Usedvanlig mye teknisk for å få til et strømlinjeformet oppsett basert på Mac/Apple produkter og lokal NAS.
Oppsett er Macbook og Mac mini med Monterey 12.7.6, LMS 8.5.3 og SqueezePlay, altså ikke SqueezeLite som jeg ikke får til å installere..
For å ta det gode først, det finnes en liten programsnutt, SwitchAudioSource, som gjør det mulig å velge/toggle lydutgang mellom USB "lyd" utganger (tilsvarende som angitt i TS post
#110) og det funker fint på maskinen det kjører på.
NRK radio funker fint og alle (vel Vestland, Jass, Klassisk, Samisk..) leverer 192 kps med skifte av album etc.
Tilgang til ekstern harddisk ser ut til å være litt problematisk. Det funket en gang, men deretter ikke. Dette står på Lyrions MacOS installasjon: "If you want to use external disks, you'll have to grant the
perl "full disk access" permissions."
Det ser ikke ut til at man sånn uten videre kan gi
perl "full disk adgang". Jeg klarer ikke å få det til ved bruk av de ordinære systeminnstillingene. Ser at noen hevder at man må over i MacOS recovery mode, det høres litt voldsomt ut..
Ser at for Windows så er eksakt samme brukernavn og passord et triks, har ikke testet det på MacOS (enda).
Videre så finner jeg ikke helt ut av hvor man legger material skin tilpasninger ala TS post
#105. Veldig få av de angitte mappene som er oppgitt i noen dokumentasjon stemmer overens med de jeg har på Mac. Så da er spørsmålet hvor man skal plassere "material-skin/actions.json" filen for å få den ønskede effekten, bla hurtigtaster for skifte av USB "lyd" utgang til ulike DACs etc