Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Blir spennende å høre din konklusjon, forskjellen er jo at jeg benytter den på jordet kurs.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Nope, forsterkeren har heller ikke den indikatoren for rett fase over strøminntaket som bildet viser.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg likte Luxman veldig da jeg prøvde ut forsterkere selv. Spiller silkemykt og har et svært bredt og detaljer lydbilde. Jeg liker likevel Accuphase litt bedre av disse to fantastiske japanerne da de spiller litt med fyldig/organisk. Dessverre passer ingen av de integrerte forsterkerne til Martin Logan i særlig grad. Uansett flotte produkter med høy byggekvalitet og ikke minst design. Jeg er skapfan!

    Jeg synes at Luxman spesielt er helt fantastisk og uten konkurrenter på klassisk musikk. Luft/separasjon - men likevel en blanding av instrumentene som åpner en helt ny dimensjon innen klassisk musikk som ingen andre kan. Dette er en eller annen for for magi.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg lettdrevne Martin Logan men her driver luxman disse strålende med masse trykk i mellomtonen.
    Har faktisk aldrig hørt de så bra, innom har nad m3, parasound p5/21, mcintosch ma7000 vært.
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.129
    Torget vurderinger
    4
    CL-38u har rør, L-305 transistor.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Tror nok at jeg foretrekker 900-serien. Veldig gode reviewer så langt. :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.129
    Torget vurderinger
    4
    Jo, men jeg vurder en integrert m/riaa som ikke tar for stor plass og ser bra ut.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Så var det det med RIAA da. De fleste vil nok mene at en ekstern RIAA gir større muligheter for et vellykket sluttresultat - i alle fall dersom man vil ha litt ut over det vanlige. Å finne en RIAA etter sin personlige smak, er noe av det vanskeligste jeg har vært borti innen Hi-Fi. Men uansett lykke til. :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.330
    Antall liker
    3.129
    Torget vurderinger
    4
    Tror jeg kunne levd med alle de 3 jeg har nå.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Bare husk på at uansett hvor lenge man traver rundt her nede så er det likevel for kort tid til å vente med å få god lyd. :)
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    730
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ja men utsagnet "det er utrolig stilfullt med et produkt som CL38u i en hvit minimalistisk leilighet"

    Men er lyden bra så :) ………..er disse produsert i Japan eller Kina ???
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ifølge Stereofil er de avhengige av riktig matching. Det er ikke bare å koble til hva som helst og tro at resultatet blir bra. For så vidt noe som gjelder alle komponenter, men de nevnte altså dette spesielt.

    Kan gjerne tenke meg å høre den, og har en avtale om prøvelytting i høst, men da særlig med sikte på 900-serien.

    Vet ikke hvor de blir produsert.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Tenkte jeg skulle legge ut litt erfaringer med Luxman l-350aii. Den har veldig kraftige 20 watt og driver alle høytalerene mine lett. Den blir også fysisk varmere enn l-590ax. Lyden kan lettest beskrives som oppløst med skikkelig trykk i hele frekvensregisteret, den holder ikke tilbake i det hele tatt.
     

    Fredrik.J

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2011
    Innlegg
    260
    Antall liker
    134
    Torget vurderinger
    27
    L-350AII er vel i bunn og grunn identisk med gamle L-550AII, bare satt sammen i Kina. Dvs målt til 78w per kanal i 8 ohm/114w i 4 ohm.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.501
    Antall liker
    6.161
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Kjøpte en slik liten tass her om dagen SQ-n10.
    Har brukt den på Klipsch nyeste stativ høyttalere (rp160n) og Philips Fidelio X2 Hodetelefoner.
    Bruker den også sammen med en Dual 1219 platespiller.
    Den spiller skremmende bra.
    Har en transistor integrert fra Luxman fra før.
    Mvh
    Lasse.
    IMG_1434.jpg
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    2.996
    Torget vurderinger
    1
    Nesten så en kunne kjøpt denne bare basert på utstedende, men jeg finner ikke pris Norge ( selges den kanskje bare i Japan?).
    L-305

    Vis vedlegget 324610
    Det er litt dumt at ikke Luxman lager spillere som tar SACD også i denne stilen. Av en eller annen grunn er det kun CD-drev i retromodellene, mens de ordinære tar begge formater. Hadde vært veldig lekkert med en matchende SACD-spiller - SACD er jo som kjent ikke rippbart og dermed et 'samlerformat' på linje med vinyl. Denne forsterkeren er veldig attraktiv fordi den - må en tro - har en veldig god og allsidig platespillerinngang, mulighet for mono, og fleksible tonekontroller. Mao takler den de særeste innspillinger og platesamlinger av både ny og gammel dato med bravur.

    Noen som vet om lydsignaturen er like retro som utseendet?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.418
    Antall liker
    13.917
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Da har min PD131 blitt utstyrt med en FoQ-matta. Båda mattorna (kommer två med i pakken) ligger på och de är noe tunnare sammen än orginalmattan så blir till å gå över VTA etter helgen.

    Jobbhelg nu så får vänta tålmodigt med test till veckan som kommer.

    image.jpg
    image.jpg
     

    jartv

    Medlem
    Ble medlem
    28.10.2006
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    Bergen
    Ein kompis har ein m -05 der den eine kanalen er røke. Han vil bli kvitt den. Er det noen som er interessert. Den trenger å få eit nytt hjem og kyndig reparasjon.
    Send pm
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Ein kompis har ein m -05 der den eine kanalen er røke. Han vil bli kvitt den. Er det noen som er interessert. Den trenger å få eit nytt hjem og kyndig reparasjon.
    Send pm
    Finnes en hel kanal på ei M-05 blokk i Østfold , den andre har bare sluttet virke grunnet høy alder / mye varme 2x100W ren klasse A ( en naturlig død ) ingenting brent protect krets slår ikke inn så her er det håp .
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte det var hyggelig med litt bilder her på tråden;) Er veldig fornøyd med dette oppsettet synergien mellom Yamaha Soavo p1 og L-590AX og nad m51 er strålende. Ble enda bedre når jeg dro frem noen gamle Vandenhul kontra Nordost også.
    IMG_0510.jpg
    IMG_1820.jpg
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn