Ikke snilt sagt av en grinepung jeg trodde var min venn.... Fins det et eller annet en hjulbeint suttjukk norlenning kan gjøre for å få tilbake den godslige, godmodige og joviale islendingen? Jeg er litt rådvill nå.
Det verste, er at noen synes å like at en som allerede ligger nede, blir sparket!
Fasettprosjektet var ganske så deilig å kose seg med og har gitt mersmak. Det kommer en basskasse med samme utsjånad og så skal et-par kasser nordover til noen stammefrender. Så er det slutt for denne gang. Men jeg tar mye feil om prosjektet ikke dukker som elevoppgave til neste år i organiserte former.
Mersmaken gir seg utslag i at jeg har lyst til å leke videre med noen design som jeg mener er klassikere. Noen av disse er enkle og straight forward mens andre igjen, krever mye leting og tenking.
Et design som jeg vil putte i den enkle sekken, er en variant av Aquariusen til JBL. Den "vanlige" er supersexy i seg selv, men gir ikke rom for et direktestrålt design. Denne varianter gjør derimot det
Tiltalende design. Fete bredbandere eller coaxer fins det en del og jeg tror denne har et utseende som vil passe en sånn toppbestykning. LROYene til Seas er det umulig å gå rundt, så en tilnærming med en enstaka eller en forovervendt og to side- eller bakovervendte slaver, alle plassert helt nederst er alternativer. Dette vil forandre utseendet dramatisk. Kanskje så dramatisk at det hele blir en parodi, men uten disse blir oppsettet for lite morsomt for store gutter.
Enda mer ikonisk (fremdeles mine egne referanser) er Gale sin GS401A. Denne byr på svære utfordringer for en som ikke kan metall eller har metallkontakter. Endene må være krommet og man må ha det rare og sikkert bedritne stativet. Har en liten jobb foran meg her, skjønner jeg, men denne kan bestykkes treveis med doble basser. Egnede elementer er allerede i hus. Metallprylarna blir problemet her, som sagt, så dette får vente litt - en karmell å suge på fram til pensjonstilværelsen?
JBL L100 Century er også en av de våte drømmene fra tidlig ungdom. Leste den lille, rare boka fra importøren hundrevis av ganger fra perm til perm. Her har jeg alle driverne som trengs. Eller hadde, rettere sagt. Bassene trodde jeg var i havn, men han som skulle pushe disse til meg, kunne ikke levere likevel. Skumfronter koster en dullion i forhold til hva de koster å framstille, men er et must. Original bestykning er viktig for meg her, men tipper at et nysmidd filter aldri blir galt. Må ha.
- og sånn går no dagan.....
BB