Så var Sankthans passert, det var sommerferie for junior, såvel som den unge damen, 1. juli var overtagelsedato, en dag som ikke kunne komme fort nok!
Det ble en hyggelig dag, med skåling i Farris, en siste gjennomgang av husets fasiliteter, og lykkønskninger begge veier. Flyttingen begynte, men samtidig måtte det gjøres noen grep med bl.a. farger. Begynte med stua, rev ned taklister, beiset det mørke furupanelet i taket med antikkhvitt, malte veggene lyse, og lakket gulvet.
Her er junior godt i gang med å male hjørner, rundt kontakter etc:
I det gamle huset hadde jeg brukt bokhyller til CD-oppbevaring, var inderlig lei av det, det var ikke ofte jeg gadd å sitte på knærne og lete på de nederste hyllene. ønsket noe på vegg, og i gripehøyde.
Hmm, det var lettere sagt enn gjort, butikkene førte ikke slikt, det beste de hadde var det jeg vil kalle "livsstilsprodukter", for maks ca 50 CD'er, stilig noe av det - men de passet altså ikke min livsstil...... :
Innså at jeg måtte lage noe selv, og begynte å jakte på egnede materialer, kom i mål i en av byens byggevarehus, fant ferdig malte utforinger, de største var like brede som et CDcover er dypt; perfekt!
Kjøpte fem slike, 305 cm lange, og førti små hylleknekter.
Så var det bare å dra hjem og kose seg, her er hylleknektene oppe:
Hadde også vært hos en glassmester, og kjøpt to små lengder plexi, til endevegger.
Så var det opp med hyllene, og få montert endeveggene, deretter kunne man knekke en pilsener, og hente fram boksene med CD'er - få det hele på plass igjen, alfabetisk. Da jeg var ferdig, så det nesten ikke ut som om jeg noe særlig med sølvplater i det hele tatt......
Med anlegget på plass, så det hele litt minimalistisk ut...
Go'plassen, skål!
Et par bilder av anlegget ved innflytting:
Med verdens tøffeste kassettspiller....
;D
Fikk forsåvidt ha plassen for meg selv en god stund, den unge damen hadde jo returnert til Danmark, for det siste semester.
Vennlig hilsen
Morten