Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.843
    Antall liker
    8.667
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Bilstereo gutta er som regel de rette og oppsøke når det gjelder grovt skytts, de har klemmer og sko for enhver anledning ....... og størrelse .... sågar i sølv og gull.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Godt tips rudi.
    Sjekk bilstereo avd på biltema, evt neste gang du er på svinesund --> veteranen.

    De du fant hos den lokale "trikker'n", duger de ikke ?

    /jan
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Se der ja, de har jeg oversett Dazed, takk for linken!

    Det har du helt rett i Rudi, både Biltema, Bilxtra og Torshov her i byen har mye sånt, hmm.....

    Joda, de er tillitsvekkende solide de jeg fant nede på Klavestad Installasjon Jan, med litt fart får jeg trykket 2 stk 6 kvadrat inn i
    åpningen bak og, men akkurat den typen jeg tok med som prøve, passer ikke bak på høyttalerne, må tilbake, de hadde flere
    varianter. Kan dog tenkes at de passer bak på forsterkerne, må sjekkes når jeg kommer hjem....

    ShineySmileysSmile.jpg


    / Morten
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.843
    Antall liker
    8.667
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    En fyr jeg kjenner bruker 20 kvadrats strømledninger i konkuransebilen sin og de er terminert med spader, jeg husker dette godt fordi jeg nevnte at det var noen alvorlige spader. Hvis man tar en telefon til et eller annet av disse bilstereo montasje verkstedene så er jeg overbevist om at du får nøyaktig hva du ønsker av type og ikke minst kvalitet......... er mye jalla der ute :rolleyes:
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hmmmm, ja, der var det bilstereosporet igjen. Du har selvfølgelig et godt poeng Rudi, må nok svinge innom GMJ (Veteranen)
    på Svinesund, som Jan nevnte. De driver med installasjon og er store på bilstereo.

    Men det blir ikke i morra, måtte kaste inn håndkleet på jobben i dag, feber, sår hals, og skifter mellom hetetokter og kuldetokter,
    ikke fornøyd!

    Pakket meg ned i lyttestolen jeg, og går gjennom de sist innkomne vinylskattene, alle tre etter påvirkning utenfra,
    Lasse gjorde meg oppmerksom på Ella & Basie-skiva, Rudi har brukt Professor Johnson til demo ved et par anledninger, og naboen
    stakk til meg en Morphine-skive han mente jeg burde låne øre til...
     

    Vedlegg

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Aha, ja skjønner... bare ble så overasket når jeg så fargen på bilde..
    Kobber ja, skal du ha kabelsko som er lodded men vil ikke tinne endene?
    Du kan jo få sveise kabelskoene fast i kabelen? Dermed blir kabelskoen en del av lederen og du slipper en overgang med annet materieale
    http://www.mez.co.uk/dcam/DSCF0408.JPG <--- sveiset kobberrør, bør fungere på noe så tykt som 10KV også..

    Veldig nysjerrig på hvordan dette blir løst, endt selv opp med å belegge endene med mundorfs supreme.. mest for å slippe potensielle korisjonsproblemer.
    (flytter en del på ting å ville slippe å rense endene vær gang jeg løsnet en kabel.)
    til min "fortinning" brukte jeg:
    (M-SOLDER Supreme Specifications: 88.6%Sn(tinn)/1.8%Cu(kobber)/9.5%Ag(sølv)/0.1%Au(gold) 290C/554F)
    Samme som jeg har brukt når jeg har laget signalkabler.. uten at jeg har gjort noen vitenskapelig test så føles det i alle fall bra =)

    Ser kjempe bra, ut.. hvilken forskjell merket dere etter at du satte inn større kabler?
    Har du utgangsreleer på forsterkeren?.. hva mener RS om det?.. og hvordan forbedrer han dette på sine løsninger.. er jo ofte "relativt" små reler med lite tværrsnitt på innerledere...

    Mvh
    Christopher
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    4.692
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei Christopher!

    Roar Malmin benytter ikke releer på utgangen i sine forsterkere, nettop pga av det du nevner og at disse over tid blir brente med dårlig kontaktoroverflate.. Ellers er det jo ytterst spennende det du skriver om god kontakt i kretsen.. Selv presser jeg spader med spesieltang, men å sveise til "hel ved" må jo være en bedre vei og gå.. Hmm..

    Ellers står det en six-pack med det lokale brygget å venter på deg her vet du.. Har ikke glemt deg;)

    Morten.. Ikke meningen å kuppe debatten, men jeg regner med at det går bra;)

    mvh
    lassemann
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Kobber ja, skal du ha kabelsko som er lodded men vil ikke tinne endene?
    He he, jeg ser den logiske bristen Christopher. Hva RS lodder med, aner jeg faktisk ikke. Mener å huske at Rudi bruker et Cardas (sølv)produkt,
    og er meget fornøyd med det, men akkurat den biten har som sagt ikke RS og jeg snakket om.

    (-)uten at jeg har gjort noen vitenskapelig test så føles det i alle fall bra =)
    Det skal ikke kimses av godfølelsen, den er viktig den!

    Ser kjempe bra, ut.. hvilken forskjell merket dere etter at du satte inn større kabler?
    Jeg har et rimelig enkelt forhold til kabler; multistrandkabler er grusvei, tynn Caahre er riksvei, 2x6kvadrat Caahre er motorvei og 10kvadrat Caahre er Autobahn.
    Ettersom det kom mer og mer kvadrat til bassen har anslag, "smekket" om du vil, og autoriteten forandret seg. Vanskelig å forklare, men, eeeeh, istedet for at
    du HØRER et slag på en tromme, vil du nå OPPLEVE et slag på en tromme, kontant og rett i mellomgulvet.

    Har du utgangsreleer på forsterkeren?.. hva mener RS om det?.. og hvordan forbedrer han dette på sine løsninger..
    er jo ofte "relativt" små reler med lite tværrsnitt på innerledere...
    Vi åpnet opp forsterkeren helga som var, RS tok noen bilder, og sitter og grunner litt over dem... Jeg fikk forøvrig en potensielt ublid overraskelse når jeg tittet oppi, så jeg fikk noe å grunne over jeg og. Vel vel, det er flere ting RS sier klart fra om at; "det der rører jeg ikke", og det er en betryggende ting å høre for meg, folk som ikke kjenner sine begrensninger skal man ikke slippe løs med loddebolt.....

    Det handler vel om å eliminere alle de "proppene" vi KAN eliminere i kjeden, mange bekker små osv. Så, det er ledningsstumper her og der, XLRkontakter som er under pari og andre småtterier som vil bli forbedret i første omgang.

    Vennlig hilsen

    Morten
     
    Sist redigert:

    Lydfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    163
    Antall liker
    3
    Sted
    Halden
    Hmmmm, ja, der var det bilstereosporet igjen. Du har selvfølgelig et godt poeng Rudi, må nok svinge innom GMJ (Veteranen)
    på Svinesund, som Jan nevnte. De driver med installasjon og er store på bilstereo.
    GMJ har vel lagt ned den gamle butikken (en god stund før brannen) og flytta til Nordbysenteret. Nå selger de bare film og musikk. TV-Boden på veteranen og Nordby Digital på Nordbysenteret er vel de eneste som kan ha noe slikt inne.

    Kan den første spaden på denne siden (Audio Catalog) være noe? Jeg bruker den til 6 kvadrat og det er plass til mere. Ettersom jeg forstår kan man bruke den opptil 13 kvadrat kabel?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hei Christopher!
    Morten.. Ikke meningen å kuppe debatten, men jeg regner med at det går bra;)
    Det går veldig bra Lasse! Synd du ikke var her i helgen og fikk en kikk oppi forsterkeren du og, med det kommer flere sjanser...

    Takk for oppklaring Lydfreak: Jeg snøvler når jeg skriver, det var TV Boden jeg mente!
    Og takk for linken, der er det mye interessant, ser jeg, og de spadene du mener ser absolutt lovende ut.
    ShineySmileysSmile.jpg


    RS har forøvrig anbefalt at jeg spiller gjennom så mye som mulig, og et bredt utvalg, av musikken jeg har, for å bli kjent med
    mitt nye musikkliv. - og det er klart, det er en del skiver som i større grad enn før får skrevet påpasset, på en måte litt
    kjipt, men, når jeg etterhvert kommer så langt i prosessen at jeg får noen form for "oversikt", ser jeg for meg å lagre et par "presets"
    i Behringer, som kanskje kan hjelpe labre innspillinger et stykke på vei.

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Lassemann: utrolig!, hvordan klarer han å holde forsterkeren stabil under oppstart.. Uansett kjempe kult... *dette må googles*
    (har selv et litte rele...for lite.. 10A ellerno... (bytte ut med kontakor?) (ugg) .. sikker på at rs har noen triks i ermet her.. for blotrimmasaken hans ble i alle fall levert med noe slikt orginalt.. )

    Lagga:
    Ikke meningen å pirke på Logisk brist, men da jeg forhåpentlighvis står godt plantet på jorden slik som du, så er det ingenting bedre enn å finne ut hvordan
    dette kanskje kan løses... og da RS jo er det cable master =) så er det vel lov å fiske litt.

    hmm.. kanskje jeg må forsøke å få til enda tykkere ledere her også.. Har jo litt lyst på motorvei uten fartsgrense... noe jeg kanskje har nå.
    ( i alle fall i form av slitne releer... slår ikke riktig inn engang.. men fikk nye gratis...må bare få tid til å montere de)

    At plater på en måte presenteres mere ærlig og utildekket.. har av og til plaget meg.. og kanskje presset meg inn til nye musikksjangere....
    Jeg tror ikke dette er noen enkel sak.. jeg mangla bass på låter jeg var helt sikker på at skulle være der men ble skuffa eller musikken engasjerte ikke den var på en måte litt distangsert.. .. men sååå satte jeg på andre plater der jeg trodde det skulle være tilsvarende mye.. å tok meg selv i å være sjokkert over hvor korekt mengde det var av bass.. Mitt intrykk er at når høytalerens ektehet og dynamikk falller på plass så blir det større forskjell på mengde bass, eller burdte jeg si mengde drag...
    Hvis inspillingene er "lenger unna", nesten så man hører at de er tatt fra et medium til et annet så kan du jo som du sier bruke en eq til å dytte det litt mere på plass..

    HÅper dette blir som du ønsker!
    utrolig morro å følge denne tråden å håper jeg ikke tråkker deg eller Rs noe på tærne ved å være som jeg er.

    Mvh
    Christopher
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ikke noe problem det Christopher, bare å spørre, jeg har som oftest riktignok ikke svaret, men pytt pytt.

    Nå er det vel primært basselementene og nedre mellomtone hvor den grøvste tråden kommer i sitt ess, oppover
    blir den lei å få innspilt, så holder nok 6kvadraten skal du se.

    EQmuligheten er ganske så gull, for det er som du sier, ofte er det noe som mangler i basspådraget, hørte gjennom
    en Deep PurpleCD i dag, et album jeg kjenner godt på vinyl, men men nå var bass og basstromme nesten fraværende.
    Trodde nesten sikringen var gått i Behringern, men neste skive ut, motbeviste det.
    Så, å kunne legge på en liten EQ på slike innspillinger, å ja.....

    Prosjektet er godt underveis, og det går definitivt i riktig retning, hver dag er en ny opplevelse, jæ likært!

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Creed

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2009
    Innlegg
    281
    Antall liker
    151
    Hei Morten. Skal du på Hi Fi messa i Horten?

    Mvh
    Per Harald
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Bilstereo gutta er som regel de rette og oppsøke når det gjelder grovt skytts, de har klemmer og sko for enhver anledning ....... og størrelse .... sågar i sølv og gull.
    Var synd du ikke nevnte dette tidligere Lagga, kastet nettopp klemmer og sko i størrelsen 10-50mm fra jeg drev med bilstereo, de skulle du gladelig fått sendt nedover.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Hei-ja!

    Akk og akk, du vet det ikke er fredag lenger, når det står lørdag i kalenderen - eller noe slikt......

    Fruen dro til Tromsø, jobbreise, onsdag morgen, jeg fulgte etter torsdag aften - så her er jeg....
    For sikkerhets skyld viste det seg, etter talløse forsøk, at internettet har konket ut i den etasjen vi bor i (hvordan er det mulig?)

    Så fredagshilsen gikk fløyten, sitter i frokostsalen på Radisson Blu nå, her er det nett! Men vi er i ferd med bli jaget, frokost over....

    Ikke er det no' morsomt bildearkiv på fruens reisepc heller, mest bare feriebilder ååå sånn, ja ja.

    Men men, Tromsdalen kirke er besøkt, fjellheisen har vi kjørt, middag på Skarven, drinker på Artur, og i dag skal vi på kjøretur i området,
    fruens husvert, fra den tiden hun studerte her, tar oss med på en liten roadtrip.

    Hjemreise i morgen. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Hei-ja!

    Akk og akk, du vet det ikke er fredag lenger, når det står lørdag i kalenderen - eller noe slikt......

    Fruen dro til Tromsø, jobbreise, onsdag morgen, jeg fulgte etter torsdag aften - så her er jeg....
    For sikkerhets skyld viste det seg, etter talløse forsøk, at internettet har konket ut i den etasjen vi bor i (hvordan er det mulig?)

    Så fredagshilsen gikk fløyten, sitter i frokostsalen på Radisson Blu nå, her er det nett! Men vi er i ferd med bli jaget, frokost over....

    Ikke er det no' morsomt bildearkiv på fruens reisepc heller, mest bare feriebilder ååå sånn, ja ja.

    Men men, Tromsdalen kirke er besøkt, fjellheisen har vi kjørt, middag på Skarven, drinker på Artur, og i dag skal vi på kjøretur i området,
    fruens husvert, fra den tiden hun studerte her, tar oss med på en liten roadtrip.

    Hjemreise i morgen. :)
    Føler med deg Morten. Livet er ikke alltid like greit nei. Ikke internett, uholdbart.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Livet har sine utfordringer Rozzy....

    Vet ikke om jeg orker mye mer av dette, ternker vi reiser hjem i dag.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Pfffft, snart en uke nå med varierende grader av feber, snørr og slim, trenger å
    få opp humøret litt, innlegg uten mening - sorry......
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ligger på sofa'n og surfer med bøgfjøla/ipad'n, litt bilder hjalp på humøret Morten, takker :)

    /jan
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Har slitt med det samme noen dager, men etter å ha sett bildene synes jeg faktisk feberen steg litt:p

    mvh Elektron
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Så var høyttalernes første lufting for "andre" unnagjort, spennende det.
    Takk for at dere kom guttær, hyggelig samvær med fine folk.
    Et frafall var det, og det opptar nok tankene mest, tenker på deg kompis, take care!

    Gjestene har dratt, tid for en liten sykedram, og refleksjon, det passer med Chris Rea nå...

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Melder meg på til "andre lufting" av skjønnhetene :)
    Sofa i går - sofa i dag. Så da får man vel bare roe ned og se fram til noen førsteinntrykk.

    ps. bra valg av musikk Morten, til ettertanke.

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for meg, og takk for førsteklasses kaffe, kaker og selskap. :)

    Det første som slo meg da jeg kom in i stua til Herr og Fru Lagga var "WOW, store, ja?" :) Bildene har ikke helt vist hvor monumentale og voksne disse bunnsolide kassene er. Et imponerende syn med alle sine vinkler og flater. Beintøft! Likevel blir de ikke for store i delen av stua som er dedikert til lyd.

    Ang. lyden var det første som slo meg hvor fullstendig uanstrengt det spilte her nå. Med volum godt over normalt lyttenivå var det som om høyttalerrne sa "Dette er da iiingenting!". Jeg vet ikke hvor høyt disse høyttalerne egentlig kan spille, men jeg mistenker at selv den voluminøse stua til Lagga går i metning LENGE før høyttalerne vil vise hørbare tegn til anstrengelse. Det låter selvsagt bra, og anleggets underholdningsfaktor har vokst flere hakk med disse høyttalerne. Noen andre med større tilbøyeligheter til lyriske utskeielser vil sikkert utbrodere litt mer. :)

    Takk for lytten, Lagga! Er det opp til meg, blir det ikke siste gang. :)
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    964
    Antall liker
    1.558
    Sted
    Fredrikstad
    Da var endelig turen kommet for å se, og ikke minst høre på Laggas mektige byggeprosjekt.
    Husets herre sliter med en stygg forkjølelse, men det la ingen demper på humøret.


    2-38.jpg


    Her sammen med Dazed.


    12-9.jpg


    Mbare kom også en tur.
    JanR måtte desverre, som nevnt over melde avbud. God bedring Jan.


    4.jpg


    Siden sist er det også montert en ny 12" SME arm, men ble ikke brukt denne gangen.


    5.jpg


    Forøvrig en fantastisk platespiller Lagga!! Skulle gjerne hatt en slik.


    15.jpg


    Ble ganske overrasket over hvor fysisk store disse HT er. Har jo sett bilder av de, men de er STORE.......
    I tillegg er byggekvaliteten, og finishen av en annen verden. Her snakker vi håndtverk av ypperste klasse.

    14.jpg


    I lytteposisjon er det vanskelig å få et intrykk av størrelsen, men fra siden er det kanskje lettere å få en forståelse over hvor store de er.

    Fikk god tid til å lytte på kjent musikk, og allerede nå spiller det meget bra.
    Uten å gå for mye i HiFi floskler er lyden spenstig, og frisk, men likevel nøytral. En liten festkul er lagt inn i bassen, som Lagga lett kan fjerne med et lite tastetrykk på Behringer filteret. Kjekt å kunne legge inn en liten partyfaktor når det trengs.

    Noe småpirk var det, men det vet Lagga om, og det skal etterhvert trimmes bort. Først skal de spilles inn.

    Av det jeg husker i forhold til Laggas gamle Mirage M3si er det forbedringer på de fleste parametre, men det viktigste er at musikaliteten er beholdt. Her svinger det skikkelig.

    Dette er en god start lagga. Nå vet jeg jo at du har noen spennende planer på gang.
    Dette blir et spennende prosjekt å følge.


    10.jpg


    Fru Lagga disket opp med nybakt varm eplepai med is, samt hjemmelagde småkaker med sjokoladebiter. Herlig....


    Gratulerer med nye høyttalere Lagga, og god bedring. Tar meg en ny tur om ikke så lenge.


    /Trond
     

    Vedlegg

    • 120.7 KB Visninger: 754
    Sist redigert:

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Flotte bilder :)
    Hørt mye på R.S sitt anlegg, tviler ikke på at Morten sitt vil være helt der oppe ila høsten. Spennende tider.

    Gleder meg allerede til en tur nedom, når det passer for vertskapet selvsagt.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Var så heldig at jeg fikk høre disse hos R.S. før overlevering til Lagga. Spilte bra allerede da. Og med noen små justeringer og tilpasninger tviler jeg ikke på at de vil låte enda bedre. Noe de antagelig allerede gjør.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for inntrykk, og fine bilder, det blir nok aldri noe av den modellkarrieren ser jeg, men skitt au...

    Det ER to solide byggverk, ingen tvil om det, har vurdert å søke kommunen om å få tildelt husnummer til de....

    Jan R og Rozzy; velkomne skal dere være! - og det er riktig gjettet Rolfozzy; de spiller merkbart bedre nå.

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.987
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du er en ekte audiofantast Lagga, nybygde høytalere av utsøkt finish, men å bytte ut gaffateip på slippersene det gjør du ikke :p
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    11
    Takk for invitten, lytten og selskapet. Som alltid, særs hyggelig selskap og topp servering. Kanskje du kunne åpnet hi-fi og whisky-hotell?

    Spennende å høre disse kreasjonene og jeg har vel ikke overvettes mye å legge til utover det som allerede er sagt: spennende å høre, stort potensiale og jeg gleder meg stort til neste gang.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Fikk en morsom skive i posten forgårs..
    IMG_9480.JPG


    !958, litt fnidder og fnas, men jamt over spilte den veldig bra!

    Morsomt at innercoveret var det originale da....
     

    Vedlegg

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    964
    Antall liker
    1.558
    Sted
    Fredrikstad
    Det er et fantastisk bra album Lagga. Hørte det første gang hos Lassemann for et par år siden. I mine øyne et av hans aller beste.:)

    Har det samme i mono utgave.


    17.jpg




    18.jpg



    Var heldig og fant et eksemplar som er rimelig strøkent men hadde vært ønskelig med stereo utgaven seff.

    Artig med vedlikeholdstipsene i innercoverene på den tiden.


    /Ruby:)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.235
    Antall liker
    30.520
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Se der ja, har bare kjørt gjennom skiva én gang, men altså; grom skive, denne kommer nok til å få en del spilletid!

    Ingen dum idé det der Mbare, hmmm; "The Whisky B & B"......

    Ellers tester jeg nå en "Førsterefleksjonsdemper Mk II" hjemme, et par av pleddene som legges til de sittende på nattog her til lands.
    Dette høres mye bedre ut! Eller kanskje jeg bare ikke er fullt så tett i toppen i dag, eller enkelte ting begynner å tilspilles, eller.... - jeg vet ikke.

    Opplevelsen var væffal et roligere lydbilde, med bedre fokus, men allikevel bredere... (?????) Mindre støy på en måte,
    eller kanskje jeg bare innbiller meg, dette var uansett "food for thought"...
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn