OB-BB
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 02.05.2012
- Antall liker
- 7.999
Sluket;
Vil ikke!
BB
Vil ikke!
BB
Går du på en konsert så er ikke akkurat pinpointing det første som slår en, for å si det slik. Bikkja til Roger Waters har jeg ALDRI sett på noen scene.
Har dessverre ikke følsomheten på de, men her er i hvert fall en spec fra reportasjen i Fidelity.og hva er følsomheten på Gaia?
Aha! Vikingene var tidelig ute med å bruke lydbølger til å spre frykt...Jeg fikk en mail i formiddag, fra RoDa, med dette vedlegget samt det som ligger som avatar nå.
Vis vedlegget 237787
---------------
RoDa (bilde)/BB
Hvor har du tenkt å plassere de?
Detta begynner å smake fugl! Been there done that når det kommer til slissing og pussing av innside...Jeg la inn tettere slissing, og fikk mindre av knekk kantene. Er det pga stivhet i plata du legger inn 10mm og ikke mindre?slow;
239, it will be!
Har riktignok allerede fått korreks for bakkammeret hvor jeg fjerner noen innvendige plater.
Til buene rotterumper jeg to-tre vanger som har samme radius som utsiden av buene, fester de til en plate og teiper kantene med glatt teip slik at limet ikke setter seg der. Så lager jeg en masse slisser (spor) på denne (ut) -siden (med ca 10 mm mellomrom og 14 til 15 mm dype), dusjer på vann og legger inn PU-lim. Så spenner jeg det hele opp med spennremmer. Etter herding sliper jeg vekk de synlige stripene med grovt sandpapir på kloss.
BB
Språkføringen er god nok, den. J-horn, zum beispiel, er 39 cm. dype og spiller kanon opp til 800 Hz. Regnestykket indikerer 871 Hz så praksis stemmer bra med virkelighet.De midbasshornene det er snakk om her er jo veldig korte i forhold til bølgelengden de brukes i,
så profilen blir ikke så viktig som i horn lenger opp i frekvensområdet, hvor hornene alltid er større
i forhold til bølgelengden i de aktuelle frekvensområdene de brukes i.
Bølgelengden ved 100Hz er jo ca 3,4m, mens ved 1000Hz er den bare 34cm, sånn ca.
edit: beklager kronglete språkføring