og da kom sjarmtrollet vinterand på banen! tvers igjennom usympatisk som vanlig!
det er faktisk en av de mest anerkjente selgerne av vintage rør i usa som hadde disse
så når han garanterte tyste rør til riaar etc, visste han hva han snakket om!
mvh
Leif
Åhh mange tak for komplimenten.
Omkring termisk kompression kan evt. læses
Hot Stuff: Loudspeaker Voice-Coil Temperatures | Stereophile.com inden man overdriver betydningen af dette problem alt for meget.
I værste tilfælde fås 0.67dB variation målt i forhold til en kold svingspole, og det er jo ikke sådan at den ohmsk'e modstand flyver frem og tilbage med signalet, resultatet bliver en middelværdi afhængig af hvor højt man spiller.
Artiklen konkludere også at det er mellemtone bas der har størst variation med hensyn til svingspole modstand og temperatur, diskant enheden har ingen variation, måske fordi svingspolen i dette tilfælde er olie-dæmpet.
Iøvrigt kan man mildne "problemet" med en serie modstand af grafit, grafit har negativ temperaturkoefficient i modsætning til svingspolen som har positiv temperaturkoefficient og en hvis udkompensering vil finde sted.
Og lad mig lige slå fast og som jeg også skriver i mit første indlæg at mange enheder kombineret i en linesource eller lignede kan godt fører til høj lydkvalitet og relativ højfølsomhed. Det er vi ikke uenige om.