Det var spennende å koble opp så mye nytt på en gang, og den første rundturen på ARC CD3 Mk IIeren sladret om at her var det ting!
Dessverre ble det bare den første rundturen jeg fikk
..
Da jeg la i en ny CD, kunne ikke spilleren finne den, dette gjentok seg med flere CDer, da den endelig fant en CD, spilte den 3 sekunder, og gikk så till Error og slik fortsatte det.
Jeg hadde fått en grundig demo hos forrige eier, vi hadde spilt mange CDer, så dette var bare et mysterium!
Det var bare å sette den vekk:
og koble opp Meridianen igjen
Så var det å ta kontakt med importør for Skandinavia, Audionord, som mente at det sannsynligvis dreide seg om bytte av laser. Syntes det ble litt omstendelig å skulle sende den over grensen for det, litt som å skulle sende bilen sin tilbake til fabrikk, for å bytte tennplugger
:-\
Forhørte meg med Roar M jeg, han hadde både lasere og hele drev på lager, vi ble enige om at jeg skulle komme slengende etter at den nye frontplaten til Meridian-sluttrinnet var ferdig i et lite anfall av symmetrigalskap, hadde jeg bedt Roar få spesiallaget en ny frontplate, som matchet MI 8en jeg hadde kjøpt av ham
.
En uke eller to etter var jeg underveis til Hokksund, ny plate ble montert, med selvvalgt gravering:
Så kastet Roar seg over CD-spellærn:
Laser ble byttet, men den var like uvillig
Så ble hele drevet byttet, med samme elendige resultat.
Etter litt nøyere inspeksjon, viste det seg at det var noen små forskjeller på printet som sitter på drevet, dette ble også byttet over på et nytt drev, og montert igjen, men spilleren ville altså
ikke prate med oss allikevel. :'(
Roar bemerket tørt, at denne fikk jeg ikke med meg i dag, dvs, han dro på sommerferie dagen etter, så jeg kunne velge selv; ta den med eller la den stå.
Jeg lot den stå, tenkte at jeg fikk ha litt is i magen.
Så bar det hjem, med kun sluttrinnet i bagasjerommet, men de matchet til gjengjeld hverandre fint:
Litt molefonken var man jo, så som trøst, hev jeg meg på telefonen da Terjetroll annonserte ut en Wilson Benesch Full Circle, vi ble enige om pris, og jeg stakk over fjorden og hentet kverna
Spennende stue hos Terjetrollet også:
Men vi ble sittende å skravle om andre hobbyer, så glemte helt bort å be om en lytt, ja ja
Det ble i første omgang en litt alternativ benk:
Men det fungerte dette også, gøyalt med fire legendariske briter side om side på øverste hylle:
Skjønte også at jeg måtte tenke litt på å utvide husalteret, dette var ikke holdbart lenger.
Vennlig hilsen
Morten