Linn`s elskere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har gått i skyggenes dal; Merlin, Jeff Rowland, Accuphase, Ars-Sonum, Graaf og Rega møtte jeg der. Nå er jeg heldigvis snart ute av skyggen. Har bestilt en Majik-I, to sett Silver IC og kjøpt en brukt Akito og Adikt. Neste steg blir en LP12 og etterhvert DS. Regner med å gå for Akurate DS. En kort demo hos Kontrapunkt viste dens fortreffelghet i forhold til Majik DS.

    Tusenkronersspørsmålet: Hvorfor solgte jeg Klimax Kontrol, Klimax Twin, Ninka og Sondek LP12 for to år siden?
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Majik-I er kommet hjem. Måtte selvsagt benytte meg av sommerkampanjen og bestille Majik 109 og gratis oppdatering med Dynamik til forsterkeren. Har også gjort handel om en LP12. Det er en 2001 model med Valhalla, Akito IIb og Adikt. Er i havn med handel om Lingo 2 også. Ender opp med en Akito, Adikt og Valhalla til overs, men det finnes sikkert noen som trenger dem. Neste uke kommer gramofon og høyttalere hjem. Da blir det julekveld! Gjett om jeg gleder meg ;D
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Linn Sneaky DS ble hentet hos Kontrapunkt i går. Gleder meg veldig til å få satt den opp. Kanskje i helgen - får se hva kone og unger krever av tid.. ;D
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Latterlig bra høyttaler denne lille Majik 109. Rett ut av esken imponerer den stort. Veldig moro!

    Dynamik til min Majik-I kommer sannsynligvis ikke før november. Det er helt greit for meg for nå spiller det sinnsykt bra allerede. Godt å ha noe å se frem til.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Hei folkens må vel melde meg inn i klubben eg også.

    Har hatt LINN elektronikk i snart eit år. Suplerte i går med nokon brukte LINN KAN høgtalara som eg kjøpte billig på Finn.
    Må sei at desse småtassane imponerer stort, det er rett og slett artig å høyre på musikk. Dei blei først testa på ein Cary rørforsterkar, funka greit nok det, men dei fungerar nok best på LiNN elektronikk.

    Har forresten tenkt meg på Kontrapunkt i kveld.

    Mvh
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Får vel melde meg inn her i denne tråden jeg også. Har nettopp kjøpt en pent brukt Linn Axis-spiller:

    Foreløpig står den i varetekt hos en HIFI-kompis på østlandet. Gleder meg til å endelig få spilt litt vinyl igjen...
     

    Vedlegg

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    Morsomt å finne gamle KAN. Om det er flere der ute så er jeg absolutt interessert.

    Er nå, ENDELIG, eier av komplett LINN oppsett. Det har sittet lenge inne. Måtte søke og erfare alt annet først, men ingenting kan i mine ører konkurere. Nå gjennstår det å få DS opp og spille. NAS og router er på vei. (Kommer nok uansett ikke til å kunne konkurere med Sondek!)
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    432
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    17
    To ting: DS og Dynamik.

    En: Jeg har lekt mye med Majik DS de siste dagene og er overveldet. Det har vært mange cd-spillere i mitt liv; Wadia, Theta, Accuphare, Meridian og andre. Ingen, absolutt ingen, har gjenngitt musikk så bra som DS.

    To: Simen på Kontrapunkt monterte Dynamik i min Majik-I i går. Helt utrolig. Det er som å.... jeg vet faktisk ikke. Dobble effekten i forsterkeren? Alt er forbedret, både mtp tune dem og "standard" hifi termer.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    På tide å melde seg inn i her. Har hatt LP12 et års tid og synes det spiller fantastisk underholdene. Mye mer liv enn Project og Rega jeg har hatt i hus tidligere. Har inntil nylig brukt den sammen med Naim, men etter å ha hørt den nye Majik DS-I har jeg nå tatt skrittet helt over i Linn leiren. Denne boksen er jo fantastisk value for money slik jeg ser det.

     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei

    Ser ut som jeg får meg en Klimax DS imorgen ;D. Selger har også Linn sølvkabel som han lurte på om jeg ville ha.

    Hvordan er kvaliteten på denne kabelen? Noen som har sammenlignet med BM eller Whistler Conanda? Hva er den verdt?
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Wow heldiggris :) Så da gikk alt iorden, så bra!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Ble ikke kjøp over Audiogon eller eBay. Synes de var mye useriøst der, selgere som sender feil s.nr og som vil ha overført penger før de sender bilde/s.nr tilbake....

    Bedre å hive seg inn i bilen og hente utstyret selv. Da går det straks så mye bedre!
     

    PerFlemming

    Medlem
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    34
    Antall liker
    3
    U-96 skrev:
    Hei folkens må vel melde meg inn i klubben eg også.

    Har hatt LINN elektronikk i snart eit år. Suplerte i går med nokon brukte LINN KAN høgtalara som eg kjøpte billig på Finn.
    Må sei at desse småtassane imponerer stort, det er rett og slett artig å høyre på musikk. Dei blei først testa på ein Cary rørforsterkar, funka greit nok det, men dei fungerar nok best på LiNN elektronikk.

    Har forresten tenkt meg på Kontrapunkt i kveld.

    Mvh
    Hvis det er ældre Kan MK1 er de udviklet på Naim forstærkere og spiller vidunderligt.
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    Dette tyder på en veldig interressant helg tand. Gartulerer :) Kom gjerne med tilbakemeldinger når du har fått den hjem.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Halleluja! Dette var moro! Har nå spilt i et par timer. Musikken flyter lettere en jeg har hørt i min stue, detaljer kommer klarere fram. Det virker som det er bedre sammenheng enn tidligere samt at støynivået som var der tidligere er borte. Har tildels spilt høyt men merker ingen lyttetretthet.

    Sliter litt med å få PlugPlayer til å finne alle platene mine, kan være jeg må oppgradere til en nyere utgave av Twonky. Noen som har er faring med Qnap 209 Pro?

    Ps. Kjører med BM kabel nå skal teste Linn Silver senere - så får man sjå hvilken kabel som blir værende
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Da var PlugPlayer med på notene. En oppdatering av nas var det som skulle til. Tro hva naboene sier, nå spiller jeg alle låter 5-10 knepp høyere :). Merkbar lavere forvrengning hjelper nå
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Høres bra ut :) Hva bruker du til å kontrollere Plugplayer? Det er styringen av Linn produktene som har bremset meg litt å ta steget over men nå har det vel modnet tilstrekkelig antar jeg..
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei
    Jeg bruker en iPhone. Fungerer utmerket med PlugPlayer, selv om Remote til iTunes er forbildet i klassen.

    Man lager spillelister og lagrer de. Er ingen Genius funksjon, noe jeg savner da den er "genialt" bra.

    Storfornøyd med DSen, den gruser alle mine gamle spillere (ikke så mange, men riktignok en Meridian 800v3 og Apple Express).

    PS! Det følger med en fjernkontroll som gjør at du kan bytte låter (presis som på en cd spiller), når du da har lagret en cd/spilleliste så kan du enkelt skifte/stoppe/hoppe som du vil.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Bruker også iPhone idag med iPeng og er storfornøyd. Må man lage spillelister først med Plugplayer eller kan man bare spille direkte fra artist/album? Har en Akurate DS på hånd så jeg tror Transporteren snart er på vei ut :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Man velger etter kategorien: Album, All Tracks, Artist, Genre og Playlist. Velger du Artist så kan du enkelt låter under Artis, velger du Album så kan du importere hele Albumet og spille av det.

    Ett problem med PlugPlayer er ustabilitet. Nå skal det sies at den ble meget bedre etter at jeg oppdaterte Twonky på serveren.

    Klin til med Akuraten! Har sett tester av Akuraten og den skal være meget habil! Si meg, får du tak i den på eBay eller Audiogon? Pass på! Nå kan det være at jeg var uheldig, men jeg tror det er mye svindel der ute!

    Edit! Du kan endre oppsett på kategorisering, iPod og avansert modell finnes også.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ser på en fra butikk i Sverige, ser mange bruker et program som heter Songbook. Det skal visst være bra men koster endel.. Har ikke lyst å miste for mye av lettvindtheten jeg har i dag med iPeng og Squeeze server eller hva det heter nå :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Fordelen med PlugPlayer er prisen, kun 29 spenn fra Apps.

    Er den oppgradert med Dynamik psu? Skal visstnok være et solid steg i riktig rettning. Min er nyss oppdatert med den og iflg selger vil lyden bedres i ukene framover. Jeg fikk jo rimelig hakeslepp allerede etter første gjennomspilling og da er det bare å kose seg med masse musikk framover!
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Ja den har Dynamik så det er jo lovende.. Lar det seg gjøre å velge artist eller album fra fjernkontrollen til Linn eller må disse importeres som spillelister og så legges inn som ny spilleliste hvis man vil ha en annen artist?
    Virker som en klønete måte å gjøre det på med spillelister..
    Er redd ikke alle her i huset synes det er ok å ikke kunne bruke spilleren direkte med fjernkontrollen :) Evt måtte jeg kjøpt en iTouch til formålet..

    Mvh Tom
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    Sting skrev:
    Ja den har Dynamik så det er jo lovende.. Lar det seg gjøre å velge artist eller album fra fjernkontrollen til Linn eller må disse importeres som spillelister og så legges inn som ny spilleliste hvis man vil ha en annen artist?
    Virker som en klønete måte å gjøre det på med spillelister..
    Er redd ikke alle her i huset synes det er ok å ikke kunne bruke spilleren direkte med fjernkontrollen :) Evt måtte jeg kjøpt en iTouch til formålet..

    Mvh Tom
    Virker som om det er måten å gjøre det på ja desverre. Det er jo nesten som disse boksene burde bli solgt med en Ipod Touch som standard, gjerne med songbook allerede lagt inn. Jeg kommer i alle fall til å gå til innkjøp av en slik.
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Ipod Touch og Songbook her... :)
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    792
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    tand skrev:
    Man velger etter kategorien: Album, All Tracks, Artist, Genre og Playlist. Velger du Artist så kan du enkelt låter under Artis, velger du Album så kan du importere hele Albumet og spille av det.

    Ett problem med PlugPlayer er ustabilitet. Nå skal det sies at den ble meget bedre etter at jeg oppdaterte Twonky på serveren.

    Klin til med Akuraten! Har sett tester av Akuraten og den skal være meget habil! Si meg, får du tak i den på eBay eller Audiogon? Pass på! Nå kan det være at jeg var uheldig, men jeg tror det er mye svindel der ute!

    Edit! Du kan endre oppsett på kategorisering, iPod og avansert modell finnes også.
    Fikk du tak i Klimax DS brukt i Norge? Pris?
    Jeg har både Songbook og Plugplayer på min iPod Touch. Liker Songbook klart best. Fungerer veldig bra etter siste oppdatering (etter litt problemer med overgangen til Linn's Cara firmware).
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17


    Noen som har en viss kjennskap til disse? Linn Keilidh høyttalere. Tenkte kanskje jeg skulle bygge et anlegg nr 2.

    Thomas
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    Langt fra inngående kjennskap, men min broren til samboeren min og samboeren hans har et silkt par i stua tilkoblet en Majik-I og en eldre Linn CD-spiller. De har småfolk i huset så noe høytspilling kommer ikke på tale, men det jeg har hørt virket helt ok. Et Google søk vil sikkert få fram en del resultat. Evt. en tur på Linns forum: http://forums.linn.co.uk/bb/forumdisplay.php?fid=1
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    Da har jeg hatt Linn Majik DS-I oppkoblet 3-4 dager og føler at jeg kanskje kan begynne å uttale meg litt om hvordan dette låter. Etter 5 år med Naim er det en del umiddelbare forskjeller en legger merke til, noen til det bedre og noen Naim kvaliteter jeg savner. Det første en legger merke til er at den umiddelbare grooven i naimlyden ikke er like tilstede med Linn, denne umiddelbare "POW!" som får fram smilet ditt og du blir sittende og vugge fram og tilbake i takt med musikken. Linn har denne også, men ikke like åpenbart og in your face. Det er også en større følelse av kraft med Naim. Umiddelbart fremstår kanskje Naim litt mer åpenbart innbydende med sin direkte spillemåte. Når det er sagt så er Linn mer hva Naim ikke er fullt så gode på, fintfølende, klart og veldig åpent. En hører flere lag av rytmer og små detaljer som plutselig gjør at musikken blir lettere å forstå. Jeg synes også at Linn er bedre på å få fram følelsen i musikken. Få nakkehårene til å reise seg mao. At dette i stor grad kan tilskrives Majik DS delen av forsterkere finner jeg ikke usannsynlig. God som jeg syntes DAC i Supernait var, så når den nok ikke helt opp på dette nivået.

    Har også drevet og forsket litt på beste måte å finne fram i musikksamlingen på, og har funnet at Squeezebox fungerer ganske bra. Det er en plug in som må installeres på squeezecenter, og så er du i gang. Det tar litt tid før den begynner å spille, men mistenker at dette skyldes min prosessorsvake QNAP.

    Kontrapunkt mener DS spillerne bruker noe tid på å spille optimalt, så det er forhåpentligvis enda mer godsaker i vente. Uansett er det befriende å slippe alle disse boksene, noe en merker i en liten 3 roms.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Nå er jeg Linn elsker!! Har hatt Akurate Ds et par uker nå og er strålende fornøyd, alt er bedre enn Modwright Transporteren jeg hadde selvom den var den var meget bra! Akuraten er en helt utrolig musikkformidler, kullsort bakgrunn, oppløst og transparent. Det er virkelig gøy å spille musikk nå, samlingen har blitt som ny :)
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer Sting :) Skal oppover på DS-stigen jeg også etterhvert. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kjøpte Sneaky'en før, overlegen lyd..og ikke minst løsning! Deilig å ha hele musikk-samlingen i hånden med ipoden som fjernkontroll :D
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Da fikk jeg til å spille av Spotify over DS. La inn Jamcast på bærbar Vistapc, som igjen blir hentet opp som en del av biblioteket gjennom Songbook på Macen. Greit å ha noe som dama kan håndtere :).

    Spiller slettes ikke verst!
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Mman skrev:
    Gratulerer Sting :) Skal oppover på DS-stigen jeg også etterhvert. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kjøpte Sneaky'en før, overlegen lyd..og ikke minst løsning! Deilig å ha hele musikk-samlingen i hånden med ipoden som fjernkontroll :D
    Takker Mman, trø til :) leste gjennom tråden og fikk medfølelse med Kim som solgte sine Klimax Twin og Kontrol, DE har jeg sinnsykt lyst på nå ;D eller aktive Klimax 350-denne galskapen har jo ingen ende..
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Linn Sondek LP12 kom i hus idag, og jeg er Linn-venn. ;D
     

    nacka

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Hei, går å lurer på Linn nettverk-spiller.
    Har idag LP-12, Bryston pre/power og sonus faber cremona auditor mm.
    Var innom Kontrapunkt i dag og hørte på DS-spillerne Majik og Akurate. Må si jeg fikk tenning, for et rom..og en ro over lydbildet.
    Hørte først på Majik, da kom rommet, så Akurate som jeg følte jeg var en helt annen arena. Betydelig mer kropp og dynamikk.
    Hva er erfaringer med disse spillerne - har jeg hørt riktig? og blir akurate for ambisiøst i forhold til mitt øvrige utstyr?
    Synspunkter mottas med takk!
    Nacka
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    792
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Hvis du har råd til Akurate så gå for den. Husk kilden er den viktigste delen i anlegget. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn