Luxman !

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei. Jeg har en Elac Miracord 90 platesnurrer, men kommer over denne som ligger på Finn.
    Da vil jo rekka nede i hula nesten være Luxman komplett.
    Noen som vet noe om denne platesnurrer ? PD 350
    Har en selv så er nok ikke heeelt objektiv når jeg sier at dette er toppen av platespillere fra Luxman inkludert PD555, har ikke så langt funnet noe det frister å bytte den med.

    mvh.
    Rolf
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    Noen som vet noe om Luxman PD288? Verdi m m.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    La inn et tilbud på en som akkurat ble tatt av fra Finn, var noe rot med lukket budrunde. Skjønner ikke hva det var, men jeg ga bud på en komplett spiller på 4000,-
     

    oeyvindh

    Medlem
    Ble medlem
    11.06.2019
    Innlegg
    36
    Antall liker
    8
    Vurderer å selge min Project Essential 3 for noe mer vintage japansk. Hadde en Luxman PD 264 med Shelter 201 PU vært en oppgradering?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke tillatt å bedrive kjøp og salg på selve forumet, og innlegg som bryter med regelen er fjernet.

    Slike innlegg mister fort sine verdi, og Torget kan benyttes for slik aktivitet.

    Mvh
    Høvdingen
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Noen her med kjennskap til CL-40?
    Synes den ser smashing ut. Rør-pre med to tape-utganger(passer meg glimrende), head-amp, MM-trinn, tonekontroller (banner gjerne i kjerka jeg). Men låter den bra, er det noe magi der?

    50D2A9F2-9EDF-4728-9E00-7832A0BAE599.jpeg
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.271
    Torget vurderinger
    1

    Membran

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.03.2011
    Innlegg
    229
    Antall liker
    122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    10
    Noen her med kjennskap til CL-40?
    Synes den ser smashing ut. Rør-pre med to tape-utganger(passer meg glimrende), head-amp, MM-trinn, tonekontroller (banner gjerne i kjerka jeg). Men låter den bra, er det noe magi der?

    Vis vedlegget 547158
    Hei,

    Har CL40 i kombo med MQ50 og det låter veldig bra selv om det er noen år gammelt. Er på jakt etter Yamaha NS-2000 eller noe fra samme tidsperiode. Leste at NS-2000 var det høyttalersettet som ble brukt under demo av forsterker settet. Det er noe med gammel Luxman rent estetisk som fortsatt fenger eller kanskje det bare er nostalgi? ??????
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen her med kjennskap til CL-40?
    Synes den ser smashing ut. Rør-pre med to tape-utganger(passer meg glimrende), head-amp, MM-trinn, tonekontroller (banner gjerne i kjerka jeg). Men låter den bra, er det noe magi der

    Vis vedlegget 547158
    Hei,
    har eid en slik en gang, og ja; savner fremdeles magien fra den....Accuphase har noe av det samme heldigvis:)
    Fantastisk utseende og kvalitetsfølelse og meget godt phonotrinn, prisene ser ut til å ta av dog...
    Gjør seg meget godt sammen med et transistor sluttrinn, brukte den med en Threshold Stasis 300= supermatch.
    Mvh.
    Rolf
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Noen her med kjennskap til CL-40?
    Synes den ser smashing ut. Rør-pre med to tape-utganger(passer meg glimrende), head-amp, MM-trinn, tonekontroller (banner gjerne i kjerka jeg). Men låter den bra, er det noe magi der?

    Vis vedlegget 547158
    Hei,

    Har CL40 i kombo med MQ50 og det låter veldig bra selv om det er noen år gammelt. Er på jakt etter Yamaha NS-2000 eller noe fra samme tidsperiode. Leste at NS-2000 var det høyttalersettet som ble brukt under demo av forsterker settet. Det er noe med gammel Luxman rent estetisk som fortsatt fenger eller kanskje det bare er nostalgi? ������
    Smått misunnelig, sjeldent å se her til lands :rolleyes:
    Har stort sett gode opplevelser med vintage utstyr, verden har ikke nødvendigvis tatt kvantesteg på alle områder. Det kliniske detaljjaget mange strekker seg etter gir ikke meg nytelse i alle fall. Så en restaurert i Canada for 15k for en stund siden, men var for treg i avtrekkeren.
    Si ifra om byttetrangen skulle melde seg :)
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Noen her med kjennskap til CL-40?
    Synes den ser smashing ut. Rør-pre med to tape-utganger(passer meg glimrende), head-amp, MM-trinn, tonekontroller (banner gjerne i kjerka jeg). Men låter den bra, er det noe magi der

    Vis vedlegget 547158
    Hei,
    har eid en slik en gang, og ja; savner fremdeles magien fra den....Accuphase har noe av det samme heldigvis:)
    Fantastisk utseende og kvalitetsfølelse og meget godt phonotrinn, prisene ser ut til å ta av dog...
    Gjør seg meget godt sammen med et transistor sluttrinn, brukte den med en Threshold Stasis 300= supermatch.
    Mvh.
    Rolf
    Har ofte blitt overrasket over MM-trinnene i eldre utstyr. Lå vel en viss prestisje i det en gang i tiden.
    Tenkte også teste denne på et par transistor-blokker. Har et par Denon POA-S10 stående jeg håper denne ville matche godt.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    574
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen her med kjennskap til CL-40?
    Synes den ser smashing ut. Rør-pre med to tape-utganger(passer meg glimrende), head-amp, MM-trinn, tonekontroller (banner gjerne i kjerka jeg). Men låter den bra, er det noe magi der

    Vis vedlegget 547158 [/QUOT

    Hei,
    har eid en slik en gang, og ja; savner fremdeles magien fra den....Accuphase har noe av det samme heldigvis:)
    Fantastisk utseende og kvalitetsfølelse og meget godt phonotrinn, prisene ser ut til å ta av dog...
    Gjør seg meget godt sammen med et transistor sluttrinn, brukte den med en Threshold Stasis 300= supermatch.
    Mvh.
    Rolf
    Har ofte blitt overrasket over MM-trinnene i eldre utstyr. Lå vel en viss prestisje i det en gang i tiden.
    Tenkte også teste denne på et par transistor-blokker. Har et par Denon POA-S10 stående jeg håper denne ville matche godt.
    Og dette var jo toppen av preamp fra Luxman, husker det var en del som brukte den sammen med M05 da C05 dessverre var en skuffelse lydmessig:)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Noen her med kjennskap til CL-40?
    Synes den ser smashing ut. Rør-pre med to tape-utganger(passer meg glimrende), head-amp, MM-trinn, tonekontroller (banner gjerne i kjerka jeg). Men låter den bra, er det noe magi der

    Vis vedlegget 547158 [/QUOT

    Hei,
    har eid en slik en gang, og ja; savner fremdeles magien fra den....Accuphase har noe av det samme heldigvis:)
    Fantastisk utseende og kvalitetsfølelse og meget godt phonotrinn, prisene ser ut til å ta av dog...
    Gjør seg meget godt sammen med et transistor sluttrinn, brukte den med en Threshold Stasis 300= supermatch.
    Mvh.
    Rolf
    Har ofte blitt overrasket over MM-trinnene i eldre utstyr. Lå vel en viss prestisje i det en gang i tiden.
    Tenkte også teste denne på et par transistor-blokker. Har et par Denon POA-S10 stående jeg håper denne ville matche godt.
    Og dette var jo toppen av preamp fra Luxman, husker det var en del som brukte den sammen med M05 da C05 dessverre var en skuffelse lydmessig:)
    er visst endel som mener dem gjorde noe rart med C-05 og at det var selve effekten som var best av dem . selv er jeg litt nysjerrig på CL-88 til min M-08 effekt selv om den Cl-88 ser litt star wars ut ;) syns forrøvrig at Luxman cl-38 også fra 94 også ser spennende ut men syns selv rent estetisk så er vel de fleste eldre modellene fremstår mest classy.sitter å trur liksom at et par ekstra rør i form av fortrinnet hadde gjort seg , ikke lett denne hobbyen ;) god kveld til alle Luxere
    Mvh
    1.jpg

    000119ceddnxwt5dheenl6.jpg

    m (1).jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Luxman kommer med en ny fullscala rør pre CL-1000 :) så feen ikke værst ut . blir nok en sur pris for oss vanlig dødelige... transformatorbasert Lecua volum styring ser og spennende ut. en av få ny kommende bokser som fikk skremt frem må ha feelingen :)
    Mvh
    ef49bc34d79ad5dca02b8ce8cdb2000d.jpg

    gb3.jpg

    pb1.jpg
     
    Sist redigert:

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Luxman K-05.

    Hei igjen.
    Er det noen som har en formening om hva man MÅ betale for en Luxman K-05 ?
    Han jeg kjøpte K-02 av vil muligens slippe en slik! Han har også en K-03 . . . . . . . . . . . Og en drøss andre spillere. Han solgte akkurat en Tandberg 3014 på Finn også . . . . . . . .
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Luxman kommer med en ny fullscala rør pre CL-1000 :) så feen ikke værst ut . blir nok en sur pris for oss vanlig dødelige... transformatorbasert Lecua volum styring ser og spennende ut. en av få ny kommende bokser som fikk skremt frem må ha feelingen :)
    Mvh
    Vis vedlegget 547691
    Vis vedlegget 547692
    Vis vedlegget 547693
    Ser spennende ut! Noen som vet hva prisen blir?
    Ja noe av det mest spennende Lux har kommet med på lenge synes jeg . men nå har jeg innsett mer og mer at jeg må ha rør i en eller annen ende av kilden mye pga talere og blitt glad i rør generelt :) og for all del missforstå meg rett alle topp produktene til Lux er jo rålekkre :) når det er sagt så blir nok Cl langt utenfor komfortsonen prismessig .
    trur prisen på Lux CL-1000 blir ca 150-160K i Japan utifra det jeg har sett så redd den vil krype nærmere 250k tett på 300 her ...:(
    mvh
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.271
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen.
    Er det noen som har en formening om hva man MÅ betale for en Luxman K-05 ?
    Han jeg kjøpte K-02 av vil muligens slippe en slik! Han har også en K-03 . . . . . . . . . . . Og en drøss andre spillere. Han solgte akkurat en Tandberg 3014 på Finn også . . . . . . . .
    Hei. Det ligger en K-05 på finn. Prisforlangende er 30.000,- og han slipper den ikke for noe mindre enn det, tror jeg.
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    Er det noen som har en formening om hva man MÅ betale for en Luxman K-05 ?
    Han jeg kjøpte K-02 av vil muligens slippe en slik! Han har også en K-03 . . . . . . . . . . . Og en drøss andre spillere. Han solgte akkurat en Tandberg 3014 på Finn også . . . . . . . .
    Hei. Det ligger en K-05 på finn. Prisforlangende er 30.000,- og han slipper den ikke for noe mindre enn det, tror jeg.
    Hei. det er samme, spiller og person. Han har MAAAANGE skatter hjemme, har vært hjemme hos han, alt er systematisert i kasser med navn og nummer he he. Men, 30K?
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.548
    Antall liker
    3.060
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen.
    Er det noen som har en formening om hva man MÅ betale for en Luxman K-05 ?
    Han jeg kjøpte K-02 av vil muligens slippe en slik! Han har også en K-03 . . . . . . . . . . . Og en drøss andre spillere. Han solgte akkurat en Tandberg 3014 på Finn også . . . . . . . .
    Hei. Det ligger en K-05 på finn. Prisforlangende er 30.000,- og han slipper den ikke for noe mindre enn det, tror jeg.
    Hei. det er samme, spiller og person. Han har MAAAANGE skatter hjemme, har vært hjemme hos han, alt er systematisert i kasser med navn og nummer he he. Men, 30K?
    Ligger en på ebay til 38000,- pluss det staten skal ha,er skattene hans tilsalgs?
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    Er det noen som har en formening om hva man MÅ betale for en Luxman K-05 ?
    Han jeg kjøpte K-02 av vil muligens slippe en slik! Han har også en K-03 . . . . . . . . . . . Og en drøss andre spillere. Han solgte akkurat en Tandberg 3014 på Finn også . . . . . . . .
    Hei. Det ligger en K-05 på finn. Prisforlangende er 30.000,- og han slipper den ikke for noe mindre enn det, tror jeg.
    Hei. det er samme, spiller og person. Han har MAAAANGE skatter hjemme, har vært hjemme hos han, alt er systematisert i kasser med navn og nummer he he. Men, 30K?
    Ligger en på ebay til 38000,- pluss det staten skal ha,er skattene hans tilsalgs?
    Hei. Han vurderer å rydde i rekkene, og det trengs. Vi snakker hundrevis av godbiter i esker ??????
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei igjen.
    Er det noen som har en formening om hva man MÅ betale for en Luxman K-05 ?
    Han jeg kjøpte K-02 av vil muligens slippe en slik! Han har også en K-03 . . . . . . . . . . . Og en drøss andre spillere. Han solgte akkurat en Tandberg 3014 på Finn også . . . . . . . .
    Hei. Det ligger en K-05 på finn. Prisforlangende er 30.000,- og han slipper den ikke for noe mindre enn det, tror jeg.
    Hei. det er samme, spiller og person. Han har MAAAANGE skatter hjemme, har vært hjemme hos han, alt er systematisert i kasser med navn og nummer he he. Men, 30K?
    Ligger en på ebay til 38000,- pluss det staten skal ha,er skattene hans tilsalgs?
    Hei igjen.
    Han skal sende meg en liste på epost av det han vurderer å selge.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    DSC_0195[5789].jpg


    Vurderer å oppgradere cd-spiller på sikt. Noen som har erfaring med Saturn-R kontra Luxman sine egne?
    Aktuelle kandidater er D-05/u og D-N150. Med mindre det dukker opp et fantastisk tilbud på D-06u eller D-380.
    DA-06 + en transport er sikkert bra, men liker færrest mulig bokser og ledninger.

    Andre alternativer til Rega og Luxman, som spiller bra med Luxman?

    PS transport + DAC frister, men er langt over budsjettet pr nå.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    1.271
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 549902

    Vurderer å oppgradere cd-spiller på sikt. Noen som har erfaring med Saturn-R kontra Luxman sine egne?
    Aktuelle kandidater er D-05/u og D-N150. Med mindre det dukker opp et fantastisk tilbud på D-06u eller D-380.
    DA-06 + en transport er sikkert bra, men liker færrest mulig bokser og ledninger.

    Andre alternativer til Rega og Luxman, som spiller bra med Luxman?

    PS transport + DAC frister, men er langt over budsjettet pr nå.
    Kan jo velge en vakker Luxman CD-spiller, og bruke dac i den til strømming via en liten trådløs, stygg dings gjemt bak cd-spillern?
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 549902

    Vurderer å oppgradere cd-spiller på sikt. Noen som har erfaring med Saturn-R kontra Luxman sine egne?
    Aktuelle kandidater er D-05/u og D-N150. Med mindre det dukker opp et fantastisk tilbud på D-06u eller D-380.
    DA-06 + en transport er sikkert bra, men liker færrest mulig bokser og ledninger.

    Andre alternativer til Rega og Luxman, som spiller bra med Luxman?

    PS transport + DAC frister, men er langt over budsjettet pr nå.
    Hei. Jeg koblet opp min D-06u nå fredag, fantastisk spiller kan ikke få fullrost den nok. D-05u er sikkert ikke noe særlig dårligere, på lyd.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Søt den, Morten. Muligens litt lettere å flytte på også enn min L509x.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Vis vedlegget 549902

    Vurderer å oppgradere cd-spiller på sikt. Noen som har erfaring med Saturn-R kontra Luxman sine egne?
    Aktuelle kandidater er D-05/u og D-N150. Med mindre det dukker opp et fantastisk tilbud på D-06u eller D-380.
    DA-06 + en transport er sikkert bra, men liker færrest mulig bokser og ledninger.

    Andre alternativer til Rega og Luxman, som spiller bra med Luxman?

    PS transport + DAC frister, men er langt over budsjettet pr nå.
    Hei. Jeg koblet opp min D-06u nå fredag, fantastisk spiller kan ikke få fullrost den nok. D-05u er sikkert ikke noe særlig dårligere, på lyd.
    Flott spiller. Tar gjerne en av de to nevnte.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo velge en vakker Luxman CD-spiller, og bruke dac i den til strømming via en liten trådløs, stygg dings gjemt bak cd-spillern?
    Hei. Jeg koblet opp min D-06u nå fredag, fantastisk spiller kan ikke få fullrost den nok. D-05u er sikkert ikke noe særlig dårligere, på lyd.
    Luxman står høyt på listen, og tviler ikke på kvaliteten på noen av produktene derfra. Og en visuell link er heller ikke å forakte :)

    Men kunne som nevnt vært morsomt å høre sammenligninger mellom Luxman-spillerne innbyrdes, og mellom Luxman og Rega, PS, C.E.C og de andre usual suspects i dette segmentet
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn