Får ta en ting av gangen, tenker jeg...
Sittende på Majavatn, var det forsåvidt såpass med tid mellom togene, at jeg kunne lese meg opp på både dette og hint.
En av de ting jeg var og er nysgjerrig på, er høyttalere. Mirage holdt jo stand, har til dags dato ikke hørt noen høyttaler
som kan hva den kan. Ikke at det ikke er høyttalere som slår den på flere parametre, dét er det! - men totalopplevelsen, nei....
Så hvordan forbedre en god ting?
Vel, Tannoy er et dønn seriøst merke, med vidunderlige produkter, og alt det de (og andre) skrev om superdiskanter, virket logisk og fornuftig på meg. Jeg ble enig med meg selv om at dette måtte være et smart eksperiment å gjøre, men prisen på Tannoy's superdiskanter her på berget er ganske avskrekkende for en med min økonomi, så jeg begynte å lete etter disse på nett:
ST 100 var den jeg ønsket meg mest, den hadde innstillinger som kunne harmonere med Mirage, standardfinish på disse
var svart:
Men de var nok penest i valnøtt, uansett; min søken førte meg til en engelsk forhandler som tilbød ST 100 til en tredel av norsk pris,
og dette partiet var sågar i valnøtt - jeg bestilte tvert!
Kredittkortdetaljer ble oversendt, og smilet var på plass. Dagen etter mottok jeg dog en mail om at de hadde problemer med kortet,
og foreslo en "Bank Transfer" i stedet. Greit nok, jeg skred umiddelbart til verket, og kunne dagen etter bekrefte at betaling var underveis. Så ble det stille.....
Er jo vant til å få bekreftelse, sporingsnummer etc, så etter en uke sendte jeg en mail og etterspurte slike opplysninger - ikke noe svar...
Noen dager senere ringte jeg over. Damen fortalte da at de hadde solgt seg tomme, så hun hadde ikke sett noen grunn til å svare på mailen, siden det ikke var noe sporingsnummer å gi. Hun trodde ikke de ville greie å få tak i ST 100 til en slik pris igjen heller, men at de skulle gjøre et forsøk da (siden jeg maste slik...)
Hun regnet med å få svar fra Tannoy senest to dager senere, og lovte å gi meg beskjed umiddelbart.
En uke senere ringte jeg over igjen, og etterlyste informasjon. Ny dame, som beklaget det hele, hun lovet å sjekke opp og garanterte meg et svar samme dag, eller senest dagen etter.
Vel, etter nok en tyst uke ringte jeg atter igjen, fikk den første damen, som nå var tydelig irritert over mitt mas. Dog skulle hun snakke med Tannoy samme dag allikevel, og garanterte meg et svar i løpet av ettermiddagen.
Nok en uke forløp uten livstegn fra denne store, velrenommerte, forhandler - så jeg ringte over igjen, og ble denne gangen sparket oppover næringskjeden, til shop manager, han beklaget det hele, sine ansatte skulle han ta et tak, og han skulle ta denne saken selv, umiddelbart, og jeg kunne ta det helt med ro; jeg VILLE få et svar, uansett art, i løpet av dagen, det var altså ikke noe å lure på engang!
Vel, etter nok en uke uten livstegn, ringte jeg over - herren jeg da fikk i tale, mente bestemt at de hadde fått beskjed fra Tannoy om dette, han skulle sjekke opp straks, jeg sa at det var fint, da venter jeg på telefonen.....
Han var vel ikke glad for det, men greit nok.... et kvarter senere kom han dog tilbake og sa at alle var opptatt nå, men at jeg kunne ta det helt med ro, han skulle sende meg en mail samme dag, jeg kunne ta det heeelt med ro på det.
Vel, nå hadde jeg egentlig bare resignert, og ble ikke det minste overrasket over butikkens standhaftige "null informasjon" policy, etter ytterligere to ukers stillhet, begynte jeg istedet å forberede banken min på å hente pengene tilbake pga svindel.
Plutselig, noen dager senere, fikk jeg en mail om at diskantene nå ble sendt fra butikken, med en beklagelse for ventetiden.
Nullinfopolicyen ble dog ikke nevnt.....
Det var nesten ikke til troendes...... :-\
Men joda, noen dager etter fikk jeg en pakke i henda, og vel hjemme, etter å ha skrellet av det ytterste skall, kom denne til syne:
Mmm, spennende....
Godsakene kommer til syne
Solid pakket altså
Å ja, nå snakker vi!
Vel koblet opp, ble det fort klart at her skjedde det saker. En bedre definisjon i toppen, og et tydeligere
utpenslet lydbilde, lyden fikk en etterlengtet "snert".
Prisen jeg hadde betalt, betød at jeg neppe kunne gått på noe tap ved videresalg, men den problemstillingen
ble uansett ikke aktuell, superdiskantene var (endelig!!!) kommet for å bli!
På en litt tristere tone, type moll, ga kaffemaskinen følgende melding i forgårs:
Og for de som er gamle nok til å huske Svensk Televisjons barnetv med Beppe Wolgers' sengeliggende farbror
(barnetv) med alle dukkene, vet jo hva dette betyr:
Färdig!
Färdig!
Färdig!
Färdigdockan altså...... :
Ergo skal Krups'en inn for full service og EU-kontroll, etter fire års drift og 5000 kopper kaffe.
Men det tar tid, ble så molefonken at jeg snekret en Dagobert til lønsj på jobb i dag:
Ja ja.... :-\
Vennlig hilsen
Morten