Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    En har ikke levd livet før en har stillt opp på et offentlig arrangement i rosa ballerinaskjørt!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    pahf skrev:
    En har ikke levd livet før en har stillt opp på et offentlig arrangement i rosa ballerinaskjørt!
    ;D

Jeg ledet an russetoget i sin tid, iført rødt miniskjørt, vet ikke om det kvalifiserer....?

::) :D

/ Morten

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fikk noen bilder på netthinna her... ;D... Denne tråden er fortsatt en av de store gledestråder lagga...Keep up the good work.. :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    La meg stå for bildene du HCS..... ;D Takk for hyggelig kommentar!
    Nå, hvor var jeg?

Jo, jeg ble for tredje gang forespurt om å avløse på Nordlandsbanen, uten fungerende Mirage og ARC CD-spiller,
    var det jo ingenting som holdt meg hjemme, så turen bar til:

Majavatn var den rene luksus, sammenlignet med Lønsdal, stasjon med stillverk:

- betød at jeg slapp å løpe ute, sporveksler og signaler ble styrt innefra.

Hatter i trengsel..

Her bodde det også mennesker, om man er riktig generøs med hva som er Majavatns nærområde, bor det nok en
    rundt 50 sjeler der. ::)
    Egen veikro var det også, den var konkurs, men eierne hadde ikke noe annet å bedrive, så de holdt den åpen
    likevel, det er forøvrig den eneste gangen jeg har opplevd å se ordet "Karsk" på drikkekartet.... :D

Innkvarteringen var også storveis, et innleid spøkelseshus ute i skogen stod til disposisjon

Huset i skogen har øyne....

Nærmeste butikk lå drøye tre mil sørover, skummel tur på glatt føre, med mye tungtrafikk og en sliten tjenestebil.

Samvirkelaget på Namskogan var enerådende i området, og priset varene deretter, mat må man jo ha...

På vei tilbake, nærbutikken lå i et annet fylke altså

Men det var jo toggangen da, Majavatn var betjent nesten hele døgnet, her har "Ole Tobias" en kort stopp

Godstog passerer i god fart

Helt ufarlig er det dog ikke, hverken for folk eller fe, en natt valgte to elg å krysse sporet inne på stasjonen, like foran
    et slikt passerende godstog...

Det pleier å gå galt

Grillbit?

Uff, fælt å spøke med - det gikk forferdelig galt for begge dyra, det ene ble kastet helt ut på E6. Hadde togekspeditøren stått på
    perrongen og hilst på toget (som er vanlig), istedet for ved stasjonsbygningen i dette tilfellet, hadde denne truffet i brysthøyde

Det stakkers dyret ble liggende inne på stasjonen, utrivelig...

Vennlig hilsen

Morten

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.344
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Morro med dine fortellinger fra bygde Norge, rene reisebrevet Lagga. Ser att det står Asr riaa i din sign ,nått jag missat eller er det
    nyss inkommet?

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hei cash, takk for det! Neida, ASR har vært her en stund, mam har hjem i biblioteket, sammen med
    de andre komponentene på samme linje.

Har ikke skrevet mye om det anlegget så langt, selv om deler av det kom inn sommeren 2007 - lite
    koseanlegg det, ser du...... ;)

Vennlig hilsen

Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Litt fritid var det også på Majavatn, men med et par-tre dager fri, var det liten hensikt å reise hjem,
    så jeg heiv meg på toget til Trondheim istedet

Det passet bra, jul nærmet seg, og i Trondheim var julemarkedet på plass, fikk handlet gaver...

Den evige turist, i Trondhem, som i livet ellers...... ::)

Koselig by og rusle i, på vei ned til hotellet her

Hør Nideeeeelvens brus - eeh, kanskje ikke, men pent; dét er det!

Men så var det tilbake i striskjorta igjen, snø var ventet, bare å klargjøre snøskuffa

Og snø kom det

Etter en liten pust i bakken, lar jeg toget gå videre,

men det kom seg ikke fram til Mosjøen for egen maskin,
    det blåste så mye snø inn i maskinrommet, at det elektriske til slutt kortsluttet,
    måtte bruke passasjertoget som kom noen timer bak,
    til å skyve det inn til Mosjøen....

Uansett, mellom slagene fikk man da tid til å filosofere over viktige ting, som for eksempel HiFi og
    forbedringspotensiale. Særlig den der Wilson Benesch Full Circle, hadde fått meg til å tenke.
    På sentralen begynte det vel også rundt denne tide å utvikle seg en tråd om tonearmer, som ga megen
    innsikt i den menneskelige psyke, ( ::) ;D ) og som også satte fart i mine egne overlegninger om veien videre....

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Nå, tråden ” verdens vakreste tonearmer” ser ut til å ha forsvunnet, finner kun avstemningen:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,30843.0.html

Men samme det, idéen om å toppe platespillerdelen var født som et resultat av den tråden,
    min Wilson Benesch Full Circle med Lyra Dorian hadde på sett og vis staket ut veien;

Øke innsats på drivverkdel
    Øke innsats på tonearm
    Øke innsats på pickup

Drivverkdelen var for så vidt i havn, med Nottingham’en
    Tonearm, hvordan bedre en ACT 0,5? Nesten umulig, men en logisk vei; ACT 2 såklart!
    Pickup – holde utkikk etter en brukt Argo i

Satte meg som mål; å ha noe i hus i løpet av et års tid. Hastverk er som kjent lastverk…. ::)

Var jo stadig nordpå og tjenestegjorde der, og til tross for tidvis fortryllende vær:

Var det mer snø i vente

Ene natta kom det en meter snø, jeg måtte tvinge opp døra for hvert tog jeg var ute til, dette er ennå tidlig, tar imot et godstog

Det snør, det snør, tidelibom, nå snør det mye mer enn før….. :p :eek:

Stilig syn egentlig, når toget bare ”sklir” lydløst fram på snøen

Greit å ha litt vekt på kjøretøyet da, jeg har gitt kjøretillatelse, og toget kan fortsette ut i den hvite natten

Vel vel, været klarnet og jeg hadde fri i julehelga, bare vakkert egentlig.. :)

Heiv meg på toget til Værnes, liten pause her mens vi venter på et møtende tog:

Der kommer det, på tide å borde toget igjen

Kom meg hjem i tide til en siste øvelse før opptreden julaften

Six Wings Gospel er et ekte lavterskel-kor, og det var jo en fordel i mitt tilfelle

Koselig å synge på julaften, selv om det er et logistisk mareritt for de som står for mat og skal ha gjester…

Å synge i kor, gir uansett en god referanse på stemmer, i det daglige Hi Fi-virke ;)

Med jul og nyttår overstått, var det tilbake for den siste runden på Majavatn.
    Har gått av toget på Værnes holdeplass, og passerer denne skiltingen på vei inn til flyplassen,
    lurer jo litt på; hvor mange ganger skiltene har blitt stjålet av engelsktalende turister...

Innimellom slagene der oppe, la jeg ut WB Full Circle’n for salg,
    samt begynte noen forpostfektninger med Pilar Audio (importør av Wilson Benesch) om et kjøp av en ACT 2 tonearm….

Vennlig hilsen

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Herlig lesing på morran :D
    Får en i godt humør før arbeidsdagen starter.

Er jo nesten så en lengter nordover igjen når man ser bildene :)

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Trivelig tråd, blir i godt humør av sånt :D
    Takk skal du ha.

J

Jazzy

Gjest
    En herlig start på dagen Lagga. Din fortellerkunst er av høyeste klasse. :)

Du imponerte forøvrig stort med uanmeldt besøk i går for å justere min nyrevervede platespiller. Definitivt "kryss i margen". ;) ;) ;)
    Spiller bedre gjør`n å.

Hils din skjønne!

/Trond

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk gutter, Jan; ingen tvil om våre nordlige fylker har sin sjarm! Savner det innimellom selv, det er noe eget å jobbe der oppe,
    selv når været bare tar helt av - eller kanskje spesielt da....... ;)

Milenko, sprer tråden min litt glede rundt forbi - kan jeg ikke be om mer - og Milenko; et oppriktig lykke til fra hjertet. :)

Jazzy, bare hyggelig, må prøve å ta vare på gode mennesker vettu... ::) Vi rakk dessverre ingen stor lytteseanse, så godt å høre at
    fininnstillingen hadde noe for seg. Skal hilse damen jeg. ;)

Vennlig hilsen

Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Tjenesten på Majavatn gikk mot slutten, fikk dog med meg en siste dose vintervær,
    her er jeg for siste gang på vei til Namskogan for å handle mat:

Og en siste gang gjennom Trøndelag/Nordlandsporten, eller hva den nå kalles...

Tilbake på stasjonsområdet, stod Viking og sperret veien inn til boligen vår, det tok noen timer å få
    den utkjøringen på veien igjen... Veien "min" var forsåvidt ikke kjørbar heller, så måtte trampe gjennom snøen, fra stasjonen...

Banemannskapene måtte jobbe sent og tidlig

Skulle bli godt å komme hjem også, Full Circle'n var mer eller mindre solgt, og jeg hadde blitt enig om en god pris
    på en ny WB a.c.t. 2 arm, alle de andre tristessene ville vel løse seg på et vis, det skulle etterhvert vise seg å
    bli et kostbart vis....

Vennlig hilsen

Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Som en innskutt bisetning, må jeg nevne at Heltene med stor H spilte i byparken i går, det var
    ikke noe å si på plassen heller:

Ian Gillan

Steve Morse

Roger Glover

Don Airey

Ian Paice

Kort sagt:

DEEP PURPLE

Gutta ga et strøkent show

- og koste seg glugg i hjel

Er det rart man blir glad?

RSolhaug og Jan R diskuterer tverrsnitt

Ian Gillan hadde et munnspill i hver lomme...

Gutta ruler, ferdig med det!

;D 8)

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Herlig Morten, kjempebilder :D

Var en utrolig herlig/fantastisk kveld, er helt skjelven ennå.

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Å for søren, JA - det var kvelden sin!

Det dugde ikke ikke å sette på no' laid back musikk når vi kom hjem, for å si det sånn....

;)

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe laid musikk etter de gutta liv, no way.

Dvs, vi slengte på Savage Rose for å trøste oss litt. Utrolig synd de ikke kunne komme.
    Men etter det gikk det i Purple og Thule ;)

/jan

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.869
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    ...
    Majavatn var den rene luksus, sammenlignet med Lønsdal, stasjon med stillverk:
    ...
    - betød at jeg slapp å løpe ute, sporveksler og signaler ble styrt innefra.
    ...
    Ehhh ... har ikke JBV tatt i bruk fjernstyring på Majavatn enda?

mvh
    KJ

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    KJ: når jeg var på Majavatn, var stasjonen "the last frontier", således at fjernstyringen gikk fram dit, nord
    for Majavatn var det ikke fjernstyrt.
    Betød forsåvidt at man måtte ha tunga rett i munnen, da det er forskjeller i forskriften alt etter hvilken
    driftstype man forholder seg til.

Hmmm, ja, du nevnte noe om Thule, Jan, vet ikke om jeg forstod deg riktig, du snakket om gruppa Thule?
    Du vet, de med albumet "321 Normal 2"?

Ellers var det trist at vi ikke fikk med oss mer av Junipher Greene, det var riktig bra det jeg hørte.
    Men ikke noe slår dette

Ti hi..... 8)

Vennlig hilsen

Morten

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.869
    Torget vurderinger
    1
    Lagga skrev:
    KJ: når jeg var på Majavatn, var stasjonen "the last frontier", således at fjernstyringen gikk fram dit, nord
    for Majavatn var det ikke fjernstyrt.
    Betød forsåvidt at man måtte ha tunga rett i munnen, da det er forskjeller i forskriften alt etter hvilken
    driftstype man forholder seg til.
    ...
    Ach soooo ... det stemer jo når jeg får tenkt meg om. Flotte bilder og fin skildring forresten, både fra Majavatn og DP.

mvh
    KJ

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Du har selvagt helt rett Morten, DP er sjefene ;)

Junipher Greene, de fikk vi selvsagt med oss. De måtte ha ett par låter på å komme skikkelig i gang, etter det...holy...svingte mann :)

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Vi var en liten gjeng som samlet oss på verandaen til et vennepar, liten opplading vet De.... ::) ;D
    Anyway, det var bare waaay hyggelig, var vel kun

Deep Purple

som kunne få oss derfra, og avgårde til parken i går..... 8)

KJ; hyggelig at du likte bildene fra nord, og sør, takker! :)

Vennlig hilsen

Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Kan ikke finne Jazzyland-tråden jeg, kanskje er den bare forsvunnet, anyhow, skylder å takke
    Jazzy for hans gjestfrihet, så jeg får heller gjøre det her....

Lille_Adam og undertegnede var på sommervisitt i Casa Jazzy for noen dager siden, og der skjedde saker,
    Jazzy er endelig oppe og går med en kvern igjen, en slik:

Oracle Paris altså, og et virkelig strøkent eksemplar av arten:

Noe snacks til armen var også i hus

Dermed kan Jazzy endelig begynne å grave fram vinylskatter, som i lang tid har vansmektet på loftet.... :)

Stod en AT OC7 på spilleren når vi var der, men denne skulle visst på for en test

Måtte knipse litt mer i kjeden, man vet jo aldri om det er der neste gang man kommer ;D

Alltid engasjert Trond, med mange gode idéer, og god kunnskap til å backe opp idéene

Det var egentlig for flott en dag til å bruke mye tid inne, vi trakk ut på terrassen istedet

hvor Jazzy serverte god kaffe, nydelig 70% sjokolade og mye annet godt. Jamen havnet ikke hifisnopet ute også,
    til Hi Fi gjelder det nemlig å velge et så lydløst snop som det lar seg gjøre ;)

Avslutningsvis må jeg si at Jazzy har flow om dagen, det meste av det avbildete utstyr er vel således allerede historie, eller på
    vei til å bli det...... 8)
    Men du følger en spennende og interessant vei Jazzy, gleder meg til å se neste grep!

Vennlig hilsen

Morten

J

Jazzy

Gjest
    Takker så mye for besøket Lagga, og Lille Adam. Været var jo i godlune, så det ble med lyttingen. I stedet hygget vi oss med god stemning i hagen. Må si tiden gikk fort. Sånn er det, når gjestene er av den sosiale sorten. :D

Har ikke skjedd så mye siden sist dere var her, men ny Pre Amp er på plass. RIAA låner jeg av Lassemann, og Rega RB300 armen er oppgradert med Michell vekten. Ny PickUp har erstattet Ortofon MC30 Supreme. Bare noe småtteri, men vinyl ruler atter en gang i Casa Jazzy. ;)

Min egen tråd ligger for tiden på is. Tar nok opp tråden etter hvert. Må bare bli i bedre form.

Har jo i mellomtiden vært på en snarvisitt hos deg også. Kommer kanskje noen ord etterhvert. ;)

Edit: Glemte å gratulere deg med nytt kamera. Flotte bilder Morten!!

/Trond

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takker Jazzy, min gamle IXUS 50 har krasjet, det vil si; skjermen har fått seg en solid trøkk,
    og viser ingenting fornuftig lenger. Gikk nå opp en klasse, til en Canon Power Shot SX 210 IS,
    så får jeg se om den er grei å dra med seg rundt i Europa, den er jo litt større,
    men det å få 14X optisk zoom på et kompaktkamera fristet veldig.... ;)

Er å få i flere farger, jeg valgte Deep Purple jeg... ;D

Nå, 2009 var såvidt i gang når jeg sluttet sist:

Mens jeg var i ferd med å avslutte tjenesten på Majavatn, kom det bud fra Malmin om at diskantelementene var reparerte og underveis!
    Det hadde vist seg at diskantene for lengst var ute av produksjon, og at verken Mirage eller noen andre hadde noe lager igjen,
    det endte altså med at jeg sendte de til Malmin for rekonstruksjon, lys i enden av (den) tunnellen…

Nesten samtidig kom det også endelig beskjed om at min ARC CD3 Mk II var ferdig reparert, oh joy!
    Jeg heiv meg i bilen og 21 mil og 4 kilometer senere, var jeg hjemme igjen.
    ARC’en ble koblet opp og matet med en liten blank en, det spilte!!!

I trettito sekunder, så; error…… :eek: :( :'(

NAD’en måtte skyves på plass igjen, jeg kjente depresjonen komme smygende tilbake…

Ellers var jeg veldig klar til å montere diskantene tilbake

Etter en tur til IKEA, stod så en meget påkrevet utbygging av husalter for tur,
    syntes ikke det var ikke holdbart lenger, med sluttrinn stående utover i rommet

Først dekonstruksjon og rengjøring

Så konstruksjon av nye deler, og millimetermåling for å finne det søte punkt.

Heeeer skal det stå

Synes layout’en ble harmonisk, sånn Feng Sjåi lissom.. 8)

Koble lissene først..

Husalter Mk II i drift

Husalter Mk II med NAD DVD/CD spiller, måtte finne på noe der, ble litt desperat.. :-\

Men SO Solberg kunne i det minste, endelig, få tilbake Usherne

Jeg hadde lagt ut WB Full Circle for salg, Jan B og jeg ble enige om en pris, og vips var den borte,
    jamen tok han ikke med seg bibliotekanleggets RIAA, en ASR Mini Basis, også.

Dermed hadde jeg en neve kroner til å betale ut WB a.c.t. 2, møtte herr Pilar Audio
    selv, på et egnet øde sted og byttet penger mot kartong ::)

Spennende...

Aaaaaahhhh…..

Mens vi venter på ARC-løsningen, som nå syntes fjernere enn noensinne;
    Synthesis Pride fra bibliotekanlegget hospiterer på husalteret

Husalteret med reparerte M3Si

Den hospiterende Pride var nå søt der den stod, og en blomst verdig :)

Nå er jeg fint lite opphengt i kabelprat, men logikken bak godt dimensjonerte strømbaner,
    forekommer meg innlysende, - vel; logisk... ::) Padda ble den første Caahre

Stivt altså…

Veien gikk stadig videre. ::)

Vennlig hilsen

Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm, foråret 2009 skjedde masse, det blir visst litt rot i kronologien - må se om det er mulig å rydde litt opp
    i den - skjønt det er bare meg som vet det, men det holder jo det.... ::)

Og så har Jazzy og undertegnede vært på et spennende hjemmebesøk, som jeg verker etter å skrive om, men Jazzy
    ble påkjørt bakfra i går, av en bil i god fart, som ikke gjorde antydning til å bremse.... :mad:
    Sykehus, røntgen, MR etc..... :(
    Velger å vente på Jazzys suverene bilder, det fortjener de fantastiske komponentene Jazzy tok bilder av, for å sitere
    den udødelige go'gruppa Bachman Turner Overdrive;

You ain't seen nothing yet

Så, mens alt dette ryddes opp i, her er den siste ukas fangst på CD-fronten;

Øverst fire Yello-skiver:
    Claro Que Si
    One Second
    Flag
    Baby
    Tre av dem er dessverre remastret.

I midten
    Susanne Sundfør - The Brothel; vakkert og spennende
    Blue Öyster Cult - Some Enchanted Evening, endelig i utvidet versjon, og med en live DVD som bonus, herlig!
    Magnum - Into The Valley Of The Moonking, Nyeste fra prog/symfo/hard-rockende Magnum, et knallalbum!
    Rammstein - Liebe Ist Für Alle Da, Rammstein tilbake i storform, tøff skive.

I bunn
    Knut Reiersrud - Voodoo Without Killing Chicken, Reiersrud altså......... ;)
    Porcupine Tree - The Incident, trenger neppe kommentere dette storverket
    Saxon - Into The Labyrinth, deilig ny skive fra gamle helter, her med bonus DVD.
    Marillion - Early Stages, sparte det beste til sist; fem konserter fordelt over seks skiver. Tidlige opptak, hvor gruppa prøver seg fram, låter i tidvis radikalt annerledes versjoner, spennende og et must for Marillionfans! 8)

Vennlig hilsen

Morten

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Herlig tråd "Lagga" :)

Det er nesten sånn at jeg får lyst til å koble opp mine Mirage m3 igjen, som nå hospiterer hos min far. Tror han vil være uenig i akkurat det. ;D

Spørs om ikke jeg tar kontakt for en lytt hvis mulig. Skal på ferie "nedover" om ett par uker.

mvh, Tommy

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Og så har Jazzy og undertegnede vært på et spennende hjemmebesøk, som jeg verker etter å skrive om, men Jazzy
    ble påkjørt bakfra i går, av en bil i god fart, som ikke gjorde antydning til å bremse.... :mad:
    Sykehus, røntgen, MR etc..... :(

Vennlig hilsen

Morten
    Uhh ?
    Alt vel med Jazzy ?

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    JanR; Jazzy har fått seg en ordentlig smell, men foreløpig ser det ut som han har sluppet fra
    alvorlig skade, kryss fingra.....

Musicman; takk for lovord! Er du i traktene, må du jo bare rope ut. Er jeg hjemme, er det bare å komme vettu. ;)

Vennlig hilsen

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    JanR; Jazzy har fått seg en ordentlig smell, men foreløpig ser det ut som han har sluppet fra
    alvorlig skade, kryss fingra.....

Vennlig hilsen

Morten
    Godt godt, kan ende ganske så stygt denslags.

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Får ta en ting av gangen, tenker jeg...
    Sittende på Majavatn, var det forsåvidt såpass med tid mellom togene, at jeg kunne lese meg opp på både dette og hint.
    En av de ting jeg var og er nysgjerrig på, er høyttalere. Mirage holdt jo stand, har til dags dato ikke hørt noen høyttaler
    som kan hva den kan. Ikke at det ikke er høyttalere som slår den på flere parametre, dét er det! - men totalopplevelsen, nei....
    Så hvordan forbedre en god ting?

Vel, Tannoy er et dønn seriøst merke, med vidunderlige produkter, og alt det de (og andre) skrev om superdiskanter, virket logisk og fornuftig på meg. Jeg ble enig med meg selv om at dette måtte være et smart eksperiment å gjøre, men prisen på Tannoy's superdiskanter her på berget er ganske avskrekkende for en med min økonomi, så jeg begynte å lete etter disse på nett:

ST 100 var den jeg ønsket meg mest, den hadde innstillinger som kunne harmonere med Mirage, standardfinish på disse
    var svart:

Men de var nok penest i valnøtt, uansett; min søken førte meg til en engelsk forhandler som tilbød ST 100 til en tredel av norsk pris,
    og dette partiet var sågar i valnøtt - jeg bestilte tvert!

Kredittkortdetaljer ble oversendt, og smilet var på plass. Dagen etter mottok jeg dog en mail om at de hadde problemer med kortet,
    og foreslo en "Bank Transfer" i stedet. Greit nok, jeg skred umiddelbart til verket, og kunne dagen etter bekrefte at betaling var underveis. Så ble det stille.....

Er jo vant til å få bekreftelse, sporingsnummer etc, så etter en uke sendte jeg en mail og etterspurte slike opplysninger - ikke noe svar...
    Noen dager senere ringte jeg over. Damen fortalte da at de hadde solgt seg tomme, så hun hadde ikke sett noen grunn til å svare på mailen, siden det ikke var noe sporingsnummer å gi. Hun trodde ikke de ville greie å få tak i ST 100 til en slik pris igjen heller, men at de skulle gjøre et forsøk da (siden jeg maste slik...)
    Hun regnet med å få svar fra Tannoy senest to dager senere, og lovte å gi meg beskjed umiddelbart.

En uke senere ringte jeg over igjen, og etterlyste informasjon. Ny dame, som beklaget det hele, hun lovet å sjekke opp og garanterte meg et svar samme dag, eller senest dagen etter.

Vel, etter nok en tyst uke ringte jeg atter igjen, fikk den første damen, som nå var tydelig irritert over mitt mas. Dog skulle hun snakke med Tannoy samme dag allikevel, og garanterte meg et svar i løpet av ettermiddagen.

Nok en uke forløp uten livstegn fra denne store, velrenommerte, forhandler - så jeg ringte over igjen, og ble denne gangen sparket oppover næringskjeden, til shop manager, han beklaget det hele, sine ansatte skulle han ta et tak, og han skulle ta denne saken selv, umiddelbart, og jeg kunne ta det helt med ro; jeg VILLE få et svar, uansett art, i løpet av dagen, det var altså ikke noe å lure på engang!

Vel, etter nok en uke uten livstegn, ringte jeg over - herren jeg da fikk i tale, mente bestemt at de hadde fått beskjed fra Tannoy om dette, han skulle sjekke opp straks, jeg sa at det var fint, da venter jeg på telefonen.....
    Han var vel ikke glad for det, men greit nok.... et kvarter senere kom han dog tilbake og sa at alle var opptatt nå, men at jeg kunne ta det helt med ro, han skulle sende meg en mail samme dag, jeg kunne ta det heeelt med ro på det.

Vel, nå hadde jeg egentlig bare resignert, og ble ikke det minste overrasket over butikkens standhaftige "null informasjon" policy, etter ytterligere to ukers stillhet, begynte jeg istedet å forberede banken min på å hente pengene tilbake pga svindel.

Plutselig, noen dager senere, fikk jeg en mail om at diskantene nå ble sendt fra butikken, med en beklagelse for ventetiden.
    Nullinfopolicyen ble dog ikke nevnt.....

Det var nesten ikke til troendes...... :-\

Men joda, noen dager etter fikk jeg en pakke i henda, og vel hjemme, etter å ha skrellet av det ytterste skall, kom denne til syne:

Mmm, spennende....

Godsakene kommer til syne

Solid pakket altså

Å ja, nå snakker vi!

Vel koblet opp, ble det fort klart at her skjedde det saker. En bedre definisjon i toppen, og et tydeligere
    utpenslet lydbilde, lyden fikk en etterlengtet "snert".
    Prisen jeg hadde betalt, betød at jeg neppe kunne gått på noe tap ved videresalg, men den problemstillingen
    ble uansett ikke aktuell, superdiskantene var (endelig!!!) kommet for å bli!

På en litt tristere tone, type moll, ga kaffemaskinen følgende melding i forgårs:

Og for de som er gamle nok til å huske Svensk Televisjons barnetv med Beppe Wolgers' sengeliggende farbror
    (barnetv) med alle dukkene, vet jo hva dette betyr:

Färdig!

Färdig!

Färdig!

Färdigdockan altså...... ::)

Ergo skal Krups'en inn for full service og EU-kontroll, etter fire års drift og 5000 kopper kaffe.

Men det tar tid, ble så molefonken at jeg snekret en Dagobert til lønsj på jobb i dag:

Ja ja.... :-\

Vennlig hilsen

Morten

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    Hei
    Disse diskantene ser veldig spennede ut.

Takk for en fin tråd.

Mvh
    Christopher

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    To Dagobert, eeh? Høres ut som en heftig aften Brasse! ;)

Takker Kise, diskantene gjør virkelig noe her hjemme, man skulle kanskje ikke tro at de gjorde
    mye fra eller til, men de er faktisk veldig effektive til å rydde opp i lydbildet her hjemme,
    pussig, men veldig ålreit. ::)

Ellers blir det en pause fra min side, sommerferien er over oss, skjønt det holdt på å gå helt galt,
    da jeg kjørte forbi dette skiltet i dag, på vei hjem:

Butikken var dessverre stengt, ellers hadde jeg definitivt gått inn og spurt om å få se utvalget
    av rompevifter.... ;D

Men det gikk bra, så sånn etterhvert skjener vi avgårde på en liten svipptur, turen går til:

God sommer til dere alle sammen! 8)

Vennlig hilsen

Morten

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    God sommer til deg også Morten. Setter snuten mot sommerhuset i morgen tidlig. Har fått meg mobilt bredbånd i tilfellet det skulle skje noe morsomt i tråden.

mvh Elektron

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.082
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    God sommer Morten :)

Du reiser til paris mens jeg må til sverige i campingvogn,,,ja ja ;D

kise

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Antall liker
    19
    joda jeg har full tro på de diskantene :) og er kanskje noe jeg vil vurdere selv

Ha en riktig så fin ferie, ta bilder!!

Mvh
    CHristopher

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    God sommer Elektron! Sommerhuset, jo jo, det kan ligge mye kos der og, enjoy at will, good sir!

Musicman, det er en laaang tur med campingvogn du har foran deg, jeg sjekket med Ryan Air på dine vegne,
    men det å få med en campingvogn som håndbagasje... - vel, det virket som den satt langt inne, beklager... :(

Kise, om du velger å ha veiene forbi, er det full mulighet til å vurdere superdiskanter med egne ører, og hvem
    vet, kanskje lukte på en whiskykork? ;)

Min nyervervede Canon, i den kledelige fargen Deep Purple forteller
    meg at jeg jeg har 4026 eksponeringer til gode, så; bilder skal bli!

Vennlig hilsen

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Kos dere i Paris/Frankrike Herr og Fru Morten :)

Håper på noen feriebilder også.

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hei og hopp, joda, feriebilder skal bli.

Lassemann har reist i forveien og er nå på plass i Chablis, første stopp for dem.

Vi startet kollektivt ferie dag, fru Lagga og jeg, og hva var mer naturlig enn å
    smelle en fransk kork?

Kan anbefale denne rimelige og tilfredsstillende "skumpa":

Le premier de plus - eller no' sånt.... ::) ;D 8)

Vennlig hilsen

Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn