Living Voice - Den flotte stemmen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Takker og tar i mot alle råd - så fremt de er gode ;-)

Takk musicus!
    Plasseringen eksperimenterer jeg med, og vet at slik som avbildet ikke er ideelt. Så jeg flytter dem litt hit og dit, samtidig som det er begrenset når rommet også skal fungere som stue/tv-rom/oppholdsrom. Det må bli noen kompromisser.

Synes nesten det er mer bass om jeg drar dem langt fra veggen, og det er jo ikke helt etter boken. Men så er rommet og rart med mange vinkler.

Soundcare spikes får jeg kjøpt hvor? Ellers ser jeg fra tråden og vel andre steder og, at det er jammen mildt sagt ymse måter å løse det der på.

Frontstoffet er ofte av, og om det har kun en viss effekt på lyden, så kommer høytalernes formfullendt skjønnhet langt bedre frem.

M

musicus

Gjest
    dag1234 skrev:
    Takker og tar i mot alle råd - så fremt de er gode ;-)

Takk musicus!
    Plasseringen eksperimenterer jeg med, og vet at slik som avbildet ikke er ideelt. Så jeg flytter dem litt hit og dit, samtidig som det er begrenset når rommet også skal fungere som stue/tv-rom/oppholdsrom. Det må bli noen kompromisser.

Synes nesten det er mer bass om jeg drar dem langt fra veggen, og det er jo ikke helt etter boken. Men så er rommet og rart med mange vinkler.

Soundcare spikes får jeg kjøpt hvor? Ellers ser jeg fra tråden og vel andre steder og, at det er jammen mildt sagt ymse måter å løse det der på.

Frontstoffet er ofte av, og om det har kun en viss effekt på lyden, så kommer høytalernes formfullendt skjønnhet langt bedre frem.
    Soundcare spikes finns ofte på bruktbørsen, ellers finnes de vel nær sagt i hvilken som helst hifi/stereo butikk, husk bare at du skal ha M8.

Ang front stoffet så kan det også ha en viss betydelse for fargingen av kabinettet om de står for lenge på, hadde noen ProAc engang i tiden der forrige eier hadde latt de stå på permanent, det tok meg år å jevne ut spor etter rammen, ikke var det vakkert heller med lyse/re striper midt i front.

mvh

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gratulerer med fine høyttalere Dag1234. Har ikke selv forsøkt Sugden på Living Voice, men mye annet.
    Med litt jobbing får man mange forsterkere til å spille bra på dem. Går du opp et hakk på OBX vil du ikke lenger savne diskantkrydder, men det er selvfølgelig en annen pris.
    Ser at du har lagt høyttalerkabler inn i veggen, tøfft.

Greit sted å kjøpe Soundcare er her:
    http://www.soundcare.no/inngside.htm

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Jeg er svært fornøyd så langt. På en litt sentimental dag ville jeg kanskje gå så langt som å si at jeg har blitt glad i disse høytalerne :). Jeg får assosiasjoner til opplevelsen av å komme hjem, eller en slags tilhørighet, når jeg spiller på disse. Sugden og Living Voice passer mitt gemytt, så og si.

Jeg syntes det kunne være greit å starte med disse minste, og så gå opp i modell om jeg over tid kjenner at savnet blir for stort. De modellene som har delefilter på utsiden tar for mye plass slik jeg har innredet rommet. Det kan være at lyden er bedre på disse, men jeg tviler på om jeg har det i meg å bli så hardcore at jeg ofrer estetikken for de klumpene jeg da får og hanskes med. Det blir nok en ibx-r2, tenkjer eg....

Da jeg platet om rommet, foret jeg ut veggene, og løftet platene fra gulvet slik at det nå er en "kanal" til kabler bak listene. Jeg hater kabler som ligger og slenger, men ulempen er at det er litt omstendelig å flytte på komponenetene, og at det blir lange strekk med ht-kabler. Men igjen er det et kompromiss mellom estetikk og ytelse.

Takker for tips ang spikes.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Forstår godt valgene dine Dag1234. Synes det så bra ut, men kanskje litt uvant plassering av høyttalerene dine. Men er du tilfreds er det det selvsagt det som teller.
    Selv fikk jeg kjøpt mine OBX-R2 brukt. Ser det egentlig som en liten fordel nå at de har utvendige delefilter da jeg regner det som litt greiere hvis jeg oppgrader til RW. Men ser selvfølgelig også ulempene med dem.
    De kan dog lett gjemmes bort i et skap eller reol hvis man ønsker det.

Jeg har hørt mange dyre og gode anlegg de siste årene. Merker nå, i motsetning til for noen år siden, at jeg ikke kan ha for lange lytteøkter lenger. Blir trett etter to-tre timer.
    Men det finnes ett unntak fra dette, og det er Robert Amundsen sitt anlegg med Living Voice OBX-RW. Her tror jeg at jeg kunne sitte og kose meg i et døgn sammenhengende. Det er ikke det mest imponerende anlegget jeg har hørt, men det er for øyeblikket det mest musikalsk tilfredstillende anlegget jeg vet om.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    Selv fikk jeg kjøpt mine OBX-R2 brukt. Ser det egentlig som en liten fordel nå at de har utvendige delefilter da jeg regner det som litt greiere hvis jeg oppgrader til RW.
    Hei Hagto,

Hva mener du med dette?
    Er det mulig å oppgradere fra OBX-R2 til OBX-RW uten å kjøpe nye høytalere?
    Da må man vel sende hele sulamitten til England slik at både høytalere og delefilter kan få de nødvendige modifikasjoner for å kunne kalles RW..?!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du trenger nok ikke å sende de til england.
    holder å skifte kabler og terminater/bakplate (som du får tilsendt fra lv eller forhandler).
    deretter kjøper du rw-filtre.
    fiks ferdig.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Vet ikke hva som er feil i dag, men får ikke til å svare med sitat?
    Hovedforskjellen på R2 og Rw er innmaten i delefilter. Den eneste forskjellen på høyttalerene er nye terminaler. Du får altså nesten Rw med å oppgradere delefilter.
    Ser nå at Gago har svart, men jeg har lest om andre et eller annet sted som kun har fått oppgradert sine gamle delefilterbokser, så jeg regner derfor med at det burde være mulig for oss alle.
    Man får ikke nye ekte RW, men regner med at man lydmessig kommer ganske nærme.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg sendte en mail angående dette, og siterer svaret her:

Dear Kjetil,

You could upgrade the crossovers only from OBX-R2 to RW by exchanging the crossover boxes. However, this would not give you the full OBX-RW upgrade. If you were to have the complete upgrade then we would also need the cabinets.

Kind regards,
    Lyn

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    FallenA skrev:

Dear Kjetil,

You could upgrade the crossovers only from OBX-R2 to RW by exchanging the crossover boxes. However, this would not give you the full OBX-RW upgrade. If you were to have the complete upgrade then we would also need the cabinets.

Kind regards,
    Lyn

ok, interessant, har du fått vite hva de gjør med kabinettene?
    trodde (eller har hørt at) forskjellen mellom r2/rw går ut på at det er kun internkabling og ny bakplate med bedre terminaler som endres på kabinettet. pluss nye filterbokser, selvsagt.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gago skrev:
    FallenA skrev:

Dear Kjetil,

Kind regards,
    Lyn

ok, interessant, har du fått vite hva de gjør med kabinettene?
    trodde (eller har hørt at) forskjellen mellom r2/rw går ut på at det er kun internkabling og ny bakplate med bedre terminaler som endres på kabinettet. pluss nye filterbokser, selvsagt.
    Trodde også det, og sendte ham en forespørsel. Han ville ikke ut med hva han gjør med selve kabinettet.
    Og NEI.... Spurte ikke om pris ;)

Edit:
    Har sendt ham en ny forespørsel. Både om mer detaljer vedrørende selve oppgraderingen, samt om prisen ;)
    Skal oppdatere når jeg hører noe mer.

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Følger interesseret med!! - det kunne nemlig være interessant om der fandtes en rimelig prismæssig opgraderingsprocedure for R2'erne. Jeg har talt med Kevin om bare at udskifte delefilterkomponenterne, men han var jo selvfølgelig ikke meget for denne løsning. Han nævnte den interne forkabling som noget af central betydning - en betydning, jeg nok selv er lidt skeptisk overfor.
    Jeg har det sådan: enten må det være muligt at få nye delefiterkomponenter eller alternativt en helt ny delefilterboks og så selv rode med nye terninaler og internt kabel - eller gå op i en pris (forsendelse af kabinetter m.m.), hvor ydelse og pris nok ikke længere rigtig hænger sammen.
    Vi LV-R2-ejere må jo gå sammen og lægge pres på den gode Kevin om at finde en god opgraderingspris og procedure til de nordiske lande ;)

Mvh
    David

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Hei Hagto og takk for tilbakemeldingen.

Jo, jeg vet at det er en litt vel uortodoks plassering av høytalerne. Det er vel ikke helt tilfredsstillende, men igjen et kompromiss mellom hva jeg ønsker og hva jeg får til. Har du noen forslag til alternative plasseringer?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    dag1234 skrev:
    Hei Hagto og takk for tilbakemeldingen.

Jo, jeg vet at det er en litt vel uortodoks plassering av høytalerne. Det er vel ikke helt tilfredsstillende, men igjen et kompromiss mellom hva jeg ønsker og hva jeg får til. Har du noen forslag til alternative plasseringer?
    Den var ikke helt enkel uten å ha vært i stua di. Det første som slår meg er at jeg ville skjøvet tven lenger ut i hjørnet til venstre, og så fått høyttaleren nærmere vindu på innsiden av tv. Regner med at du ikke har lyst til å ha tv foran vindu, for da ville det sannsynligvis blitt enda bedre lydmessig. Da ville du også fått venstre høyttaler litt lengre ut fra hjørnet.
    Men ikke helt lett dette bare utifra bildene dine.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Det er ikke så lett i RL, heller skal jeg si deg. Jeg forsøker å sette venstre ht på andre side av tv-en. Den blir ganske nær den andre, da. Vil prøve å la de stå slik litt og se hva jeg synes.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    dag1234 skrev:
    Det er ikke så lett i RL, heller skal jeg si deg. Jeg forsøker å sette venstre ht på andre side av tv-en. Den blir ganske nær den andre, da. Vil prøve å la de stå slik litt og se hva jeg synes.
    Ser at de blir nærme hverandre. Kan du ha den høyre høyttaleren på andre siden(høyre siden) av kommoden?
    Hvis dette blir vanskelig, og du trivdes slik det var, ville jeg ikke gjort noe.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Tidligere hadde jeg det satt opp slik du foreslår, men det var veldig vanskelig å få en sentrert lytting, da det ble forholdsvis for langt til høyre høytaler. Fikk et merkelig lydbilde, der sentrum forsvant, og jeg endte liksom opp med to høytaler som hver holdt på med sitt :)

Jeg har nå spilt litt, og det virker som om det merkelig nok var bedre med høytaleren i hjørnet, slik den stod. Blir mer grøtet lyd nå, og opplevelsen av å ha to kanaler er mindre. (Er dette litt for internt å ta i tråen?)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Hei LV venner. Kvar kan eg finne LV-brosjyrer og norske priser?

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Gratulerer dag1234 :). Jeg tror du har gjort et svært godt valg. Da er det bare å skrive seg inn blandt våre eksklusive LVeiere.

Spørsmålet ditt er både relevant og godt, men jeg kan desverre ikke hjelpe deg. Jeg er desverre fersk LV eier, og har i tillegg kost meg så mye med musikk siden høyttalerenes ankomst at plassering og elektronikk eksperimentering er blitt satt til side.

EIER:

nb: (LV eier fra juni 2003)
    Dave: (LV eier fra november 2006)
    Kjoenik:(LV elsker siden 2007)
    Hagto:(LV eier fra 30 januar 2009)
    FallenA:(LV eier fra 10 mars 2009)
    Musicus: (LV eier fra 27 mars 2009)
    ELEL6200 :(LV eier fra 13 april 2009)
    dag1234:?

SOLGT:
    Gago

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Jeg er LV-eier siden 11.5.2009 ;-) Det er jo tydelig at mange har oppdaget dette merket i år.

Og ELEL, takker for tilbudet fra deg på Sugden-tråden. Det var da generøst. Jo, jeg bor i Stavanger.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    EIER:

nb: (LV eier fra juni 2003)
    Dave: (LV eier fra november 2006)
    Kjoenik:(LV elsker siden 2007)
    Hagto:(LV eier fra 30 januar 2009)
    FallenA:(LV eier fra 10 mars 2009)
    Musicus: (LV eier fra 27 mars 2009)
    ELEL6200:(LV eier fra 13 april 2009)
    dag1234:(LV eier fra 11 mai 2009)

SOLGT:
    Gago

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    dag1234 skrev:
    Jeg er LV-eier siden 11.5.2009 ;-) Det er jo tydelig at mange har oppdaget dette merket i år.

Og ELEL, takker for tilbudet fra deg på Sugden-tråden. Det var da generøst. Jo, jeg bor i Stavanger.
    2009 årgangen er spesielt god, ja ;)
    Tilbudet var egentlig rettet til Jøgga (du har jo LV, om enn ikke R2), men skulle det være interessant for deg også så byr det seg nok en sjanse.

Hvordan står det til med de nye forsterkeren til Dave, Musicus og FA?
    Lf

M

musicus

Gjest
    ELEL6200 skrev:
    dag1234 skrev:

2009 årgangen er spesielt god, ja ;)
    Tilbudet var egentlig rettet til Jøgga (du har jo LV, om enn ikke R2), men skulle det være interessant for deg også så byr det seg nok en sjanse.

Hvordan står det til med de nye forsterkeren til Dave, Musicus og FA?
    Lf
    Hadde besök av noen "golden ear" herom dagen mer for å x sjekke klangen som jag har jaget en stund nu, ht plasseringen vet jeg det er mer å hente på, så når klangen er inne begynner den prosessen.

Her noen kommentarer fra de besökende:

plind:
    "Fick nöjet att lyssna några timmar på systemet i gårkväll En alltigenom angenäm bekantskap!
    En välbalanserad tonalitet möjligen med en dragning åt det varma fylliga hållet. Förstärkaren med SingleEnd 300B bidrog nog till detta.
    Man tänker inte så mycket på alla enskilda "hifiparametrar" utan blir lätt sittande och bara diggar musiken, precis som de ska vara

Högtalarna står ganska nära bakvägg och lyssningstolen nära högtalarna. Ljudbilden blir inte så stor varken på bredd, höjd eller djup men här är det rummet som utgör begränsningen.
    I ett större rum med bredare mellan högtalarna och lyssningsposition längre bort skulle resultatet bli ett annat.
    Med nuvarande placering skulle nog ett större djup i ljudbilden kunna åstadkommas med diffusorer på väggen bakom högtalarna. Höjden på ljudbilden blir förmodligen lite lidande av att diskanten sitter så lågt placerad.
    Den träffar lyssnaren snarare i axelhöjd än öronhöjd. Borde kunna avhjälpas med att ställa högtalarna på 10cm höga socklar. Kanske tilta högtalarna lite bakåt kunde ha effekt??

Glädjande var att rummet inte verkar lida av svåra basresonanser. Hörde ingen tendens till mullerbas under lyssningen
    Jag tackar för en trevlig afton i gott sällskap o bra musik"

plundin:
    "Och jag hade nöjet att göra plind sällskap hemma hos om.s! ... och vi är och var väldigt överrens om upplevelsen, jag har sällan hör ett system uppställt i en miljö med "öpppen planlösning" som låter så tonalt homogent! och det oavsett om man sitter i "sweetspot" eller två meter bakom eller på do! detta är högklassig musikförmedling som även fungerar i sociala sammanhang, men som plind säger, om.s är kanske inte riktigt framme när det gäller djup och bredd (spatialitet) i ljudbilden, men det är han mycket medveten om själv, så det tror jag kommer!

Kombinationen av Living Voice, KR300b och Creek är en svært hyggelig bekjentskap!! takk for en fin kveld!

/ptr"

Det man derimot lurer litt på er at fler meldte at de synes diskanten var noe lav plassert, rent fysisk i kassa, selv heller jeg noe til at dette kan väre en liten vanesak iht appolito konfigurasjoen vs diskant plassert överst, jeg ser også at flere LV eiere bygger under for å få opp ht noen cm, det skulle värt interessant å höre LV folkets betraktninger rundt dette.

Hele historien frem til LV kan man fölge her:
    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5342

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Antall liker
    117
    Alltid like gøy å lese slike velskrevne lytteinntrykk, musicus.
    Fantastisk tråd du har lagt ut på Euphonia

Jeg satt høyttalerene mine opp på ikea skjæreblokk med holfi dempeputer. Dempeputene er ikke i bruk nå, da jeg følte at det ble litt mye energi i høyttalerenes diskantområde. Dempeputer skal jeg etterhvert eksperimentere mer med. Jeg må nevne at lytteposisjonen min er relativ lav.

Lf

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Der blev i et tidligere indlæg spurgt til hvorden det gik med bl.a. min nye forstærker - takker for interessen!
    Jeg er som en kat med en stor skål fløde - jeg vil ha' mere ;D
    BP og 300B-rør er sammen med Lv'erne hifi-nirvana -og jeg som troede at der ikke var så meget mere at hente........jeg tog fuldstændig fejl! Alt er blevet bedre, og jeg som troede at jeg måske ville miste noget i bassen sammenlignet med 845-rør. Border Patrol spiller simpelthen bas så jeg får gåsehud (har i det udtryk på norsk ???). Jeg er simpelthen blevet så begejstret, at jeg nu går med tanker om at opgradere til model P20 ( jeg tror at en ekstra strømforsyning måske vil give endnu mere headroom - selvom jeg egentlig ikke savner noget). Jeg går også med planer om at afprøve nogle preamps (mere for at forbedre min phonodel).

Mvh
    David

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Forsterkerne ja.... ;)

Dette spiller utrolig bra. At Audion er en særdeles god match med LV er nok helt sikkert.
    Denne Black Shadow forsterkeren har krefter og raffinement nok i bøtter og spann.
    Ble litt skeptisk i starten når jeg overtok den at den lagde noen rare "skrapelyder" når 845 rørene var blitt varme, og ble utsatt for ting som fremkalte mikrofoni. Etter å ha fått tilsendt et nytt 845 rør fra Gago (tusen takk forresten), så forsvant dette fenomenet. Dermed er et sett med nye rør underveis.
    Planlegger i tillegg å få sendt selve ampene på en service hos en med kyndige hender (Ikke Snåsamannen ;)) ila sommeren. Greit å vite at jeg går høsten i mot med nyoverhalte amper.

M

musicus

Gjest
    Forsterkeren ja, som en av de besøkende sa det, det er en meget god match KR Audio-Creek-LV, her avbildet med med noenlunde normale powercables, her er det nytt på gang ja, det er meget merkbart lydmessig, men mer om det i "min" egen tråd ;) ;D ....

KR Audio AV340-Creek Destiny cdp- LV IBX-R2

mvh

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hvor stort er rommet ditt musicus? og hva er avstanden mellom høyttalerne, samt plassering i forhold til side og bakvegg?

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Hagto skrev:
    dag1234 skrev:
    Ser at de blir nærme hverandre. Kan du ha den høyre høyttaleren på andre siden(høyre siden) av kommoden?
    Hvis dette blir vanskelig, og du trivdes slik det var, ville jeg ikke gjort noe.
    Her er det bare en løsning. Og siden du allerede har to vinduer i stua MUR IGJEN DET ENE. Bedre bilde, bedre lyd. :D

M

musicus

Gjest
    FallenA skrev:
    Hvor stort er rommet ditt musicus? og hva er avstanden mellom høyttalerne, samt plassering i forhold til side og bakvegg?
    Rommet er en "åpen løsning" så stue, kjøkken, hall, samt to soverom skillt av med dør (som oftest står åpne)
    Avstanden mellom de (diskant-diskant) er for tiden ca 185cm, fra bakvegg til diskant ca 85cm og sideveis ca 65cm, dvs ht på høyre side i bildet spiller rett inn i hallen så den har en meget god side, den til venstre mangler noen cm på å kunne spille rett i det ene rommet, men bredden de imellom er noe redusert pga vinkler i stua og kortvegger, bakveggen har jeg fortsatt noen cm tilgode på. Det meste av dette vet jeg godt om, og vil som nevnt forsøke optimalisere dette mer når jeg er klar med å finne den klangen jeg trives med (les: kabler ;)) dette begynner nnu ærme seg og da går jeg mer inn på ht plasseringen + å følge opp noen gode tips fra folket som var her på fredag ;) ;D ....

mvh

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    du trenger nok ikke å sende de til england.
    holder å skifte kabler og terminater/bakplate (som du får tilsendt fra lv eller forhandler).
    deretter kjøper du rw-filtre.
    fiks ferdig.
    Hagto skrev:
    Vet ikke hva som er feil i dag, men får ikke til å svare med sitat?
    Hovedforskjellen på R2 og Rw er innmaten i delefilter. Den eneste forskjellen på høyttalerene er nye terminaler. Du får altså nesten Rw med å oppgradere delefilter.
    Ser nå at Gago har svart, men jeg har lest om andre et eller annet sted som kun har fått oppgradert sine gamle delefilterbokser, så jeg regner derfor med at det burde være mulig for oss alle.
    Man får ikke nye ekte RW, men regner med at man lydmessig kommer ganske nærme.
    Har hatt en oppgradering i tankene en stund. Fra OBX-R til R2. Jeg har vel kun lest om èn bruker som angret på denne oppgraderingen. Har fått en pris på noen brukte R2 filtre.
    Men når man først er i gang kunne det kanskje være like greit å gå direkte til RW.
    Spørsmålet er vel hvor mye av RW ytelsen man får om man kun bytter til RW delefiltre og dropper Kondo internkabling og WBT kontakter. Ganske mye vil jeg tro. Men vil man slå seg til ro med det mon tro...??

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg kjenner meg selv så godt, at om jeg skulle ha oppgradert til "RW", så hadde jeg ikke greid å slå meg til ro med "nesten" ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    FallenA skrev:
    Jeg kjenner meg selv så godt, at om jeg skulle ha oppgradert til "RW", så hadde jeg ikke greid å slå meg til ro med "nesten" ;)
    Er redd for det ja.
    Og om man plutselig har Kondo sølvkabel i høytalerne vil man vel også lure på hvor mye som går tapt ved ikke å ha Kondo sølvkabler i resten av kjeden også. Koster litt å oppgradere hele kabelsalaten...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn