Kan se at diskussionen og indlæggene efterhånden har fjernet sig helt fra gode argumenter til det man i Danmark kalder vidnesbyrd i frikirkerne. og menigheden støtte fyldt op om dette kan jeg se.Jeg var en av de som maste om horns dårlige attributter, rørs generelle rørete behandling av lyden, uten å ha annen greie på det enn hva jeg leste meg til, mer eller mindre... 5 minutter i en butikk her og der kvalifiserer ikke heller til absolutte meninger...
Boy was I wrong. Endte opp med enkle AG horn og en liten rør SET på 2x2 watt, og har aldri vært mer fornøyd.
Jeg kan tilgomed ha store musikkopplevelser i pianissimo...det har jeg aldri hatt før.
Jeg er nok langt unna herrene LMC og Slukets uendelige (og meget fascinerende) jakt på perfeksjonisme - i min jakt på et oppsett jeg kan ha stor glede hver dag, som musikkformidler og dermed viktigste rekreasjonsstasjon, som fikser alt av musikk uansett lyttevolum..men har landet soleklart på at low power & high eff er tingen for meg, så det utgangspunktet deler vi. Det er sant og si fryktelig vanskelig å forstå hvordan det motsatte skal kunne bli bedre eller like bra. Uansett kompromissløshet i bygg og komponenter.
Does not compute.
I am cured all-right!
O.
Da håper jeg for skams skyld at det er delt ut noen straffepoeng til andre også, i det minste.hva slags bevis er det du vil se?
og hvilke har du selv lagt frem?
nå har jeg fått straffepoeng for å slenge drit til deg, men du er spydigheten selv og kaller oss menigheten?
mvh
Leif
Vil ikke akkurat kalle det gode argumenter heller, når man åpenbart kun er ute etter å provosere.Kan se at diskussionen og indlæggene efterhånden har fjernet sig helt fra gode argumenter til det man i Danmark kalder vidnesbyrd i frikirkerne. og menigheden støtte fyldt op om dette kan jeg se.Jeg var en av de som maste om horns dårlige attributter, rørs generelle rørete behandling av lyden, uten å ha annen greie på det enn hva jeg leste meg til, mer eller mindre... 5 minutter i en butikk her og der kvalifiserer ikke heller til absolutte meninger...
Boy was I wrong. Endte opp med enkle AG horn og en liten rør SET på 2x2 watt, og har aldri vært mer fornøyd.
Jeg kan tilgomed ha store musikkopplevelser i pianissimo...det har jeg aldri hatt før.
Jeg er nok langt unna herrene LMC og Slukets uendelige (og meget fascinerende) jakt på perfeksjonisme - i min jakt på et oppsett jeg kan ha stor glede hver dag, som musikkformidler og dermed viktigste rekreasjonsstasjon, som fikser alt av musikk uansett lyttevolum..men har landet soleklart på at low power & high eff er tingen for meg, så det utgangspunktet deler vi. Det er sant og si fryktelig vanskelig å forstå hvordan det motsatte skal kunne bli bedre eller like bra. Uansett kompromissløshet i bygg og komponenter.
Does not compute.
I am cured all-right!
O.
Det er vel en Duelund variasjon går jeg ut i fra. Det er jo noen av oss som både har hørt og eid Duelund høyttalere og guess what, de har styrker og svakheter som alt annet.Vinterand; Jeg er fortsatt spent på hvordan dine kompromissløse høyttalere som er "selve definisjonen på hifi", er oppbygget !
mvh
Hvor er dine argumenter ? Du har kommet med særs lite nyttige ting sålangt annet enn å bidra med noen gloser på et utenlandsk språk... Så fortell oss gjerne hva du tror på og spiller på... For at du skal forstå.. " Put your words where your mouth is..." ( ...and I dont mean your ass... )Kan se at diskussionen og indlæggene efterhånden har fjernet sig helt fra gode argumenter til det man i Danmark kalder vidnesbyrd i frikirkerne. og menigheden støtte fyldt op om dette kan jeg se.Jeg var en av de som maste om horns dårlige attributter, rørs generelle rørete behandling av lyden, uten å ha annen greie på det enn hva jeg leste meg til, mer eller mindre... 5 minutter i en butikk her og der kvalifiserer ikke heller til absolutte meninger...
Does not compute.
I am cured all-right!
O.
Vinteran, jeg har linket til målinger av Zaph som viser høy-effektive pro enheter som måler bedre enn tilsvarende prisede low-eff varianter fra Scan-Speak, Seas og fler. Disse avstod du fra å kommentere.Kan se at diskussionen og indlæggene efterhånden har fjernet sig helt fra gode argumenter til det man i Danmark kalder vidnesbyrd i frikirkerne. og menigheden støtte fyldt op om dette kan jeg se.Jeg var en av de som maste om horns dårlige attributter, rørs generelle rørete behandling av lyden, uten å ha annen greie på det enn hva jeg leste meg til, mer eller mindre... 5 minutter i en butikk her og der kvalifiserer ikke heller til absolutte meninger...
Does not compute.
I am cured all-right!
O.
Jeg var en av de som maste om horns dårlige attributter, rørs generelle rørete behandling av lyden, uten å ha annen greie på det enn hva jeg leste meg til, mer eller mindre... 5 minutter i en butikk her og der kvalifiserer ikke heller til absolutte meninger...
Does not compute.
I am cured all-right!
O.
Viktig å ha noe på lager til det virkelig trengs...dere sørlendinger er ikke veldig lette å trekke opp da.....
mvh
Leif
Minner meg på en gang relativt tidlig i arbeidslivet hvor jeg måtte uttale i fullt raseri : "dette var ikke bra"....Viktig å ha noe på lager til det virkelig trengs...dere sørlendinger er ikke veldig lette å trekke opp da.....
mvh
Leif
Relativt kurant å trekke opp sørlendinger, bare å kjøre med litt drivernekt en stund..Minner meg på en gang relativt tidlig i arbeidslivet hvor jeg måtte uttale i fullt raseri : "dette var ikke bra"....Viktig å ha noe på lager til det virkelig trengs...dere sørlendinger er ikke veldig lette å trekke opp da.....
mvh
Leif
Da ble det stille i rommet gitt.
Vi lar oss trekke opp, det er bare så inni hampen vanskelig for "utenforstående" å inne så kraftuttrykkene kommer...
Vel. Pedal er en svært hyggelig mann og mangeårig kollega med et svært kompetent anlegg. Han er som fagmann på området svært opptatt av interiør, og har derfor et virkelig vellydende high-end-oppsett som er integrert i den smakfulle stuen på en måte som svært få, om noen her inne gjør ham etter.Pedal har vel holdt på i årevis og skiftet ut komponentene og vært flere ganger i Fidelity slik som LMC og hvorfor har ikke han endt opp med Hornsystem i særklasse . Det spiller nok bedre med det han nå har kan jeg tenke meg .
Har jo fundert på horn som bassløsning fra 200-25 Hz selv, men størrelsen og vekten skremmer. Snakker vel om minst 250 kg. Da blir det fort heisekran neste.Det er riktig, Orso, og kompromissløse fullrange kommersielle hornhøyttalere finnes ikke. Av den enkle grunn at da måtte man stort sett inkludert rommet i salget...
Hvem vet hva fremtiden bringer.Den dagen du blir horneier Orso, da, da... nei nåå kommer jeg ikke på noe tilsvarende hårreisende!
Men du fornekter deg ikke; 25 200 Hz er det eneste område (ca.) jeg IKKE gidder å balle med horn!