Skjønner SOA, da har du et nærmere forhold enn de fleste andre, til Forsvarets "skarpe ende" :
Det tryggeste ER; bare se, ikke røre, RoDa....
Det foregår mye her i landet, som den vanlige mann aldri får noe å vite om, under dekke av "Rikets sikkerhet",
det stemmer det Kabeldragern. En del av det er egnet til å skremme "fanden på flatmark", kanskje like greit at menigmann ikke vet alt. :-X
Men tilbake til viktigere emner; vi hadde gjort vårt forhold offisielt, den unge damen og jeg, og hun var i sin nest siste skoletermin i Aalborg. Jeg måtte tenke fremover, og fant ut at en gjennomgang av økonomi kunne være smart.
Jeg hadde bodd i i huset i femten år, med det samme boliglånet, og fant ut at en verdivurdering kunne være smart, med tanke på å få ned renta på huslånet.
Som sagt så gjort, og jeg fikk et mye billigere lån.
Det hadde seg dog slik, at den salgsverdien jeg ble forespeilet av et par meglere - sådde en spire oppe i toppetasjen, en verdistigning på 150% gjør sånt med en....
Vel, etter å diskutert det, begynte jeg rett og slett å shoppe rundt etter ny bolig, og denne gangen skulle alle fire vegger være MINE, ingen volumbegrensende naboer takk!
Via nettet, var det en smal sak for henne å følge med på boligene jeg så på, og noen kandidater var det da,
tapte en budrunde gjorde jeg også - jeg lette videre.
Dere vet hvordan det er, når ting bare stemmer, det sier "klikk", vel, sånn var det med huset vi endte opp med.
Jeg fikk en omvisning av fruen i huset, og kjørte direkte til megler og la inn et bud, SÅ ringte jeg min kjære, og fortalte hva jeg hadde gjort.... ;D
Bildet fra salgsoppgaven:
Jeg fikk tilgivelse da, og etter en justering av budet, fikk vi tilslag.
Noe av det som hadde tippet vekten over, var stuen i vinkel, oppholdsdel slik den så ut før kjøpet:
Og delen hvor de tidligere eierne hadde spisestue, HER så jo jeg for meg noe helt annet!
Garasjen hadde også et tilbygg, som interesserte
Her var det snickarbo, en opplagt kandidat for et mer egnet hobbyrom, men slik så det ut ved visning
En av livets små pussigheter, var at huseier og jeg kjente hverandre, og hadde kjent hverandre i mange år - via
jobben, han lokomotivfører, jeg trafikkstyrer - men jeg ante ikke noe om det da jeg dro for å se på huset... :
Min kjære kom hjem for en langhelg, slik at hun også kunne få se hvor hun skulle bo. Vi var innom en tur i mai, to av døtrene i huset var hjemme, og viste rundt, her er uteplass 2:
Ille kjekt med en slik plass, både for egen del, og røykende gjester (smoker's corner)
I den andre enden ligger største uteplassen
Koselig bakhage
Unga får prøve trampolinen, den fikk vi med på kjøpet, populært hos junior!
Den eldste av søstrene ga en demo av trampisspagat, spenstig, ja?
Joda, dette var noe å se fram til! Det var dog over to måneder til overtagelse, så nå var det bare å hive seg
rundt, komme i gang med salg av egen bolig, og pakking pakking pakking....
Vennlig hilsen
Morten