Litt sånt tøv og tant fra torsdagskvelden...
I løpet av uka kom jeg over denne engelsktalende amerikanske luringen:
www.inlowsound.com
En skikkelig luring – bare følg navigasjonskolonnen ned til ”diy heat sinks”!
Men det som nysgjerriger meg mest, er servietthorna hans – horn av papir – en vinkling litt uttafor det som først slår en når en tenker den veien.
I ettertid ser jeg at jeg kanskje kunne framstått vel entusiastisk til et menneske man aldri har snakket en stavelse med, og at dette kunne ha blitt stygt allerede før man fikk startet. Men det gikk jo bra – og det er jo bra – han skjønte sikkert at det var en nordlending han hadde med å gjøre, for dette svaret ble budsendt:
I’ve been enjoying your email all day long. I’ve read it repeatedly, and feel cheerful every time. Thanks for the kind words, you made my day!
Warm regards,
John Inlow
Artig det – det gikk jo bra.
Det som interesserer meg mest, er som sagt papirhorna og derfor installerte jeg Tractrix12 som anbefalt og satte igang med modellering.
Det praktiske er nok overkommelig, men Tractrixøvelsen blir litt slitsom når man foreløpig bare står å vagler på et bein, men jeg føler at det er rett før jeg breaker isen. Trodde jeg hadde grepet og printet ut tolv segmenter fra Autokødden som skulle bli jomfrutractrixhornet mitt.
Klug av skade vet jeg at det er lurt å prøve seg fram i lavskalabudsjett før men engasjerer store saker. Min favoritt er 80-grams papir – lett å få tak i og brenner godt. At dette atter en gang var en god avgjørelse vil ingen krangle med meg om etter å ha sett bildene under.
Det første jeg må ta tak i, er programmet – forstå det skikkelig og modellere litt mer seriøst i tolvkant før den store forma skal i ilden.
Gubben blir nok ikke arbeidsledig med det første....
God Helg.
BB