break_out skrev:
FZ skrev:
Stover skrev:
FZ: Ser du benytter Naim Armageddon til din lp12. Er det et valg etter lytting? Hva er isåfall dine erfaringer kontra Lingo som jo er vanligere?
Hilsen: følger med!
Hadde Lingo 1 tidligere. Jeg synes den tilførte lyden en gråhet og noe grovkornighet. Dette er en almen oppfatning (spesielt i Naim-kretser 8)) og det finnes modifikasjoner som skal rette på dette. Armageddon har ingen slike lyter og jeg synes også lyden "flyter" bedre, om du skjønner hva jeg mener....
Har aldri hørt Lingo 2.
FZ
Tja det med Lingo kontra Naim PSU er det jo mange meninger om og min er vel stikk motsatt av din 8).
Har lekt endel med denne Naim løsningen der faseskiftverk brukes å ble ikke så veldig imponert i forhold til Lingoen... Det er en enkel løsning og den fungerer, men den er en smule overdrevet i forhold til prestanda i mine øyne.
Men så er det jo det med smak også da for den gir en mer musikalsk fremtoning en Lingoen, men jeg for min del synes Lingoen gir en mer riktig i mine øyne driv på motoren.
Har du prøvd en ekte Armageddon. Mener å huske du skrev noe om en klone tidligere. Det er vel ikke nødvendigvis det samme.
En PSU skal ikke gjøre noe annet enn å få motoren til å rotere tallerkenen nøyaktig 33,33333.... omdreininger pr. minutt og sørge for at motoren tilfører minst mulig vibrasjon til spilleren, verre er det ikke.... Dessuten skal den ikke sende støy ut på nettet
Edit: Sakset fra Naim-forum i går:
"I think that you are right about using a Geddon instead of a Lingo, I think that it adds a fair bit to that 'Naim' sound on an LP12 . When I changed from a Lingo II to a Geddon the improvement in flow of the music was immense. I still use an Ekos and feel that this combination gives me the best of both worlds, the full range and slam from the Ekos along with the flow of the Geddon. Check it out if you can!!"
Og en fra i dag:
"I replaced a lingo2 with a 'Geddon and I am glad I did - as Sean comments, you get the best of both worlds - the drive, detail and dynamism of the Ekos SE and the flow of the 'Geddon. Sweet.
I don't own any 45s so I don't miss the alternative speed option."