Litt nyskjerrig på yrker..

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Siden en vi har startet på igjen "Hvor gammel er du" tråden, kan det være morro å høre hva både nye og gamle medlemmer jobber med er utdannet som.

Er miljøterapeut innen rus og psykiatri på kommunalt plan. Utdannet Vernepleier med etterudanning innen psykiatri.

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Er utdannet Energimontør, og jobber i Eidsiva Energi AS som Energimontør på Regionalnetts kabel-avdeling.

M

mfufu

Gjest
Fin avveksling denne tråder her også, bli bedre kjent :)

Er master i kybernetikk og industriell IT, jobber med sikkerhet/nedstengningssystemer til subsea olje/gass bransjen.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.150
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg var Senior integration liason, men gikk over til en regional respons analyst stilling før jeg endte opp som international interaction planner.

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
401
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Jeg er i etteretningsbransjen; og mer kan jeg ikke si for da må jeg kanskje d.... alle her!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er klarert for H. Ta det på PM? :cool:

Og hvorfor finnes det ikke en solbrillesmiley med hatt og oppbrettet krage?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.659
Spisse albuer. Prosjektleder, industriell 3d-designer, salgsansvarlig.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.247
Sted
Siggerud
Glassmester, med svenne- og mesterbrev. Gammel og sliten, så jeg videreutdannet meg til autorisert rådgiver i faget, trakk meg tilbake på kontoret og tilbringer dagene foran pc'n som innkjøper og veileder.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.101
Torget vurderinger
1
Seljar innean vedlikehald, smørjing og preservering.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.147
Torget vurderinger
4
Faglig leder elektro på et ingeniørkontor. Utdanningen min er høyskoleingeniør elkraft.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Er jeg den eneste byråkraten her?

CTSA Z_W

Sist redigert:
T

Torget

Gjest
Flytteman.

Har løst tusen problemer for tusen folk, og håper på å få min belønning in the afterlife.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Har bladd i gjennom hele tråden og så to gamle kjente som har blitt borte, "mazzy-star" og "Komponenten". Trist at de ikke finner tid til å tulle med oss mer. "Kompo" skriver for øvrig blogg så henne følger jeg med litt av og til.

Ser for øvrig at det er/har vært, mange innen rusomsorg og psykiatri her. Er det helt tilfeldig??;)

Har selv jobbet med rus og arbeidsliv og har stor del av ansvaret for dagens AKAN policy i Avinor. Driver ikke med dette lenger, men var med å dra det i gang.

Forøvrig har jeg rotet meg inn i to av landets mest utskjellte bransjer. Sitter på et småbruk ( ikke lenger i drift ) kun skog, og når jeg ikke har noe mer fornuftig å ta meg til så pusher jeg motoriserte aluminiumstuber gjennom luften. Fortrinnsvis uten at de treffer hverandre.;)

Har vært meget politisk aktiv, ligningsnemd, overformynderi og "Kommunal takstnemd for fiskebåter". Den siste var artigst, vi hadde ikke et eneste møte på halvannen periode, dvs 6 år!!;)

Ligningsmenda var mest givende. Kunne ødelegge dagen for en mann ( Ligningssjefen ) i løpet av ett eneste spenstig vedtak!;)

T

tce-teams

Gjest
Driver eget firma alt innen pc support , nå er dette lagt på is. Grunnet skade i høyre del av kroppen. Håper å komme tilbake , men det gjenstår og se :) Har også utdannelse innen skips fart og betong arbeider.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.839
Sted
Horten
Avløser/landbruksvikar. Og så hender det at jeg tjener noen kroner på å stå på en scene og hamrer løs på en bassgitar.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.262
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Utdannet elektroingeniør og siviløkonom, har 10 år i Forsvaret, hovedsakelig på ubåt som elektrooffiser og maskinmester. Etter Forsvaret har jeg vært prosjektleder innen vannkraft og olje & gass, jobber nå i konsulentselskap med rekruttering av ingeniører!

Mvh
OMF

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2010
Antall liker
114
Sted
Halden
Svennebrev i de grafiske fag som offsettrykker. Dårlig bruk av værneutstyr i mange år. Omskolering til helsefagarbeider. Jobber innen kriminalomsorgen.(tvungen omsorg)
Januar begynner jeg som miljøvaktmester.

Mvh Roar

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Pensjonist fra nyttår. Har i mange år jobbet med miljørettet helsevern i en større kommune på Østlandet. Tilsyn/systemrevisjon i skoler og barnehager, med hovedvekt på innemiljø/inneklima og sikkerhet for barna. Dessuten jobbet med å redusere folks ulemper med støy og annen forurensning fra et bymiljø med stor trafikk, industri o.l. gjennom såvel forebygging og saksbehandling ved klager. Vanskelig med lyd, som kan være underholdning for mange og støy for andre (eks. utekonserter).

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
Ja, det er interessant og overraskende at så mange jobber med menneskers ulike utfordringer her inne. Selv jobber jeg med fengsler og friomsorg. Jobbet i Justisdepartementets kriminalomsorgsavdeling som nå er skilt ut og heter Kriminalomsorgsdirektoratet. Så nå sitter jeg i Lillestrøm.

(Har du en lenke til bloggen til Komponenten?)

Har bladd i gjennom hele tråden og så to gamle kjente som har blitt borte, "mazzy-star" og "Komponenten". Trist at de ikke finner tid til å tulle med oss mer. "Kompo" skriver for øvrig blogg så henne følger jeg med litt av og til.

Ser for øvrig at det er/har vært, mange innen rusomsorg og psykiatri her. Er det helt tilfeldig??;)

Har selv jobbet med rus og arbeidsliv og har stor del av ansvaret for dagens AKAN policy i Avinor. Driver ikke med dette lenger, men var med å dra det i gang.

Forøvrig har jeg rotet meg inn i to av landets mest utskjellte bransjer. Sitter på et småbruk ( ikke lenger i drift ) kun skog, og når jeg ikke har noe mer fornuftig å ta meg til så pusher jeg motoriserte aluminiumstuber gjennom luften. Fortrinnsvis uten at de treffer hverandre.;)

Har vært meget politisk aktiv, ligningsnemd, overformynderi og "Kommunal takstnemd for fiskebåter". Den siste var artigst, vi hadde ikke et eneste møte på halvannen periode, dvs 6 år!!;)

Ligningsmenda var mest givende. Kunne ødelegge dagen for en mann ( Ligningssjefen ) i løpet av ett eneste spenstig vedtak!;)

Topp Bunn