KrazyIvan#
Hi-Fi freak
Gratulerer med fint oppsett
Jeg er ikke helt bildefrelst mht eget anlegg. I dag (dvs i går) tredoblet jeg imidlertid andelen Luxman, og det bør jo markeres. To stk M800A forsterkere byttet eier til en særdeles fordelaktig pris - den ene fabrikkny. Tusen takk til gutta hos Stereofil som ordnet det. Fra før har jeg en PD 350 platespiller.
Skal se om jeg greier å ta et bilde med tid og stunder.
Men lyden da, folkens. Et stort steg for menneskeheten. Høyere oppløsning, klarere lyd, mer dynamikk - alt ble bedre, og nå har Sonus Faberne virkelig fått noe å bryne seg på. De har en impedans på 4 ohm, og mates nå av 2X480 W i klasse A. Det merkes!
Gratulerer! Så mye bedre forsterkere enn du har nå skal du lete lenge etter. Blir rundt regnet 100kg effekt det da??????Jeg er ikke helt bildefrelst mht eget anlegg. I dag (dvs i går) tredoblet jeg imidlertid andelen Luxman, og det bør jo markeres. To stk M800A forsterkere byttet eier til en særdeles fordelaktig pris - den ene fabrikkny. Tusen takk til gutta hos Stereofil som ordnet det. Fra før har jeg en PD 350 platespiller.
Skal se om jeg greier å ta et bilde med tid og stunder.
Men lyden da, folkens. Et stort steg for menneskeheten. Høyere oppløsning, klarere lyd, mer dynamikk - alt ble bedre, og nå har Sonus Faberne virkelig fått noe å bryne seg på. De har en impedans på 4 ohm, og mates nå av 2X480 W i klasse A. Det merkes!
Ja, gjett om jeg har lest. Over en periode på ca. ett år. Da Jens plutselig bestemte seg for å selge, brukte jeg ca. 0,5 sekunder på å bestemme meg. Deretter gikk det ca. 20 sekunder ør Lars sa seg villig til å selge sin. Dette kan selvsagt tolkes slik at de to gutta var veldig gla for endelig å bli kvitt noe træl, men slik var det faktisk ikke. Lars har fortsatt et par Luxman i samme serie, men da 600.escription: Solid-state, stereo power amplifier with the output stage biased into class-A, bridgeable for mono operation. Inputs: 1 pair each, unbalanced (RCA) and balanced (XLR). Outputs: 1 pair speaker binding posts. Rated output power: 60Wpc, both channels driven into 8 ohms (17.8dBW); 120Wpc, both channels driven into 4 ohms (17.8dBW); 240Wpc into 2 ohms (17.8dBW), 480Wpc into 1 ohm (17.8dBW); 240W bridged into 8 ohms (23.8dBW). Frequency response: 20Hz–20kHz, +0/–0.2dB; DC–130kHz, +0/–3dB. Input impedance: 67k ohms balanced, 51k ohms unbalanced. Input sensitivity: 773mV/60W (8 ohms). Voltage gain: 29dB. Signal/noise (IHF-A): 117dB. Power consumption: 492W (rated power).
Dimensions: 17.25" (440mm) W by 8.8" (225mm) H by 19" (490mm) D. Weight: 107 lbs (48.6kg) net, 175 lbs (80kg) shipping.
Serial Number Of Unit Reviewed: 70800001.
Price: $16,000. Approximate number of dealers: 12. Warranty: 3 years from date of purchase by original purchaser, or no later than 5 years from date of shipment to authorized dealer, whichever comes first.
Manufacturer: Luxman Corporation, Japan. Tel: (81) 045-470-6991. Fax: (81) 045-470-6997. Web: www.luxman.co.jp. US distributor: On a Higher Note, LLC, PO Box 698, San Juan Capistrano, CA 92693. Tel: (949) 488-3004. Fax: (949) 488-3284. Web: www.onahighernote.com.
Read more at Luxman M-800A power amplifier Specifications | Stereophile.com
Det beste rådet er vel å ta en tur innom Stereofil, selv om de selvsagt ikke er helt unbiased. Har de en du kan prøvehøre? Sist jeg var der og lyttet, satt jeg tre timer uforstyrret på lytterommet.Noen som vet noe om Luxman PD-171A som bl.a. Stereofil selger? Skal ha meg ny snurrer og lusker rundt for å innhente informasjon.
Denne konstruksjonen, med lukkede sider, stråler relativt lite sideveis. Ville nok allikevel hatt 10-15 cm avstand mellom dem.Ja, gjett om jeg har lest. Over en periode på ca. ett år. Da Jens plutselig bestemte seg for å selge, brukte jeg ca. 0,5 sekunder på å bestemme meg. Deretter gikk det ca. 20 sekunder ør Lars sa seg villig til å selge sin. Dette kan selvsagt tolkes slik at de to gutta var veldig gla for endelig å bli kvitt noe træl, men slik var det faktisk ikke. Lars har fortsatt et par Luxman i samme serie, men da 600.escription: Solid-state, stereo power amplifier with the output stage biased into class-A, bridgeable for mono operation. Inputs: 1 pair each, unbalanced (RCA) and balanced (XLR). Outputs: 1 pair speaker binding posts. Rated output power: 60Wpc, both channels driven into 8 ohms (17.8dBW); 120Wpc, both channels driven into 4 ohms (17.8dBW); 240Wpc into 2 ohms (17.8dBW), 480Wpc into 1 ohm (17.8dBW); 240W bridged into 8 ohms (23.8dBW). Frequency response: 20Hz–20kHz, +0/–0.2dB; DC–130kHz, +0/–3dB. Input impedance: 67k ohms balanced, 51k ohms unbalanced. Input sensitivity: 773mV/60W (8 ohms). Voltage gain: 29dB. Signal/noise (IHF-A): 117dB. Power consumption: 492W (rated power).
Dimensions: 17.25" (440mm) W by 8.8" (225mm) H by 19" (490mm) D. Weight: 107 lbs (48.6kg) net, 175 lbs (80kg) shipping.
Price: $16,000. Approximate number of dealers: 12. Warranty: 3 years from date of purchase by original purchaser, or no later than 5 years from date of shipment to authorized dealer, whichever comes first.
Manufacturer: Luxman Corporation, Japan. Tel: (81) 045-470-6991. Fax: (81) 045-470-6997. Web: www.luxman.co.jp. US distributor: On a Higher Note, LLC, PO Box 698, San Juan Capistrano, CA 92693. Tel: (949) 488-3004. Fax: (949) 488-3284. Web: www.onahighernote.com.
I går fikk jeg ikke tid til å være på sentralen fordi det var mye som måtte gjøres - utenfor, men i høy grad også inne. Racket måtte ned, alle komponenter demonteres og avluses, og deretter fortsatte det møysommelige arbeidet med å få alt på plass og til å funke. Heldigvis hadde jeg liggende noen ekstra plater og stenger/søyler slik at det var mulig å utvide racket fra ett til to.
Etter å ha sett Mjøndalen rykke ned og registrere at Stabæk gikk på ræva (faen også), var det full rulle med prøving og feiling med og uten pre, en forsterker og to forsterkere, ulike høyttalere, balansert og ubalansert etc. Trenger litt flere kabler.....
Kommer tilbake med spørsmål etter hvert. Et par allerede. Noen som har peiling på hvor stor klaring det bør være mellom forsterkerne og hyllen over? Har 11 cm og åpent på alle sidene. Det burde vel holde? Alternativet er å sette dem i friluft på gulvet. Men da tar det himlande stor plass i en stue, og jeg må kjøpe nye og lengre kabler. Noen regler om avstanden mellom forsterkerne sidelengs?
Tror egentlig at vifter er den beste løsningen. Jeg vil helst ikke ha anlegget høyere enn vinduskarmen bak. Vindu er jo i det hele tatt ikke helt optimalt bak et anlegg. Heller ikke dører. Men man kan ikke alltid velge fritt, og kona har gitt meg mine hardt tilmålte kvadratmetre.Nb: Det finnes ikke problemer bare utfordringer..
Hvis luft betinger upraktisk møblering; hva med 2 små elektronikk-vifter opphengt i overhylle -bakkant?
Viftene, med like data, koples i serie. Blir dermed svært stillegående og varer "evig"
Det skal ikke så mye sirkulasjon til..
Måtte nå redigere..du la jo ut bilde i mellomtiden:
Rått..fantastisk! -Kos deg & nyt!
(-når jeg ser bilde, så holder jeg på idéen med vifter.)
Jeg må gratulere Deg først og fremst med noen utrolig Flotte produkter du har annskaffet deg...Prøvde også og legge noen bilder av produktene men det skar seg, skal prøve igjen etterhvert..Hvis ikke du legger ut noen fra heimen...Ja, gjett om jeg har lest. Over en periode på ca. ett år. Da Jens plutselig bestemte seg for å selge, brukte jeg ca. 0,5 sekunder på å bestemme meg. Deretter gikk det ca. 20 sekunder ør Lars sa seg villig til å selge sin. Dette kan selvsagt tolkes slik at de to gutta var veldig gla for endelig å bli kvitt noe træl, men slik var det faktisk ikke. Lars har fortsatt et par Luxman i samme serie, men da 600.escription: Solid-state, stereo power amplifier with the output stage biased into class-A, bridgeable for mono operation. Inputs: 1 pair each, unbalanced (RCA) and balanced (XLR). Outputs: 1 pair speaker binding posts. Rated output power: 60Wpc, both channels driven into 8 ohms (17.8dBW); 120Wpc, both channels driven into 4 ohms (17.8dBW); 240Wpc into 2 ohms (17.8dBW), 480Wpc into 1 ohm (17.8dBW); 240W bridged into 8 ohms (23.8dBW). Frequency response: 20Hz–20kHz, +0/–0.2dB; DC–130kHz, +0/–3dB. Input impedance: 67k ohms balanced, 51k ohms unbalanced. Input sensitivity: 773mV/60W (8 ohms). Voltage gain: 29dB. Signal/noise (IHF-A): 117dB. Power consumption: 492W (rated power).
I går fikk jeg ikke tid til å være på sentralen fordi det var mye som måtte gjøres - utenfor, men i høy grad også inne. Racket måtte ned, alle komponenter demonteres og avluses, og deretter fortsatte det møysommelige arbeidet med å få alt på plass og til å funke. Heldigvis hadde jeg liggende noen ekstra plater og stenger/søyler slik at det var mulig å utvide racket fra ett til to.
Etter å ha sett Mjøndalen rykke ned og registrere at Stabæk gikk på ræva (faen også), var det full rulle med prøving og feiling med og uten pre, en forsterker og to forsterkere, ulike høyttalere, balansert og ubalansert etc. Trenger litt flere kabler.....
Kommer tilbake med spørsmål etter hvert. Et par allerede. Noen som har peiling på hvor stor klaring det bør være mellom forsterkerne og hyllen over? Har 11 cm og åpent på alle sidene. Det burde vel holde? Alternativet er å sette dem i friluft på gulvet. Men da tar det himlande stor plass i en stue, og jeg må kjøpe nye og lengre kabler. Noen regler om avstanden mellom forsterkerne sidelengs?
Dette så hyggelig ut....Takk for gode råd. Jeg har omsider greid å ta et slags bilde. Også preampen på toppen - Audio Valve Conductor - er klasse A, så både det ene og det andre blir varmt. Får se hva jeg greier å få til på sikt innenfor mitt tildelte område. Jeg kan evt slenge på noen ekstra centimetre mellom nederste hylle og midthyllen. Ikke all verden det.....
Vis vedlegget 347601
Det startet slik :Dette så hyggelig ut....Takk for gode råd. Jeg har omsider greid å ta et slags bilde. Også preampen på toppen - Audio Valve Conductor - er klasse A, så både det ene og det andre blir varmt. Får se hva jeg greier å få til på sikt innenfor mitt tildelte område. Jeg kan evt slenge på noen ekstra centimetre mellom nederste hylle og midthyllen. Ikke all verden det.....
Vis vedlegget 347601
Det startet slik :Dette så hyggelig ut....Takk for gode råd. Jeg har omsider greid å ta et slags bilde. Også preampen på toppen - Audio Valve Conductor - er klasse A, så både det ene og det andre blir varmt. Får se hva jeg greier å få til på sikt innenfor mitt tildelte område. Jeg kan evt slenge på noen ekstra centimetre mellom nederste hylle og midthyllen. Ikke all verden det.....
Vis vedlegget 347601
Vis vedlegget 347639
Jeg ga nok i overkant for 350 i forhold til hva du ga for dine . Har altid likt Luxman forsterkere og hadde jo for ikke altfor lenge siden rørforsterkeren deresQN-10 het den vel ?. 350 er jo borte i fra prislisten hos nordlyd og stereofil. Låter dette bra på SF så er det jo en mulighet og oppgradere til 590 med tiden .Ser for øvrig at Stereofil har fått inn L-590AX MKII. Nå er jo prisen på Accuphase-nivå
Gratulerer meget lekker forsterker. Har hatt tilsvarende var virket minst like kraftig som Mcintosh ma7000 og Luxman l590ax som jeg hadde samtidig. Utrolig at den er oppgitt til 20 watt.Vis vedlegget 363953 Vis vedlegget 363954 Vis vedlegget 363955
Da er L-350 i hus og må si det er en formidabel musikkformidler
Omtrent alt ble bedre enn marantz PM-11S2 selv om det er en veldig bra forsterker. Riaa i Luxen er utrolig god med Accuphse stepup koblet til. Er utrolig fornøyd så langt må jeg si.
O
Er klar over at det med nytt i huset er litt gildt i begynnelsen,men den låter veldig bra på det meste av musikk jeg har testet i kveld. Blir noen timer i morgen også,men natten er ung ennåGår nok ikke lange tiden hvor man tenker tilbake til Marantz . Hehe.. fort gjort å bli i ekstase med "nytt" utstyr . Men er mye enig i det du skriver.. luxman er veldig bra, men kanskje litt lite "liv/musikk" ?! Men det er det jeg har hørt av Luxman generelt da, nøytralt og pent spillende.
Snu deg aldri tilbake Ove...Går nok ikke lange tiden hvor man tenker tilbake til Marantz . Hehe.. fort gjort å bli i ekstase med "nytt" utstyr . Men er mye enig i det du skriver.. luxman er veldig bra, men kanskje litt lite "liv/musikk" ?! Men det er det jeg har hørt av Luxman generelt da, nøytralt og pent spillende.
Er nok det gismoSnu deg aldri tilbake Ove...Går nok ikke lange tiden hvor man tenker tilbake til Marantz . Hehe.. fort gjort å bli i ekstase med "nytt" utstyr . Men er mye enig i det du skriver.. luxman er veldig bra, men kanskje litt lite "liv/musikk" ?! Men det er det jeg har hørt av Luxman generelt da, nøytralt og pent spillende.
Hold kursen fremover, alltid best
gismo
Hold på Lux'en Pixi du har jo hatt Tube Technology i noen år nå , så en MQ80 hefter vel ikke .Dette er første gangen jeg prøver meg på noe så avansert som et innlegg med bilde, så ber over med meg om dette blir bare tullball.
Jeg er altså en (u)lykkelig eier av en MQ-80. Lykkelig fordi den spiller alldeles fantastisk vakkert på mine Impulse Lali. Faktisk det beste jeg har hatt i oppsettet noensinne!
Problemet mitt er at jeg også har dårlig samvittighet. Rett og slett litt ærefrykt. For greia er at jeg er som en novise å regne når det gjelder rør og har altfor mange tommeltotter. Og sjøl om den spiller som en gud nå og er bygd som en tanks, så er den jo veldig gammel. Det igjen vil si at den helt sikkert vil trenge en kjærlig hånd fra tid til annen. Slik som justeringer, testing, rørbytte og genrell TLC. Og jeg tør knapt skru den av og på! Her er det helt sikkert ikke bare bare for en amatør å trå til. Mulig jeg har for mye respekt, men det har noe med å kjenne sine begrensninger.
Så til det store poenget: Dette er vel neppe en rørforsterker for nybegynnere? Har jeg noe å være redd for? Bør jeg ta meg et års kurs i strømkretser etc og beholde den, eller bør denne sendes videre til noen som virkelig veit og kan sette pris på den i all sin fordums prakt?
Mvh Pixy