Det ble en liten tur ut til Gressvik, der bor Jan, en trivelig kæll med stor musikkinteresse. Fruen og Gio var med, JMM og Rubyred var også på plass.
Det var kommet ny pickup i huset, jeg stakk en skrutrekker på innerlomma, så trillet vi avgårde.
Kaffe, kake og kokosboller
stod og fristet, men i godstua er det anlegget som trekker oppmerksomheten...
Vis vedlegget 771079
Som synes, er det en høy BAT-faktor i anlegget, men det er nok Pass Labs XA 200.5 monoblokkene som er stjernene her, en blokk veier drøye 75 kg,
har mer enn nok strømforsyning til å drive det meste, og trenger en time for å komme seg opp i arbeidstemperatur.
Vis vedlegget 771083
Vis vedlegget 771084
Vis vedlegget 771085
Preampen er for all del grei den også
Vis vedlegget 771086
Men så lå det en pu og ventet, en Dynavector DV 20X-H, innimellom kaker, kaffe og skravling, fikk jeg nå klønet den på plass
Vis vedlegget 771091
Jan er glad i Dream Theatre, så det ble testmusikken.
Vis vedlegget 771094
Å dømme etter smilet til verten, falt Dynavectoren i smak, og vi andre likte i grunn også hva vi hørte.
Kan sitte og kikke på (og lytte til) dette anlegget lenge
Vis vedlegget 771099
Men jeg glemmer jo nesten det viktigste! Høyttalerne, et par ProAc D-100, dette er høyttaleren ProAc tapte penger på, for hvert eneste par de solgte.
Følgelig ble det ingen lang produksjon av disse, vi tror det finnes tre par i Norge.
Det måtte fire mann til for å bære de også.
D-100 har "alt", uten å være "ekstrem Hi-fi", den spiller musikk slik jeg liker det, og har en herlig uanstrengt dypbass. For stor for rommet den står i,
men jeg skjønner Jan så godt, dette er høyttalere for evigheten.
Vis vedlegget 771107
/Morten