Litt nyskjerrig på yrker..

C

CAP

Gjest
Inkompetent sofabonde med alle sosialkontorene på speed dial.

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
9
Er det virkelig ingen marinejegere, astronauter, profesjonelle synkronsvømmere eller annet spennende på dette forumet :p

Selv selger jeg legemidler på resept ;)

Ikke astronaut, men siv.ing romteknologi. Ansatt i forsvaret.

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Har jobbet som mye. jobbet ca 5 år som sykkelmekaniker/ selger, vært lydteknikker for ett kor i 4 år, drevet egentfirma som jobbet for to lydfirmaer med salg, service og lydteknikker. Begynte på NTNU elektronikk i sommer, men har blitt kalt inn i forcen så i januar skal jeg til Skjold og bli inteniør soldat. Lurer på om jeg kommer til å gå over til HIO og ta en batchlor i elektronikk først og så gå over til ntnu igjen etterpå, da jeg liker mer praktisk jobbing.
Lite tips, hvis du vil ha det kjekt så sats på 2. bataljon. Ing. bat. gjør artige ting de også, men blir sett ned på :lol:

Selv var jeg i støtte kompaniet, og hadde en grei tjeneste som data nerd i kompani staben, men hvis du vil ut å krige så prøv kp.a/b

Du kommer til å like lørdag og søndag på kantina, og hate resten. Hvis de noen gang serverer høne så stå over, og hvis de serverer noe som helst med reker så stikk av så snart som mulig.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Inkompetent sofabonde med alle sosialkontorene på speed dial.
KLIPP HÅRET OG SKAFF DEG EN JOBB.

GJØR NYTTE FOR DEG GUTT!

JEG BETALER IKKE SKATT FOR AT DU SKAL LIGGE Å DRA TINGEN DIN.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
Driver egen bilforretning med et fransk nybilagentur  :)
Det skulle vel ikke mot formodning være Citroen du forhandler ?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det finnes bare en fransk bil å snakke om: Renault.
De andre er dårlige etterligninger 8)

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Er det virkelig ingen marinejegere, astronauter, profesjonelle synkronsvømmere eller annet spennende på dette forumet :p

Selv selger jeg legemidler på resept ;)
He he joda.....x-marinejeger, x-antiterror soldat..... men etterhvert som årene går, finner vel de fleste en litt mer "lay back" livsstil (ja for det blir en livsstil og mye mer enn en jobb).
Nå reparerer jeg oljebrønner.

Zatz

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Klart det. Skal man ha en bra musikkformidler må man jo finansiere den. Jeg vurderer derfor mitt yrke som mest relevant av alle her.
Jeg lurer litt på hva BT gjør i finansbransjen som gjør han mest kvalifisert her, og hvertfall på det tekniske,hehe.... ;D Du kan iallefall gjøre et regnestykke på det, og ører har du helt sikkert, hehe....

Automatiker her forresten..... ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Så du mener designere, kunstnere, musikere og andre med kreativ høyere utdannelse og erfaring skal jobbe i butikk? Forklar dette er du snill :)

Rimi er for folk som går med tresko, jeg gjør ikke det - mulig det er der det glipper ;)

O.

Enda verre.

Kan du ikke bare skaffe deg en jobb på Rimi?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.136
Torget vurderinger
0
De andre er dårlige etterligninger 8)
Nei nei nei ! Det finnes tre franske biler å bry seg om.

1. Renaulte Floride, en vakker liten skapning.

2. Citroen DS cabriolet, deilig vulgær sofa på hjul.

3. Citroen SM, et romskip på hjul.

Alt annet fra Frankrike er i forhold bare transportmidler !

Hvis du vil kverrulere på det Oddgeir får vi starte en separat tråd, dette er veldig off-off topic.

C

CAP

Gjest
KLIPP HÅRET OG SKAFF DEG EN JOBB.

GJØR NYTTE FOR DEG GUTT!

JEG BETALER IKKE SKATT FOR AT DU SKAL LIGGE Å DRA TINGEN DIN.

Etter at jeg anla skjegg og konverterte til Islam ser jeg ingen som helst grunn til og jobbe, lønnen gikk opp 800% etter konverteringen. I hvilken jobb får man slike lønnsforhøyelser og arbeidsbetingelser ? Desuten kan jeg nå offentlig kalle alle nordmenn for vantro, jeg kan hate USA og spytte etter jøder og ønske dem dit pepper'n gror og hvis noen protesterer på mine handlinger så kaller jeg dem for rasehatere og dermed er jeg den best beskyttede mann i Norge's land og hvis ikke det hjelper så har jeg en stor familie som beskytter meg og mine mot allt og om ikke det er nok kan jeg nå banke kona, drepe døtrene mine hvis de ikke gjør som jeg sier og forlange penger når sønnene mine skal gifte seg av foreldrene til jenter som har blitt lovet bort som 1 åringer. Hvis ikke det er en livssituasjon alle skulle ønske seg så vet ikke jeg. Jobbe ?? det er for dustete vantro nordmenn det.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
195
Sted
Bergen
De andre er dårlige etterligninger
Jadda......Citroën ellerligne Renault...hahaha det var en en dårlig spøk

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
96
Utdannet ingeniør innen automasjon, men jobber for tiden som prosjektleder i et firma som driver med vannteknologi.

I tillegg er jeg instruktør på et treningssenter i oslo.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.485
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Miljøterapeut, jobber med adferdsvansker (utdannet barnevernspedagog)

Boe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.09.2005
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Ansatt som scenemester ved et større teater, dvs autodidakt "håndverker". Er pt heltids tillitsvalgt.
Også misbruker jeg mye lyttetid ved å frekventere sportshaller på kveldene som freelance fotograf for lokalavisa med håndball som spesiale.

K

knutinh

Gjest
Sivil-ingeniør fra NTNU i signalbehandling.

Jobber med embedded systemer og video-prosessering. Tidligere radio-systemer.

-k

Terjeminator

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
0
Selvstendig næringsdrivende innen Vakt og Sikkerhet.
I følge trendforsker Paal Fure så vil det i årene fremover være en økende etterspørsel etter vakt og sikkerhetsløsninger. (Noe som få vil bestride... :) )
http://www.dn.no/forsiden/article701663.ece
Jøss, jeg trodde yrket "Trendforsker" var på vei ut.
;D ;D

Høysk.ing telematikk
Bachelor informatikk
Jobber som prosjekting. med umbilical kabler og kommunikasjonsløsninger for undervannsinstallasjoner
på et antall utbyggingsprosjekter.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Siv. ing. bygg fra den gang det het NTH og det var minst ett HB-apparat i hver oppgang på Moholt.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
He, he.

Hilse tresko, som var på turne på den tiden det var fri flyt fra apparatene på moholt..... ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.412
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hva skjedde med Bård Skolemester?
Han er litt med, fordi Bjørnson bruke Ole Viig som modell for denne fantasifiguren.
Men vi har ikkje råd til sånt, vi lærarar av i dag....

Dessutan jobba Bård i udelt skule. Har jobba på ein sånn sjølv, men den er no beklagelegvis nedlagt. I dag er dei store klassar og lite tenleg handlingsrom for å fylgje opp einskildelevar (dersom dei då ikkje har einskildvedtak)

Hagto

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
519
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Ingeniørutdanning data. Ingeniørutdanning metallurgi. Grunnfag matematikk. Praktisk/Pedagogisk utdanning. Jobbet i flere år i industrien(Elkem). Underviser i dag i videregående skole i tekniske fag/realfag, pluss litt kurs for næringslivet.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
32
Det er godt å vite at det er flere miljøterapeuter her. Jeg er vernepleier av utdanning og jobber som miljøterapeut med voksne psykisk utviklingshemmede i.f.t. arbeid/dagtilbud i en liten kommune i Gundbrandsdalen og trives veldig bra med det. I mitt forrige liv var jeg noe helt annet.

Miljøterapeut, jobber med adferdsvansker (utdannet barnevernspedagog)

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Sv: Litt nyskjerrig på yrker..

Gammel tråd, men skit au :)

Er også utdannet vernepleier og jobber som miljøterapeut.
Primært innenfor psykiatri/rus, men også ungdom/pu.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22

FZ skrev:
Siv. ing. bygg fra den gang det het NTH og det var minst ett HB-apparat i hver oppgang på Moholt.
Ditto.. men på Kjemi. Jeg er fra gode gamledager da Sivilingeniørene bare kom fra en by ;)
Synd at NTH ble slaktet og utspedd til noe som nå kaller seg fot NTNU :-[ ,men Samfundet består ;D

mvh
Sleiven

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1

Tannlegestudent og deltidsarbeider på psykiatrisk sjukehus

T

Thomas1

Gjest

Jobber med schitzofrene på natterstid og Paranoide på dagtid. Rus/psykiatri. Dobbeldiagnose. Tok fagbrev for 10 år siden.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
231
Torget vurderinger
4

It-utdannelse, jobbet med it en 3 års tid i oslo/asker. Siste 4 år har jeg jobbet med forsikring, pr idag er jeg forsikringsrådgiver i bank.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Denne passer vel her... ;)

En ingeniør ved Perleporten

En ingeniør dør, og kommer til Perleporten. St. Peter sjekker papirene hans og sier:
-Å, du er ingeniør - du skal ikke være her.

Så må ingeniøren møte opp ved inngangen til Helvete og her kommer han inn. Ganske snart blir ingeniøren misfornøyd med boforholdene, og begynner nesten omgående med å tegne og bygge forbedringer rundt omkring. Etter en stund finnes det klimaanlegg og vannklosetter, og ingeniøren er rett så populær blant de andre.

En dag ringer Gud til Satan og spør: -Nå, hvordan går det nede hos dere?

Satan svarer: -Her går alt så meget bedre. Vi har fått klimaanlegg og vannklosetter, og vi sitter bare venter på hva denne ingeniøren skal finne på neste gang.

Gud utbryter: -Hva? Har dere en ingeniør? Det må være en misforståelse, han skulle aldri ha havnet nede hos dere. Send han opp hit med en gang.

Satan sier: -Kommer ikke på tale, jeg er fornøyd med denne ingeniøren, så ham vil jeg beholde.

Gud skriker ut: -Send ham hit, ellers kommer jeg til å saksøke dere.

Satan ler så han nesten detter av stolen.
- Yeah, right! . Og hvor skal du få tak i en advokat, da?

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1

datanerd, som fortiden jobber for noe som minner meget om polsk lønn....

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Antall liker
1

Utdanna søster, jobber natt i akuttpsykiatrien.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg

Snekker/tømrer.
Har gått hjemme en stund pga av rygg og nakke problemer.

/jan

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3

Hei,

Jeg er en "gammel sjømann", utdannet via maritim høgskole maskinlinjen som jeg var ferdig med for over 20 år siden.

Arbeider for tiden som maskinsjef på en installasjon for flytende oljeproduksjon på engelsk sektor av Nordsjøen.
2 uker på og tre uker av turnus.

Trives med yrket :)

Mvh
Geir

Topp Bunn