Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.057
    Antall liker
    29.116
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fin søndag med et lite besøk hos Lassemanns.
    Lassemann har sikret seg nye rør til sluttrinnene, dvs nye og nye - de er ca 80 år gamle....

    Jeg kjente hakeslippet komme ganske fort (les: umiddelbart!). Det var så mye kraft og pondus, koblet med en besnærende finesse,
    en komplett opplevelse, jeg er dypt imponert, gratulerer Lasse! 😍

    IMG_6458.jpeg


    Det var og vanskelig å holde øynene fra Lassemanns hjemmesnekrede kloner, som har holdt fortet hos Lassemanns i alle de år jeg
    har hatt veien forbi. De har endelig fått den finishen de fortjener, og står der som to smykker i stua.

    IMG_6459.jpeg


    Morsomt også og se at entusiasmen smitter av, denne tilhører en av de unge herrene i huset - han er på sporet!

    IMG_6460.jpeg


    På vei hjem, ble det en stopp i Hafslundparken, så Gio også kunne få noen behov dekket. Han eier ikke jaktinstinkt, så endene er like uinteressert i ham, som han er i de...

    IMG_6463.jpeg


    Søte da!

    IMG_6411.jpeg


    Det kreves litt grøvre utstyr for å stelle trærne i parken. Sånt no' hakke vi i by'n!

    IMG_6417.jpeg


    Hafslundparken inneholder og et ganske langt felt med helleristninger.


    IMG_6413.jpeg


    Jammen traff Gio på en artsfrende også, fem år gamle Maja. Godt å se at han oppførte seg eksemplarisk, et hyggelig møte.

    IMG_6462.jpeg


    Været bedret seg veldig i løpet av dagen, så ble det noen fine timer på verandaen. 😎

    IMG_6465.jpeg


    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.057
    Antall liker
    29.116
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Oi oi oi, så klokka da!!!! Og jeg som trodde det bare var regnet som trommet på ruta, men det var jo ikke det - det var jo
    våre yndige unge damer som lurte på hvor jeg ble av!!?

    Vel vel, nå har de fått tørket av seg og ønsker dere alle en go' hælj!

    77F1062F-9E36-42C2-8FD5-40BD41E53CA4.jpeg
    A78E387C-1280-473A-9D57-F04211266950.jpeg
    B689C362-583F-40C6-9366-64F5CB2FDF10.jpeg
    AFA05EBD-C42A-4E1B-BB15-31C4A1AC437A.jpeg
    188FCFC3-B087-4801-B481-915027EC47B5.jpeg
    38AC3AFE-6F59-42E4-B4FE-501083F39A8A.jpeg
    E646F2A6-FFB6-476D-8BEB-25554DEEFE14.jpeg
    9D0F04A4-B176-4F32-A6EF-F7DD9D3DAFB1.jpeg
    B947BCFD-16BD-4059-84B4-EAED0958DB86.jpeg
    741BCFC4-3527-4E4C-8675-5C721841ABFA.jpeg


    Ønsker dere alle en fortreffelig weekend, helgehilsen fra Laggas. 😊 🐩
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.756
    Antall liker
    1.891
    Torget vurderinger
    1
    Og plutselig var det fredag, ha en strålende helg.
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.168
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    1
    Ja så er Helga kommet og jeg håper du får en strålende helg Lagga. 😁 🍻🍻
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.057
    Antall liker
    29.116
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk, og god helg alle sammen!
    Jobbehelg venter, men jeg har litt og pusle med foran en PC, så da er det greit å være på jobb, færre forstyrrelser der, ja - utenom togene, reisende,
    skifterne, telefonene, arbeider i spor og denslags da... 😅😇

    Vi hentet og sommerbilen i ettermiddag, den har fått litt TLC, med innvendig og utvendig rens, og polering, artig liten sak - billig moro. 😊

    Colt polert 2024.jpeg


    Ellers var jeg særs fornøyd med å finne denne T-skjorta på Skjærhalden for noen dager siden, den er liksom litt meg.... 😁

    IMG_6616.jpeg


    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.057
    Antall liker
    29.116
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hm, jeg har liggende litt gammel optikk fra "forna dar", sammen med tre av de gamle kamerahusene mine, og tenkte jeg skulle sjekke de ut,
    forbindelse med skifte til speilløst kamera. Jeg gjorde forsøk med dette på EOS digital-kameraene også, og kjøpte en overgang.

    IMG_6655.jpeg


    Problemet med denne overgangen, var - at siden den ble et "mellomstykke", hadde den linser for å korrigere endringen i brennvidde som fulgte av at
    objektivet kom lengre fra filmplanet. Det var ikke optisk optimalt, verken i bildekvalitet, eller at det ble et lystap på én blender. Og siden det var nødvendig å jobb med objektivet nedblendet, ble også søkerbildet mørkt. Ikke no' moro, gadd ikke ikke å surre noe mere med det.

    IMG_6656.jpeg


    Med overgang til den nye speilløse R serien, blir regnestykket annerledes. Her er overgangen et mellomstykke som bare sørger for at det gamle objektivet
    får riktig avstand til filmplanet (sensoren). Overgangen er mao bare et hull, ingen korreksjon og ikke noe lystap.
    Som en ekstra (stor) bonus, - selv om jeg må jobbe med objektivet nedblendet, er det slik at kamera kompenserer "TV bildet" jeg ser inne i kamera,
    slik at for de første to-tre-fire blenderne, får et lyst og fint søkerbilde.
    Det var bare øra som hindret smilet i å gå helt rundt. 😁

    IMG_6654.jpeg


    Ikke at de kommer til å erstatte alle EF-glassene mine, men at disse gamle FD, og eldgamle FL-objektivene skal lekes med i tiden som kommer,
    er helt klart. Det gledes. 😄

    IMG_6653.jpeg

    IMG_6657.jpeg


    /Morten
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.057
    Antall liker
    29.116
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Summertime, and the living is easy... :cool:

    Vel, sitter på jobb i natt, så skulle det vært helga, men det blir litt overtid lørdag, pytt. det er litt ekstra feriepenger.
    - og det kan jo komme godt med, selv om vi strøk svindyre Irland av lista, og drar til rimelige Sveits istedet.

    Så ukene frem mot ferie brukes til å fylle flytskjemaet med aktiviteter der nede. Eller, aktiviteter hørtes slitsomt ut,
    la meg heller si opplevelser da... 😇

    Men som sagt, ferien er ennå noen uker unna, så det blir tid til både stereo, foto og innhenting av fredagsdamer,
    apropos sistnevnte - det er fredag, enjoy!


    IMG_3370.jpeg
    IMG_2726.jpeg
    IMG_3372.jpeg
    IMG_3373.jpeg
    IMG_3374.jpeg
    IMG_3375.jpeg
    IMG_3376.jpeg
    IMG_3378.jpeg
    IMG_3377.jpeg
    IMG_3379.jpeg


    Ønsker dere alle en digg weekend, helgehilsen fra Laggas. 😄 🐩
     
    Sist redigert:

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.057
    Antall liker
    29.116
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk og god helg folkens!
    Det ble tid til en liten lytteseanse før jobb i går kveld.
    Audio Aktøren opprettet et demorom i Sarpsborg for en tid tilbake, og der er det stadig morsomme og spennende ting innom.
    Nå står bl.a. et par ferdig innspilte Fyne Classic 12 der, og det er mer enn grunn god nok til å svinge innom.

    Men først kverna såklart! Acoustic Solid drivverk og arm, Jasmine Fire pickup.

    9M2A0631.jpg
    9M2A0632.jpg
    9M2A0634.jpg
    9M2A0643.jpg


    Fyne Classic XII

    9M2A0640.jpg
    9M2A0641.jpg
    9M2A0642.jpg


    Forsterkeriet var denne 40-watteren fra Icon Audio

    9M2A0635.jpg


    Icon stod også for RIAA-trinnet.

    9M2A0637.jpg


    Stashet som stod klart til og høres på. Men det var altså kjeden i bildene over jeg hørte på denne gangen, og jeg må si at det var skikkelig moro!
    Icon drev Fyne lekende lett, og det er høyttalere med mye "mat" og substans, fikk også høre at de, i tillegg til en besnærende mellomtone, kunne strekke seg imponerende langt nedover, uten at den føltes tung, det var mye finesse i toppen, og dette er en høyttaler som er alt annet enn slitsom, den er bygget for
    mange timer foran anlegget. 😍

    Jasmine Fire hadde helt klart gode forhold sammen med Acoustic Solid, den spilte imponerende bra. (y)

    9M2A0638.jpg


    Audio Aktøren har fått laget klar topplate til bl.a. denne Puccini'en. Stilig når innmaten er så ryddig som her!

    9M2A0644.jpg


    Skal høre på den Cary'en en dag og, tenker jeg...

    9M2A0648.jpg


    Utsikt fra lytteplass, rommet spiller fint.

    9M2A0646.jpg


    Takk for et par hyggelige timer med musikk!
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.756
    Antall liker
    1.891
    Torget vurderinger
    1
    Ha en strålende helga, og sola skinner.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.514
    Antall liker
    13.395
    Om dere har tenkt dere en tur til Sveits for å besøke Kjell Inge kan jeg sterkt anbefale en tur til Luzern ved Vierwaldstetersee. Her er meget historie, og en trivelig by som har sine aner tilbake til ca.1120. Videre kan en avstikker opp på Mount Piltaus som rager noe slikt som 2170 m.o.h., samt over Luzern anbefales. Det går taubane opp, og på toppen er det storveis utsikt over byen, innsjøen og fjellene omkring! I sin tid gikk vi opp på toppen av Mt.Pilatus fra baksiden. Men se det er maaaaange kilo siden for ikke å snakke om år. ;)
     
    Sist redigert:

    larspetter

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.04.2011
    Innlegg
    36
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    2
    Takk og god helg folkens!
    Det ble tid til en liten lytteseanse før jobb i går kveld.
    Audio Aktøren opprettet et demorom i Sarpsborg for en tid tilbake, og der er det stadig morsomme og spennende ting innom.
    Nå står bl.a. et par ferdig innspilte Fyne Classic 12 der, og det er mer enn grunn god nok til å svinge innom.

    Men først kverna såklart! Acoustic Solid drivverk og arm, Jasmine Fire pickup.

    Vis vedlegget 1036992 Vis vedlegget 1036993 Vis vedlegget 1036994 Vis vedlegget 1036995

    Fyne Classic XII

    Vis vedlegget 1036996 Vis vedlegget 1036997 Vis vedlegget 1036998

    Forsterkeriet var denne 40-watteren fra Icon Audio

    Vis vedlegget 1036999

    Icon stod også for RIAA-trinnet.

    Vis vedlegget 1037000

    Stashet som stod klart til og høres på. Men det var altså kjeden i bildene over jeg hørte på denne gangen, og jeg må si at det var skikkelig moro!
    Icon drev Fyne lekende lett, og det er høyttalere med mye "mat" og substans, fikk også høre at de, i tillegg til en besnærende mellomtone, kunne strekke seg imponerende langt nedover, uten at den føltes tung, det var mye finesse i toppen, og dette er en høyttaler som er alt annet enn slitsom, den er bygget for
    mange timer foran anlegget. 😍

    Jasmine Fire hadde helt klart gode forhold sammen med Acoustic Solid, den spilte imponerende bra. (y)

    Vis vedlegget 1037004

    Audio Aktøren har fått laget klar topplate til bl.a. denne Puccini'en. Stilig når innmaten er så ryddig som her!

    Vis vedlegget 1037001

    Skal høre på den Cary'en en dag og, tenker jeg...

    Vis vedlegget 1037002

    Utsikt fra lytteplass, rommet spiller fint.

    Vis vedlegget 1037003

    Takk for et par hyggelige timer med musikk!
    Super hyggelig med besøk Morten . Flotte bilder og skriv 😊🎶🎶
     

    larspetter

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.04.2011
    Innlegg
    36
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    2
    Takk og god helg folkens!
    Det ble tid til en liten lytteseanse før jobb i går kveld.
    Audio Aktøren opprettet et demorom i Sarpsborg for en tid tilbake, og der er det stadig morsomme og spennende ting innom.
    Nå står bl.a. et par ferdig innspilte Fyne Classic 12 der, og det er mer enn grunn god nok til å svinge innom.

    Men først kverna såklart! Acoustic Solid drivverk og arm, Jasmine Fire pickup.

    Vis vedlegget 1036992 Vis vedlegget 1036993 Vis vedlegget 1036994 Vis vedlegget 1036995

    Fyne Classic XII

    Vis vedlegget 1036996 Vis vedlegget 1036997 Vis vedlegget 1036998

    Forsterkeriet var denne 40-watteren fra Icon Audio

    Vis vedlegget 1036999

    Icon stod også for RIAA-trinnet.

    Vis vedlegget 1037000

    Stashet som stod klart til og høres på. Men det var altså kjeden i bildene over jeg hørte på denne gangen, og jeg må si at det var skikkelig moro!
    Icon drev Fyne lekende lett, og det er høyttalere med mye "mat" og substans, fikk også høre at de, i tillegg til en besnærende mellomtone, kunne strekke seg imponerende langt nedover, uten at den føltes tung, det var mye finesse i toppen, og dette er en høyttaler som er alt annet enn slitsom, den er bygget for
    mange timer foran anlegget. 😍

    Jasmine Fire hadde helt klart gode forhold sammen med Acoustic Solid, den spilte imponerende bra. (y)

    Vis vedlegget 1037004

    Audio Aktøren har fått laget klar topplate til bl.a. denne Puccini'en. Stilig når innmaten er så ryddig som her!

    Vis vedlegget 1037001

    Skal høre på den Cary'en en dag og, tenker jeg...

    Vis vedlegget 1037002

    Utsikt fra lytteplass, rommet spiller fint.

    Vis vedlegget 1037003

    Takk for et par hyggelige timer med musikk!
    Rettelse . Icon audio Stereo 30 SE Signature er en ren klasse A forsterker . 28 watt ultra lineær drift . Den har 18 watt til rådighet i Triode drift. Kun 1 KT 150 per side .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn