Den endelige løsningen.
Har vært gjennom en del prøvelser og rykker stadig tilbake til start, men nå har jeg landet på en løsning som er levelig og nok fleksibel.
To kassetyper blir det - har ditchet allverdens andre varianter og lander på en som er tilpasset Anaview AMS0100 (en til to moduler) og en som passer bra til en stykk AMS1000. Etter å ha prøvd ut en bråte med løsninger, velger jeg å gå for noe som er enkelt å produsere og der hender og øyne settes på minimale prøvelser.
Vi trenger å bygge en liten "spesialmaskin" for å frese ut lufteåpninger på begge sider av kabinettene - kun en liten overfres med åtte eller ti millimeters fres er innsatsen her og løsningen krever ingen omstillinger om man kjører høyre eller venstre side, oppe eller nede på kassene - eller både og og.
Go'gutten på Bygdøy hadde noen innsigelser på valget av Powercon som 230-tilkobling - han ville heller ha valgt IEC ut ifra at disse er mye vanligere enn Neutriks greier. Jeg har plass til enten eller på disse. Aberet er at en med Powercon, må en ha en ekstra bryter for av/på hvis man vil ha det. Mer kabling.
Ellers blir det Neutrik hele vegen til terminering - enkelt og greit å forholde seg til med stort sett same boremønster okke som.
Treplater i kabinettet gir ikke rare skjermingen heller, så dette alene kan ditche hele prosjektet - vi får se under prøving hvordan dette går.
Iaffall, så er jeg tilbake til square en, der jeg var for et år siden med akrylkassene. Designet disse kassene får, blir ganske likt disse, det som forsvinner, er alle kjøleribbene som blir erstattet av langsgående spalter. Skuffen blir beholdt pga kassekonstruksjonen, men bakveggen blir løs - dette også pga surmuling fra Oslos beste vestkant.
Frontene som de jeg har lekt med i det siste kan beholdes, men uten lufting rundt - fargeforskjeller mellom skrog og front og finéring blir altså en mulig opsjon.
To gjennomlyste esker
BB