Jo takk, det er..... - pffft, jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si om det, det er bare så fullstendig bortenfor mål og mening.
Det jeg ville gjort hvis jeg var deg, var og engasjere meg i saken og spre budskapet for og mobilisere flest mulig mennesker som ikke ønsker at dette blir gjennomført. Saken er ikke vedtatt og godkjent ennå, og bare all denne ujevne travingen som har ført oss dit vi er i dag lukter ulovlig lang vei.
Dersom vi ikke protesterer og/eller lenker oss sammen om det kreves på Tofteberg, så får herr "Bobo" og kommunens uredelige tjenere det som de vil.
Og det vil vi jo ikke at de skal få? Vil vi vel
Jeg kan i denne sammenheng også nevne for deg den ulovlige innkjøringen og deponeringen av forurensede løsmasser på Isesjøbråten. Massene er hentet fra den gamle smelteverktomta borte ved Vegvesenets stasjon (Biltilsynet), og en god del av dem var sterkt forurenset (det lå svære klumper av slagg der inne når jeg befarte området etter tips). Her var jeg en av dem sto på i kulissene, og fikk tvunget frem utvidet prøvetaking av de tilkjørte massene. Resultatet ble at massene må fjernes, hvilket er både rett og rimelig iht lovverket. Eiendommen til Frikirken ligger innenfor Isesjøens LNF-sone (Landskaps-, Natur- og Friluftssone). Sistnevnte tilsier at man IKKE har lov til å foreta seg noen form for inngrep og/eller tiltak som forringer resipienten innenfor en sone på 100 m (i luftlinje) fra vannkanten opp i terrenget. Så kan du jo nøste litt i saken, og finne ut hvem sto bak den ulovlige innkjøringen av forurensede løsmasser. Da vil noen brikker i Tofteberg saken falle på plass
En digresjon til slutt Lagga er at all hogsten som ble foretatt i sydenden av Isesjøen på østsiden av innsjøen for 7-8 år siden iht. LNF-lovgivningen er ulovlig
Bonden/"skogbrukeren" - vandalen hugg skogen helt ned til vannlinja
Så skal vi kanskje la det nye boligområdet ovenfor Bodalsstranda ligge? Hodeløst og idiotisk vedtak mhp på at vannverket ligger direkte nedstrøms boligområdet, og sydenden av Isesjøen utgjør vannverkets reservoar. Men har du sett, en av kommunestyrets representanter fra AP er kompis med entreprenøren. Så etter en 5-6 år fikk han trumfet vedtaket for bygging av nytt boligfelt på Bodal igjennom. Tiltaket er i tillegg i konflikt med kulturminneloven. Nei, nå ble jeg rasket over
Hva har Sarpsborg kommune sin "miljøavdeling" gjort i de 3 sakene tror du? INGENTING annet enn å toe sine hender og sitte stille i båten. Det er så tannløst og slapt at jeg finner ikke ord. Hva i all verden skal vi med naturvern-, og forurensningsloven mm. når kommunens representanter enten ikke skjønner innholdet eller gir jamt blaffen?