Eighteen Sounds 21LW1400
http://www.eighteensound.com/PRODUCTS/Products/ProdID/111/CatID/2#.U3zOC_l_uSo
fins desverre ikke tilgjengelig fra produsenten i Italia før neste produksjonsbatch i midten av Juni, så da gjør jeg en liten omprioritering. Litt flaks i grunnen - da kan jeg samle opp noen daler til slik at jeg kan hente hjem noen flere spennende verdtåprøvesaker i samme slengen slik at jeg har litt å gjøre fram mot hjul - etter at bassene er baffeled.
I stedet skal bass- og mellombassampene kreeres og jeg har elget meg innpå Bydgøs mest villstyrige odøling, Odd, for å få skrudd sammen bitene som trengs til to doble sluttrinn til å fõre de fire bassanalene.
Per i dag betaler jeg to Adytoner for å gjøre den jobben. Det gjør de umåtelig bra og helt opp til min standard. Men i basskanalen de har for lite gain til å gi elektronikken i forkant stor nok takhøyde til at systemet får puste fritt. Til mellombassen er Cordis 1.6 spot on, men jeg ønsker å ukomplisere hele anlegget, så derfor legges denne også på nærlager. Kanskje får begge disse nye kabinetter som matcher Den Store Planen (DSP) og innføres senere i et mangekanalsanlegg - vi får se - vanskelig å ditche så gode venner.
Inni de to boksene kommer det til å sitte fire femhundrewatts moduler fra Class D Audio
Home page. Iom at vi her snakker om D-klasseforsterkere, blir det ikke rare varmeutviklingen selv med store påtrykk, men på tross av dette, er det ulurt å stenge inn den varmen som er uunngåelig. Bunn og topp blir derfor perforert og ene siden får kjøleribber. Odd har bestemt. Jeg snakker om to speilvendte halvbreddekasser, så derfor kjølegreier på bare ene siden.
Disse blir de første komponentene i DSP og skal ha gainjustering på baksiden og en dings slik at de går an å starte og stoppe med fjernkontrollen på dassen slik at de er akkurat passe varme og gode når kroppsresonansene er justert.
Kabinetter fins det et greit oppbud av, men hvorfor gjøre noen enkelt når det kan gjøres vanskelig?
Jeg velger meg derfor noe egensnekret i mørksotet akryl. Når man i tillegg blir tilbudt CNC-fresing av delene, er ikke veien fra skalle til en fresefil langt unna.
Her er derfor en prematur idéskisse av kabinettene
Flere feil følger.
BB