Var en tur innom Vidarje i går og hadde med meg en jomfruelig miniDSP Dirac
DDRC-22D | MiniDSP
Litt spennende var det å fyre denne boksen som skulle være så enkel å sette opp. Litt skeptisk også - har for vane å dette av lasset underveis i Flinke Gutters Lag men det var helt uten bunn og grunn i dette tilfellet.
Vidar krøp omkring som et kulelyn og koblet ledninger og vips, så var vi oppe. Fra derfra og ut var det bare en fryd - full instruksjon på skjermen og når åtte målepunkt var kvittert, lagret og loada, var det bare å sette seg ned.
Vidar har hatt prøveversjonen på PC før med godt resultat - mykere topp og bedre kontroll i bassen - med denne boksen innfridde forventningene til smuuut topp, men bassen ble ikke så definert som på peceen.
Likevel ga vi denne boksen ståkarakter fordi vi kun gjorde en plug and play uten noen dikkedarier som å prøve på nytt med nøyaktigere mikkplassering eller å voice noe som helst. Det var rett og slett påfallende hvor mye mer spiselig toppen ble da vi koblet tilbake.
At vi hadde gjort noe litt overdrevet lettvint ble også bekreftet ved at søtpunktet hadde flyttet seg flere desimeter i det ene oppsettet i forhold til det andre.
Uansett, så har jeg trua på at denne lille gizmoen vil gjøre mitt framtidige liv akkurat så mye behageligere som jeg ønsker meg for tida. For en som ikke har tålamod og/eller knoll nok til å komme rundt problemene ved egen innsats, åpner dette muligheter for å leke med flere klosser enn før.
Hilsen en nyfrelst OB-BB