Linn`s elskere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • corydoras

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2010
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Hei Venner av Linn
    Har hatt gleden av å høre MAJIK 140 hos en kompis, da med fullt Linn system.
    Da jeg ikke fikk sjansen til å prøve min egen forsterker Burmester Rondo 991 håper jeg at noen her kanskje har en mening om hvordan en slik kombinasjon vil fungere?
    Mvh Corydoras
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Tips på NAS?

    Hello Linn (DS) people :) Vurderer å kjøpe meg en NAS - bruker pcen i dag, men hadde vært fint å slippe å være avhengig av at den står påslått hele tiden. Noen av dere som har tips / anbefalinger / gode erfaringer..?

    Mman
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    499
    Antall liker
    82
    Heisann,

    Jeg benytter en QNAP 109 med 1 Tb disk i. Det er et par år siden jeg kjøpte den så det finnes sikkert raskere greier på markedet nå, men jeg er fornøyd med den så langt. Den er i alle fall støysvak og det er et must for meg. Sliter litt med en del av cover bildene også, og mistenker det er versjonen av Twonky som er installert.
    Lykke til!

    Hallgeir
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    HH skrev:
    Heisann,

    Jeg benytter en QNAP 109 med 1 Tb disk i. Det er et par år siden jeg kjøpte den så det finnes sikkert raskere greier på markedet nå, men jeg er fornøyd med den så langt. Den er i alle fall støysvak og det er et must for meg. Sliter litt med en del av cover bildene også, og mistenker det er versjonen av Twonky som er installert.
    Lykke til!

    Hallgeir
    Takk Hallgeir, dette merket er aktuelt. At NASen er støysvak er også viktig for meg da den muligens vil stå i samme rom som stereoen.

    Mman :)

    PS. det med cover bildene har vel høyst sannsynlig ikke noe med NASen å gjøre, jeg bruker Asset/Songbook/iPod og har ingen problemer med dette
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    http://www.ripnas.com/ Sjekk denne. Vifteløs og med mulighet for ripping av CD ved hjelp av dbpoweramp. Fåes også i Statement versjon, med SSD disker, da er den 100% lydløs. Noe annet en vifteløs ville jeg ikke vurdert hvis jeg skulle ha den i lytterommet.
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tipset stejorge - skal sjekke den ut!

    Mman :)
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Mman skrev:
    Tips på NAS?

    Hello Linn (DS) people :) Vurderer å kjøpe meg en NAS - bruker pcen i dag, men hadde vært fint å slippe å være avhengig av at den står påslått hele tiden. Noen av dere som har tips / anbefalinger / gode erfaringer..?

    Mman
    Sjekk ut denne siden: http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/NAS

    Jeg benytter meg ikke av Linn produkt for streaming av musikk men squeezeboxløsninger (Transporter, flere SB receivere, og Boom), og har en Netgear readyNAS PRO som server. Denne har multicore prosessor og 4 gb minne, samt slotter for 6 disker, benyttes for streaming av musikk og film, bilder, backup, fildeling, etc. http://www.netgear.com/Products/Storage/ReadyNASPro.aspx Den er lynrask i forhold til mange andre NAS'er men støyer også en del etter min målestokk. Står dog plassert i en bod her i hjemmet, så støy er ikke noen issue.

    Tror også den i likhet med DUO og NV+ skal støtte Linn sine produkter (Pro må evt ha annenvinstallasjonspakke av serverprogrammvare i forhold til DUO/ NV+ da den benytter annen prosessorløsning.)
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Ser man det, Linn har anbefalinger - om man leter litt ;) takk for innspill Terka!
    Mman
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Til DS eiere med Mac

    Jeg har prøvd ut Chorus DS og må si meg mektig imponert. Har Nas med Twonky på, bruker primært MacBook/Mac Mini som kotrollsenter. Chorus DS leser iTunes spillelister og legger inn Coverart.

    Dette fungerer for meg mye bedre enn Songbook og PluggPlayer og Nas med Twonky. Asset fungerer bra, men krever at pcen - Pakka Bellen står på.

    http://web.me.com/sean.harding/ChorusDS/News/Entries/2010/4/14_Initial_Beta_of_ChorusDS.html

    Tommy
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Chorus DS til iPhone er nettopp lastet ned, ser meget lovende ut. Endelig kan jeg kjøre iTunes spillelister over Klimax! Remote til Apple var jo meget bra sammen med Apple AE. Chorus DS henter nettopp denne informasjonen fra iTunes

    Anbefales!
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    792
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Chorus DS har kommet i App store. Koster 95 kr.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Melder meg inn i denne smakfulle klubben, nå som Akurate DS står og spiller i anlegget. Hele oppkoblingen har foregått (nesten) smertefritt etter god hjelp fra Simen hos Kontrapunkt :)
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer!

    Mman :)
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Takker og bukker ! Det tar faktisk litt tid å venne seg til lyden fra denne spilleren, etter flere år med Rega Saturn. Jeg mener at anlegget har fått et løft opp i en helt annen dimensjon, og da skal man vel være fornøyd :)
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Er selv veldig happy med Sneaky DS - og dette er jo tross alt "entry"-spilleren! Så jeg gleder meg til å kunne klatre videre opp "DS-stigen" etterhvert. Enjoy ;D
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Trenger litt bistand til valg av signalkabel.

    Etter at jeg nå har blitt kjent med lydsignaturen til ADS'en, går det opp for meg at jeg ikke spiller med optimal kabel.
    Jeg har masse oppløsning og dynamikk, men lyden er for tynn oppover. Dette gjelder ikke gode innspillinger, men jeg har mye "gammel" musikk som jeg og ønsker å nyte :)
    Jeg har prøvd Linn Silver som har noe lite oppløsning og stramhet i bassen sammen med min forsterker.

    Noen som har tips om signalkabel som ivaretar det gode, men som gir inntrykk av en mer organisk topp ?
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Ole Brum er et nyttig forbilde :)

    Jeg har gått for en dobbel løsning med den mer "organiske" Linn Silver på den balanserte utgangen på ADS, og en strammere Audioquest på RCA utgangen.

    Jeg skifter inngangene på forsterkeren med fjernkontrollen, avhengig av musikk/kvalitet på innspillingen. Linn kabelen gir litt tiltrengt "varme" til det hele og er bra på gamle og litt blodfattige innspillinger, mens Audioquest fungerer på gode innspillinger som tåler full oppløsning.

    Sikkert en lite forbildelig løsning, men er foreløpig valgt fremfor en (antagelig) dyr kabel som fikser det hele :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei
    Gratulerer med DS!

    Bruker selv Whistler Coanda xlr og synes det var ett bra løft fra singel end Linn Silver - ikke så halvgal pris på den heller!
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Er det flere enn meg som synes stemmer/sang blir tynnere og lengre i bakgrunnen gjennom Linn DS ?

    Akkurat denne delen er skuffende, og medfører at mange album blir lite hyggelig å høre på etter min lydsmak.
     

    terjeset

    Fersking
    Ble medlem
    26.06.2006
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Mman skrev:
    Er selv veldig happy med Sneaky DS - og dette er jo tross alt "entry"-spilleren! Så jeg gleder meg til å kunne klatre videre opp "DS-stigen" etterhvert. Enjoy ;D
    Erklærer herved min fryd over Linn, inkarnert som Sneaky DS.

    Siden du også har en. Hva er beste praksis når det gjelder volum?
    Blir det for høyt så vrenger jo lyden. Jeg drar volum opp til 70 og bruker forsterkeren til resten.
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    terjeset skrev:
    Mman skrev:
    Er selv veldig happy med Sneaky DS - og dette er jo tross alt "entry"-spilleren! Så jeg gleder meg til å kunne klatre videre opp "DS-stigen" etterhvert. Enjoy ;D
    Erklærer herved min fryd over Linn, inkarnert som Sneaky DS.

    Siden du også har en. Hva er beste praksis når det gjelder volum?
    Blir det for høyt så vrenger jo lyden. Jeg drar volum opp til 70 og bruker forsterkeren til resten.
    Har du prøvd å slå av volumkontrollen på Sneakyen?
     

    terjeset

    Fersking
    Ble medlem
    26.06.2006
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Har du prøvd å slå av volumkontrollen på Sneakyen?
    Heyyy ... det skulle jeg ha visst for lenge siden. Skrudde av både intern forsterker og volumkontroll jeg.

    Takker og bukker. Nu går alt så meget bedre. ;)
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    terjeset skrev:
    Har du prøvd å slå av volumkontrollen på Sneakyen?
    Heyyy ... det skulle jeg ha visst for lenge siden. Skrudde av både intern forsterker og volumkontroll jeg.

    Takker og bukker. Nu går alt så meget bedre. ;)
    Ser du har fått svar, har selv vært på ferie :) Bruker verken forsterker eller volumkontroll selv...
    Mman
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Bårsen skrev:
    Er det flere enn meg som synes stemmer/sang blir tynnere og lengre i bakgrunnen gjennom Linn DS ?

    Akkurat denne delen er skuffende, og medfører at mange album blir lite hyggelig å høre på etter min lydsmak.
    Hei :) Har ikke denne erfaringen...bytte signalkabel?

    Mman
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Mitt tidligere inntrykk av litt kald og naken lyd fra Akurate DS er nå historie etter skifte til Black Magic signalkabel :)
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Bårsen: balansert eller rca? Hører noen mener Rca er best til Akurate, ikke prøvd det selv. Bruker selv Linn Silver Xlr..
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg gikk for rca siden min forsterker ikke er ekte balansert. I forhold til Linn Silver (balansert), synes jeg det ble noe bedre oppløsning og microdynamikk. Linn har litt ekstra trøkk i mellombassen som jeg synes er noe overdreven. Hos meg ble det et løft etter min smak :)
     

    Kontrapunkt

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.03.2009
    Innlegg
    69
    Antall liker
    1
    Et lite tips vedrørende Qnap NAS servere og Twonky.

    Som standard benyttes en Twonky 5-serie versjon.
    Denne har store begrensninger i forhold til musikktre og ikke minst ved at den nedskalerer bildekvaliteten på cover.

    Men det finnes en enkel måte å ”oppgradere” til Twonky versjon 4.4.17 som gir langt flere muligheter til tilpasning – og med høyoppløselig visning av coverart.

    Benytt Qnap Finder og gå inn på weboppsettet.
    - Velg ”Applications”
    - Deretter ”QPKG Plugins”
    - Trykk ”Get QPKG” og velg deretter
    - ”Twonkymedia 4” (husk å laste ned riktig versjon i forhold til NAS).

    - Fjern Twonky 5 ved å gå inn på ”Upnp Media Server” og huke bort avkrysning.

    Oppsett av 4.4.17, gå inn via Linn Konfig

    ”First steps” – velg ”Custom” på ”Navigation Tree Setup”, dette gir deg mulighet til å lage ditt eget musikktre (se ”Music Tree). Husk lagre + restarte Twonky.

    Under ”Naming” kan du fjerne foldere du ikke ønsker skal dukke opp på applikasjonen.

    For å deaktivere komprimering av coverart går du til ”Miscellaneous” og velger ”Disable Photo Rescalling”. Husk lagre + restarte Twonky.

    Håper dette kan være til hjelp for noen.

    Mvh
    Simen
    Kontrapunkt
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Hei

    Etter at Chorus DS kom i hus har jeg vært strålende fornøyd med Mac Mini/ Macbook/ iPhone som jeg kjører. Uansett så er vel alle tips velkomne når det gjelder Twonky :)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Noen som har eller har testet Majik 140 og kan legge ut noen inntrykk av den høyttaleren? Finner lite info her på berget om disse, annet enn testen i L&B (som forøvrig ikke sa meg spesielt mye)....
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.233
    Antall liker
    1.383
    Cara 10

    Noen som har oppdatert til siste? Synes det ble mer detaljer, dypere innsyn i musikken og dårlige innspillinger ble "hardere" men for meg ett steg i riktig retning. Ergo, 10ern blir! :)

    Tommy
     

    Mman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2005
    Innlegg
    150
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    11
    Ikke enda men skal gjøre det :)

    Akurate DS er kommet i ny versjon - noen som har lest tester hvor man sammenlikner lyden i gammel og ny..?

    Mman
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn