Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.636
    Antall liker
    6.546
    Sted
    Moss
    Nok en gang, Gratulerer
    Tenker nok du blir kjempefornøyd når du har fått klådd,
    og fiklet litt :ROFLMAO:🙃
    Fine saker det der,

    /Arild
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    13.336
    Har du fått med deg denne saken Lagga?


    Dette er deler av ditt og Gios turterreng man tenker og rasere for all fremtid.
    Det er den vanlige oppskriften at et fåtall skal sko seg på allmuens naivitet til eget beste.
    Jeg tror vi må sjekke kjetting beholdningen, sukker til å ha på dieseltanker, dynamitt kassa og blåse støvet av slåsshanskene :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    13.336
    Jo takk, det er..... - pffft, jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om det, det er bare så fullstendig bortenfor mål og mening.
    Det jeg ville gjort hvis jeg var deg, var og engasjere meg i saken og spre budskapet for og mobilisere flest mulig mennesker som ikke ønsker at dette blir gjennomført. Saken er ikke vedtatt og godkjent ennå, og bare all denne ujevne travingen som har ført oss dit vi er i dag lukter ulovlig lang vei.
    Dersom vi ikke protesterer og/eller lenker oss sammen om det kreves på Tofteberg, så får herr "Bobo" og kommunens uredelige tjenere det som de vil.
    Og det vil vi jo ikke at de skal få? Vil vi vel :rolleyes:

    Jeg kan i denne sammenheng også nevne for deg den ulovlige innkjøringen og deponeringen av forurensede løsmasser på Isesjøbråten. Massene er hentet fra den gamle smelteverktomta borte ved Vegvesenets stasjon (Biltilsynet), og en god del av dem var sterkt forurenset (det lå svære klumper av slagg der inne når jeg befarte området etter tips). Her var jeg en av dem sto på i kulissene, og fikk tvunget frem utvidet prøvetaking av de tilkjørte massene. Resultatet ble at massene må fjernes, hvilket er både rett og rimelig iht lovverket. Eiendommen til Frikirken ligger innenfor Isesjøens LNF-sone (Landskaps-, Natur- og Friluftssone). Sistnevnte tilsier at man IKKE har lov til å foreta seg noen form for inngrep og/eller tiltak som forringer resipienten innenfor en sone på 100 m (i luftlinje) fra vannkanten opp i terrenget. Så kan du jo nøste litt i saken, og finne ut hvem sto bak den ulovlige innkjøringen av forurensede løsmasser. Da vil noen brikker i Tofteberg saken falle på plass ;)

    En digresjon til slutt Lagga er at all hogsten som ble foretatt i sydenden av Isesjøen på østsiden av innsjøen for 7-8 år siden iht. LNF-lovgivningen er ulovlig :mad:
    Bonden/"skogbrukeren" - vandalen hugg skogen helt ned til vannlinja :devilish:
    Så skal vi kanskje la det nye boligområdet ovenfor Bodalsstranda ligge? Hodeløst og idiotisk vedtak mhp på at vannverket ligger direkte nedstrøms boligområdet, og sydenden av Isesjøen utgjør vannverkets reservoar. Men har du sett, en av kommunestyrets representanter fra AP er kompis med entreprenøren. Så etter en 5-6 år fikk han trumfet vedtaket for bygging av nytt boligfelt på Bodal igjennom. Tiltaket er i tillegg i konflikt med kulturminneloven. Nei, nå ble jeg rasket over :rolleyes:

    Hva har Sarpsborg kommune sin "miljøavdeling" gjort i de 3 sakene tror du? INGENTING annet enn å toe sine hender og sitte stille i båten. Det er så tannløst og slapt at jeg finner ikke ord. Hva i all verden skal vi med naturvern-, og forurensningsloven mm. når kommunens representanter enten ikke skjønner innholdet eller gir jamt blaffen? 🤪😱
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    13.336
    Virker som en underlig sak... har Statsforvalteren sagt noe?? Bare velsignelser??
    Papirflytterne hos STAS-forvalteren har kremtet noe om å pålegge utbygger og gjennomføre forundersøkelser, men har så vidt jeg vet ikke gjennomført noen befaring. Mye greiere å sitte på kontoret å blåse opp paragrafer, og skrive laaaaaaaange pålegg og uttalelser om mangelfull innlevert dokumentasjon. Man kan jo bli svett av å ta på tursko eller støvler for å besiktige galskapen på nært hold må vite :sneaky: da er det mye greiere å sitte på et tørt kontor, og kjefte opp en og annen miljøkonsulent for at vedkommende ikke har svart ut alt som har blitt etterspurt i pålegget.
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.791
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ord blir fattige… Håper Freksta’ formår å stoppe dette overgrepet, men å håpe på sunt vett og gangsyn fra politikere….

    For å snakke om noe hyggeligere, kunne jeg hente pakke med batterigrep til nye kameraet i dag. Her har de slått på stortromma, med de fleste funksjoner tilgjengelig. Må innrømme at hovedårsaken min for batterigrepet, er bedre plass til fingre, og enda viktigere - større tyngde. Det er som å skyte, føler at kameraet er stødigere med den ekstra tyngden. Kanskje bare innbildning, men godfølelsen bestemmer der. 😄

    IMG_6302.jpeg
    IMG_6303.jpeg


    /Morten
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.190
    Antall liker
    37.358
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Viken Park, jeg var først for tiltaket da jeg tenkte de skulle lage en naturpark. Men etter jeg så innslaget på nrk i går ble jeg rystet, sint og skuffet. Det er helt vilt hvis dette blir godkjent.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.736
    Antall liker
    1.856
    Torget vurderinger
    1
    Viken Park, jeg var først for tiltaket da jeg tenkte de skulle lage en naturpark. Men etter jeg så innslaget på nrk i går ble jeg rystet, sint og skuffet. Det er helt vilt hvis dette blir godkjent.
    Og de skulle ha steinbrudd der i opptil 25 år for og få ut av stein passe i tillegg, alt ved denne saken er helt hinsides. Her må flere pakke sakene sine og gå.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.736
    Antall liker
    1.856
    Torget vurderinger
    1
    Glemte at plutselig var helga her, ha en strålende helg.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.791
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Og de skulle ha steinbrudd der i opptil 25 år for og få ut av stein passe i tillegg, alt ved denne saken er helt hinsides. Her må flere pakke sakene sine og gå.
    Og det er ikke bare det, utbygger tenker å selge stein til selvkost for å få det unna, som igjen betyr konkurs for alle andre steinbrudd i området...
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    17.642
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Den surra de vel bare fast på taket med gaffa-tape:)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.791
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du skulle hatt forsterkarane også. Yamahaprodukta er svært øyrevennlege og snille å lytte til. Eg fekk prøve mellom anna C2/B2 attende på 70-talet, og det var snop.
    Joda, de står her de Arve. Begge to har fått full service hos Elektronisk Bureau, og spiller som om de var nye.

    Yamaha i rack.jpeg


    Det lå en C2 ute på Finn for litt siden, jeg overrasket meg selv ved å la den fare... 😇

    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.028
    Antall liker
    28.791
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk, og god helg til dere!
    Det ligger an til trivsel, og jeg går og venter på hentemelding i dag, på en måte litt hifirelatert, eller kanskje
    mer mancave-relatert, når jeg tenker meg om, kommer nok bilder etterhvert.

    Ellers plasserte jeg en pre-order hos Fish i dag, Både Vigil in a wilderness of mirrors og Internal Exile har blitt remastret og slippes
    i luksusutgaver både på vinyl og CD i juli, bestilte i begge format. 😁

    Fish.jpg


    Ellers håper jeg dere også har fått planlagt for en god helg...

    437134647_122142119438121025_3502605519464158799_n.jpg


    /Morten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn