C
Cyber
Gjest
Enig med du i det, nysgjerrigper, men føler meg litt truffet selv. Tegningene ligger nå her hos meg og vedlikehold av huset er fullført for sesongen så....
Takk for utfyllende info. Skal følge byggeprosjektet ditt, ser spennende ut.Det vil tiden vise for min del, men de får jo veldig gode omtaler. Har man først lyttet til LX521 og hørt lydbildet, plassering, nøytralitet, transparens osv osv... er det meste av normale høyttalere helt uinterressant.
Jeg har jo hatt LX521 som jeg solgte pga at de krever store rom og luft rundt seg, LXmini skal jo gi mye av det samme, men spredningsmønsteret bakover tillater mindre rom og plassering mot bakvegg.
Jeg er mest spent på basskvaliteten med lukket rør sammenliknet med LX521s dipole løsning (som låter helt fabelaktig)
Det at de koster lite er jo bare en bonus.
4 kanaler på minst 50 W.Takk for utfyllende info. Skal følge byggeprosjektet ditt, ser spennende ut.Det vil tiden vise for min del, men de får jo veldig gode omtaler. Har man først lyttet til LX521 og hørt lydbildet, plassering, nøytralitet, transparens osv osv... er det meste av normale høyttalere helt uinterressant.
Jeg har jo hatt LX521 som jeg solgte pga at de krever store rom og luft rundt seg, LXmini skal jo gi mye av det samme, men spredningsmønsteret bakover tillater mindre rom og plassering mot bakvegg.
Jeg er mest spent på basskvaliteten med lukket rør sammenliknet med LX521s dipole løsning (som låter helt fabelaktig)
Det at de koster lite er jo bare en bonus.
Hva slags elektronikk behøver du til noe slik?
Jeg har hatt 2 stk. LX521 gjennomført - denne gang kjøpes endel ferdig. Jeg bestiller fra magiclx521.comJaggu har jeg disse elementene liggende selv. Skal bygge utover høsten, og følger med deg Cyber. Jeg innbiller meg at det ikke er så kritisk med helt nøyaktige rørdimensjoner, så lenge internt volum er tilsvarende byggebeskrivelse. Veldig mye enklere og billigere å gjøre dette med Biltema-biter i stedet for å bestille opp Fernco og tommerør fra "over there"
Av forsterkeri tenker jeg Anaview moduler.
syns fulltonen mangler litt kapasitet oppover, men så er jeg vant til kompresjonsdrivere og da. bassen er det ikke noe å si på for størrelsen.Slenger inn et abonnentsinnlegg. Dette virker veldig spennende
Hvordan er bassgjengivelsen og dynamikken fra noe så smått?
Zaph|Audio"This is a driver from Seas with a unique flange designed to get the most radiating area into a 15cm basket. Typically 25% more Sd than most others in this group. Great harmonic distortion below 200hz, with good extension and good Xmax to back it up. Harsh harmonic distortion on the high end requires a very low crossover when used in a normal 2-way, at least 1400 Hz LR4. Minor issue in the response curve at 500 Hz. As used in a normal 2-way speaker, a few points are lost in usability and value. This driver is best used in special bass/midbass applications where it's small size and great bass performance can be put use. Tested October 2007."
Er målingen gjort i lytteposisjon? Glatting?Når det gjelder bass fra LXmini, her er en måling fra stuen min.
Her er det god hjelp ved 20 Hz og de små tassene varter opp med en imponerende bass.
Vis vedlegget 328347
Tegninger på linkwitzlab.com (De koster dog litt) miniDSP-oppsett følger med samt støtte og tilgang til Linkwitz-forumet.Dette ser ut som noe som må prøves. Hvordan er det enklest å få tak i tegninger og minidsp oppsett til dette?
Hvis du kjører miniDSP på strøm fra USB fra PC suser det mye mer, det opplevde jeg på 4x10HD også.Målingen er tatt med mikrofonen på stativ i godstolen, sånn cirka der jeg har hodet når jeg lytter.
Enkelt 1M sweep med begge kanaler drevet, 12 dB glatting.
For ordens skyld kan jeg nevne at jeg har dratt ned nivået på fulltonen omtrent 1,5 dB.
Jeg bruker for tiden forsterkere med litt forskjellig gain, så det måtte uansett justeres, jeg bruker Audiolab 8000P til bass, og hjemmelaget chipamp til fulltonen.
Seks Hypex UcD180 moduler er bestilt, og jeg håper på enda bedre resultat med identiske forsterkere.
Det skal også bli godt å få erstattet minidsp 2x4 med Hypex dlcp, jeg synes 2x4en suser for mye, og er skeptisk til ytelsen ellers.
Hmm.. Jeg får gjøre noen målinger av mine og sammenligne. Alle skryter lxmini opp i skyene, men jeg blir ikke venn med lyden i mine. Jeg opplever at ting ikke henger helt sammen, og jeg savner litt trøkk. Vet ikke om det er meg eller høyttalerne, men jeg tenker å gjøre stuffingen i røret på nytt for å se om det gjør noen forskjell.Målingen er tatt med mikrofonen på stativ i godstolen, sånn cirka der jeg har hodet når jeg lytter.
Enkelt 1M sweep med begge kanaler drevet, 12 dB glatting.
For ordens skyld kan jeg nevne at jeg har dratt ned nivået på fulltonen omtrent 1,5 dB.
Jeg bruker for tiden forsterkere med litt forskjellig gain, så det måtte uansett justeres, jeg bruker Audiolab 8000P til bass, og hjemmelaget chipamp til fulltonen.
Seks Hypex UcD180 moduler er bestilt, og jeg håper på enda bedre resultat med identiske forsterkere.
Det skal også bli godt å få erstattet minidsp 2x4 med Hypex dlcp, jeg synes 2x4en suser for mye, og er skeptisk til ytelsen ellers.
Merkelig å ha en separat DAC i et oppsett med MiniDSP, er det ikke? Da blir det vel D/A -> A/D -> D/A, etter hva jeg kan forstå. Snodig.Take their demo system: a pair of assembled Linwitz LXMini kits with the optional MiniDSP 4×10 crossover ($895 total cost) was fed by Madisound’s usual Benchmark DAC1 HDR ($1295) and an Emotiva XPA-5 five-channel poweramp ($999) for one of the lowest total system prices at the show.