Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Bjarne;
    Har lekt mye med farger, men det faller ikke bestandig bra ut i Heimen. Sort er trygt og godt. Kjedelig - enig med deg, men sånn er det.
    Frontstoff kommer - nye griller også. Blir samme prinsipp og utseende som firkantboksene på veggreolen hjemme.
    Fint at du spiller inn - det setter jeg pris på.
    BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Du er en liten ordkløver, du Odd....
    Kanskje det var snusprisen jeg tenkte på, jeg som er snusfornuftigheten selv?
    BB

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.819
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du får prisen for gode egenskaper som snekker og design.
    En jævel til å finne på vakre ting som du setter ut i livet.
    Så en takk som ikke er en pris eller noe du blir mett av, men beriker alle oss andre som ikke har muligheten til å sette slike kreasjoner ut i live.
    Min våte drøm er att når jeg kan pensjonere meg får meg ett verksted både for metall og tre.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Takk for vene ord, Steinar.

Du er jo en habil verktøymaker, så du hadde sikkert hatt godt av ei bu med velvære. Viktig det, tror jeg, å ha en plass der man kan leke med idéer på et sted der man føler stor grad av råderett.

De som har oppbevart sine håpefulle i nærheten av Lillestrøm, har muligheten første juni. På Kjellervolla skole introduserer vi et snekkerkurs for yngre ungdommer som skal avholdes hos oss. Varer over flere måneder og har som mening å skape interesse for handverksfag.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Styggevær i Nord akkorat no - sju kalde varme

Senja 20180526.jpg

- kjeder meg - venter på Champions.....

BB

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.850
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Kan du ikke bare spørre Lars, han har jo en plettfri en stående under trappa;)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Ja, kummelt, Aurora.

Vidar;
    Hadde jeg hatt noe sånt, hadde jeg ikke kunnet bruke den heller. Gnikk&Gnu AS.

BB

Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    478
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har tenkt å pusse opp mine gamle IMFere. Hva er lurt å bruke? Eksentersliper, er det egnet verktøy BB?

Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    478
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Usikker på om de e lakkert, trur ikke det. Tror at jeg brukte LemonGlo på de for 12-13 år sida.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Aurora;
    Er ikke redd for det - 125 eller 175 cc - og totaktslukt og blårøyk. Kjivet med Sachser i hele oppveksten med min Raufoss 114, så det blir nok ikke det.....

Tredje Bukkene Bruse;
    Eksentersliper er fint. Starte med 80-korning og lett labb. Deretter veien opp til 180 og så slipe voksen lett inn med kloss - samme korning. Start på undersiden slik at du får en følelse for hvor barsk du kan være.
    Tørke av og polere med en gammel handduk. Igjen; Brenne eller kaste fillene på ufarlig plass.

Dazed;
    Takk for tilslutningen.
    Tror dette ble en engangsforeteelse for meg. Måtte teste ut et mulig opplegg for neste skoleår og er i mål med det.
    Mye moro i å forske, men ikke ikke like mye moro i å henge i slipset lenger.
    Har allerede en liten tegning liggende til en subb, så vi skal ikke se bort ifra at det kommer noe rart etterhvert.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Uttern;
    Håper jeg ikke har fått deg til å gjøre noe annet enn brødrene dine har rådet deg til. Det kan koste dyrt?
    BB

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vet ikke om dette er forumsstoff eller ikke....

Bytte greier - Torget

BB
    Fantastisk idé Hr BB!
    Skulle du lykkes med å få til en tilfredsstillende deal. Så noter deg at jeg gjerne stiller opp som teknisk hjelp. Retro sykler krever en del kjærlighet. (fagbrev mc og selvutnevnt besserwisser)
    Mvh #hyggelignyttigidiot :)

Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    478
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Skal nok være varsom, når jeg setter i gang. Det er ikke bare å finne ett par nye høytalere av slikt kaliber, de begynner å bli dyre å anskaffe:)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Hei ArildD;
    Tusen takk. Om noen er så dumme til å gå for en sånn deal eller deal ikke, skal jeg ta godt vare på tilbudet ditt!
    Jeg har veldig lyst på en tohjuling, og det må skje noe før neste sommer. Henne kjenner til min fortid på sadelen, så ho har vært veldig sjepisk. Men nå ser det ut som at det har løsnet litt. Scooter er inget probem, men MC har vært skummelt. Skissene mine, over oss to, på vei mot Husøya en senkveld i midnattssol tror jeg gjorde susen.

Uttern;
    Ja, vær forsiktig. I utgangspunktet har du omtrent to tredjedeler av 0,6 mm å slipe på, men det skal litt til å gå gjennom.
    I et åndssvakt øyeblikk lot jeg et par TDL (modellen under dine) skli mellom fingrene. Kompisen cashet inn 2500 Nokket på det salget. Litt ergelig. De du har, husker jeg var helt rå. Ta godt vare.

BB

Uttern

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    478
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Skal nokk ta vare på de. Naboen oppi gata fikk tak i ett par her i høst, og han måtte ut med 21500, pluss frakt opp til NN.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.850
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Når tiden kommer med MC vil jeg råde deg til å bli med på et "rustløser" kurs på våren, alternativt et førerutviklingskurs med Senjor mc på Gardermoen. Jeg skal på mitt andre kurs for sesongen til fredag på Trøgstad gocartbane med den gamle kjøreskolen (Flyt):)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Vidar;
    Må nok innse at man trenger en rustløser, men jeg tror jeg begynner å tørrtrene.
    Får starte med sparkesykkel.
    Førerkort er kanskje det viktigste, egentlige målet.....

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Hasseler ikke med sånt - vi Gamlegutta har nok med det tynet vi får fra våre Henner fra før av.

Fasettene pluss et helt kobbel med Drittunginger og Dritstoringer reiser til Asker i mårrakveld.
    Blir kanskje litt morro.

BB

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hei, hvor ble det av de kule "klipsch-aktige" kassene? :)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Forrige opplastinga gikk ikke bra - ikke helt godvenn med grensesnittet, kan det virke som.....

Men vi gir oss ikke på flatmark; I dag reiser:

Fasettene for filtrering (Bergfinn!!!!)

20180525_212455.jpg

Tannoykassene - straight forward-bygge som mangler litt innvendig avstiving, to bassrør og demping

20180529_102141.jpg

Forskningsprosjekt 1:
    Eighteen singlebass 12W750 pluss 2447 i aluhorn (2332-b?). Alternativt, så skal 12LW1400 pluss 2450/STX825 testes i samme kasse. To varianter i samme innpakning

20180528_201038.jpg

20180528_201057.jpg

20180529_105649.jpg

Forskningsprosjekt 2:
    2x12W750 pluss 2450/STX825 / 2x12LW1400 pluss 2450/STX825 testes også i samme kasse. Både som bildet viser med horn i midten og i en ny baffel med hornet øverst. Helt like betingelser, samme filtrering i samme lay-out. Det blir spennende å seoghøre hvor forskjellig disse konfigureringene kommer til å låte. Fire varianter i samme innpakning. Kun baflene er variablene.

20180529_105531.jpg

20180529_105503.jpg

Ikke mange som har gjort denne siste øvelsen før, og undertegnede skjønner ikke denne fysikken helt, for å si det forsiktig. Regner likevel med at Mannen utviser litt vilje til å opplyse samt å inneha en relativt raus tålmodighetskonto.

Spesielt med tanke på at jeg har en tre-fire andre bredbandere som trenger voicing.

BB

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Forskningsprosjekt 1:
    Eighteen singlebass 12W750 pluss 2447 i aluhorn (2332-b?). Alternativt, så skal 12LW1400 pluss 2450/STX825 testes i samme kasse. To varianter i samme innpakning

Vis vedlegget 496130
    Interessante. En slags portet Klipsch Heresy I. :) Hvor dypt går de? 50Hz? Hvor deler du? 6-700?

Hvor mye må man ut med for å bygge et par sånne, tror du?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Bergfinn;
    Gå og vask munnen din. Håper ikke kona di leser denne tråden!

Dazed;
    Aner ingenting, men jeg legger ut kurver etterhvert. Tør vi håpe på 40-45?
    Bygger to par av disse - et til Svensken og et til meg selv som jeg sikkert kommer til å børse til selvkost+materialkost pluss litt for tænders gnidsel.

MVH
    And Confused

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed;
    Aner ingenting, men jeg legger ut kurver etterhvert. Men de kommer til å gå mye dypere - tør vi håpe på 27-30?
    Bygger to par av disse - et til Svensken og et til meg selv som jeg sikkert kommer til å børse til selvkost+materialkost pluss litt for tænders gnidsel.

MVH
    And Confused
    ...Sant. Elementet skal gå ned til 50, ser jeg, men kassa hjelper vel til.

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Bergfinn;
    Du er....noen har lagt sin hule hånd over deg!

BB

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn