Herren på loftet
Besøk:
I går fikk jeg innpass på loftet hos den produktive BB.
Herren og jeg har tilbragt gode timer sammen før, så dette må betraktes som en second date. Første date var på nøytral grund på tur til kjelleren "perfect waterfalls" i Langesund.
Loftet til Herren ligger nødvendigvis i høyden, så vi besluttet likegodt å involvere hele bygda noen timer til livekonsert fra Loftet.
På programmet stod det lett oppvarming med koselig småbandjazz etterfulgt av to heftige sett progrock blandet med groovende blåsemusikk.
Vi ville ikke la bygda miste en eneste tone, så vi åpnet vinduer i alle retninger og spilte litt ekstra høyt.
Da klokken hadde passert ett hadde femte og siste ekstranummer fadet ut. Undertegnede som for kvelden fikk kallenavnet "16-åringen", ble geleidet ut av huset blant jublende naboer og ført til en ventende glinsende svart Toyota.
Mens gatelyktene fór forbi bilvinduet reflekterte jeg over hva jeg hadde opplevd denne kvelden:
-En vert som er så integrert i høyttalerkontruksjon at man finner spor etter høyttalerplaner hvor enn man titter under hverdagsoverflaten.
-Et anlegg med en midbass/nedre mellomtone som insisterer så kraftig at det er
der hjertet i musikken ligger, at man etterhvert begynner å nikke annerkjennende. Ja, det
er visst der hjertet i musikken ligger.
-Et lydbilde som holografisk sett er så stabilt at man opplever det som hugget i sten.
-Et lytterom og anlegg som nekter store bølger å henge seg fast.
-Et toppregister som gir verten bakoversveis når Jon Faddis
Jon Faddis - Wikipedia, the free encyclopedia kun har satt inn 3. giret.
-Hvorfor i HELVETE sa jeg at jeg ville ha en vaffel til(!!??) og hvordan får man Uer til å smake så godt?
-Hvorfor har jeg ikke hørt det geniale bandet "Gentle giant" før? Bandet må jo være et av musikkhistoriens største undre.
Nei, i sum var det storartet å henge rundt loftet en kveld i OB-BBs liv.
Takk for at jeg fikk komme og takk for nydelig kaffe! Det låt FETT! Jeg kommer tilbake på konsert hos deg når som helst.
Mvh Atle