Et lite treliters Dayton/Vifa-prosjekt er under oppseiling. Diskanten får foreløpig kun en kondensator i serie. Ikke helt etter boka, kanskje, men det forrige oppsettet med samme innmat låt så artig at jeg pakker om en gang til.
Kun sirkelsag er lov til å bruke. Et stillbart bor og en fasefres. Et prosjekt der alle innstillinger jeg må gjøre på saga, er lagt inn i datategninga.
Mye grubbelering rundt alt, egentlig. Dritten er vridd alle veier. Og tida flyr som faen må jeg medgi når skallen må vries.
Sukkerbiten skal stå med en diagonal i lodd. De horisontale snittene skal derfor skrås 45 grader og disse snittene skal treffe de loddrette sporene i front. Uten trapping i overgangene er ønskemålet.
Saga er supernøyaktig og takler tidels millimeter helt fint. Men jeg skulle likevel ønske meg et stepp opp til. Mye vil ha mer og Fanden vil ha fler - hadde vært deilig med hundredeler også.
Resultatet ble greit - selv om jeg måtte nøye meg med 65.7mm i stedet for 65,63.
Prosjektet handler som sagt om å gi meg selv en nøtt, men det skal innrømmes at det også gjøres for å tyne eldstegutten som jeg synes begynner å vise denne Høvdingen litt for lite respekt. Hvis null oppnås med dette, får jeg vri skruen litt til, til. Ennå litt saft igjen i Gubben, kjenner jeg
Vis vedlegget 727941
Vis vedlegget 727944
Vis vedlegget 727945
Vis vedlegget 727940
Vis vedlegget 727943
Vis vedlegget 727946
Vis vedlegget 727947
Vis vedlegget 727942
BB