Hvis jeg brakte i hus en ny komponent som fikk meg til å tenke på bygge om huset for å muligens kanskje
få det til å låte slik jeg av en eller annen grunn hadde forventet at det skulle låte tror jeg nok at jeg hadde
vurdert det slik at produktet ikke var helt klar for markedet ennå.
Mmmmm, joda, ser resonnementet ditt. Rent bortsett fra at de forrige høyttalerne gjorde et nummer ut av å bruke rommet aktivt,
har jeg ikke vært spesielt opptatt av akustiske tiltak.
Det har vært mer; man tar rommet som det er, og forsøker å gjøre det best mulige ut av det med ht-plassering.
Det er flere faktorer som gjør, at jeg har begynt å tenke litt annerledes på dette, jeg har ikke bare kjøpt en høyttaler, det er mye
mer personlig enn som så (dette er noe Karma sikkert kan si noe om også).
Det som står her hjemme, er nå den forløpig nyeste legemliggjørelsen av RS' desgnfilosofi, idéer og prinsipper. Dette er noe jeg får
lov å "forvalte", og for meg, følger det et ansvar med slikt.
Så prøver jeg å ikke tenke på at utsalgsprisen for dette paret, tilsvarer en gjennomsnittlig årslønn, for det er uinteressant; de har
landet her, og her skal de forbli i all overskuelig framtid.
RS tuner høyttalerne inn mot rommet, og da vil jeg gjerne bidra; med å tune rommet inn mot høyttalerne - så møtes vi kanskje på midten....?
De er nå, på alle parametre; foran hva Mirage presterte her, og når jeg opplever noe slikt, vekkes også nysgjerrigheten;
hvor bra er det mulig å få det? - vel; uten å gå helt overbord da....
Så er det også viktig å ha i bakhodet, at høyttalerne ikke er endelig ferdige ennå, elementer er ikke innspilt, vi har ikke målt dem, og har ennå
avgjørelser å ta, i forhold til endelig geometri innvendig, lengde på bassport og andre detaljer.
Dette er også grunnen til at de kom hit såpass tidlig i forløpet, det er her de skal bo, ergo skal de siste brikker på plass; her i rommet...
Vennlig hilsen
Morten