut, men de har topp tekniske egenskaper og en fryd å bruke.
(Men Speakon er sikkert gode greier det også. Jeg liker for eks Powercon bedre enn vanlig IEC. )
Vis vedlegget 471271
mvh Kai