Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takker og bukker for alle hyggelige hilsener folkens!
    Fredag fikk jeg altså en vaksine-booster, veldig glad for det.
    Så måtte jeg jo sitte og humre over en shoot for et par år siden som etterhvert tok litt av,

Anne Lise 007_2019.jpg

så det gikk gæernt med kroppsstrømpa - men det ble jo senere til fin pynt på noen munnbind da.... 😅

25721B47-C883-49E1-84D0-1322476629EC.jpeg

Aaaaaanyway, lørdag ble Gio levert til superdyktige Karina

A23E972E-1EAC-4E83-BB31-0A2BD21A9AF9.jpeg

To og en halv time senere så han slik ut

3895E2B7-5BD6-4A97-B8AB-202F8931B3A1.jpeg
    BCD4ECFE-C20F-4B07-B194-05ED9A87F4ED.jpeg

Striglet og klar for jula.

E9F916D1-CDB5-4B36-938F-620F4ABDC30E.jpeg

I 2015, om jeg husker riktig, besøkte vi Champagne og Bourgogne. Et av husene vi besøkte, var bittelille Wafflart-Briet. Årsproduksjonen deres er hva
    et av de store, som f.eks Bollinger, lager på én dag. Kvaliteten er dog ypperste klasse. Vi fikk prøve oss i pakking mm, og fikk med to flasker hjem. Dette
    er den siste, det var vel fruen som satte blyfolie og etikett på denne roséen. :)
    DEF32381-1185-42D3-93E8-E8309A96A1B9.jpeg

Har litt igjen etter sommerens besøk i Lomb Bryggeri og.

BE96A4C8-8349-4464-BDE7-18D5F152BD45.jpeg

Trivelig hjemmekveld

/Morten

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Gratulerer med dagen herr stasjonsmester 🥳
    Selskapeligheter av noe størrelse må vi vist vente med til et annet år 😢

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Håper du hadde en fin dag, Lagga!😀
    Gio😍 ble jo knallstilig etter behandlingen hos Karina! Hun er jaggu flink!
    Forresten - den "kroppsstrømpedelen" ble jo flott pynt på munnbindet !🤣
    Tore(som begynner å bli luta lei av lyseblå munnbind)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Jeg får også dårlige vibber av lyseblå munnbind Tore, det blir sykehusfølelse, så som du ser,
    finner jeg på noen alternativer. 😅

Karina er gull med saksa, men enda viktigere er at Gio er vant til henne, de kjenner hverandre, og hun er flink med ham.

Freddy Lindquist snurrer her nå, sågar med farvematchet pickup 😄 Bra dette!

IMG_1798.JPG

Ellers har det ramlet inn noe småtterier som ligger i kø, Eivör kom fra shop'en hennes, resten handlet hos Retro Vinyl.

IMG_1794.JPG

IMG_1796.JPG

IMG_1793.JPG

IMG_1795.JPG

/Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Musikk til denne posten:

000.Heaven and hell.jpg

Fra himmel

Juleevangeliet for fjortiser
    «Det skjedde for dritlenge siden at det gikk ut en befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle joine en gruppe: «Vi som vil skrives inn i manntall». Dette skjedde mens Kvirinius var helt sjef i Syria, og gruppa fikk drøyt mange likes.
    Josef traska fra byen Nasaret i Galilea, opp til Judea, til Davids by Betlehem, for å signe manntallet sammen med Maria, dama hans, som hadde bolle i ovnen. Og mens de var der, hevet bollene, for å si det sånn, og Maria leverte varene. Hu pakka kiden inn i noe tøy, og la’n i ei krybbe, for det var ikke plass til dem i herberget.
    Det var noen gjetere som var ute i natta og passa på sheepsa sine. Med ett var Herrens engler F2F, og Herrens diggbarhet lyste. Gjeterne bare: «OMG! FTW», og engelen bare: «Slapp av, noobs! Jeg kommer med en tweet om glede, en glede for hele folket: #Frelser #Kristus #jomfrufødsel … og dette skal dere ha til tegn: Dere skal finne en kid som er innpakka i noe tøy og ligger i ei krybbe.»
    Så kom engelens followers, en himmelsk hærskare, som ga masse kudos til Gud og retweeta: #Frelser #Kristus, og #ffnor Gud og fred på Jorden blant mennesker som har Guds velbehag»
    Da englene hadde tatt kvelden, sa gjeterne til hverandre: «La oss stikke inn til Betlehem for å sjekke trøkket.» Og der fant de Maria og Josef og den lille kiden som læxan i krybba. Da oppretta de en ny gruppe: «Vi som har sett Jesus Kristus, Guds sønn». Folk bare: «Saklig, LOL». Gruppa fikk ikke så mange likes, for å si det sånn, men det var bare i starten, for seinere i livet fikk Jesus sinnssykt mange followers.
    Og Maria bare: «#DenFølelsen»
    Og gjeterne bare: «Serr? Konge, ass!»

Til helvete?

For de som ikke har fått tilsendt planen for imorgen enda!
    Good luck to us all! ;-)))
    Slik ser det ut foreløpig (med forbehold om endringer):
    00:00 Sjelens mørke natt innledes.
    03:00 Almenn oppstandelse. Trekkspillmusikk v/Nibiru spelemannslag.
    05:00 Vekking og oppvåkning.
    06:00 Frokost under Gnipaheller.
    07:00 De utenomjordiske ankommer. Allsang.
    08:00 Urframføring av "Götterdämmerung, improvisasjoner over et tema".
    09:00 Flaggheising. Bekransning av Nostradamusmonumentet.
    09:10 To minutters stillhet.
    09:12 Utdeling av solkrem, faktor 300.
    10:00 Hovedprosesjonen starter, anført av de grå fra zeta riticuli.
    11:00 Tale for dagen ved Ragnar Fimbul.
    12:00 Buffet. Lek og spill for barna.
    13:00 Erkeenglene ankommer.
    13:10 Jesus ankommer. Kort appell.
    14:00 Oppstilling for de utvalgte.
    14:20 Henrykkelse. Basuner og klokkespill ved Heimdals Funky Babeluba Band.
    15:00 Miniworkshop "Død, hvor er din brodd. Mannen med ljåen gir gode råd."
    18:00 Nibiru ankommer. Fyrverkeri.
    19:30 Apokalypsen. (NB! 18 års aldersgrense!)
    22:00 De utenomjordiske drar (husk billett)
    23:00 Utdeling av 4D-briller.
    23:30 Gratis øl!
    23:55 Verdens undergang. "The Final Countdown" ved Europe.
    24:00 Chuck Norris ankommer
    00:01 Nachspiel

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    Og det skjedde i de dager
    at det utgikk et sendebud fra keiser Augustus..
    - om at alle i landet skulle begynne med...BODYBUILDING!!
    Da reiser det seg en ung snekkerlærling :cool: og sier; "Kan ikke jeg heller få kjøre styrkeløft, jeg som er så sterk i korsryggen?" :ROFLMAO::ROFLMAO:

Tog du'an? Hvis ikke - konf. Powerpromp, hane r invidd både i bibelhistorien og fysisk fostring!!

Dette er forøvrig en sann historie, har den fra en nå dessverre bortgangen god treningskompis.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.633
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Kom over denne greia en god bekjent skrev i 2003, da han var spaltist i SarpsborgAvisa:

EN PLATESAMLERS BEKJENNELSER

Noe som har forundret meg i lang tid, er de store kjønnsforskjellene som gjør seg gjeldende i forhold til musikk. Det er stort sett gutter som er fanatisk opptatt av musikk, gutter i alle aldre. Vi vet når første skiva kom og hvem som steppa inn på trommer på tredje skiva. Selv har jeg over dusinet AC/DC-skiver, på vinyl vel å merke. Selv som ihuga fan, må jeg innrømme at det låter mye likt. Men det er nettopp det. Man vet hva man får og vil ikke ha noe annet, den optimale eskapisme. Jeg tror de aller fleste jenter ville nøyd seg med en AC/DC-skive, kanskje det også er i overkant. Det er vi gutter som blir hysteriske samlere.
    For min egen del vil jeg uten å nøle gi Kiss skylda. Det var det første bandet jeg samla på. Jeg kom sent med, det må ha vært rundt 1979, når jeg var ti år, – så det var allerede masse å få tak i. Det var selvsagt om å gjøre å ha flest plater. Vi gutter skal jo alltid måle oss mot hverandre. Selv verken løp jeg særlig fort eller kasta langt med liten ball, men jeg skaffa meg masse skiver med åra! Jentene syntes sikkert vi var rare. Mens vi satt rundt i hverandres kjellerstuer og digga gitarsoloer utvikla jentene sosiale ferdigheter. De var opptatt av sminke, klær og gutter. Større gutter som hadde krøpet ut av kjellerstuene og anskaffet moped. Så det er klart – jentenes platesamlinger var stort sett spinkle greier. Noe Limahl og Flock of Seagulls. Pene gutter å henge på veggen var nok viktigere enn hvem som spilte bass eller produserte. Noe som for min del fortonte seg som livsviktig informasjon i mange år. Det merkelige er at den kunnskapen lett kan dukke opp igjen når jeg tar meg noen øl med gutta. Og det virker fortsatt som om det er viktig informasjon. I hvert fall der og da. Men jentene har ikke engang tatt vare på de gamle platene sine...
    Noe av det samme gjør seg gjeldende på utøversida. Jenter synger litt, kanskje i kor – der har vi den sosiale biten igjen. Gutter skulker skolen og sitter på rommet med gitaren til fingertuppene blør. De som får det til kan bruke det som sjekketriks. Musikere har draget. Det er ikke alltid musikksamleren har det. –Vil du bli med hjem å se på platesamlinga mi, er ikke verdens beste sjekkereplikk. En solid platebunke kan bare imponere andre gutter som samler. Men det er klart, det handler ikke bare om å gjøre inntrykk på andre. At det ikke gjorde inntrykk på jentene lærte vi raskt, så det var aldri en motivasjonsfaktor. Heller en type komplettomani. Man må bare ha alt. Noe band og plateselskap har skjønt, derfor alle alternative utgivelser og limited editions. Vi lar oss helt frivillig lure og synes det er artig attpå. Ett siste og avgjørende bevis på at gutter forblir gutter – stort sett.
    Jeg overdriver og generaliserer selvfølgelig. Det skal finnes, har jeg hørt, gutter som har et uanstrengt og avslappet forhold til platekjøp og som ikke kan navnet på en eneste bassist. Hvem vet – kanskje de sjekka jenter i tenåra?

🤗

storab

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Antall liker
    795
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Var også 10 år i 1979.
    Er fra Råde, og var nok mer opptatt av å skru i garasjen enn bassister. Det hjalp ikke med damene det heller ;)

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    7.615
    Sted
    Under stjernene
    Et
    Musikk til denne posten:

Vis vedlegget 774130

Fra himmel

Juleevangeliet for fjortiser
    «Det skjedde for dritlenge siden at det gikk ut en befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle joine en gruppe: «Vi som vil skrives inn i manntall». Dette skjedde mens Kvirinius var helt sjef i Syria, og gruppa fikk drøyt mange likes.
    Josef traska fra byen Nasaret i Galilea, opp til Judea, til Davids by Betlehem, for å signe manntallet sammen med Maria, dama hans, som hadde bolle i ovnen. Og mens de var der, hevet bollene, for å si det sånn, og Maria leverte varene. Hu pakka kiden inn i noe tøy, og la’n i ei krybbe, for det var ikke plass til dem i herberget.
    Det var noen gjetere som var ute i natta og passa på sheepsa sine. Med ett var Herrens engler F2F, og Herrens diggbarhet lyste. Gjeterne bare: «OMG! FTW», og engelen bare: «Slapp av, noobs! Jeg kommer med en tweet om glede, en glede for hele folket: #Frelser #Kristus #jomfrufødsel … og dette skal dere ha til tegn: Dere skal finne en kid som er innpakka i noe tøy og ligger i ei krybbe.»
    Så kom engelens followers, en himmelsk hærskare, som ga masse kudos til Gud og retweeta: #Frelser #Kristus, og #ffnor Gud og fred på Jorden blant mennesker som har Guds velbehag»
    Da englene hadde tatt kvelden, sa gjeterne til hverandre: «La oss stikke inn til Betlehem for å sjekke trøkket.» Og der fant de Maria og Josef og den lille kiden som læxan i krybba. Da oppretta de en ny gruppe: «Vi som har sett Jesus Kristus, Guds sønn». Folk bare: «Saklig, LOL». Gruppa fikk ikke så mange likes, for å si det sånn, men det var bare i starten, for seinere i livet fikk Jesus sinnssykt mange followers.
    Og Maria bare: «#DenFølelsen»
    Og gjeterne bare: «Serr? Konge, ass!»

Til helvete?

For de som ikke har fått tilsendt planen for imorgen enda!
    Good luck to us all! ;-)))
    Slik ser det ut foreløpig (med forbehold om endringer):
    00:00 Sjelens mørke natt innledes.
    03:00 Almenn oppstandelse. Trekkspillmusikk v/Nibiru spelemannslag.
    05:00 Vekking og oppvåkning.
    06:00 Frokost under Gnipaheller.
    07:00 De utenomjordiske ankommer. Allsang.
    08:00 Urframføring av "Götterdämmerung, improvisasjoner over et tema".
    09:00 Flaggheising. Bekransning av Nostradamusmonumentet.
    09:10 To minutters stillhet.
    09:12 Utdeling av solkrem, faktor 300.
    10:00 Hovedprosesjonen starter, anført av de grå fra zeta riticuli.
    11:00 Tale for dagen ved Ragnar Fimbul.
    12:00 Buffet. Lek og spill for barna.
    13:00 Erkeenglene ankommer.
    13:10 Jesus ankommer. Kort appell.
    14:00 Oppstilling for de utvalgte.
    14:20 Henrykkelse. Basuner og klokkespill ved Heimdals Funky Babeluba Band.
    15:00 Miniworkshop "Død, hvor er din brodd. Mannen med ljåen gir gode råd."
    18:00 Nibiru ankommer. Fyrverkeri.
    19:30 Apokalypsen. (NB! 18 års aldersgrense!)
    22:00 De utenomjordiske drar (husk billett)
    23:00 Utdeling av 4D-briller.
    23:30 Gratis øl!
    23:55 Verdens undergang. "The Final Countdown" ved Europe.
    24:00 Chuck Norris ankommer
    00:01 Nachspiel
    Fantastisk musikk, kanskje Vangelis beste.
    Reutgitt på Speakers Corner

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Vangelis - Albedo 0.39 er ikke direkte dårlig den heller efter mitt ringe skjønn :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    HVA? Ingen jule-babes?? 😫😫
    Vel, dere får nå ha en bæltrivelig høytid uansett da!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God jul Morten. Takk for all hjelp i året som var. Hils C og nyt mat, drikke og en tur ut med Gio :)

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.611
    Torget vurderinger
    27
    Gio er klar for å pynte tre

Vis vedlegget 774992

- og jeg snart klar for et støkke arbe´

Vis vedlegget 774991

God jul ønskes dere alle! 🎅🤶🐩
    Fruen påpeker at du vel burde stilt i julenissetanga - fredagsunderholdningen tatt i betraktning. Og, selv om jeg personlig ikke er så interessert, så er jeg på prinsipielt grunnlag enig 🤭

God jul Lagga - du gjør dette til et romsligere og morsommere sted!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    HVA? Ingen jule-babes?? 😫😫
    Vel, dere får nå ha en bæltrivelig høytid uansett da!
    Steike & flå... snakk om surrehue!! Det er jo ikke fredag i dag 😖
    Beklager, Lagga. Skal ikke gjenta seg. Men kanskje en liten.... eh..smakebit? 😏 Blir jo en travel dag i morgen....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn