Stor indre uro vokser gradvis fram her på Korset. Det føles beklemmende og slettes ikke så bra - og jeg må bekjenne at jeg stadig vekk de siste dagene har gått i meg selv for å finne ut hva jeg brygger på. Sosisalt samvær med all slags omgivelser hjelper ikke det spøtt, heller ikke edruelige inntak av lovlige rusmidler.
Jeg hadde en drøm, og etter i natt finner jeg ingen andre svar enn at det er synet av mange ubrukte, ensomme, deilige elementer som har brent seg inn et eller annen sted i skallen, som truer med å plage vettet av meg. En stigende indre uro brer seg i lekamen og eneste salvasjon så langt, kan synes å være fullstendig overgivelse til de mørkeste av de mørke krefter – kassesnekring......
De elementene som plager meg er de fire Altec-tolvtommerne fra Trekantene, de to Supravoxene som lenge låg ute for salg, men som heldigvis ingen ville ha og to såogsi ubrukte Aurum Cantus G3 fra hine hårde dage.
Tilsammen kan disse bli en fin, liten present til Henne som hun ennå ikke vet hun vil ha, men som hun sikkert vil bli gla’ - for. Kanskje en aktiv/passiv-løsning slik at jeg enten kan bruke de to miniDSP-ene jeg har liggende eller så kan jeg kanskje hente to av disse hjem:
PWR-ICE125 | MiniDSP
Altecene ser jeg for meg kan plasseres sammen to og to i hvert sitt BR-kabinett mens Supravoxene skal få spille i OB. Aurumene (kunne kanskje heller tenkt meg to OB-østeuropeere) får trone øverst.
Kassene ser jeg for meg bygges på samme måte som Trekantene – som en sandwich av spon og gran rupanel – en svært rigid og død konstruksjon. Disse kommer til å smalne svakt innover, bakover, for å dempe vekk en del stående grums. Alt kommer til å bli innrammet i noen firkanter av kirsebær eller eik eller amerikansk nøtt og skal om ønskelig kunne skråstilles bakover med inntil fem grader. Baflene kan sågar trekkes med lureskinn i en eller annen farge for at det skal se ekstra dyrt ut.
Dette blir nok ikke et halsoverhode-prosjekt med et par andre igangsatte oppgaver foran i køen, heller ikke er det sikkert at dette blir igangsatt, men her er i alle fall noen idéskisser – og som alltid er jeg mottakelig for ei hand å holde i....
BB