Og welcome to the Jungle til deg og, Sluket
Fra eldstesønnens rom – noe av det som er stablet inn der og baksiden av en som er wiret innvendig i treverket.
Heimdall og vidarje – her kommer bilder. Mye av dette er oppgulp og jeg må innrømme å slite med å oppfylle RoDa-standard.
Mye av voksenpuberteten har jeg tilbrakt med denne utsikten.
Vinkelbilde med AV-skapene til høyre.
Motsatt side.
Benchen.
Subforsterkeren og subben som prøves ut for småingene
Tannoyene som snart skal debutere.
De samme foran den de skal battle med – eller mot, eller hva det nå heter.
Dureren som skal ut i kulden (i kneveggen) om jeg finner ut at den gjør nytta. Kommer sikkert til å gjøre det på grunn av redsel for ovespenning.
Nåværende forlovelse. Spiller på disse i tre ”konfigurasjoner” – hver for seg eller sammen.
Supravoxen er dritrask og det går an å leke med forskjellige spenninger. Ved ca 8,97V merkes (kødda – ca 9V) at den er litt skarp rundt 4-5Khz, men dette blir faktisk helt borte når EMS-ene kobles til. Merkelig. Flott element. Når det er oppbrukt, skal jeg bruke det som pottering.
EMS-ene er som Firstwatt/HEL sier, virkelig et nydelig element. Dette er av tidlig tapning – de nye har fått enelegant beigefarge. Den finnes også i EX-utførelse, dvs Field Coil, dvs at magnetsystemet er spenningsavhengig. Kjenner på gikta et det kommer et-par sånne i huset etterhvert.
Dette elementet står trygt og godt på egne bein hvis det får litt hjelp i bunnen mens Supravoxen trenger litt hjelp oppover for å gi lydbilder flyt oppover og selvsagt spiller mer kraftfullt nedover - men må også ha hjelp den veien også.
Baksiden fra to sider - En gang var jeg i Sverige to ganger.
Det er bestillt vrengte, krommede trompeter som disse baflene skal få å stå på og jeg kommer til å finne en annen strømforsyning og det kommer til å bli montert noen lasere for innstilling og det kommer kanskje til å bli montert fjernstyrte vinger og det kommer til å bli laget ordentlige fester for elementene og det kommer til å bli skjult ledningsføring og bedekning på baksiden av elementene og det kommer til å blitt gjort en ordentlig overflatebehandling på disse så de er langt fra ferdige, kan man si.
Nå tror jeg det holder - var det greit?
BB